طراحان وب سایت به چه تخصص های نیازمندند؟

نوشته شده توسط زهرا نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13213

5/5 - (1 امتیاز)

طراح سایت و یا وب مستر کسی است که صفحات یک سایت را به صورت حرفه ای طراحی می کند. طراح وب سایت که متخصص در زمینه ساخت صفحات وب با تسلط بر دانش برنامه نویسی  و زبان   html  است سایت را بر اساس نیاز و خواسته های مشتری پیاده سازی می کند.

طراحی وب سایت که یکی از مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین است توسط یک طراح سایت حرفه ای که مسلط بر پیاده سازی صفحات وب سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی است ، انجام می شود تا شرکت ها و سازمان ها و ارگان ها و یا اشخاصی که در زمینه کاری خود قصد پیشرفت دارند بتوانند زمینه کاری و شرکت شان را به تمام دنیا معرفی کنند.

طراحان سایت چه مهارت هایی باید داشته باشند؟

طراحان سایت لازم است که علاوه بر مهارت های برنامه نویسی، خلاق و ایده پرداز باشند تا بتوانند با استفاده از مهارت های بصری، وب سایت های زیبا و دارای جذابیت های بصری طراحی کنند.  طراحان سایت باید بتوانند با استفاده از نقشه سایت، لایه بندی های صفحات سایت و محتوای سایت را به گونه ای طراحی کنند که برای مخاطب جذاب و در عین حال کاربرپسند باشند. شما باید درک کنید که کاربر در سایت شما به دنبال چه چیز است و مطمئن شوید که کاربر به راحتی می تواند به بخش های اصلی صفحات وب سایت دسترسی داشته باشد. برای دستیابی به این هدف طراحان سایت باید مهارت هایی داشته باشند و تلاش کنند که در آن مهارت ها حرفه ای شوند. در ادامه به صورت خلاصه این مهارت ها را توضیح می دهیم.

مهارت طراحی بصری سایت

مهمترین مهارتی که یک طراح سایت باید داشته باشد، توانایی پیاده سازی ظاهر سایت به بهترین شکل ممکن است. زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود اولین چیزی که مشاهده می کند ظاهر سایت است. ظاهر سایت باید زیبا و کاربرپسند باشد. استفاده از فونت های مناسب، استفاده از تصاویر مناسب و جذاب و یا اینفوگرافیک های جذاب، رنگ بندی متناسب سایت، استفاده از انیمیشن و افکت های جالب، همگی می توانند در جذب مخاطب تاثیر داشته باشد.

مهارت استفاده از نرم افزار های طراحی گرافیک

هر طراح سایت حرفه ای باید بداند چگونه از ابزارهای مناسب استفاده کند. طراحان باید با نرم افزار های مختلف مانند فتوشاپ، اسکچ، فیگما آشنایی داشته باشند. کسب  مهارت لازم برای استفاده از نرم افزار های طراحی به طراحان سایت کمک می کند تا بتوانند سایتی استاندارد طراحی کنند و نیازهای کاربر را برآرورده سازند. استفاده از این نرم افزارها به طراحان در ساخت و ویرایش و استانداردسازی تصاویر، ایجاد ماکت و طراحی لوگو کمک می کنند. برخی از طراحان به صورت آنلاین و در مرورگر وب طراحی می کنند اما استفاده از این ابزارها طراحان را بسیار جلو می اندازد. با استفاده از آموزش jquery  می توان افکت ها و انیمیشن های زیبا طراحی کرد.

HTML

یک طراح سایت حرفه ای نیاز است که کدنویسی سایت را بداند. زبان HTML یک زبان نشانه گذاری در طراحی سایت است . هر طراح سایتی لازم است که بر زبان HTML تسلط داشته باشد تا بتواند به صفحات سایت ساختار دهد. طراح سایت باید بتواند عناوین، هدر، فوتر، پاراگراف ها، تصاویر و غیره را در یک وب سایت قرار دهد. بنابراین دانش مهارت در HTML  به شما کمک زیادی در ایجاد پروژه هایتان می کند. بنابراین هر طراح سایتی لازم است که آموزش HTML را به صورت اصولی و از پایه تسلط داشته باشد. شرکت طراح سایت دارکوب که در کنار طراحی سایت و سئو کلیه مهارت های طراحی سایت را در آموزشگاه دارکوب تدریس می کند.

CSS

CSS  کد هایی هستند که برای ظاهر سایت یعنی استایل دهی کد های HTML از آن ها استفاده می شود. در قالب پروژه کد های CSS  در فایل style.css  قرار دارد. با استفاده از لینکی که در هدر سایت قرار می دهیم کدهای css را به کدهای html  لینک می دهیم. به این صورت می توانیم سایت را استایل دهی کنیم. یک طراح سایت لازم است که آموزش css را کامل تسلط داشته باشد.

Css  ظاهر سایت را بهبود می بخشد و به طراح کمک می کند تا بتواند خلاقیت خود را در سایتی که طراحی کرده به نمایش بگذارد. Css  به طراح کمک می کند تا بتواند فونت ها، رنگ ها و پس زمینه های سایت را تغییر دهد.

جاوا اسکریپت

اگر چه در طراحی سایت تسلط بر html  و  css  کافی است و نیازی نیست طراح در یادگیری جاوااسکریپت حرفه ای باشد اما دانستن زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به طراحان کمک می کند تا بتوانند سایت های حرفه ای طراحی کنند. با کمک یک زبان برنامه نویسی مانند جاوااسکریپ می توانید وب سایتی طراحی کنید که دارای ویژگی های منحصر به فرد باشد. با یادگیری آموزش جاوا اسکریپت قادر خواهید بود سایت های زیبا و افکت های منحصر به فرد بسازید. ما در آموزشگاه دارکوب کلیه دوره های طراحی سایت را از صفر تا صد تدریس می کنیم.

مهارت های نرم افزار برای طراحان سایت

درحرفه طراحی و توسعه سایت طراحان وب سایت برای برتری در تخصص شان نیاز است یکسری مهارت ها را بیاموزند. طراحی وب سایت لازمه ورود هر کسب و کاری به دنیای دیجیتال مارکتینگ است. طراحان در آموزش طراحی وب سایت باید مهارت های مهم را یاد بگیرند. در ادامه تمام مهارت هایی که یک طراح سایت لازم است که بداند را شرح می دهیم.

مهارت مدیریت زمان در طراحی سایت

از ضروریات طراحی سایت  مهارت مدیریت زمان است. طراحان حرفه ای باید بتوانند زمان را با توجه به نیاز و خواسته مشتری مدیریت کنند. گاه ممکن است مشتری در مورد زمان عجله ای نداشته باشد ولی سایت با ویژگی های خاص و طراحی خاص بخواهد. یا گاهی ممکن است که مشتری بسیار عجله داشته باشد ولی در عوض بر روی طراحی ظاهر سایت و یا امکانات سایت حساسیتی نداشته باشد. بهترین طراح سایت ایران کسی است که بتواند مهارت های مدیریت هر نوع پروژه را داشته باشد. طراحان وب باید بتوانند کار مشتری را طوری برنامه ریزی کنند تا به تمام اهداف مشتری برسند. علاوه بر این داشتن مهارت مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد تا پروژه ها را به موقع تحویل دهید.

مهارت حل مسئله

طراحان سایت باید دارای مهارت حل مسئله باشند تا بتوانند سایت های بی عیب طراحی کنند.

مهارت کار گروهی

مهارت کار گروهی یا تیم ورک از جمله مهارت های لازم برای طراحان سایت است. طراحانی که به دنبال پیشرفت در حرفه و تخصص خود هستند باید بتوانند به صورت تیمی کار کنند. شرکت های طراح سایت معمولا به منظور اینکه کارکنان انگیزه بیشتری برای پیشرفت داشته باشند، کارکنان را به انجام کارهای گروهی تشویق می کنند. شرکت طراح سایت دارکوب با تکیه بر دانش 20 ساله در این زمینه بهترین گروه برنامه نویسان و طراحان را دارد که به صورت تیم ورک فعالیت می کنند.

توجه به جزئیات

طراحان وب باید بسیار دقیق باشند و به جزئیات توجه داشته باشند تا بتوانند برای چالش های مختلف راه حل مناسب ارائه دهند. همچنین یک طراح سایت حرفه ای باید مهارت و تخصص های فنی نیز داشته باشد. مانند:

  • برنامه نویسی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی گرافیک و ظاهر سایت
  • طراحی اپلیکیشن وب
  • طراحی UI و UX سایت
  • تسلط بر کدنویسی و اسکریپت ها

طراحی UI و UX سایت

برای اینکه یک طراح سایت خوب باشید باید بر طراحی UI و UX سایت مسلط باشید. باید بتوانید یاد بگیرید که چگونه از رنگ بندی های مناسب در سایت، فونت های مناسب برای وب سایت هایی که از نظر بصری جذاب هستند، استفاده کنید.

بهینه سازی سایت یا سئو

سئو یا بهینه سازی سایت مهارت مهمی است که هر طراح سایت باید آن را بداند. سایت هایی که طراحی می شوند باید بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو باشند. طراح سایت باید مهارت های خود را در این زمینه تقویت کند تا مطمئن شود ساختار ، سرعت، لایه بندی و ریسپانسیو وب سایت مناسب برای سئو است. طراحان باید حتما در دوره های آموزش سئو شرکت کنند تا بتوانند سایتی سئو دوستانه طراحی کنند. همچنین آشنایی با نحوه عملکرد موتورهای جستجو باعث می شود که طراحان بتوانند سایت هایی را طراحی کنند که به نتایج مطلوب در سئو دست یابند.

سیستم مدیریت محتوا

هر طراح وب سایت لازم است که با سیستم های مدیریت محتوا آشنایی داشته باشد. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس می توان سایت را مدیریت کرد . بارگذاری فایل های صوتی، تصویری و ویدئویی در سیستم مدیریت محتوا انجام می شود. محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان وردپرس است. بیش از یک سوم سایت های جهان با استفاده از وردپرس طراحی شده اند.با استفاده از طراحی سایت با وردپرس ، طراحان می توانند هر نوع سایتی را پیاده سازی کنند. به منظور یادگیری کامل طراحی سایت لازم است هر طراحی در دوره های آموزش وردپرس شرکت کند. همچنین علاوه بر طراحان، کاربران عادی نیز می توانند که در دوره های آموزش وردپرس شرکت کنند. می توانید آموزش وردپرس از صفر تا صد را در آموزشگاه دارکوب شرکت کنید.  در این دوره آموزش ساخت قالب وردپرس از پایه توسط استاد مجرب تدریس می شود. پس  از پایان دوره، کارآموز توانایی ادغام کدهای سایت با قالب وردپرس را دارد.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

طراحان سایت باید بدانند که چگونه دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های مربوط به بازاریابی آنلاین را به کار بگیرند. این به شما امکان را می دهد که یک وب سایت با جدیدترین طراحی را بسازید. اگر می خواهید وارد این حرفه شوید ابتدا باید به صورت اصولی آموزش دیجیتال مارکتینگ را ببینید.

درآمد طراح سایت چقدر است و چه مشاغلی برای طراحان سایت وجود دارد؟

در صنعت طراحی وب مشاغل مختلفی وجود دارد که عبارتند از :

  • طراحی UX و UI
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکشن موبایل
  • مدیر محتوای سایت
  • توسعه دهنده سایت
  • طراح سایت
  • طراح اپلیکیشن
  • متخصص سئو
  • برنامه نویس سایت

بهترین شغل در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

طراح UIو UXبهترین شغل در دیجیتال مارکتینگ است.

مهارت خلاقیت و مهارت فنی با هم ترکیب می شوند و زیباترین انیمیشن ها، جلوه های بصری و گرافیکی به واقعیت تبدیل می شوند. با استفاده از طراحی UI و UX زیباترین جلوه های ویژه و انیمیشن ها که در فیلم ها و بازی های ویدئویی دیده می شود ، می توان ساخت.

بیشترین در آمد مربوط به کدام حرفه است؟

در دیجیتال مارکتینگ طراح UX بیشترین درآمد را دارد. این یک حرفه پردرآمد در دیجیتال مارکتینگ با درآمد متوسط 96000 دلار است. طراحان UX در بسیاری از صنایع مورد تقاضا هستند. این طراحان مسئول رضایت مشتری هستند و بنابراین باید بتوانند نیاز های مشتری را برآورده کنند. طراحان باید عناصر بصری و معماری اطلاعات را در سایت خودشان با هم ترکیب کنند.

طراحی سایت وردپرس

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. یک سوم سایت های جهان با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده است. وردپرس قابل توسعه است یعنی می توان بر اساس نیاز مشتری سایت های بسیار متفاوتی با وردپرس طراحی و توسعه داد. کدنویسی وردپرس به گونه ای است که تمام کدها بهینه سازی شده برای سئو هستند. بنابراین سایت وردپرسی می تواند برای اهداف سئو بسیار مناسب باشد. طراح سایت وردپرس باید بر مهارت هایی تسلط داشته باشد. اولین و ساده ترین موضوع نحوه کار با پنل پیشخوان وردپرس است. پیشخوان وردپرس بسیار ساده و کاربرپسند برنامه نویسی شده است. حتی بدون دانش برنامه نویسی می توان از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد. یعنی وردپرس این قابلیت را هم دارد که با استفاده از پلاگین های سایت ساز و بدون دانش برنامه نویسی سایت را طراحی کرد. طراح سایت وردپرس باید کار با تمامی پلاگین های وردپرسی و پلاگین های سایت ساز وردپرسی و همچنین پلاگین های مهمی مانند ووکامرس که به منظور فروشگاه سازی سایت استفاده می شود را بداند. دومین مهارتی که طراحان سایت وردپرسی باید بداند کار نحوه طراحی سایت با html و css است و اینکه طراح بتواند قالب وردپرس را با استفاده از کد های html و css  طراحی و ویرایش کند.

و سومین مهارتی که طراح سایت وردپرسی باید بداند پلاگین نویسی و برنامه نویسی بک اند سایت وردپرسی است. برای این موضوع طراح باید دانش کافی در مورد زبان برنامه نویسی php داشته باشد. طراح سایت می تواند با استفاده از آموزش php  این زبان را یاد بگیرد.

زبان برنامه نویسی ایجکس

زبان دیگری که در طراحان است وردپرسی باید بداند ایجکس است. ایجکس یا ajax چیست؟ اگر بخواهیم ایجکس را خیلی مختصر تعریف کنیم، ajax  زبان برنامه نویسی است که باعث می شود سرعت لود صفحات بالاتر برود . این امر هم برای کاربران و هم برای مدیر سایت مفید است. از این لحاظ که کاربران کمتر معطل می شوند و سرعت لود سایت بالا می رود ، سایت کاربرپسند تر می شود و از طرفی استفاده از تکنولوژی ایجکس برای صاحبان سایت هم مفید است زیرا می توانند با سرعت بیشتری و به تعداد بیشتری از کاربران سرویس ارائه کنند. در ادامه کمی به آموزش ajax  می پردازیم و اینکه ajax  چیست و چه کاربردهایی دارد.

ایجکس تکنیکی برای طراحی سایت با سرعت بالاست. با استفاده از تکنولوژی ایجکس می توان قسمت هایی از صفحه را بدون اینکه نیاز باشد کل صفحه لود شود تغییر داد. بسیاری از سایت های بزرگ و معتبر دنیا از ایجکس به زیبایی استفاده کرده اند. یک نمونه از کاربرد ایجکس در سایت گوگل در قسمت سرچ موتور جستجو است. زمانی که کاربر مطلبی را جستجو می کند تمام جستجو های مشابه به سرعت به کاربر نشان داده می شود.

ایجکس از چه تکنولوژی استفاده کرده است؟

قسمت مهم این تکنولوژی با استفاده از html  و   css است و قسمتی از آن با فناوری DOM  برای پویایی عناصر استفاده شده است.

همچنین XML نقش مهمی در ایجکس ایفا می کند.

معایب ایجکس

اما در کنار تمام مزایایی که از ایجکس گفتیم. معایبی نیز دارد. مانند:

  • هر مرورگری که از جاوا اسکریپت یا XML پشتیبانی نکند در مورد این قابلت نیز به مشکل می خورد.
  • با توجه به ساختار ایجکس ممکن است که خزنده های موتورهای جستجو نتوانند به خوبی آن صفحه را کرال کنند.
  • اشکال زدایی صفحاتی که با ایجکس نوشته شده اند مشکل است.
  • در صفحات وب که از ایجکس استفاده شده است دکمه بازگشت به عقب یا همان back کار نمی کند.

طراحی اپلیکیشن موبایل

با گسترش روز افزون کاربران تلفن های همراه، مسلما تکنولوژی های مربوط به آن نیز در حال پیشرفت و گسترش است. تلفن های همراه بهترین وسیله برای ذخیره اطلاعات است به همین دلیل طراحی اپلیکیشن اندروید و ios به وجود آمد.

امروزه همگام بودن با آخرین تکنولوژی های روز دنیا بسیار مهم است. طراحی اپلیکیشن موبایل که متناسب با کسب و کارتان باشد می تواند در موفقیت کسب و کارتان بسیار موثر باشد.

اپلیکیشن به نرم افزارهایی گفته می شود که برای انواع تلفن های هوشمند مانند موبایل و تبلت استفاده می شود. بسیاری از شرکت ها برای و مدیران سازمان ها به منظور ارائه بهتر خدمات از اپ موبایل استفاده می کنند.

شرکت طراحی سایت و آموزشگاه دارکوب

آغاز فعالیت مجموعه دارکوب از سال 1381 بود که در ابتدا با طراحی سایت فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت طراحی سایت دارکوب مفتخر است که در دو دهه فعالیت خود بیش از 5000 سایت طراحی نموده است. در همین راستا مجموعه دارکوب برای پیشبرد اهداف خود اقدام به تاسیس  آموزشگاه دارکوب نمود.

آموزشگاه دارکوب به صورت تخصصی اقدام به برگذاری دوره های طراحی سایت، سئو، برنامه نویسی و آموزش طراحی اپ موبایل کرده است. در پایان دوره ها به دانش آموختگان گواهی  نامه پایان دوره از سازمان فنی و حرفه ای کشور اعطا می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز