طراحی پورتال آموزشی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5808

5/5 - (16 امتیاز)

امروزه آموزش بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. طی چند دهه ی اخیر استفاده از آموزش های مجازی رواج زیادی پیدا کرده. می توان بدون خروج از منزل، در کلاس های آنلاین ثبت نام کرد و دوره های مختلف را گذراند و مدارک معتبر کسب کرد.

ورود تکنولوژی های جدید و به دنبال آن آموزش های آنلاین به زندگی افراد، منافع زیادی را برای ایشان به همراه داشته است.

طراحی پورتال های آموزشی هم برای کاربران و هم برای مدیران آموزشگاه ها و مؤسسات نقش مهمی بازی می کند. پورتال آموزشی شما، پایه و اساس اعتبار شما می باشد. برای اینکه بتوانید بیشترین منفعت را از طراحی پورتال و وب سایت آموزشی مؤسسه ی خود ببرید، باید طراحی و سئوی پورتال آموزشی خود را با ظرافت و دقت انجام دهید.

در عصر دیجیتالی، در خیلی از موارد اینترنت حرف اول را می زند. اینترنت بر خیلی از جوانب زندگی ما اثر گذاشته است.

در بحث آموزش، با راه اندازی پورتال های آموزشی و استفاده از اینترنت، جذب دانشجو و تدریس خیلی آسانتر از قبل شده است. در واقع طراحی پورتال های آموزشی، ایجاد پلی بین دانشجویان و مربیان به منظور ارتقاء سطح آموزشی می باشد. با ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشجویان و اساتید فرصت های یادگیری برای دانشجویان بیشتر خواهد شد.

اما این پورتال ها باید به اندازه ی کافی جذاب باشند تا با ایجاد ارتباط و تعامل با کاربران در جذب آنها موفق عمل کنند.

وب پورتال ها یکی از مهمترین بخش های آموزش آنلاین هستند که باید به طراحی و عملکرد آن اهمیت زیادی دهید.

راه اندازی و طراحی پورتال آموزشی، شروع آموزش آنلاین می باشد. برای این منظور باید هدف تجاری و مخاطبان هدف را مشخص کنید و بر اساس آنها، پورتال آموزشی خود را راه اندازی کنید.

طراحی وب پورتال آموزشی

طراحی پورتال آموزشی

برخی ویژگی های طراحی پورتال آموزشی

طراحی و پیمایش پورتال آموزشی باید جذاب و آسان و حاوی محتوای ارزشمندی برای گروه مخاطبان هدف باشد تا بتواند نظر آنها را جلب کند.

اگر مؤسسه ی آموزشی شما مارک دارد، برای ایجاد یک تصویر یکپارچه از برند، پالت رنگی طرح وب پورتال شما باید با مارک آموزشی شما هماهنگی داشته باشد. برای آموزش الکترونیکی استفاده از رنگ های خنثی مانند آبی و سبز بهتر است.

از آنجا که وب پورتال ها خیلی راحت در دسترس عموم قرار دارند، به صحت اطلاعاتی که در پورتال آموزشی مؤسسه ی خود قرار می دهید، باید اهمیت زیادی دهید. به طور مثال، قرار دادن اطلاعات اشتباه از شماره تماس و آدرس در پورتال آموزشی، می تواند خیلی راحت باعث گمراهی کاربران و دلزدگی آنها از مؤسسه آموزشی شما شود.

پیمایش کاربر پسند

معماری وب سایت و پورتالی که طراحی می کنید باید ساده و قابل فهم باشد. کاربران بایستی به آسانی قادر به پیمایش وب پورتال شما و رفت و آمد به صفحات مختلف باشند. معماری نامرتب می تواند برای کاربر گیج کننده و ناامیدکننده باشد. اطمینان حاصل کنید که معماری پورتال آموزشی شما، دسترسی و پیمایش آسان به بقیه ی صفحات را مهیا می کند.

جنبه های زیبایی را در وب پورتال آموزشی خود پیاده سازی کنید. وجود موضوعات زیاد در صفحه ی پورتال  کاربر را خسته می کند. حجم اطلاعاتی که در صفحه ی پورتال باگذاری می کنید باید متعادل و به اندازه باشد تا باعث سردرگمی کاربر نشود.

از فضاهای سفید باید به اندازه ی کافی استفاده کنید. طبق مطالعات، استفاده ی درست از فضاهای سفید در صفحه ی پورتال تا 20% درک کاربر از صفحه را بهبود می بخشد. این بدان معناست که صفحه ی پورتال تا حد امکان باید ساده باشد.

اضافه کردن محتوا و عناصر رسانه به پورتال آموزشی

اگر در پورتالی که طراحی می کنید محتوای مفید و عناصر کاربر پسند ارائه دهید، می توانید روابط طولانی مدت و بر اساس اعتماد با دانشجویان برقرار کنید. عناصر رسانه ای باعث جذابیت بیشتر پورتال و تعامل بیشتر با دانشجویان و بهبود فرآیند آموزش می شود.

استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت باعث بهبود تجربه ی کاربر و جذب دانشجویان می شود. سعی کنید که تصاویری که استفاده می کنید با محتوای متنی کنار آن تناست و ارتباط داشته باشد.

از محتوای متنی بیش از اندازه توضیحی در پورتال آموزشی استفاده نکنید تا در ارائه ی سادگی موفقتر باشید.

طراحی پورتال آموزشی

طراحی پورتال آموزشی

عناصر پورتال های آموزشی

پورتال های آموزشی بسته به اهداف آموزشی و مخاطبان هدف می توانند شامل ویژگی های متنوع و عناصر مختلفی باشند. اما برخی از مهمترین این عناصر عبارتند از:

کتابخانه دیجیتال

از طریق کتابخانه ی دیجیتال پورتال، کاربران می توانند به منابع آموزشی مختلفی دسترسی پیدا کنند. منابع آموزشی می تواند شامل مقالات و نشریات، کتاب ها، آزمون ها، دستور العمل های آموزشی و به طور کلی هر مطلب آموزشی باشد.

انجمن ها و تالار های گفتگو

در طراحی پورتال های آموزشی می توان انجمن ها و تالار های گفتگو تعبیه کرد تا امکان ارتباط کاربران با یکدیگر بیشتر فراهم شود. بعلاوه، پورتال ها می توانند به کاربران این امکان را دهند تا برای مشاوره های خصوصی تالار های جداگانه ای تشکیل دهند.

تابلو اعلانات

با تابلو اعلانات می توان آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به موضوعات آموزشی و همچنین دسترسی به بایگانی کلیه ی اطلاعات گذشته را فراهم کرد.

ابزار های مدیریتی

با ابزار های مدیریتی می توان یک سیستم مدیریت محتوای یکپارچه ایجاد کرد و محتوا را به صورت پویا بروزرسانی کرد.

برای طراحی پورتال آموزشی، متخصصین این حوزه را استخدام کنید

به طراحی پورتال آموزشی باید اهمیت زیادی دهید. زیرا هم اساس و پایه ی طراحی سایت شما است و هم پلی است برای ارتباط با دانشجویان.

اگرچه برای طراحی پورتال ابزار های زیادی وجود دارد و امکان طراحی سایت و پورتال توسط خودتان نیز مهیا شده است، اما سپردن آن به دست متخصصین طراحی سایت می تواند تضمینی بر کیفیت آن باشد. این موضوع شاید کمی هزینه برای شما در بر داشته باشد، اما منافع آن خیلی بیشتر است.

شرکت حرفه ای طراحی سایت دارکوب با برخورداری از کادری مجرب و استفاده از آخرین استاندارد های طراحی و سئو، سفارشات طراحی انواع پورتال و وب سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

با واگذاری طراحی پورتال آموزشی خود به ما بیشترین میزان ترافیک و نرخ تبدیل را به دست آورید.

نتیجه

اگر می خواهید در ارائه ی خدمات با کیفیت و رشد و توسعه ی مؤسسه ی آموزشی خود گامی مؤثر بردارید، طراحی پورتال آموزشی مؤسسه ی خود را جدی را بگیرید.

با طراحی پورتال آموزشی و انجام سئوی آن می توانید به گسترش تعاملات بین اساتید و دانشجویان و گروه های مختلف دانشجویی کمک زیادی کنید. این موضوع می تواند تأثیر مثبت خیلی خوبی در روند آموزشی دانشجویان داشته باشد.

شرکت طراحی سایت دارکوب طراحی انواع سایت و پورتال را می پذیرد. شرکت دارکوب با انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت بیشترین میزان ترافیک را برای وب سایت شما به دست می آورد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز