طراحی سایت با react

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5426

3.9/5 - (8 امتیاز)

امروزه انتخاب یک نرم افزار front-end یکی از حساسترین انتخاب ها می باشد. تعداد نرم افزار ها و تکنولوژی های جدید طراحی سایت اگرچه شاید کم نباشد، اما هر کدام پاسخگوی یک سری از نیاز های کاربران می باشند. یکی از این نرم افزار ها react می باشد. اما چرا استفاده از react در پروژه ها پیشنهاد می شود. این چیزی است که می خواهیم در این مقاله مورد مطالعه قرار دهیم.

React یک نرم افزار خیلی خوب و محبوب برای ساخت وب و اپلیکیشن است. در react فایل های HTML و جاوااسکریپت در یک هارمونی بسیار خوب با یکدیگر کار می کنند و داده هایی که دائماً در حال تغییر هستند را به مرورگر ارائه می دهند.

در حقیقت، react کتابخانه ی جاوااسکریپت است که از آن برای ساخت مؤلفه های UI استفاده می شود. react به شما این امکان را می دهد تا مؤلفه ها را به عنوان یک کلاس یا یک تابع تعریف کنید.

با react شما می توانید اجزایی با قابلیت استفاده ی مجدد ایجاد کنید که همیشه داده های یکسان را به یک روش ارائه دهند. فرض کنید شما یک وب سایت دارید که با استفاده از react ساخته شده و داده های آن مرتباً تغییر می کند. کاربران شما نیز آخرین و بروزترین داده ها را می خواهند. React به طور خیلی کارآمد بروزرسانی می شود و تغییرات بروزرسانی شده را به کاربر ارائه می دهد.

React از یک متد درخت مجازی برای اعمال تغییرات استفاده می کند. هرگاه داده ای تغییر می کند، react بجای بازسازی کل درخت DOM تغییرات جزئی را به درخت DOM اعمال می کند.

اگرچه وجود برخی نرم افزار ها کار طراحی سایت را نسبت به گذشته خیلی ساده تر کرده است، اما برخی طراحی ها بسیار پیچیده و زمانبر هستند و نیاز به دانش کدنویسی و طراحی حرفه ای دارند. در چنین مواردی پیشنهاد می کنیم طراحی وب سایت خود را به متخصصین مجرب بسپارید.

شرکت دارکوب با کادری حرفه ای و مجرب انواع سفارشات طراحی سایت و سئو را می پذیرد.

اهمیت react در چیست و چرا react؟

یادگیری react برای توسعه دهندگان وب آسان است

یکی از دلواپسی های توسعه دهندگان وب، انتخاب چارچوبی است که یادگیری و پیاده سازی آن آسان باشد. درک react برای طراحانی که با جاوااسکریپت آشنایی دارند، آسان است. حتی شما اگر با جاوااسکریپت آشنایی هم نداشته باشید، باز هم react برای شروع خوب است.

وجود مؤلفه های قابل استفاده ی مجدد

در react می توانید از مؤلفه های گوناگونی که برای طراحی وب خود ایجاد می کنید، برای موارد مشابه استفاده کنید. این کار می تواند طراحی وب شما را سرعت ببخشد.

با react می توانید یک لایه ی انتزاعی منحصر به فرد ایجاد کنید

با ایجاد لایه ی انتزاعی منحصر به فرد کاربر نهایی امکان دسترسی به ورودی های پیچیده را نخواهد داشت. به علاوه اینکه، توسعه دهنده ی وب معماری وب سایت خود را هرگونه که بخواهد، می تواند طراحی کند.

طراحی سایت با react

طراحی سایت با react

انعطاف پذیر است

React بسیار منعطف است و به هر شکلی که طراح بخواهد شکل می پذیرد. در react طراح هر نوع تغییری را که بخواهد، کاملاً آزادانه می تواند اعمال کند و همچنین اگر مشکلی پیش آید، react بسیار سریعتر از چارچوب های دیگر می تواند به رفع مشکل بپردازد.

قابلیت نگه داری از کد ها

React می تواند قطعات کدی که توسط طراح ایجاد می شود را حفظ و نگهداری کند. بنابراین طراحان اگر مدت ها بعد بخواهند به قطعه کدی بازگردند بدون دلواپسی و خیلی راحت می توانند این کار را انجام دهند.

وجود ابزار های زیاد در react

وجود ابزار های پشتیبانی زیاد در react کار طراحی را خیلی سریعتر کرده است. ابزار های طراحی زیاد، امکان طراحی هر نوع طرحی را برای توسعه دهندگان مهیا کرده است.

React چگونه دنیای توسعه ی وب را متحول کرد؟

طی دو دهه ی اخیر دنیای وب دستخوش تغییرات زیادی شده است و از سمت سرور بیشتر متمایل به سمت کلاینت شده است.

برخی نرم افزار ها مانند react عاملی برای این تغییرات بودند. شاید بتوان گفت تا پیش از آن زبان ها HTML و CSS حاکم بر طراحی های front-end بودند و زبان برنامه نویسی PHP حاکم بر طراحی back-end بود.

اما با آمدن کتابخانه های جاوااسکریپت مانند react انقلابی در طراحی وب سایت ایجاد شد.

شما با استفاده از کتابخانه های جاوااسکریپت react می توانید وب سایت های داینامیک سمت کاربر را بدون سردرگمی در کد های PHP و سرور ها راه اندازی کنید.

React در درجه ی اول برای ارائه ی نمایش در برنامه های وب یا تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفت و به توسعه دهندگان این امکان را داد تا اجزای قابل استفاده ی مجدد و مستقل از یکدیگر را ایجاد کنند.

چه پروژه هایی بهتر است از react استفاده کنند؟

در ابتدا، فیسبوک از react استفاده کرد. اما شرکت های دیگری نیز به استفاده از این نرم افزار رو آورند. React برای شرکت هایی که در چندین بخش تجاری فعالیت دارند، گزینه ی مناسبی است.

طراحی سایت با react

طراحی سایت با react

برخی قابلیت های مهم react

داشبورد یا ابزارهای بصری سازی

داشبورد یا ابزار های بصری سازی داده ها، استفاده از react را لذت بخش می کند. کاربر نهایی از طریق ابزار ها می تواند خلاصه ی اطلاعات را در قالبی قابل فهم و به سرعت متوجه شود.

اگرچه برخی قالب های react به صورت آماده در وب موجود هستند، اما هزینه ی مجوز آنها خیلی زیاد است. همچنین این قالب ها برای یکپارچه سازی در برنامه ی وب گاهی نامناسب هستند. به همین دلیل استفاده از این قالب ها برای طولانی مدت پیشنهاد نمی شود.

قابلیت استفاده مجدد از قطعات باعث شروع مؤثر پیشرفت می شود

با react شما می توانید آزادانه اجزای قابل استفاده ی مجدد ایجاد کنید. در واقع اگر اجزای یک داشبورد به خوبی طراحی شده باشند، می توان از آنها در هر کجا و بدون نیاز به تنظیمات اضافی مجدداً استفاده کرد.

Dom مجازی از بروزرسانی به طور سریع و کارآمد اطمینان می دهد

اگر می خواهید داده ها را در صفحه ی خود ردیابی کنید صفحه ی داشبورد و یا صفحه ی نمایش باید به طور مرتب بروزرسانی شوند.

در واقع virtual dom در نرم افزار react این امکان را می دهد تا اطلاعات خیلی سریع بروزرسانی شوند، فقط کافی است شما داده ها از طریق API تأمین کنید.

نتیجه

React برای وب سایت هایی که به قابلیت استفاده ی مجدد از مؤلفه ها، تعاملات زیاد کاربر یا انیمیشن ها نیازمندند، یک برنامه ی عالی و کاربردی می باشد.

React یک کتابخانه ی UI قوی برای طراحی وب سایت های کوچک، متوسط و بزرگ دارد. شرکت هایی با پروژه های طولانی مدت، به برنامه ی react اعتماد زیادی دارند.

اگر در مورد استفاده از react و یا طراحی هر نوع وب سایتی نیاز به راهنمایی دارید، از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز