طراحی پرتال | طراحی پورتال

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
طراحی پرتال | طراحی پورتال

 مقدمه 

پرتال به نوعی وب سایت گفته می شود که در آن کاربران وب سایت به جز قابلیت خواندن مطالب می توانند عملکردهایی را بر روی وب سایت انجام دهند. به عنوان مثال سایت های فروشگاهی یک نوع پورتال فروشگاهی به حساب می آیند که در آن کاربران می توانند کالاهای مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه نموده و در نهایت کالاهای مورد نظر خرید را ثبت سفارش نمایند و سایت های فروشگاهی دارای ناحیه کاربری می باشند تا کاربران بتوانند سفارش خود را رهگیری و سفارش ها و پرداخت های قبلی خود را مشاهده نمایند. در حقیقت به سایتی که از جنبه اطلاع رسانی خارج می گردد و کاربر در آن فعالیت هایی را انجام می دهد پورتال گفته می شود. طراحی پرتال بحث بسیار وسیعی دارد و ممکن است یک سایت ساده فروشگاهی و یا یک سایت پیچیده ارتباط به مشتریان باشد و طراحی پورتال می بایست حتما زیر نظر متخصص و برنامه نویسان وب انجام گردد. در بخش زیر نکاتی را در مورد طراحی پورتال برای شما بیان می نمایم.

پورتال وب چیست؟

پورتال های وب برنامه های کاربردی مبتنی بر مرورگر هستند که فعالیت هایی از جمله اتصال فرآیندهای کسب و کار در کسب و کار و در سراسر زنجیره تامین را با یکپارچه سازی دسترسی به داده های ساختاریافته و بدون ساختار، یکپارچه سازی برنامه ها برای پشتیبانی از فرآیندهای تجاری و همچنین یکپارچه سازی موثر برنامه های پشتیبان و ارائه دسترسی امکان پذیر می کنند. به اطلاعات لحظه ای، جاری و ثابت.

تفاوت بین وب سایت و پورتال وب چیست ؟

پورتال وب و وب سایت اصطلاحات کاملاً متفاوتی هستند که همبستگی قابل توجهی بین هر دوی آنها وجود دارد. بین وب سایت و پورتال وب تفاوت وجود دارد. اما هر دو از یک رابط مبتنی بر وب تشکیل شده اند.
یک وب سایت معمولی مجموعه ای از صفحات وب مختلف است. از طرف دیگر، یک پورتال وب خدمات مختلفی را ارائه می دهد و دروازه ای به www (وب جهانی) است. بسیاری از سازمان ها می توانند صاحب یک وب سایت شوند. از طرف دیگر یک پورتال وب همیشه کاربر محور است. این بدان معناست که کاربر قادر به ارائه داده ها و اطلاعات می شود.

وب سایت چیست؟

اصطلاح وب سایت به گروهی از صفحات وب مختلف اشاره دارد که در یک مکان اینترنتی وجود دارند. هر کاربر می تواند به راحتی از طریق یک آدرس وب به یک وب سایت دسترسی پیدا کند. محتوای موجود در یک وب سایت در سطح جهانی قابل مشاهده است و توسط عموم استفاده می شود. این محتوا برای افرادی که از آن بازدید می کنند همیشه یکسان باقی می ماند و برای دسترسی به صفحات لزوماً نیازی به ورود به سیستم نیست. کاربران حاضر در یک وب سایت می توانند وظایف مختلفی مانند کلیک کردن بر روی یک پیوند، وارد کردن ایمیل های خود و بسیاری موارد دیگر را انجام دهند. وب سایت ها می توانند در مورد یک صنعت خاص، محصول، خدمات یا هر چیز دیگری باشند. اینگونه وب سایت ها قصد آموزش و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان و خوانندگان خود را در مورد محصولات، صنایع یا خدمات خود دارند. در اینجا، آنها ممکن است به یک پایگاه داده شخصی نیاز نداشته باشند. بنابراین، وب سایت هرگز به آن ارجاع نمی دهد.

پورتال وب چیست؟

اصطلاح وب پورتال به سیستم مدیریتی برای دانش و داده اطلاق می شود که قادر است تسهیلات را به شرکت ها و سازمان های مختلف برای ساخت، اشتراک گذاری، مبادله و استفاده مجدد از داده های آنها تحویل دهد. پورتال وب نوعی مکان خصوصی است که در اینترنت وجود دارد. یک آدرس وب منحصر به فرد (URL) به همراه یک شناسه و یک رمز عبور برای بازیابی یک پورتال وب نیاز دارد. محتوای موجود در داخل بسیار امن و محافظت شده است. این مختص کاربران است و رابط کلی می تواند هم عمومی یا خصوصی باشد. یک پورتال وب به کاربر اجازه می دهد تا به چندین نقش دسترسی داشته باشد. محتوای موجود در این گونه پورتال ها ماهیت پویا دارند و اغلب تغییر می کنند. دید کلی محتوای موجود در آن از فردی به فرد دیگر تغییر می کند. به عبارت دیگر، دانش و داده های موجود می تواند برای کاربران خاص بر اساس تنظیمات اعضای گروه منحصر به فرد باشد. پورتال های وب محتوای خود را از منابع مختلفی که متنوع هستند جمع آوری می کنند.

چگونه طراحی پورتال وب را انجام می دهیم ؟

به یک رویکرد جامع در طراحی پورتال وب و طراحی کامل پورتال وب و خدمات توسعه وب پورتال اعتقاد دارد. ما روابط قوی با مشتریان خود ایجاد می کنیم و به رشد و موفقیت شما کمک می کنیم. ما را به عنوان توسعه دهنده شرکت خود در نظر بگیرید که تخصص در زمینه فناوری وب را ارائه می دهیم. ما با گوش دادن به مسائل شما، شناسایی اهداف کسب و کار شما، تعریف استراتژی راه حل و ایجاد طرح پیاده سازی برای طراحی پورتال وب، بر نیازهای مشتری تمرکز می کنیم.

طراح پورتال

Portal Designer ویرایشگری است که رابط گرافیکی مواردی مانند تم ها، پوسته ها، طرح بندی صفحه و پورتلت های اولیه را ارائه می کند. از Portal Designer برای تغییر ظاهر پورتال خود استفاده کنید. از این ویرایشگر برای سفارشی سازی طراحی گرافیکی پورتال و طرح بندی صفحات پورتال خود استفاده کنید. روی یک عنصر طراحی کلیک راست کرده و یکی از آیتم های منوی Insert را انتخاب کنید. روی یک عنصر طراحی کلیک کنید تا ویژگی های آن را ویرایش کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد کار با خواص، به پایین بروید. برای تغییر طراحی گرافیکی تم ها، پوسته ها و استایل ها از صفحه Designer استفاده کنید. این ویرایشگرها در منوی ویرایش موجود هستند Portal Designer صفحات اولیه پورتلت های JSF را در صفحات پورتال شما نمایش می دهد. طراح پورتال محتوای خدمات وب برای پورتلت های راه دور ( WSRP ) را نمایش نمی دهد. پیکربندی پورتال نام فایل منبع طرح بندی است که در ریشه پوشه پروژه پورتال شما قرار دارد. هنگامی که پروژه پورتال خود را باز می کنید، ویرایشگر Portal Designer در مرکز میز کار نمایش داده می شود. نماهای زیر آن را احاطه کرده اند: Project Explorer، Outline، Thumbnails، Properties و .Palette

طراح پورتال دارای محدودیت های زیر است:

• کنترل دسترسی: طراح پورتال از کنترل دسترسی پشتیبانی نمی کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید صفحه ای را به تعداد محدودی از افراد نشان دهید، ابتدا باید برنامه پورتال را روی سرور مستقر کنید، سپس از پورتلت مدیریت برای تنظیم حقوق دسترسی به صفحه استفاده کنید.

• دسترس‌پذیری: هنگام استفاده از Portal Designer، صفحه‌خوان‌ها مانند JAWS نمی‌توانند برچسب یا نام صفحه صحیح را از ویرایشگر پیکربندی پورتال بخوانند. می توانید از نمای Outline در ویرایشگر پیکربندی پورتال به ویژگی های صفحه و برچسب دسترسی داشته باشید.

قابلیت های پورتال وب چیست؟

1. مدیریت محتوا

2. مدیریت و توزیع اسناد

3. مدیریت کاربر

4. توزیع محتوا بسته به امتیازات کاربر و سطح دسترسی

5. تقویم رویدادها

6. مدیریت موجودی

7. کاتالوگ های محصولات

8. تجارت الکترونیک

9. مدیریت سفارش

10. انجمن ها

11. چت ها

12. وبلاگ ها

13. خبرنامه ها

14. فرم های بازخورد

15. خدمات مشتری

16. منابع انسانی

17. حسابداری

18. جریان کار

19. تعاملات بین کسب و کار

مزایای طراحی پورتال وب :

• مشتریان جدید به دست آورید

• عملیات را ساده کنید

• کاهش هزینه عملیات تجاری (اداره، آموزش، ارتباطات، سفر)

• افزایش بهره وری کارکنان (با منابع محدود پرسنلی نتایج بهتری ایجاد کنید)

• بهبود تعاملات بین کسب و کار

• بهبود همکاری بین بخش ها

• بهبود خدمات مشتری

هنگام اجرای پروژه طراحی وب پورتال، چه جنبه های زیر را در نظر می گیرد ؟

کارکنان در بخش‌های مختلف به داده‌های کاملاً متفاوت و متمایز نیاز دارند که مربوط به سفارشی‌سازی است. سفارشی‌سازی همچنین تضمین می‌کند که آنها چیزی را از دست نمی‌دهند و با اطلاعات نامربوط غرق نمی‌شوند. افراد مختلف با یک نقش، متفاوت کار می کنند، که نیاز به شخصی سازی دارد. کاربران نیاز به دسترسی مستقیم به اطلاعات مورد نیاز برای کار روزانه خود دارند، در حالی که قابلیت استفاده باید سرعت و کاربر پسند بودن را تامین کند. به دلایل امنیتی، کاربران با مکانیزم کنترل متمرکز به داده هایی که حق دارند دسترسی دارند (یکبار ورود، یک بار اتصال - دسترسی به همه جا). جمع آوری و انتشار داده ها به فرآیند تصمیم گیری مدیریت آگاهانه تر کمک می کند. برنامه های کاربردی تجاری می توانند از طریق پورتال تعامل داشته باشند (به عنوان مثال سیستم اطلاعاتی مبتنی بر مهارت با پایگاه داده پرسنل) و سپس داده ها می توانند از طریق پورتال با استفاده از فدراسیون ارسال شوند.

پورتال های وب در مورد دسترسی شخصی هستند ؟

مشکلی که پورتال ها در روزهای اولیه اینترنت سعی در حل آن داشتند کشف محتوا بود. در مواجهه با حجم وسیع اطلاعات موجود به صورت آنلاین، ساده ترین راه برای کاربر معمولی برای کشف اطلاعات، از طریق یک مرکز محتوای تحت نظارت انسان، معروف به پورتال بود. پورتال ها می توانند محتوای انتخاب شده را به منظور ارائه یک تجربه سفارشی برای کاربران نمایش دهند.

نمونه هایی از پورتال ها، به ویژه آنهایی که از تجربه ورود استفاده می کنند، در بیشتر صنایع فراوان است:
• پورتال های بیمار
• پورتال های دولتی
• اینترانت/اکسترانت/پورتال محل کار
• پورتال های مدیریت دانش
• پورتال های دانشجویی
• پورتال های فروشنده
مفهوم اساسی و متحد کننده برای هر نوع پورتال، دسترسی شخصی شده است، بر اساس نقش کاربر اختصاص داده شده یا فرض شده. به عنوان مثال، محل کار معمولاً چندین برنامه کاربردی دارد که کارکنان آنها باید به آنها دسترسی داشته باشند، مانند برنامه ای برای ضبط برگه های زمان، برنامه دیگری برای برنامه ریزی زمان استراحت و سومی برای ارسال ارتباطات داخلی. کارمندان وقتی نقاط تماس زیادی دارند که باید به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود بین آنها بپرند، ناامید می شوند. یک پورتال کارمند جدید این خدمات و برنامه های کاربردی مشترک را در یک مکان برای دسترسی تیم شما گرد هم می آورد و می تواند صفحه را بر اساس بخش یا نقش سفارشی کند. این شخصی‌سازی می‌تواند به کاربران ناشناس نیز تعمیم یابد. به عنوان مثال، سایت‌های خرده‌فروشی پوشاک می‌توانند شخصی‌سازی محصولاتی که براساس اطلاعات ذخیره‌شده از بازدیدهای گذشته نمایش داده می‌شوند را شروع کنند، حتی اگر کاربر حساب کاربری ایجاد نکرده باشد.
سه نقطه قوت متمایز پورتال ها یکپارچگی، سازگاری و شخصی سازی اجزای ضروری بخش مهم تجارت امروزی هستند .

از پورتال های وب تا پلتفرم های پورتال

امروزه، کاربر معمولی می‌تواند مشکل کشف محتوا را با موتورهای جستجو که در ارائه نتایج مرتبط ماهرتر شده‌اند، برطرف کند. این به‌علاوه قابلیت‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات ارائه‌شده توسط رسانه‌های اجتماعی، به این معنی است که فهرست‌های اطلاعاتی که توسط انسان تنظیم شده است، محل شروع ضروری برای اکثر کاربران نیست. با این حال، سه نقطه قوت متمایز پورتال ها یکپارچگی، سازگاری و شخصی سازی اجزای ضروری بخش مهم تجارت امروزی هستند.

این سه نقطه قوت از تجربه مشتری دیجیتال به روش‌های زیر پشتیبانی می‌کنند:

  1. قابلیت‌های یکپارچه‌سازی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا سیستم‌ها و داده‌های مشتری را در قسمت پشتی یکپارچه کنند.
  2. تاکید بر ثبات در نقاط لمسی دیجیتال به این سیستم‌های متحد ظاهر و احساس مشترکی در قسمت جلویی می‌دهد.
  3. شخصی‌سازی از طریق ترکیبی از داده‌های بیوگرافی (چه کسانی هستند) و داده‌های رفتاری (آنچه در سایت انجام داده‌اند) به شرکت‌ها این توانایی را می‌دهد که تجربیات را به صورت متنی تنظیم کنند، که معمولاً با فرآیند ورود تسهیل می‌شود.

پلتفرم‌های پورتال مدرن می‌توانند نقش مهمی در تعامل با مشتری داشته باشند، به‌ویژه زمانی که با ویژگی‌های جدیدی مانند سیستم‌های مدیریت محتوا یا اتوماسیون بازاریابی گسترش یافته باشند. به منظور درک مزیت های رقابتی پلتفرم های پورتال، شرکت ها در حال تجدید نظر در ارزش این سه نقطه قوت در زمینه چند نقطه لمسی امروزی تجربه مشتری دیجیتال هستند.

آماده سازی RFP

برای برآورد قیمت طراحی پرتال و زمان بندی اجرای پروژه توسط شرکت طراحی سایت کارفرما حتما می بایست قابلیت های مورد نیاز خود را در فایل RFP مشخص نمایید. فایل RFP که مخفف Reference for proposal می باشد که به معنای مرجعی برای پیشنهاد می باشد در حقیقت چیزی جز احساس نیازهای پورتال مورد نظر شما می باشد. هر چه فایل احساس نیاز شما (RFP) کامل تر باشد و کلیه نکات در آن ذکر شده باشد شرکت طراح وب سایت با دقت بیشتری می توانید برآورد قیمت و هزینه طراحی پورتال را انجام دهد و همچنین در آینده با مشکلات کمتری با مجموعه طراح خواهید داشت. بنابراین در صورتی که قصد طراحی پرتال با ویژگی های خاصی دارید حتما به شما توصیه می گردد احساس نیازها، ویژگی ها و امکانات درخواستی خود را جمع آوری نموده و در یک فایل به طراح اعلام نمایید.

پورتال های وب در حال تبدیل شدن به بسترهای تجربه دیجیتال هستند

پورتال ها نشان دهنده یک تغییر پارادایم اولیه برای شرکت های آنلاین است، که ساخت وب سایت هایی بود که به جای کسب و کار محور، مشتری محور بودند. در حالت ایده‌آل، یک پورتال شرکت را قادر می‌سازد تا سایت‌ها و مسیریابی‌هایی را طراحی کند که بر اساس نیازهای کاربر باشد، نه یک ساختار سازمانی که فقط در داخل منطقی باشد. همانطور که بازار پورتال ها رشد کرده است، فروشندگان پیشرو پورتال مجموعه های وسیعی از ویژگی ها را اضافه کرده اند که به شرکت ها کمک می کند این تجربیات دیجیتالی کاربر محور را برای وب، موبایل، وسایل اجتماعی و دستگاه های متصل ایجاد کنند. این ویژگی ها شامل مدیریت محتوا، بازاریابی، گردش کار، هدف گذاری و پشتیبانی تلفن همراه است. به همین دلیل، برخی از پلتفرم‌های پورتال در حال تبدیل شدن به پلتفرم‌های تجربه دیجیتال هستند که از نقاط قوت خود در یکپارچه‌سازی و شخصی‌سازی برای ایجاد تغییر در سراسر سازمان استفاده می‌کنند. چالش فنی شماره یک برای ابتکارات تجربه مشتری دیجیتال، ادغام ناکافی سیستم های back-end است. DXPهای میراث پورتال داستانی قوی در مورد ادغام دارند و بر شخصی سازی تمرکز دارند. برای ارائه تجربیات منسجم و مرتبط که متناسب با زمینه هر کاربر است، ضروری است. انواع دیگری از پلتفرم‌های تجربه دیجیتال، از جمله مواردی که از سرورهای تجاری و سیستم‌های مدیریت محتوای وب رشد کرده‌اند، وجود دارد. حتی اگر از DXP-heritage پورتال استفاده نکنید، احتمالاً باید فناوری پورتال را در استراتژی خود بگنجانید تا نیازهای یکپارچه سازی تجربیات دیجیتال در نقاط تماس مختلف را برآورده کنید.

زمان استفاده از پلتفرم پورتال

جدای از کاربردهای گسترده تحول دیجیتال، پلتفرم های پورتال همچنان برای چندین سناریو تجاری مفید هستند، مانند: خود خدمات مشتری پورتال‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مشتریان در مرحله پس از خرید مناسب هستند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند وفاداری طولانی‌مدت خود را تقویت کنند و در عین حال بار مراکز تماس خدمات مشتری را کاهش دهند. چابکی تجاری پلتفرم‌های پورتالی که از تجربیات تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند و از معماری مدولار استفاده می‌کنند، اکنون به خوبی مجهز شده‌اند تا به سرعت نقاط لمسی دیجیتال جدید را راه‌اندازی کنند، در حالی که هنوز احراز هویت کاربر و داده‌های پشتیبان یکپارچه لازم برای اتصال تجربیات را حمل می‌کنند. به گفته گارتنر، «سازمان‌ها معمولاً به این دسته‌های نرم‌افزاری – پلتفرم‌های پورتال افقی یا سیستم‌های WCM به‌عنوان پایه‌های نرم‌افزار اولیه برای وب‌سایت‌های خود نگاه می‌کنند». پورتال های مدرن همچنان پلتفرم های مفیدی برای سازمان هایی هستند که برای استراتژی های کسب و کار دیجیتال خود به یکپارچگی گسترده و رابط های شخصی سازی شده متکی هستند.

معیار انتخاب شرکت طراح

شرکت های طراح وبی که صرفا عملیات طراحی انجام می دهند برای واگذاری طراحی پورتال مناسب نیستند و حتما می بایست کار ساخت پرتال خود را به شرکت هایی واگذاری نمایید که قابلیت توسعه و برنامه نویسی وب را دارند. شرکت های برنامه نویس محور برای طراحی پرتال شما مناسب تر هستند و بهتر است عملیات ساخت پرتال خود را به شرکت های واگذاری نمایید که مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و همچنین گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور را دارا باشند. همچنین می توانید به سوابق و نمونه کارهای شرکت مراجعه نموده و تجربه شرکت را در زمینه طراحی پرتال مورد بررسی قرار دهید. انتخاب شرکت مناسب برای طراحی پرتال می تواند آینده و موفقیت وب سایت شما را تضمین نماید بنابراین به شما پیشنهاد می نماییم که در انتخاب شرکت وسواس لازم را به خرج دهید.

انواع مختلف پرتال ها

انواع مختلف پرتال وجود دارد که با توجه به نوع پرتال می بایست شرکت متخصص در زمینه مورد نظر را انتخاب نمایید. پورتال خبری، فروشگاهی، آموزشی، تبلیغاتی و آگهی، ارتباط با مشتری، سیستم های وفاداری مشتریان ، سیستم های داخلی اعضاء و نمایندگی ها و همچنین پرتال های خاص می تواند نوع پورتال مورد نظر شما باشد که معمولا شرکت های طراحی وب هر یک در زمینه هایی از این سیستم ها تجربه و تبحر دارند.

انواع دیگر پورتال های وب:

  1. پورتال های فدرال برای شرکت هایی که به یک شبکه غیرمتمرکز از پورتال های متقابل نیاز دارند، یعنی دسترسی به منابع محتوایی یکسان و به اشتراک گذاری سطوح امنیتی یکسان.
  2. پورتال های سازمانی افقی که دسترسی گسترده ای به بسیاری از انواع مخازن و ویژگی های عمومی یکپارچه سازی برنامه ها را فراهم می کند. پورتال های سازمانی افقی نیازهای کل جامعه کاربران را بدون هیچ گونه عملکرد تجاری ارائه می کنند.
  3. پورتال های سازمانی عمودی بر روی یک برنامه خاص یا عملکرد تجاری یا همکاری برای کارمندان تمرکز می کنند. آنها معمولاً با برنامه های بسته بندی شده مرتبط هستند

 

زیرساخت رابط کاربری پورتال

پورتال UI Infrastructure سطح دیگری از زیرساخت و چارچوب است که زیرساخت UI را منعکس می کند و شامل پیاده سازی است که به API سرور Plumtree بستگی دارد. به عنوان مثال، اجرای درخت در پروژه زیرساخت UI یک درخت عمومی از آیتم ها است، در حالی که نسخه درخت در زیرساخت UI پورتال درختی از اشیاء PTO (به عنوان مثال، کاربران، گروه ها، خزنده ها و غیره) است.

قیمت طراحی پرتال

قیمت طراحی پورتال با توجه به سفارشی بودن امکانات مورد نیاز آن از قبل مشخص نیست البته در دو مورد پرتال فروشگاهی و خبری می توان برای یک مورد با امکانات پایه آن قیمت اولیه اعلام نمود. ولی در صورتی که احساس نیازها فراتر از امکانات اولیه باشد قیمت طراحی پرتال را می بایست با توجه به امکانات و ویژگی های مورد نظر کارفرما ارائه داد. برآورد هزینه طراحی پرتال حتما می بایست پس از ارائه RFP توسط کارفرما انجام گردد و پس از ارائه RFP شرکت طراح وب سایت می تواند پروپوزال خود را به شرکت کارفرما ارائه نمایید.

طراحی قالب پرتال

دو راه برای قالب پرتال وجود دارد که روش اول خرید قالب از فروشگاه قالب می باشد که در این روش کافی است کارفرما به فروشگاه قالب مراجعه نموده و قالب مورد نظر را از بین 100 هزار قالب موجود در این فروشگاه انتخاب نماید و در روش دوم طراحی قالب توسط گرافیست و با توجه به نظرات کارفرما پیاده سازی می گردد که در این روش در جلسه ای که فی مابیت طراح و کارفرما برگزار می گردد کارفرما رنگ بندی و خصوصیات طرح مورد نظر خود را اعلام می نماید و طراحی با توجه به درخواست ها قالب وب سایت را پیاده سازی می نماید و کارفرما می تواند پس از ارائه قالب توسط گرافیست نظرات خود را بر روی قالب اعلام نموده و روند ویرایش قالب تا زمان تایید قالب توسط کارفرما ادامه پیدا می کند.

رعایت اصول سئو

ممکن است پرتال یک سیستم درون سازمانی باشد و نیازی به در نظر گرفتن قواعد سئو و بهینه سازی وب سایت وجود نداشته باشد حال آنکه در برخی از پرتال ها مانند پرتال های خبری و فروشگاهی رعایت اصول سئو و بهینه سازی که باعث بالا آمدن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می گردد بسیار لازم و ضروری می باشد و در صورتی که رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو برای شما مهم می باشد بهتر است این موضوع را در لیست درخواست های خود ذکر نمایید.

زبان برنامه نویسی

دو زبان رایج برنامه نویسی تحت وب PHP و ASP.NET وجود دارند که شرکت های طراحی سایت هر یک در زمینه یکی از این زبان های برنامه نویسی تبحر دارند. PHP با توجه به کد باز بودن آن و داشتن جامعه کاربری و توسعه دهندگان بیشتر به نسبت ASP.NET برای طراحی سایت های اینترنتی معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت بیشتری دارد. هزینه تمام شده طراحی سایت با PHP به نسبت ASP.NET پایین تر است و زمان آماده سازی وب سایت نیز کمتر می باشد.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

پورتال را می توانید توسط سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس و دروپال و ... پیاده سازی نمود و با پایه قرار دادن یکی از این سیستم ها و برنامه نویسی بر روی آن می توان پورتال مورد نظر را پیاده سازی نمود. تصمیم آنکه پورتال می بایست از پایه نوشته شود و یا از سیستم های مدیریت محتوا استفاده گردد بر عهده برنامه نویس وی سایت می باشد. زیرا برنامه نویس با توجه به تجربه و شناحت خود می تواند سیستمی را که دارای امکانات نزدیکتر به پرتال مورد نظر می باشد را انتخاب نماید و امکانات سفارشی را در سیستم مدیریت محتوا برنامه نویس نماید که این مورد هزینه و زمان انجام پروژه را پایین می آورد.

آموزش پرتال

پس از طراحی پرتال می بایست نحوه کار با کنترل پانل آموزش داده شود تا کارفرما بتواند موارد لازم را بر روی وب سایت انجام دهد و وب سایت را مدیریت نمایید. آموزش معمولا طی یک الی دو جلسه برگزار می گردد و طی آموزش موارد لازم توسط برنامه نویس منتقل می گردد.

باگ گیری پرتال

پس از راه اندازی پرتال ممکن است مشکلات و خطاهایی در سایت به وجود آید که حتما می بایست توسط تیم پشتیبان وب سایت موارد سریعا برطرف گردد. در حقیقت زمانی که وب سایت در مرحله استفاده قرار می گیرد برخی از مشکلاتی که دیده شده خود را نشان می دهند و این مشکلات حتما می بایست سریعا رفع گردند. البته روش هایی جهت تست و بررسی پرتال وجود دارد که حتما می بایست این روش ها قبل از راه اندازی پروژه انجام گردد.

پشتیبانی وب سایت

با توجه به آنکه سایت های پرتالی پیچیدگی بیشتری به نسبت سایت های معمولی و اطلاع رسانی دارند بنابراین می بایست پشتیبانی قویتری نیز داشته باشند و حتما می بایست توسط تیمی شامل برنامه نویس پشتیبانی گردد. در حقیقت پشتیبانی بخش مهمی از عملیات طراحی پرتال می باشد که معمولا می بایست بسیار مورد توجه قرار بگیرد زیرا ممکن است در آینده برای وب سایت مشکلاتی پیش آید که لازم باشد پشتیبان وب سایت موارد را سریعا رفع و پیگیری نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز