طراحی وب سایت برگزاری کلاس های آموزش آنلاین

نوشته شده توسط رومینا نظری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=585

4.8/5 - (39 امتیاز)

دارکوب به تازگی نرم افزار آنلاینی طراحی نموده است که با استفاده از آن می توانید از طریق وب سایت و به صورت آنلاین کلاس های آموزشی خود را برگزار نمایید. این نرم افزار بدون نیاز به ابزارهای واسط نظیر Adobe Connect و skyroom به شما امکان آموزش آنلاین را می دهد. دارکوب در زمینه طراحی انواع مختلف سایت نظیر شخصی، شرکتی، فروشگاهی، آموزشی، خبری و … فعالیت دارد، اما یکی از زمینه های اصلی که در آن فعالیت دارد طراحی سایت آموزش آنلاین می باشد که دلیل اصلی آن آموزشگاه فنی و حرفه ای این شرکت می باشد. در حقیقت شرکت دارکوب از بابت برگزاری دوره های آموزشی خود به صورت آنلاین این پرتال را طراحی نموده است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار می توانید صفحه قالب آموزش آنلاین دارکوب را مطالعه نمایید. طراحی سایت آموزشی با توجه به اینکه برای ارتباط بین استاد و دانشجو انجام می گردد پیچیدگی های فراوانی دارد و دارکوب پس از توسعه چندین ساله نرم افزار آموزش آنلاین خود توانسته نسخه قابل قبولی را از بابت برگزاری کلاس های آموزشی ایجاد نماید.

سایت های مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارند که با اهداف مختلف راه اندازی شده اند . هر فردی می تواند برای خود یکی وب سایت راه اندازی کند . بسیاری از صاحبان کسب و کار اهمیت داشتن وب سایت را می دانند و در بدو شروع کسب و کار خود یک وب سایت نیز راه اندازی می کنند . با گسترش و توسعه اینترنت کاربران این فضا نیز افزایش یافته اند . به همین دلیل بسیاری از مردم ترجیح می دهند کار های خود را با استفاده از اینترنت و مراجعه به وب سایت ها انجام دهند . از انواع وب سایت که در سال های اخیر توانسته اند طرفداران بسیاری را به دست بیاورند ، می توان به وب سایت های زیر اشاره نمود :

  • فروشگاه های آنلاین
  • کتابخانه های مجازی
  • وب سایت های فروش فایل های مختلف
  • سایت های دانلود ( فیلم ، آهنگ ، عکس ، کتاب و جزوه و … )
  • وب سایت های برگزاری مناقصه و مزایده های عمومی
  • وب سایت های آموزشی
  • سایت های معرفی شرکت ها

وب سایت های آموزشی این روز ها توانسته اند بازدید کننده زیادی را جذب خود کنند بسیاری از افراد ترجیح می دهند با وب سایت های آموزشی ، مباحث مورد نظر خود را فرا بگیرند . در مقاله های مختلفی که در سایت های دارکوب وجود دارند از طراحی وب سایت های آموزشی سخن گفته ایم . در این مقاله نیز سعی داریم از طراحی وب سایت های برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین صحبت کنیم .

طراحی وب سایت های آموزشی

به دلایل زیادی مردم ترجیح می دهند برای آموزش از وب سایت های آموزشی استفاده کنند . وب سایت های آموزشی موجود فقط برای درس های مدرسه و کنکور نیستند ، این روز ها دیگر برای هر هنر و حرفه ای آموزش های لازم وجود دارد . بسیاری از مردم برای رفتن به کلاس های آموزشی در گوگل به جست و جوی آنها می پردازند . افراد به دلایل :

  • گرانی کلاس های آموزشی حضوری
  • دوری مسیر رفت و آمد
  • عدم وقت و زمان کافی برای حضور در کلاس ها
  • و …

ترجیح می دهند از کلاس های آموزشی غیر حضوری و آنلاین استفاده کنند . برگزاری کلاس های آموزشی به صورت غیر حضوری و آنلاین برای صاحبان آموزشگاه نیز مزیت دارد :

  • کم شدن دستمزد اساتید
  • حذف شدن هزینه های اجاره یا خرید آموزشگاه
  • به حداقل رسیدن خرید تجهیزات آموزشی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در هر زمان و هر مکان

راه اندازی وب سایت آموزشی هزینه های زیادی ندارد . برای داشتن وب سایت آموزشی می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید . انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت مناسب و با کیفیت می تواند شما را در کسب و کار تان کمک نماید . در طراحی وب سایت های آموزشی با توجه به موارد زیر می تواند سایتی ساده اما حرفه ای و جذاب داشت :

طراحی ساده اما زیبا و جذاب : مخاطب وب سایت های آموزشی اغلب جوانان هستند به همین دلیل توجه به طراحی زیبا و ساده مهم می باشد . طراحی سایت باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب خود کند .

طراحی منو : منو وب سایت ها یکی از بخش های مهم هستند . منو باید به گونه ای طراحی شود که کاربر بتواند به راحتی به مقصود برسد و برای یافتن قسمت های مختلف وب سایت سردرگم نشود .

طراحی پنل کاربری برای اساتید و کاربران : در صورتی که در وب سایت شما کلاس های آموزشی آنلاین برگزار می شود باید کاربران و اساتید بتوانند حساب کاربری ایجاد نمایند . ویژگی هایی که پنل های کاربری دارند موارد زیر می باشد :

  • امکان ثبت نام کلاس برای دانش آموزان
  • امکان گزارش گیری
  • امکان رویت لیست دانش آموزان هر کلاس برای اساتید
  • قابلیت وارد کردن نمرات توسط اساتید
  • امکان پرداخت شهریه
  • و …

درگاه پرداخت : درگاه بانکی برای هر وب سایت آموزشی لازم است . کاربران می توانند با استفاده از درگاه پرداخت شهریه کلاس ها یا خرید پکیج های آموزشی را پرداخت نمایند .

امکان صدور گواهی پایان دوره : بعد از اتمام دوره های آموزشی بهتر است به کاربران و دانش آموزان گواهی پایان دوره داده شود .

دسته بندی صحیح و ساده محتوای آموزشی و عناوین موجود در وب سایت

امکان ثبت نام و رزرو کلاس های آموزشی

پشتیبانی : پشتیبانی یکی از مهمترین قسمت های وب سایت می باشد . وقتی کاربران در وب سایت به مشکل برخورد کردند باید بتوانند با پشتیبان تماس بگیرند و مشکلات خود را حل نمایند .

طراحی اخبار و اطلاعیه ها : این قسمت ها برای اطلاع رسانی و اخبار آموزشی می باشد .

قابلیت برگزاری آزمون های آنلاین

مجهز به کتابخانه مجازی

معرفی دوره های آموزشی و اساتید

طراحی بخش برگزاری کلاس های آنلاین

برای برگزاری کلاس های آموزشی به صورت آنلاین نیاز به طراحی جداگانه می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم

طراحی وب سایت برای برگزاری کلاس های آنلاین آموزشی

بسیاری از دانشگاه ها و آموزشگاه ها برای برخی از دوره های خود اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین می کنند . برای برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین به صورتی که دانش آموز با استاد خود در ارتباط باشد نیاز به یک نرم افزار قدرتمند تحت وب است .

یکی از بهترین و قدرتمند ترین نرم افزار های تحت وب که برای برگزاری کلاس های آنلاین می توان معرفی کرد ، نرم افزار Adobe Connect می باشد . همانطور که گفته شد این نرم افزار تحت وب سایت یعنی یک سمت آن برای سرور و سمت دیگر برای کاربر می باشد . از این نرم افزار نه تنها برای برگزاری کلاس های آموزشی بلکه برای برگزاری کنفرانس های راه دور و غیر حضوری ، مصاحبه و … نیز می توان استفاده نمود . از این دسته از پلت فرم ها بسیار وجود دارد اما می توان گفت این نرم افزار بهترین است .

برای برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین ، مدیر وب سایت ابتدا باید با مراجعه به وب سایت Adobe Connect ثبت نام کند . خرید اکانت به مدت یک ماه رایگان می باشد برای تمدید آن باید هزینه ای را پرداخت نمود البته این نرم افزار در بازار نیز به فروش می رسد . بسیاری از وب سایت های ایرانی نیز ارائه دهنده این نرم افزار هستند .

بعد از خرید اکانت ، ادمین که سمت سرور می باشد باید کلاس ها ، اساتید و دانش آموزان را در نرم افزار تعریف کند و به هر کدام از آنها یک نام کاربری و رمز عبور تعیین نماید . دانش آموزان و اساتید نیز می توانند نرم افزار سمت کاربر را دانلود کنند و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد کلاس شوند .

اما وب سایت و این نرم افزار در کنار هم چگونه کار می کنند ؟ با مشخص کردن کلاس ها و اساتید لینک آنها را در وب سایت قرار می دهند و بعد از واریز شهریه توسط کاربران لینک همراه با نام کاربری و رمز عبور به آنها داده می شود .

با هر دستگاهی می توان از این نرم افزار استفاده نمود ؛ کامپیوتر ها ، تلفن های همراه و تبلت ها . داشتن دوربین برای کامپیوتر ها لازم است . بخصوص کامپیوتر های اساتید باید دارای دوربین باشند . در اصل وب سایت ها برای معرفی و فروش دوره های آنلاین هستند . مدیر سایت باید دوره ها را همراه شهریه در وب سایت معرفی نماید تا کاربران با آنها آشنا شوند .

توجه کنید این نرم افزار چون روی سرور نصب میشود و حجم داده های تبادلی بالا است نیازمند یکی سرور قدرتمند است سرور بهتر است مجازی یا اختصاصی باشد . نرم افزار adobe connect  قابلیت های زیر را دارد :

  • امکان مدیریت کاربران شرکت کننده
  • امکان بارگذاری فایل های مختلف مانند پاورپوینت ، فیلم ، تصاویر و …
  • امکان استفاده از صفحه تخته وایت برد
  • امکان مکالمه استاد با دانش آموزان و امکان مکالمه گروهی
  • قابلیت به اشتراک گذاری صفحه کامپیوتر
  • امکان نظر سنجی

همانطور که گفته شد نرم افزار های دیگر نیز وجود دارند که اغلب آنها برای برگزاری ویدئو کنفرانس های آنلاین استفاده می شوند اما مناسب برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین نیستند .

به شما پیشنهاد می کنیم برای طراحی وب سایت آموزشی با مشاوران ما در این زمینه تماس حاصل نمایید تا بتوانید بهترین وب سایت آموزشی را راه اندازی کنید و از کسب و کار خود لذت ببرید.

طراحی سایت آموزشگاه

یکی از تخصص های اصلی دارکوب طراحی وب سایت آموزشگاهی می باشد که دلیل اصلی آن وجود آموزشگاه فنی و حرفه ای این مجموعه می باشد. دارکوب از بابت مدیریت آموزشگاه خود پرتال آموزشی را راه اندازی نموده است که نمونه سایت آموزشی را می توانید در آدرس https://darkoobedu.ir که وبسایت آموزشگاه دارکوب می باشد مشاهده نمایید. این پرتال دارای امکانات فراوانی می باشد و جهت مطالعه برخی از امکانات آن می توانید صفحه قالب آموزشگاه را مطالعه نمایید.

طراحی سایت آموزشگاه زبان

آموزشگاه های زبان نسبت به سایر آموزشگاه ها معمولا تعداد دانشجوی بیشتری دارد و به همین جهت در صورتی که نیاز به برگزاری دوره آموزشی به صورت آنلاین باشد لازم است سرور منابع بالای رم، سی پی یو و پهنای باند را برای پشتیبانی از تعداد زیاد دانشجو به صورت همزمان داشته باشد. پورتال آموزشی دارکوب برای راه اندازی انواع مختلف سایتهای آموزشگاه زبان مناسب است.

طراحی سایت آموزشگاه موسیقی

معمولا این آموزشگاه ها به نسبت آموزشگاه های زبان تعداد کمتری دانشجو وجود دارد اما معمولا در سایت های آموزشگاه موسیقی قابلیت فروش ادوات آموزشی نیز وجود دارد.

طراحی سایت آموزشگاه کامپیوتر

در این نوع سایت ها حتما لازم است قابلیت آموزش آنلاین وجود داشته باشد، زیرا در این حورزه ها دوره های آموزشی بیشتر از سایر حوزه ها به صورت آنلاین برگزار می گردد.

هزینه طراحی سایت آموزشگاهی

در صورتی که قصد طراحی سایت سفارشی آموزشی را داشته باشید لازم است درخواست های خود را برای این مجموعه ارسال نمایید تا برآورد انجام گردد. در صورتی که تمایل به استفاده از قالب آموزشی دارکوب را داشته باشید هزینه ساخت سایت آموزشگاهی بسیار ارزان خواهد بود.

طراحی سایت فروش دوره های آموزشی

یکی از ویژگی های اصلی که لازم است در سایتهای آموزشگاهی وجود داشته باشد قابلیت فروش دوره های آموزشی می باشد. لازم است این امکان وجود داشته باشد تا کاربران بتوانند در دوره های آموزشی آموزشگاه از طریق سایت ثبت نام نمایند.

فروش فایل های آموزشی

یکی دیگر از قابلیت هایی که معمولا لازم است سایت آموزشی داشته باشد قابلیت فروش فایل های آموزشی می باشد. در برخی از سایتهای آموزشی صرفا دسترسی برای دیدن ویدئوهای آموزشی به کاربران داده می شود بدون اینکه کاربر قابلیت دانلود داشته باشد و در برخی دیگر اجازه دانلود فایل آموزشی داده می شود.

در پایان

مجموعه دارکوب می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی سایت آموزشگاهی شما باشد که دلیل اصلی آن تجربه چندین ساله خود در زمینه سایتهای آموزشی می باشد. جهت مشاوره در زمینه ساخت سایت آموزشگاهی می توانید با شماره های این شرکت تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز