طراحی بنر سایت با فتوشاپ

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20591

5/5 - (1 امتیاز)

هر روزه بنرهای تبلیغاتی بسیاری در مکان های مختلف می بینیم و می دانیم که طراحی بنر سایت روش بسیار خوبی برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف به شمار می آید، به طور کلی طراحی بنر سایت با هدف تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار ها و صنایع مختلف انجام می شود،  لازم است هر نوع محصول و خدماتی را که در وب سایت خود ارائه می دهید حتما به فکر طراحی بنر سایت نیز باشید چرا که کسب و کار شما بدون تبلیغات گسترده تر نخواهد شد.

فوتوشاپ یک نرم افزار حرفه ای است که می توانید به وسیله آن به ویرایش عکس، کارهای گرافیکی از مبتدی تا حرفه ای و به طور کلی انجام تمام فعالیت هایی که به این بخش مربوط است بپردازید، در این مقاله قصد داریم توضیح کاملی در رابطه با طراحی بنر سایت با فتوشاپ در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه شرکت دارکوب باشید.

طراحی بنر سایت چیست؟

طراحی بنر سایت و برنامه های مجازی در واقع همان بنر های تبلیغاتی هستند که شما بار ها در سطح شهر آن ها را دیده اید اما با این تفاوت که این بنر ها برای ابعاد کوچک تر و برای حضور در فضای مجازی ساخته شده اند و نه در دنیای واقعی، بنر های تبلیغاتی یکی از بهترین روش هایی است که به وسیله آن می توانید خدمات، محصولات و یا شغل خود را معرفی کنید، طراحی بنر سایت به شما کمک می کند مشتریان و مخاطبین خود را پیدا کنید و آن ها نیز به خدمات و محصولاتی که به دنبال آن هستند دسترسی پیدا کنند، طراحی بنر سایت با هوش مصنوعی نیز در این مسیر به شما می تواند کمک بسیاری بکند.

مزایای طراحی بنر سایت با فتوشاپ

به طور کلی همانطور که گفتیم طراحی بنر سایت باعث می شود تا شما به مخاطبین و کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند متصل شوید و بتوانید مشتریان جدیدی برای خود پیدا کنید به علاوه که طراحی بنر سایت با فتوشاپ کمک بزرگی به برند سازی شما می کند چرا که این روش باعث ثبت تصویر برند شما در ذهن مخاطبین می شود، در ادامه قصد داریم شما را با برخی از مزایای طراحی بنر سایت با فتوشاپ آشنا کنیم که این مزایا شامل موارد زیر می شود.

1. سازگاری با صفحه لندینگ

اولین و یکی از مزیت های طراحی بنر سایت با فتوشاپ این است که ساخت بنر با فتوشاپ با انواع صفحه های لندینگ سازگاری مناسبی دارد و شما با طراحی بنر سایت خود به بهینه سازی و سئو وب سایت خود نیز کمک بزرگی کرده اید، به علاوه که قابلیت سازگاری با صفحه لندینگ باعث می شود بتوانید تاثیر بیشتری را از بنر تبلیغاتی خود بگیرید.

صفحات فرود نقش مهمی برای تبدیل بازدید کننده به مشتری دارند و هم چنین طراحی گرافیکی سایت نیز در افزایش مشتریان شما تاثیر گذار است و این قابلیت خوب را دارا هستند تا مشتریان وفادار و ثابتی را برای از طریق وب سایت و بنر تبلیغاتی که طراحی کرده اید برای شما به وجود بیاورند، وب سایت شما اگر دارای صفحات فرود باشد بدون شک در کمترین زمان می توانید فروش محصولات خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید.

2. سادگی و زیبایی بنر تبلیغاتی

امروزه دیگر همه طراحان بر این نظر هستند که سادگی به صورت بسیار جالبی باعث جذابیت و جلب توجه می شود و گرافیک سایت هر چه ساده تر باشد بیشتر در ذهن مخاطبان خواهد ماند، از دومین و مهم ترین مزیت هایی که می توان برای طراحی بنر سایت با فتوشاپ به آن اشاره کرد این است که با ساخت بنر با کمک فتوشاپ شما می توانید تصاویر ساده و در عین حال جذابی را خلق کنید.

یکی از مهم ترین فوایدی که زیبایی و سادگی بنر تبلیغاتی برای شما به وجود می آورد این است که باعث می شود تا بتوانید در زمان کوتاهی تعداد مشتریان خود را افزایش دهید به علاوه که زیبایی و جذابیت در بنر شما تاثیر گذار است باید به این نکته دقت کنید که خوانا و قابل درک بودن بنر تبلیغاتی یکی از فاکتورهای زیبایی به حساب می آید چرا که در طراحی بنر آنلاین، بنرهایی که پیچیده باشند طبق تجربه و نتیج تحقیقات تاثیر چندانی بر روی مخاطبین شما نخواهند گذاشت.

3. انتخاب بهترین رنگ با فتوشاپ

همانطور که می دانید رنگ ها تاثیر بسیاری در زیبایی تصاویر دارند، یکی دیگر از مزیت های طراحی بنر سایت با فتوشاپ همین است که می توانید بهترین رنگ ها را برای طراحی بنر خود به کار ببرید، پس از نصب برنامه فتوشاپ و انتخاب قالب وب سایت باید به دنبال انتخاب رنگ های مناسب باشید.

هر کدام از رنگ ها تاثیر خاصی را در تصاویر ایجاد می کنند و معنای منحصر به فردی را به بنر شما خواهند داد، در صورتی که بتوانید بهترین رنگ ها را برای طراحی بنر تبلیغاتی خود به کار ببرید در کوتاه ترین زمان متوجه افزایش مشتریان خود و ثبت برندتان در حافظه آن ها خواهید شد پس تاثیر رنگ ها را در طراحی دست کم نگیرید.

4. طراحی بنر سایت با فتوشاپ و ساخت انیمیشن

استفاده از تصاویر و فیلم ها می تواند تاثیر بسیار خوبی را در بهبود سئو و بهینه سازی وب سایت شما داشته باشد به همین دلیل یکی دیگر از مزیت های طراحی بنر سایت با فتوشاپ این است که می توانید با این برنامه انیمیشن های زیادی را بر روی بنر سایت خود ایجاد کنید، به علاوه که اگر علاقه مند باشید بنر متحرکی را طراحی کنید می توانید از برنامه فتوشاپ استفاده کنید و با ایده هایی که این برنامه در اختیارتان قرار می دهد بنر متحرک خود را طراحی کنید، این قابلیت برای طراحی بنر سایت فروشگاهی نیز کارآمد است و باعث افزایش جذابیت آن می شود.

نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که انیمیشن ها دسته بندی متنوعی دارند که هر کدام از آن ها استاندارد های متفاوتی را برای خود قائل هستند به همین دلیل لازم است که استاندارد های بنر تبلیغاتی را از نظر انیمیشن بررسی کنید و سپس بر روی بنر خود از آن استفاده کنید تا طراحی شما دچار مشکل نشود.

5. انتخاب بهترین فرمت ها

در طراحی سایت با فتوشاپ نیز برای این که وب سایت مد نظر از لحاظ بهینه سازی و سئو در درجه خوبی قرار  بگیرد لازم است که دقت لازم را در انتخاب ابعاد و فرمت ها انجام دهیم چرا که بهینه سازی آن ها موضوع غیر قابل چشم پوشی است، در طراحی بنر سایت با فتوشاپ نیز یکی دیگر از مزیت های استفاده از آن این است که از فرمت های مناسب برای فایل ها استفاده می کند.

زمانی که  می خواهید بنر و یا آگهی خود را ایجاد کنید لازم است که توجه خود را به فرمت فایل ها نیز معطوف کنید چرا که فرمت فایل های شما باعث تضمین بنر های شما برای موقعیت بهتر هستند، برنامه فتوشاپ بهترین برنامه برای انتخاب فایل هایی با فرمت های مناسب است.

ابعاد استاندارد بنر سایت

واقعیت این است که ابزارهایی که به وسیله آن ها بتوانید به طراحی بنر سایت خود مشغول شوید بسیار هستند و شما می توانید برای طراحی قالب سایت با فتوشاپ نیز ابعاد خاصی را لحاظ کنید و هر ابزاری ابعاد مخصوص به خود را دارد که برای طراحی بنرهای تبلیغاتی متنوعی از آن ها استفاده می شود، برای این که بتوانید یک طراحی خوب و جذاب را برای بنر سایت خود انجام دهید لازم است که ابعاد و استانداردهای لازم را در طراحی بنر بدانید و بشناسید.

بعضی از ابعاد بنر سایت، جزو ابعاد های منحصر به فرد و محبوب به حساب می آیند به این صورت که اکثر افراد برای طراحی بنر سایت خود از این ابعاد استفاده می کنند، این بنرها به دلیل ماهیت خاصی که دارند مورد توجه بیشتر تبلیغ کنندگان قرار گرفته اند، ابعاد هایی مانند مستطیل متوسط، نیم صفحه و تابلو امتیازات بیشترین و محبوب ترین ابعاد به حساب می آیند.

برای طراحی بنر سایت با فتوشاپ شما می توانید از اندازه های متفاوتی استفاده کنید و این موضوع را در نظر بگیرید که با توجه به نوع تبلیغی که می خواهید انجام دهید باید ابعاد مناسب آن را بیابید و لازم است که قبل از این تصمیم به خوبی در مورد آن بررسی های لازم را انجام دهید. در ادامه چندین ابعادی که توسط آن بنرهای سایت را طراحی می کنند برای شما آورده ایم.

  • 120 در 600 پیکسل که به صورت عمودی به نمایش گذاشته می شود.
  • 728 در 90 پیکسل که به صورت افقی به نمایش گذاشته می شود.
  • 300 در 250 پیکسل که این ابعاد هم به صورت افقی به نمایش گذاشته می شود.
  • 970 در 250 پیکسل که این ابعاد نیز به صورت افقی به نمایش گذاشته می شوند.
  • 300 در 100 پیکسل که به صورت افقی به نمایش گذاشته می شود.

نکات مهم در طراحی بنر سایت با فتوشاپ

به طور کلی هر وب سایتی که ساخته می شود لازم است که یک بنر اصلی داشته باشد که می توانید از ساخت بنر با هوش مصنوعی رایگان در این زمینه استفاده کنید که تا زمانی که کاربر وارد وب سایت شد آن بنر را ببیند، مابقی بنرهایی که در یک وب سایت قرار می دهند نیز به عنوان بنرهای فرعی قرار دارند نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید در طراحی بنر اصلی نهایت دقت عمل و ظرافت را به خرج دهید چرا که بنر سایت شما معرف برند و اعتبار شماست.

در ادامه می خواهیم نکاتی را برای شما بیاوریم که لازم است در طراحی بنر سایت با فتوشاپ حتما آن ها را رعایت کنید تا طراحی خوبی را داشته باشید.

ایجاد حس ضرورت در مخاطب

اولین نکته ای که لازم است در طراحی بنر سایت رایگان با فتوشاپ به آن توجه کنید این است که سعی کنید مخاطبین خود را با طراحی بنر مجاب و مشتاق به خرید کنید، به عنوان مثال حتما بارها برای شما پیش آمده است که وارد یک وب سایتی شده اید و می بینید یک بنر تبلیغاتی طراحی کرده اند و در وب سایت خود قرار داده اند که بر روی این بنر کد تخفیف برای شما قرار داده اند.

شما با دیدن کد تخفیف بسیار مشتاق تر به خرید می شوید چرا که به راحتی و به دور از ترافیک و خستگی می توانید محصول و خدمات خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید و هزینه کمتری را نیز بپردازید، این موضوع دقیقا همان ایجاد حس ضرورت است که می توانید به مخاطب خود منتقل کنید.

در طراحی بنر سعی کنید به دنبال دادن زرق و برق به بر خود نباشید چرا که همانطور که در قسمت قبل گفتیم سادگی باعث جذابیت بیشتر می شود و می توان گفت مخاطبین بسیار کمی هستند که از طرح های شلوغ و بی نظم استقبال می کنند و آن چیزی که در طراحی بنر خود باید به آن توجه کنید گیرایی، سادگی و محتوای خوب و مناسب است تا مخاطب سریع تر با بنر شما ارتباط بگیرد.

معمولا مخاطبین و کاربران مواردی که در کادر وجود دارد را می بینند، در نمونه بنر سایت دیده شده است که اگر بک گراند سایت سفید باشد برای این که بتوانند هارمونی و جذابیت بیشتری را در وب سایت به وجود بیاورند از رنگ هایی مانند طوسی و یا صورتی استفاده می کنند و گاهی نیز برای شکستن رنگ از رنگ هایی مانند قرمز استفاده می شود و به این صورت از ترکیب رنگ ها برای جلوه بیشتر استفاده می کنند.

دقت در نوشتار

دومین و مهم ترین نکته ای که لازم است مورد توجه قرار گیرد این است که نوشتار تاثیر بسیاری در ذهن مخاطب شما می گذارد و موضوعی است که باید حتما مورد توجه باشد، بهتر است عنوان خود را بلدتر و بزرگ تر قرار دهید و عناوینی که جزو موارد جزئی به حساب می آیند را ریز تر بنویسید، یکی از اشتباهاتی که عموما دچارش می شوند این است که همه ی عناوین را ریز و یا همه آن را درشت می نویسند.

این موضوع باعث می شود که مخاطب نتواند بین عنوان مهم و کم اهمیت تمایزی قائل شود، دومین مورد که در این موضوع لازم است بدانید این است که همه اطلاعات خود را در بنر نباید یادداشت کنید و تنها به یک راه ارتباطی سریغ بین خود و مخاطبین اکتفا کنید، پس از آن لازم است نوع ادبیاتی که استفاده می کنید به این صورت باشد که در مخاطبین شما این احساس را به وجود بیاورد در صورت عدم استفاده از  خدمات و محصولات وب سایت شما چیز ارزشمندی را از دست خواهند داد.

پس لازم است که علاوه بر دقت نوشتار سعی کنید مانند نکته بالا حس ضرورت و اورژانسی بودن را در مخاطب خود ایجاد کنید، در نمونه طراحی بنر اکثر بنرهای خوب از حجم های کمی برخوردار هستند تا مخاطب شما بتواند با صرف زمان کمی عکس های موجود در وب سایت شما را مشاهده کند پس لازم است حجم فایل تبلیغاتی شما کمتر از 150 کیلو بایت باشد تا در تسریع فرآیند و جذب مشتری به شما کمک کند در صورت نداشتن این ویژگی طراحی بنر سایت با فتوشاپ به تبلیغات وب سایت شما کمک کننده نخواهد بود.

سخن آخر

طراحی بنر تبلیغاتی یکی از الزاماتی است که باید در هر وب سایتی به آن توجه کرد، چرا که به عنوان یکی از محتواهای اصلی بازاریابی اینترنتی به حساب می آید، در این مقاله نیز ما سعی کردیم هرآن چه که برای طراحی بنر سایت با فتوشاپ لازم بود بدانید را در اختیارتان قرار دهیم تا با توجه به الزاماتی که در ساخت بنر هست برای بهتر و گسترده تر شدن وب سایت خود از آن استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز