زمانی که سئو سایتمان پنالتی می شود چطور می توانیم آن را بازگردانیم؟

نوشته شده توسط زهرا نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=695

5/5 - (2 امتیاز)

آیا ترافیک وب سایت شما کاهش پیدا کرده است و یا نگران این هستید که آیا گوگل سایت شما را مجازات کرده است؟ حال می خواهیم بگوئیم که چطور تشخیص دهیم که آیا وب سایت ما مجازات شده است و اگر مجازات شد چه کار باید کنیم؟

اگر رتبه بندی وب سایت شما به صورت ناگهانی کاهش پیدا کرد ، به احتمال زیاد شما توسط گوگل جریمه شده اید.

متاسفانه در صورت مجازات گوگل، بسیاری از مدیران وب سایت وحشت زده می شوند و شروع به اقداماتی می کنند که حتی ممکن است باعث بدتر شدن اوضاع شود. به منظور شناسایی دلیل مجازات ابتدا باید منبع مجازات را شناسایی کنید.

اولین گام این است که تعیین کنید که آیا کاهش ترافیک به دلیل  یک مجازات دستی بوده است  و یا به دلیل عدم به روز رسانی های به موقع الگوریتم های گوگل است؟

به روز رسانی های الگوریتم

مجازات ها زمانی اتفاق می افتد که گوگل به طور طبیعی الگوریتم های خود را به روز رسانی کند. یک تغییر کوچک و یا بزرگ در الگوریتم های گوگل می تواند ترافیک سایت شما را کاهش دهد. مجازات های مربوط به، به روز رسانی های الگوریتم بسیار دشوار است. برای اطلاع از آن باید از ابزار وب مستر گوگل استفاده کنید.

به منظور بهینه سازی سایت خود باید بتوانید آن را مطابق با آخرین استانداردهای الگوریتم های گوگل به روزرسانی کنید تا سایت شما دچار مجازات نشود. طراحی سایت دارکوب متشکل از تیم حرفه ای در زمینه سئو و بهینه سازی سایت با سابقه طولانی در این زمینه می تواند سایت شما را در کمترین زمان به بهترین مکان در گوگل ارتقا دهد . جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

 

پنگوئن و یا پاندا

این که آیا یک مجازات برای سایت شما دستی است و یا بر اثر به روز رسانی های گوگل است، به هر حال رتبه بندی سایت شما را سوزانده است. منبع مجازات احتمالا پنگوئن و یا پاندا است. الگوریتم های پنگوئن بک لینک های غیر طبیعی را مجازات می کند و الگوریتم پاندا محتوا را هدف قرار می دهد.

از کجا شروع کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب کاربری خود شوید و ببینید  که آیا شما اقدامات دستی را برای وب سایت خود انجام داده اید یا خیر؟ ابتدا بر روی ترافیک جستجو و سپس بر روی اقدامات دستی بروید.

گام بعدی این است که بررسی کنید که آیا کاهش رتبه سایت شما مربوط به هرگونه به روزرسانی های الگوریتم های اخیر است؟

تاریخچه  moz  را تغییر دهید

Seomoz  دارای یک صفحه منبع بسیار مفید است که لیست تمام به روزرسانی های الگوریتم ها را دارا است. این صفحه به صورت مرتب به روزرسانی می شود و یک منبع عالی و مفید است.

اگر در serp  جستجو کردید اما نشانه ای از به روزرسانی های جدیدی مشاهده نکردید، نگاهی به به روزرسانی های  mozcast  داشته باشید.

Mozcast آشفتگی ها را در رتبه بندی هایی شبیه گزارش آب  و هوا نشان می دهد. پیش بینی نوسانات رتبه بندی در آن می باشد.

چگونه می توانیم جریمه های گوگل را بازیابی کنیم؟

ترافیک های عالی موتورهای جستجو منبع بسیار مهمی برای بسیاری از وب سایت ها می باشد. بدون داشتن ترافیک عالی بسیاری از وب سایت ها کاملا ناشناخته باقی خواهند ماند. مطمئنا شما می توانید از تبلیغات و رسانه های اجتماعی برای افزایش ترافیک آلی وب سایت خود استفاده کنید.

همیشه باید ترافیک موتورهای جستجو را در الویت قرار دهید. در میان موتورهای جستجو، گوکل بیش از 80 درصد از کل ترافیک های جستجو در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل دستیابی به رتبه بندی های بالاتر در گوگل می تواند نتایج شگفت انگیزی را در وب سایت شما داشته باشد.

از آنجا که گوگل یک منبع ترافیک مهم است ،بسیار مهم است که مجازات های آن را بشناسانید و بدانید که اگر سایت شما تحت تاثیر مجازات گوگل قرار گرفت چه کاری باید انجام دهید.

در زیر می خواهیم اطلاعات لازم در مورد مجازات های گوگل و نحوه بازیابی آن را بگوئیم.

اگر سایتتان به دلیل عدم رعایت استانداردهای گوگل مجازات شده است، متخصصان دارکوب در زمینه سئو و بهینه سازی سایت می توانند شما را در این زمینه یاری کنند و با رعایت استانداردهای گوگل آن را به موقعیت مناسب در گوگل برسانند.

چرا گوگل سایت ها را مجازات می کند؟

گوگل دائما فرآیند های به روزرسانی، الگوریتم های خود را بهینه سازی می کند. گام اول برای اجتناب از مجازات های گوگل این است که بدانیم چرا گوگل برخی از وب سایت ها را مجازات می کند و برای مجازات چه وب سایت هایی را در الویت قرار می دهد؟

اولین چیزی که باید درک کنید این است که بیشتر کاربران اینترنت از گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو استفاده می کنند و به همین دلیل گوگل حساسیت بسیاری برای تجربه کاربران دارد، از این رو قوانین سختی را برای به روز رسانی های الگوریتم های خود در نظر می گیرد.

سایر دلایل  مجازات سایت ها توسط گوگل به این دلیل است که برخی از سایت ها می خواهند به صورت مصنوعی و خلاف مقررات گوگل رتبه بندی سایت خود را افزایش دهند که در این زمان گوگل متوجه می شود و وب سایت آنها را جریمه می کند.

اگر گوگل تشخیص دهد که وب سایت شما شایسته رتبه بندی بالا نمی باشد سایت شما را جریمه خواهد کرد.

متاسفانه الگوریتم های گوگل خیلی کامل نیستند و می تواند باعث پنالتی های غیرمنتظره شود. تغییرات مداوم در این الگوریتم ها همچنین می تواند باعث مجازات سایت شما شود، زیرا ممکن است تکنیکی که برای سئو امروز استفاده می کنید فردا دیگر موثر نباشد.

البته اگر این اتفاق افتاد نترسید، در این مقاله خواهیم گفت که اگر سایت شما دچار مجازات گوگل شد و رتبه آن افت پیدا کرد چه کار کنید که بتوانید آن را دوباره بازگردانید؟

انواع مجازات های گوگل

اگر شما ناگهان متوجه شدید  که  ترافیک وب سایت شما در موتورهای جستجو گوگل به صورت ناگهانی افت پیدا کرد، به احتمال زیاد سایت شما بر اثر مجازات الگوریتم های گوگل ضربه خورده است. برای بازیابی آن اولین قدم این است که بدانید کدام نوع مجازات است.

همانطور که در بالا ذکر شد دو نوع مجازات برای گوگل وجود دارد: مجازات های دستی و الگوریتمی.

 مجازات های دستی

مجازات های دستی زمانی اتفاق می افتد که گوگل الگوریتم های خود را به وسیله چیزی بر روی سایت شما اسپم کند. در این زمان گوگل تصمیم به اعمال مجازات های دستی بر روی رتبه بندی سایت شما می کند. مجازات های دستی معمولا همراه با یک پیام در حساب گوگل وب مستر شما است.

یک مجازات دستی همانطور که از نام آن مشخص است، یک مجازات است که توسط یک کارمند به صورت دستی برای وب سایت شما اعمال می شود. گوگل تیم انسانی از بازرسان سایت دارد. آنها دائما در حال بررسی وب سایت ها هستند و به محض اینکه احساس کنند سایتی شرایط را نقض کرده است آن را مجازات خواهند کرد.

چگونه تشخیص دهیم که مجازات دستی بوده است؟

خوشبختانه مجازات های دستی قابل شناسایی هستند زیرا گوگل به صورت مستقیم در مورد آنها اطلاع می دهد.

برای اینکه متوجه شوید هرگونه اقدام دستی بر روی وب سایت شما اعمال شده است به صفحه داشبورد کنسول جستجوی گوگل خود وارد شوید، به صفحه “ترافیک جستجو” در سمت چپ بروید و از منوی کشویی ” اقدامات دستی”  را انتخاب کنید. در اینجا شما پیام هایی را خواهید دید. خوشبختانه آنها همچنین به شما یک طرح کلی برای اینکه چرا شما پرچم گذاری شده اید را ارائه می دهند. دلایل معمول برای جریمه شدن دستی عبارتند از :

  • محتوای ضعیف با کیفیت کم که ارزش کمی دارند.
  • لینک های غیر طبیعی
  • متن های پنهان
  • لینک های پنهان
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

در این مجازات ها اغلب پیام هایی این چنینی به مدیران وب سایت ها داده می شود که از تاکتیک های “سیاه چاله” برای بالا بردن سایت خود در موتورهای جستجو گوگل استفاده کرده اید.

نحوه حذف مجازات های دستی

خبر خوب در مورد مجازات های دستی این است که به شما اطلاع می دهند که چرا سایت شما برای مجازات علامت گذاری شده است؟ آنچه که شما باید انجام دهید این است که اطلاعات را به صورت دقیق بررسی کنید.

زمانی که متوجه شدید  که سایت شما در معرض جریمه قرار دارد، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. بدیهی است که علت دقیق مجازات را خودتان بهتر می دانید بنابراین خودتان باید شروع به جمع آوری اطلاعات در این زمینه کنید و شروع به استفاده از سرویس های حذف مجازات کنید.

بعد از انجام مراحل حذف مجازات لازم است که وب سایت خود را برای تجدید نظربه گوگل ارسال کنید تا روند بازبینی مجازات سریعتر انجام شود.

مجازات های الگوریتمی

مجازات های الگوریتمی بسیار شایع هستند و معمولا بعد از به روز رسانی های گوگل بسیار مورد بحث قرار می گیرند.  الگوریتم های گوگل همیشه در حال به روزرسانی و تغییر هستند. بنابراین شما نیاز به روزرسانی های الگوریتم های گوگل برای حفظ جایگاه خود در گوگل دارید.

چگونه یک مجازات الگوریتمی را تشخیص دهیم؟

برخلاف قوانین مربوط به مجازات های دستی ، زمانی که یک مجازات الگوریتمی دریافت کردید، هیچ گونه اطلاعی در مورد آن به دست شما نمی رسد. به همین دلیل شما باید تحقیقات خود را شروع کنید تا متوجه شوید که دلیل مجازات چه بوده است؟

اگر به صورت ناگهانی کاهش شدید افت رتبه داشته باشد اما هیچ گونه پیامی در مورد مجازات های دستی وجود نداست ، احتمال زیاد وب سایت شما به صورت الگوریتمی مجازات شده است.

برای پیدا کردن علت مجازات باید ابتدا به ترافیک دقیق وب سایت خود نگاه کنید. زمانی که متوجه شوید که چه به روز رسانی باعث افت رتبه بندی سایت شما شده است می توانید اقدامات لازم برای بازیابی آن را انجام دهید.

هر چند گوگل هر روز تغییرات  را در الگوریتم های خود دارد، ولی برخی از آنها بسیار مهم هستند به طوری که می تواند بر روی رتبه بندی وب سایت تاثیر بگذارد.  در زیر برخی از مهترین به روز رسانی ها را می گوییم و به شما می گوئیم که چگونه می توانید بر هر گونه مجازات غلبه کنید.

به روزرسانی های اصلی الگوریتم های گوگل

بدون شک دو مورد از معروف ترین به روزرسانی های الگوریتم های گوگل، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم پاندا است. پاندا در تاریخ 23 فوریه 2011 به اجرا گذاشته شد و پنگوئن پس از آن 24 آوریل 2011 آن را ادامه داد. این دو الگوریتم بیشترین  تاثیر را بر روی رتبه بندی سایت ها و مجازات همه تغییرات الگوریتم دارند. در زیر می خواهیم در مورد بازاریابی الگوریتم های گوگل صحبت کنیم.

نحوه بازیابی از مجازات پاندا

الگوریتم پاندا گوگل یک به روزرسانی الگوریتم است که موارد زیر را بررسی می کند:

محتواهای ناقص، محتواهای تکراری، محتواهای سرقت شده، کلمات کلیدی و هرزنامه های تولید شده توسط کاربر.

برای فیلتر کردن سایت ها ، پاندای گوگل به آنها نمره کیفیت می دهد. گوگل لیستی از سوالات را در مورد محتوا سایت که توسط یک مجازات پاندا مورد حمله قرار می گیرد را منتشر می کند :

  1. آیا به اطلاعاتی که در این مقاله منتشر شده است اعتماد دارید؟
  2. آیا این مقاله توسط متخصصان و علاقه مندان به این کار نوشته شده است؟
  3. آیا این مقاله تکراری نیست و کلمات کلیدی متفاوتی در آن استفاده شده است؟
  4. آیا مقاله محتوا یا اطلاعات اصلی و یا گزارش اصلی ، تحقیق اصلی و یا تجربه اصلی را ارائه می دهد؟
  5. آیا این صفحه در مقایسه با صفحات دیگر دارای محتوای ارزشمندتر است؟
  6. چقدر کنترل کیفیت بر روی محتوا انجام می شود؟
  7. آیا این سایت یک مجوز شناخته شده دارد؟
  8. آیا محتویات محتوا توسط چندین نویسنده انجام شده است؟
  9. و بسیاری از سوالات دیگر

هدف گوگل از این سوالات این است که محتوای سایت شما برای کاربران ارزشمند باشد و محتوا از بالاترین کیفیت برای بهبود تجربه کاربران برخوردار باشد. برای بازیابی از جریمه های گوگل شما باید یک بازبینی از وب سایت خود داشته باشید  تا اطمینان حاصل شود که با سوالات بالا مطابقت دارد.

این کار ممکن است کمی زمان بر باشد ولی اگر می خواهید ترافیک آلی خود را دوباره بازیابی کنید باید آن را انجام دهید.

ابزارهایی مانند خزنده های سایت می تواند برای تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار بگیرد.

نحوه بازیابی از مجازات پنگوئن

دومین الگوریتم بزرگ ، الگوریتم پنگوئن است که برای تجزیه  و تحلیل بک لینک ها استفاده می شود.

عوامل مرتبط با الگوریتم های پنگوئن در زیر گفته شده است:

  • سرعت بک لینک ها
  • کیفیت و ارتباط لینک ها به وب سایت شما
  • تنوع منابع
  • متن های لنگر

چگونه می توان لینک های کم کیفیت را پیدا کرد؟

اولین گام پیدا کردن بک لینک هایی است که باعث پنالتی شدن سایت شما می شود. برای این کار ابزارهایی وجود دارد. همچنین شما می توانید با یک میزبان دیگر که اطلاعات مربوط به محتوای وب سایت لینک ها و کلمات کلیدی را دارد ، در ارتباط باشید.

یک راه خوب برای پیدا کردن لینک هایی که به سایت شما اشاره دارد ، استفاده از کنسول جستجوی گوگل است. این کار را می توانید با رفتن به تب ترافیک جستجو و انتخاب سایت خود از کشو منویی انجام دهید.

اکنون لیستی از لینک ها در اختیار شما قرار می گیرد. شما باید مواردی را که باعث مجازات سایت شما شده است را پیدا کنید.

خوشبختانه ابزار هایی مانند مانیتورینتگ بک لینک وجود دارد که به شما اجازه می دهد فایل های لینک خود را آپلود کنید و از فیلتر های مختلف برای بررسی کیفیت لینک ها استفاده کنید.

نحوه حذف لینک های کم کیفیت

پس از پیدا کردن لینک های مسئول مجازات سایت ، حال وقت آن است  که آنها را حذف کنید. دو روش اصلی برای انجام این کار وجود دارد:

  • از مدیر وب سایت بخواهید که لینک ها را حذف کند.
  • از ابزار disavow استفاده کنید

چقدر زمان می برد تا از پنالتی گوگل خارج شویم?

متاسفانه بازیابی از مجازات گوگل یک روند سریع نیست. تغییرات ممکن است زمان زیادی بگیرد.

برای مجازات های دستی حتی زمانی که تغییرات لازم را انجام دادید و درخواست تجدید نظر را ارسال کردید ممکن است چندین ماه زمان ببرد تا زمانی که بتوانید مجددا به جایگاه قبلی خود برسید.

پس از ارسال درخواست بازرس گوگل به بررسی وب سایت شما خواهد پرداخت و تصمیم خواهد گرفت که آیا هنوز نقض دستورالعمل های گوگل را انجام داده اید  یا خیر. این بررسی معمولا دو تا 4 هفته زمان می برد.

شما باید صبور باشید و اجازه دهید سایت شما به جایگاه قبلی خود بازگردد.  لطفا توجه داشته باشید که نیازی نیست مجددا درخواست تجدید نظر ارسال کنید. در حالی که برای بهبود رتبه بندی خود صبر می کنید بر روی ایجاد محتوای مفید تمرکز کنیدتا بهترین تجربه را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید.

طراحی سایت دارکوب متخصص در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ، با رعایت کلیه اصول و استاندارد های سئو ، در کمترین زمان سایت شما را به بهترین جایگاه در گوگل ارتقا می دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز