طراحی وب سایت آموزشگاه زبان

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=16558

5/5 - (14 امتیاز)

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و فنآوری بسیاری از افراد تمایل دارند یک فضای مناسبی را برای ایجاد ارتباط با هم ایجاد نمایند.

امروزه لازم است همه ی کسب و کارها در دنیای مجازی برای کسب و کار خود یک جایگاه داشته باشند. یکی از بهترین ابزار برای فعالیت در اینترنت و دنیای مجازی داشتن یک وب سایت می باشد. در صورتی که کسب و کاری در فضای اینترنت برای خود جایگاهی نداشته باشد بسیاری از مشتریان خود را از دست می دهد. این موضوع در مورد افرادی که صاحب آموزشگاه زبان انگلیسی هستند نیز صدق می کند. بنابراین داشتن یک وب سایت خود در حیطه ی یادگیری زبان بسیار مهم است.

طراحی وب سایت آموزشگاه زبان

بر این اساس در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی وب سایت آموزشگاه زبان صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی سایت آموزشی

با توجه به پیشرفت علم روز به روز نیاز به یادگیری بیشتر می شود و همین طور مراکز آموزشی نیز در حال زیاد شدن هستند و این که تاسیس نمودن یک موسسه آموزشی احتیاج به خرج هزینه های زیادی دارد بنابراین یکی از بهترین روش ها برای انتقال آموزش به افراد طراحی یک سایت آموزشگاهی می باشد. از وب سایت های آموزشی برای یادگیری استفاده می شود. طراحی سایت آموزشگاهی با استفاده از محتواهایی مانند متن، ویدئو و … فرآیند یادگیری را برای دانش آموزان آسان می کند. با استفاده از اینترنت در هر زمانی آموزش امکان پذیر است. در واقع همه ی مراکز آموزشی می توانند با توجه به حوزه ی کاری خود اقدام به طراحی سایت آموزشی نمایند و محتوای متناسب با کار خود را در آن قرار دهند.

مزایای طراحی سایت آموزشی

در وب سایت های آموزشی می توان کتاب دانلود نمود و یا ویدئوهای آموزشی مشاهده کرد همچنین با استفاده از سایت های آموزشگاهی می توان دوره های دانشگاهی را به صورت آنلاین برگزار کرد. بنابراین با استفاده از این روش در هر زمان و مکانی می توان شروع به یادگیری نمود. در طراحی وب سایت آموزشگاه افراد با چالش های زیادی روبه رو هستند زیرا نمی توانند مخاطبان را محدود کنند. بنابراین طراحان وب سایت آموزشگاهی در زمان طراحی سایت با مشکلاتی مواجه می شوند. بنابراین بسیار مهم است که سایت شما با کیفیت باشد. در ادامه برخی از مزایای طراحی سایت آموزشگاهی را بیان می کنیم:

  • حذف هزینه ی رفت آمد.
  • صرفه جویی در زمان
  • دسترسی آسان به آموزش ها برای همه ی افراد بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • حذف هزینه برای تعیین یک مکن برای حضور افراد در کلاس به صورت حضوری
  • و …

امکانات سایت آموزشگاهی

یک وب سایت آموزشگاهی باید دارای یک سری امکانات مورد نیاز افراد باشد. تا کاربران بتوانند به راحتی از سایت آموزشگاهی شما استفاده نمایند. در ادامه بر خی از امکانات مورد نیاز یک وب سایت آموزشگاهی را بیان می کنیم:

  • درباره ی ما: مانند دیگر وب سایت ها در طراحی وب سایت آموزشی لازم است در مورد خودتان به عنوان مدیر سایت و همکارانتان برای شناسایی کاربران یک قسمت را اختصاص دهید. بنابراین بهتر است یک تاریخچه ی کوتاهی از فعالیت های موسسه و مدارک خود را ارائه دهید.
  • معرفی دوره های آموزشی: یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی سایت آموزشی بخش معرفی دوره های آموزشی می باشد. این قسمت باید به نحوی طراحی شود که بتواند مخاطبان را جذب نماید. بنابراین بهتر است برای هر دوره ی آموزشی توضیح کوتاهی ارائه دهید.
  • معرفی اساتید سایت آموزشگاهی: قسمت معرفی اساتید یکی از بخش هایی ست که در جلب توجه کاربران بسیار تاثیر گذار است. بنابراین لازم است حتما در وب سایت آموزشگاهی خود تصاویر و اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و کاری اساتید را قرار دهید.
  • تقویم آموزشی: یکی از بخش های مهم در وب سایت های آموزشی بخش تقویم آموزشی می باشد. لازم است تقویم آموزشی بر اساس آخرین تغییرات برنامه ی آموزشی باشد. و مرتبا به روز رسانی شود. بهتر است کاربران سایت آموزشی برنامه ی آموزشی خود را در دوره های زمانی مشخص دریافت نمایند.
  • قسمت ثبت نام و ورود به سایت: در بخش ثبت نام و ورود به سایت باید همه ی اطلاعات افراد ثبت شود همچنین لازم است شرایط و مدارک ثبت نام به صورت واضح بیان شود.
  • پنل دانشجویان و اساتید: در طراحی سایت آموزشگاهی لازم است برای دانشجویان و اساتید به صورت مجزا پنل اختصاصی طراحی شود.
  • فایل های آموزشی: یک دیگر از ویژگی های مثبت سایت آموزشگاه مجازی ارائه ی محتوای آموزشی در قالب فایل می باشد. یک از امکانات وب سایت های آموزشی دسته بندی مرتب و دسترسی آسان به فایل های آموزشی می باشد.
  • پنل آزمون آنلاین: یکی دیگر از امکانات در طراحی وب سایت آموزش آنلاین مربوط به پنل برگزاری آزمون آنلاین می باشد. چرا که برگزاری آزمون آنلاین بدون خطا و تقلب از مهم ترین نیازهای یک آموزشگاه می باشد.
  • مشاوره آنلاین: یکی دیگر از مجموعه خدمات وب سایت های آموزشگاهی ارائه ی پشتیبانی آنلاین برای پاسخ گویی به کاربران و ارائه ی مشاوره به آن ها می باشد. با توجه به این که ممکن است یک کاربر سردرگم شود و یا سوالی برای او پیش آید با وجود خدمات پشتیبانی از سایت شما راضی می شود.

طراحی پورتال آموزش

به درگاه ورودی به خدمات و اطلاعات، پورتال گفته می شود. در واقع پورتال مانند یک فضای الکترونیکی برای کاربران است که باعث بهبود روابط سازمانی و کاری آن ها می شود. طراحی پورتال آموزشی برای کاربرات و مدیران آموزشگاه ها بسیار مهم است. طراحی پورتال باعث جذب دانش آموز و آسان تر شدن تدریس می شود. با طراحی پورتال آموزشی یک پل میان دانشجو و استاد برای ارتقاء سطح آموزشی ایجاد می شود. بنابراین در صورتی که مایلید خدمات خود را به صورت با کیفیت ارائه دهید لازم است برای موسه ی خود پورتال طراحی نمایید.

قالب سایت آموزش آنلاین

زمانی که تصمیم به ساخت سایت آموزشگاهی گرفتید لازم است ابتدا یک قالب مناسب برای سایت آموزش آنلاین انتخاب نمایید. یکی از قالب های مناسب جهت استفاده در طراحی وب سایت های آموزشگاهی، قالب آموزش آنلاین classroom می باشد. این قالب توسط شرکت طراحی سایت دارکوب ساخته شده است. شما می توانید با استفاده از این قالب با کمترین هزینه طراحی سایت آموزش آنلاین خود را انجام دهید. در واقع این قالب برای طراحی سایت های آموزشگاهی مناسب است.

مزایای استفاده از قالب سایت آموزشی classroom

قالب سایت آموزشی classroom دارای مزایایی می باشد. در این قسمت برخی از مزیت های این قالب آموزشی را بیان می کنیم:

  • این قالب دارای قابلیت خرید دوره ها و فیلم های آموزشی به صورت آنلاین و با استفاده از درگاه های پرداخت است.
  • دارای امکان فروش فایل های آموزشی می باشد.
  • امکان فروش فیلم های آموزشی در این قالب سایت وجود دارد.
  • قابلیت برگزاری کلاس های آنلاین در وب سایت با استفاده از این قالب وجود دارد.
  • دارای قابلیت تعریف مدرس در پنل مدیریت را دارد.
  • امکان ارائه ی پنل کاربری در وب سایت آموزشی ساخته شده با استفاده از این قالب وجود دارد.
  • دارای سامانه آموزش آنلاین ساده می باشد.
  • در دوره های آموزشی بخشی مربوط به نظر سنجی مدرس ها وجود دارد.
  • در این قالب یک پنل مدیریت اختصاصی برای ادمین سایت وجود دارد.
  • در این قالب برای دانش آموزان پنل اختصاصی تعریف شده است.

قالب وردپرس آموزشی

قالب وردپرس آموزشی یک سیستم مدیریت وردپرس برای راه اندازی نمودن سایت های آموزشی، فروشگاه های آنلاین، موسسات آموزشی و … است. در واقع قالب وردپرس آموزشی یک فضایی را برای اساتید و دانشجویان فراهم می کند تا بتوانند فعالیت های خود را که شامل ایجاد آزمون ها، بارگذاری تکالیف، فروش دوره و مدیریت دانش آموزان است به صورت مجازی مدیریت نمایند. با استفاده از انواع قالب های وردپرس آموزش آنلاین می توان دوره ها و فایل های pdf خود را به فروش رساند. به طور کلی یکی از فضاهای مهم در افزایش مهارت آموزش مجازی می باشد. با توجه به این که سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از ساده ترین و کاربردی ترین سیستم های مدیریت محتواست قالب وردپرس آموزش آنلاین به طور خاص برای وب سایت هایی طراحی شده که به صورت مجازی کاربران خود را آموزش می دهند. در ادامه برخی از معیارهای مهم در یک قالب آموزشی آنلاین را معرفی می کنیم:

  • به روز رسانی منظم: لازم است قالب به گونه ای باشد که در فاصله های زمانی منظم به روز رسانی شود تا باگ های آن بررسی و رفع گردد و امکانات جدیدی به آن اضافه شود.
  • پشتیبانی مداوم از قالب: گاهی اوقات ممکن است در زمان طراحی وب سایت سوال یا مشکلی برای شما پیش بیاید بنابراین لازم است پشتیبان به موقع به سوالات شما پاسخ دهد.
  • سرعت مناسب: سرعت قالب بسیار مهم است زیرا سرعت لود شدن صفحات وب سایت شما به سرعت قالب بستگی دارد. سرعت سایت تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد.
  • سازگاری با افزونه های وردپرسی: سازگار بودن قالب آموزشی وردپرس با افزونه های وردپرسی مهم بسیار با اهمیت است. بنابراین در زمان انتخاب قالب باید به این نکته توجه نمایید.
  • امنیت: امنیت داشتن قالب بسیار مهم است. زیرا سایت های آموزشی اطلاعات مربوط به کاربران را ذخیره و نگهداری می کنند. بنابراین باید توجه نمایید که قالب آموزشگاهی وردپرس خود را از وب سایت های معتبر تهیه نمایید.

طراحی سایت آموزشگاه زبان

در مورد یادگیری زبان بهتر است یک وب سایت نیز در رابطه با این موضوع طراحی شود. طراحی سایت آموزشگاه زبان در بازاریابی و برند سازی بسیار مهم است. طراحی سایت آموزشگاه زبان دارای مزایایی است از جمله این که باعث کاهش هزینه رفت و آمد و صرفه جویی در زمان می شود. در سایت آموزشگاه زبان می توانید خدمات خود را سریع معرفی نمایید. در ادامه برخی از ویژگی های طراحی سایت آموزشگاه زبان انگلیسی را بیان می کنیم:

  • طراحی سایت ریسپانسیو: فرآیندی که باعث می شود صفحات سایت به درستی در همه ی دستگاه ها در اندازه های مختلف به درستی نمایش داده شود. با توجه به افزایش استفاده ی کاربران از گوشی های هوشمند لازم است حتما وب سایتی که طراحی می شود به صورت ریسپانسیو باشد.
  • دسترسی آسان به مطالب: کاربران باید بتوانند به راحتی و سریع به مطالب موجود در سایت دسترسی پیدا کنند. بنابراین لازم است که وب سایت توسط افراد متخصص طراحی شود تا دسترسی به مطالب را برای کاربران راحت نمایند.
  • طراحی سایت بهینه و سئو شده: در صورتی که در یک وب سایت اصول سئو رعایت نشده باشد آن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جست و جو نمی تواند به صورت دقیق رتبه بندی شود و بازدیدکنندگان نمی توانند آن وب سایت را در میان نتایج موتورهای جست و جو پیدا کنند. بنابراین این موضوع باعث کاهش ترافیک سایت می شود.
  • در نظر گرفتن اهداف مورد نظر مشتری: طراحی وب سایت آموزشگاهی زبان انگلیسی باید به گونه ای باشد که مطابق با اهداف مشتری باشد. بنابراین لازم است تجربه ی کاربری سایت مطابق با سلیقه ی دانش آموزان باشد.

طراحی سایت آموزشگاه موسیقی

آموزش موسیقی یکی از مباحثی ست که افراد زیادی به آن علاقمند هستند. طراحی سایت آموزشگاه موسیقی می تواند این امکان را فراهم نماید تا افراد علاقمند بتوانند آموزش های مجازی و آنلاین خود را در سایت به نمایش بگذارند. در واقع شما می توانید با استفاده از طراحی سایت آموزشگاه موسیقی نظر کاربران و علاقمندان به موسیقی را به سمت خود جلب نمایید. در هنگام طراحی سایت آموزشگاه موسیقی بهتر است از رنگ ها، تصاویر و ویدئوهایی استفاده شود باعث تشویق کاربر به ثبت نام شود. علاوه بر این لازم است وب سایت شما دارای ویژگی پشتیبانی باشد تا دچار مشکل نشود و هر روز به روز رسانی های جدیدی در آن انجام شود تا برای کاربر به صورت تکراری و یکنواخت نباشد.

طراحی سایت آموزشگاه کامپیوتر

طراحی سایت آموزشگاه کامپیوتر برای آموزشگاه های کامپیوتر بسیار دارای اهمیت است. زمانی که در حال تهیه محتوا برای سایت آموزشگاه زبان خود هستید لازم است که نیازهای دو گروه اصلی دانش آموزان و متخصصان آموزشی را در نظر بگیرید. برای دانش آموزان باید تمرکز بر روی خدمات پس از فروش، پشتیبانی و به دست آوردن درک جامع از برنامه های آموزشی  باشد. رعایت اصول سئو و بهینه سازی موتورهای جست و جو و قرار دادن محتوای مرتبط، ارزشمند و کاربردی از نظر متخصصان آموزشی بسیار مهم است.

طراحی سایت فروش دوره های آموزشی

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند به صورت آنلاین آموزش ببینند و یا دوره های آموزشی آفلاین را تهیه نمایند و در منزل آموزش ببینند. بنابراین می توان با طراحی سایت فروش دوره های آموزشی به درآمد خوبی رسید. با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به سادگی می شود یک وب سایت مربوط به دوره آموزشی طراحی نمود. لازم است سایت های فروش دارای گرافیک جذاب و زیبایی باشند علاوه بر این باید استفاده از آن برای کاربران راحت باشد و همه ی افراد با هر سطح سوادی بتوانند از آن استفاده نمایند. یکی از مهم ترین مسائل در وب سایت های مربوط به فروش دوره ی آنلاین امنیت سایت می باشد بنابراین باید طراحی سایت خود را به شرکت های معتبر بسپارید.

طراحی سایت اختصاصی

سایت اختصاصی به سایت هایی گفته می شود که بر اساس نیاز و سلیقه ی صاحب سایت طراحی شده باشد. یکی از ویژگی های مهم وب سایت های اختصاصی این است که هیچ سایتی شبیه به آن وجود ندارد. در طراحی سایت اختصاصی می توانید ویژگی ها و قابلیت های مورد نظر کسب و کار خود را در وب سایت قرار دهید. یکی از نکات مهمی که در طراحی سایت اختصاصی باید به آن توجه نمایید این است که این نوع وب سایت ها با استفاده از زبان های برنامه نویسی طراحی می شوند به همین دلیل هکرها با ساختار وب سایت شما آشنایی ندارند و برای هک آن لازم است زمان زیادی را صرف کنند این موضوع باعث افزایش ضزیب امنیت وب سایت و اطلاعات محصولات و مشتریان شما می شود.

طراحی سایت سفارشی

با استفاده از دو روش می شود سایت ها را طراحی نمود. یکی با استفاده از قالب آماده سیستم مدیریت محتوا و دیگری طراحی سایت سفارشی با استفاده از کدنویسی. در واقع با استفاده از طراحی سایت سفارشی می توان رنگ، عکس، فونت، فیلم و … را بر روی سایت خود اعمال نمود و یک وب سایت متناسب با اهداف کسب و کار خود طراحی نمود. برای طراحی سایت اختصاصی یا سفارشی به تخصص در دانش برنامه نویسی نیاز است و لازم است حتما طراح سایت با زبان برنامه نویسی سمت کاربر و سرور، پایگاه داده و … آشنایی داشته باشد.

هزینه ی طراحی سایت آموزشگاهی

هزینه ی طراحی سایت آموزشگاهی با توجه به خدمات و امکاناتی که نیاز دارید در سایتتان اعمال شود تعیین می شود. در واقع هزینه ی طراحی سایت آموزشی برای هر کسب و کاری متفاوت است. یک سایت برای ارائه ی خدمات با کیفیت در بستر آموزش مجازی به امکانات زیادی نیاز دارد. امکاناتی مانند راه اندازی سامانه ای برای امتحان آنلاین و یا طراحی نمودن سامانه ی چت برای پرسیدن سوالات به صورت مستقیم از استاد، برای طراحی سایت آموزشگاه آنلاین ضروری هستند. مواردی چون تعداد صفحات سایت، هزینه ی هاست و سرور، طراحی پنل اختصاصی برای کاربران، طراحی اپلیکیشن آموزشی، نوع دامنه، خدمات سئو سایت آموزشی در هزینه ی طراحی سایت آموزشی تاثیرگذار هستند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ی طراحی وب سایت آموزشی و همچنین طراحی وب سایت آموزشگاه زبان صحبت نمودیم. در صورتی که شما دارای یک آموزشگاه زبان و یا هر نوع آموزشگاه علمی دیگری هستنید می توانید برای آموزشگاه خود جهت جذب کاربران بیشتر از هر جای کشور بدون محدودیت مکانی، یک وب سایت آموزشگاهی نیز طراحی نمایید. این کار علاوه بر این که می تواند باعث معروف شدن شما شود، می تواند باعث افزایش درآمد شما نیز بشود. شرکت طراحی سایت دارکوب دارای قالب های آموزشی می باشد در صورت تمایل می توانید قالب آموزشی سایت خود را از وب سایت این شرکت خریداری نمایید. علاوه بر این شما می توانید اقدام به خرید سایت آموزشی از شرکت دارکوب نمایید و یا این که به این شرکت سفارش ساخت سایت آموزشی مورد نظر خود را بسپارید. توصیه می کنیم قبل از طراحی سایت آموزشی چند نمونه سایت آموزشی را از سایت های معتبر همانند سایت شرکت دارکوب  مشاهده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز