سئو سایت هایی با عبارات کلیدی زیاد

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7799

5/5 - (1 امتیاز)

همانطور که می دانید، پایه و اساس سئو و بهینه سازی وب سایت ها، کلمات کلیدی هستند. در گذشته برای بهبود رتبه بندی فاکتور های سئو تنها به استفاده از کلمات و عبارات کلیدی اطلاق می شد. هنوز هم کلمات کلیدی جزء اصول مهم سئو است و نمی توان از اهمیت آن چشم پوشی نمود. اما چطور می توان از این فاکتور مهم در جهت بهبود رتبه سایت در گوگل استفاده کرد؟ سئو وب سایت های با عبارات کلیدی زیاد چگونه است؟ آیا استفاده بیش از حد از عبارات کلیدی در سایت، بر ضرر سئو می باشد؟ تمامی این قبیل سوالات که برای اغلب افراد پیش می آید را در ادامه پاسخ خواهیم داد.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو

همانطور که می دانید تعریف سئو SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. یعنی مجموعه فعالیت های که به رتبه بندی صفحات سایت در موتور های جستجو مانند گوگل منجر شود. بهینه سازی وب سایت ها با هم متفاوت هستند اما اصول و اساس همه آنها یکسان می باشد. به دلیل اهمیت بالایی که سئو در چند سال اخیر داشته، بسیاری از سایت ها در حال بهینه سازی هستند به همین دلیل رقابت بر سر صفحه اول گوگل دشوار تر از قبل شده است.

قبل از پرداختن به اهمیت کلمات کلیدی در سئو بهتر است بدانید، شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه در حوزه خدمات طراحی وب سایت، توانسته یکی از شرکت های مطرح سئو در ایران باشد. شما عزیزان می توانید برای مشاوره بهینه سازی وب سایت خود به صورت رایگان با کارشناسان، آنلاین و یا حضوری در ارتباط باشید.

تعرفه سئو و زمان سئو بستگی به تعداد کلمات کلیدی، تعداد صفحات وب سایت و پکیج سئو دارد. در واقع برای پرداختن به این موضوعات باید در ابتدا وب سایت بطور کامل از ابعاد مختلف بررسی شود. اما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تعرفه خدمات سئو به میزان کلمات کلیدی بستگی ندارد و شما می توانید هر تعداد کلمه ای که می خواهید برای سایت خود انتخاب نمایید.

کلمات و عبارات کلیدی عبارتند از؛ یک کلمه کوتاه یا یک عبارت چند کلمه ای پیچیده که از آنها برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت استفاده می شود. کلمات کلیدی در متن محتوا نشان دهنده ارتباط آن متن با عبارت جستجو شده توسط کاربر است.

وقتی به درستی از کلمات کلیدی استفاده شود، آنها به راه ارتباطی شما با کاربران و جستجو گران تبدیل می شوند. به همین دلیل اهمیت ویژه ای در بهینه سازی سایت دارند. اهمیت کلمات کلیدی، در استفاده آنها در محتوا مشخص می شود. چرا که محتوا و بهینه سازی آن برای هر وب سایتی امری حیاتی است.

در اصل باید گفت محتوا از عبارت کلیدی اهمیت بیشتری دارد و این محتوا است که سبب اهمیت keywords می شود. امروزه میزان عملکرد بهینه سازی یک سایت اغلب به اصطلاحات و عبارات کلمات کلیدی خاص مربوط می شود، که کاربر جستجو می کند.

در سال های گذشته که استفاده از کلمات کلیدی برای گوگل یک فاکتور مهم رتبه بندی بود، بسیاری از افراد با استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن توانستند جایگاه خوبی برای سایت خود بدست بیاورند. دیری نپایید که گوگل نسبت به این حرکت واکنش نشان داد چرا که اغلب آنها عبارت کلیدی را به صورت غلط و نا مناسب در متن قرار می دادند حتی برخی از افراد از کلمات کلیدی نا مرتبط با وب سایت خود که جستجو بالایی داشت در محتوا استفاده می کردند.

اما امروزه می دانیم ارتباط محتوا با عنوان و کلمات کلیدی بسیار مهم است. در صورت تکرار کار های گذشته امکان تاثیر منفی بر سئو وجود دارد. نیاز به بهینه سازی و تمرکز بر روی کلمات کلیدی مانند همیشه مهم است حتی اگر اهمیت برخی از تکنیک های بهینه سازی تغییر کرده باشد.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هر وب سایتی مهم و ضروری است. سعی کنید در انتخاب عبارات کلیدی دقت لازم را داشته باشید. اگر وب سایت بزرگ یا سایت فروشگاهی دارید بدون شک کلمات کلیدی سایت شما بسیار زیاد خواهد بود. انتخاب عبارات کلیدی زیاد بهینه سازی را کمی دشوار می کند، چرا که باید روی تمامی آنها سئو انجام شود. البته در اغلب اوقات این کلمات، مشابه و مترادف هم هستند و کار روی اصلی ترین آنها روی بقیه نیز اعمال می شود. در ادامه به شما خواهیم گفت سئو برای سایت هایی با عبارات کلیدی زیاد چگونه است.

مجموعه فعالیت های زیر می تواند شما را در بهینه سازی کلمات کلیدی وب سایت یاری نماید.

سئو سایت هایی با کلمات کلیدی زیاد

در ابتدا باید کلمات کلیدی هدف را بیابید. برای این منظور ابزار ها و وب سایت های مختلفی طراحی شده اند که بر اساس آنها می توانید کلمات کلیدی وب سایت خود را بیابید. در انتخاب بهترین عبارات کلیدی، خود را جای جستجو گر قرار دهید در این صورت است که می توانید بهترین کلمات را برای وب سایت خود انتخاب نمایید.

بهتر است کلمات کلیدی شما با یکدیگر همپوشانی داشته باند به این ترتیب تولید محتوا و مقالات برای وب سایت ساده تر خواهد بود. البته کافیست فقط چند کلمه به صورت جدا با یکدیگر مترادف باشند.

حال نوبت آن است کلمات کلیدی که با یکدیگر همپوشانی دارند را در یک صفحه بکار ببرید. به عنوان مثال اگر وب سایت شما درباره فروش محصولات مراقبتی و بهداشتی است. درباره محصولات هم خانواده در یک صفحه بنویسید. مثلا می توانید در یک صفحه درباره نرم کننده، شامپو و تقویت کننده مو صحبت کنید. به این ترتیب چند کلمه کلیدی را هدف قرار داده اید. همچنین به کاربران در انتخاب محصولات کمک می کنید.

به یاد داشته باشید استفاده از کلمات کلیدی زیاد در صفحه نتیجه مثبتی نخواهد داشت و حتی می تواند برای سئو مضر باشد. استفاده معقول و به اندازه از کلمات کلیدی به صورتی که بتوانید سه یا چهار لینک به آنها بدهید کافیست.

صفحه ای که در آن کلمات کلیدی به اندازه و تعداد قابل قبولی بک لینک داشته باشد به خوبی می تواند در رتبه بندی قرار بگیرد.

در ارتباط با عنوان صفحه نیز بهتر است شامل ترکیبی از کلمات کلیدی به کار برده در صفحه باشد. در این صورت کلمات کلیدی به خوبی مورد هدف قرار می گیرند. به یاد داشته باشید تکرار کلمات کلیدی در صفحه اهمیت چندانی ندارد. همین که فقط یکبار از کلمه کلیدی در متن استفاده شود کافیست. البته این استفاده باید به درستی باشد به نحوی که جملات معنا و مفهوم مشخصی داشته باشند.

در برخی از وب سایت ها برای رتبه بندی سریع تر، کلمات کلیدی را بدون توجه به معنا و مفهوم جملات در متن محتوا قرار می دهند. این کار به سرعت توسط گوگل شناسایی خواهد شد و با صفحه خاطی برخورد می شود.

روی محتوای قدیمی خود تمرکز کنید. اگر سایت شما از ابتدای طراحی آن دارای مختصر محتوایی است، می توانید روی آن تمرکز داشته باشید. چرا که احتمالا این محتوا به دلیل قدیمی بودن توسط گوگل شناخته شده است. شما به راحتی می توانید با تغییر متن و استفاده از کلمات کلیدی در آن، آن صفحه را به روز رسانی کنید. رتبه بندی این گونه صفحات معمولا نسبت به صفحات جدید زودتر انجام می شود. در محتوای وب سایت خود ارتباط با کلمات کلیدی را بیابید. کمی تغییرات می تواند متن را به سمت کلمات کلیدی شما بهینه سازی نماید. فقط به یاد داشته باشید عنوان صفحه و URL آن تغییر نکند چرا که این کار می تواند به ضرر سئو باشد.

اگر فروشگاه آنلاین دارید، معمولا نام هر محصول یک کلمه کلیدی است. در این ارتباط برای سئو آنها می توانید از نام محصولات در منو، در توضیحات هر محصول، گروه بندی محصولات و … استفاده بهینه کنید. این کار برای سئو عبارات کلیدی مناسب است. تمرکز روی صفحه هر محصول می تواند شما را در بهینه سازی آن کلمه کلیدی کمک نماید.

وقتی کلمات کلیدی یک سایت زیاد باشند، تولید محتوا کمی سخت خواهد شد. برای این منظور می توانید کلمات خود را اولویت بندی کنید. به چند جستجو ساده در صفحه نتایج گوگل می توانید میزان استفاده از آن کلمات کلیدی را بیابید.

رتبه بندی در کلماتی که وب سایت های بزرگ در آنها رتبه بندی شده اند زمان زیادی می خواهد و می توان گفت کمی دشوار است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم ابتدا روی کلماتی که در آنها رقیب کمتری دارید تمرکز کنید. به این ترتیب در این عبارات به خوبی رتبه بندی خواهید شد. همین که صفحات سایت با چند کلمه کلیدی جایگاه خوبی بدست بیاورد، رتبه بندی برای دیگر کلمات ساده تر خواهد شد.

مهمترین نکته برای بهینه سازی کلمات کلیدی، تولید محتوا است. باید حول تمامی کلمات کلیدی تولید محتوا صورت بگیرد. صفحاتی با عنوان کلمات کلیدی اصلی و مهم خود ایجاد کنید، در این صفحات به تولید محتوا بپردازید. در تولید مقالات خود از تمامی کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

تمرکز خود را روی بهینه سازی On-Page و دیگر فاکتور های سئو از دست ندهید. این نکته مهم است که صفحات وب سایت شما کاربر پسند باشد. با اینکه بهینه سازی کلمات کلیدی در سئو بسیار مهم است اما دیگر فاکتور ها نیز از اهمیت کمتری برخوردار نیستند. در واقع انجام تمامی اصول سئو با هم باعث رتبه بندی بهتر سایت می گردد.

خدمات سئو شامل موارد مختلفی می شوند که تقریبا می توان گفت تمامی آنها پایه و اصول همدیگر هستند. به عنوان مثال اگر محتوای خوبی تولید کنید بدون شک به خوبی می توانید بک لینک سازی کنید. محتوای خوب همچنین باعث تجربه کاربری خوب می شود.

در ادامه به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای بررسی وب سایت و بهینه سازی آن با کارشناسان ما در شرکت دارکوب در تماس باشید. سئو کار های شرکت طراحی وب سایت دارکوب به خوبی می توانند شما را در انتخاب بهترین کلمات کلیدی یاری نمایند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز