طراحی وب سایت به زبان عربی

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20616

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی سایت به صاحبان کسب و کار و مشاغل مختلف این امکان را می دهد که بتوانند خدمات و محصولات خود را برای افراد بیشتری ارائه دهند، به همین دلیل شما با طراحی سایت دیگر مهم نیست که در کجا و چه مکانی شرکت و یا کاسب و کار خود راه اندازی کرده اید چرا که این گونه به جمعیت بسیاری خدمات خود را می توانید ارائه دهید.

وب سایت برای یک مجموعه مانند کاتالوگ می ماند که به خوبی محصولات را معرفی می کند، به همین دلیل زمانی که شما به طراحی سایت برای خود می پردازید در واقع بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی در حال ارائه خدمات و محصولات خود هستید، طراحی سایت عربی به شما این امکان را می دهد که خدمات و محصولات خود را در جایی به غیر از کشور عزیزمان ارائه دهید و به این طریق با هزینه معقول و اقتصادی توانسته اید شعبه های مختلف شرکت و یا موسسه خود را بزنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با طراحی وب سایت به زبان عربی و لزوم و اهمیت آن آشنا کنیم پس تا انتهای مقاله همراه دارکوب باشید.

 

طراحی سایت عربی

به همان میزان که مراودات تجاری بین ایران و کشورهای عربی در حال افزایش است، به میزانی بیشتر از آن صاحبان مشاغل و شرکت ها باید به فکر طراحی سایت به زبان عربی باشند، طبق آمارهای به دست آمده بیش از 60 درصد از عرب زبانان برای خرید های اینترنتی به دنبال وب سایتی هستند که به تولید محتوای عربی مشغول است چرا که ارتباط بهتر و موثر تری را با آن می گیرند.

به علاوه این که زبان عربی یکی از زبان های برتر در سر تا سر جهان است که افراد بسیاری به زبان عربی در حال ارتباط و مکاتبه با یکدیگر هستند به همین دلیل با طراحی سایت عربی این پیام را به مشتریان داخل و خارج کشورتان می دهید که خدمات و محصولات شما در سطح بالایی قرار دارد و نمایندگی های مختلفی در سرتاسر دنیا دارید. طراحی سایت عربی برای کسب و کار و مشاغلی که می توانند خدمات خود را به کشورهای عربی ارائه دهند یک استراتژی موفقیت آمیز به شمار می آید.

برخی از کسب و کارها و مشاغل در داخل کشور هنوز از فواید و مزایای طراحی سایت عربی مطلع نیستند و نمی دانند که این کار تا چه اندازه می تواند به آن ها در فروش محصولات آن ها به کشورهای عربی کمک کننده باشد.

لزوم طراحی سایت به زبان عربی

همان طور که تا اینجای مقاله قطعا متوجه شده اید لزوم طراحی سایت عربی یک امر ضروری و  واجب است، چرا که با توجه به پیشرفت هر روزه اینترنت و فضای مجازی و اهمیت بیشتر آن در زندگی همه افراد چه در داخل و چه خارج از کشور و ایجاد یک وب سایت که به وسیله آن بتوانید  کسب و کار خود را به بازارهایی که گنجایش فروش در آن ها را داشته باشید امری حیاتی است.

به علاوه لازم است بدانید که بسیاری از کسب و کارها و مشاغل راز موفقیت خود را در بازارهای جهانی توانایی آن ها در تنظیم بینش و ادراک محلی خود می دانند، یکی از بازارهای بسیار پر رونق امروزه بازارهای خاورمیانه است و این بازار به سرعت در حال رونق و افزایش فروش سرانه مردم می باشد پس اگر انگیزه لازم و محصولات خوبی را برای ارائه داشته باشید می توانید به بازاری در حدود 1 میلیارد جمعیت دسترسی پیدا کنید، هم چنین اگر در خارج از کشور هستید می توانید با ساخت سایت برای خارج از کشور بازار هدفی را انتخاب کنید و از آن جا به فعالیت خود مشغول شوید.

پس طراحی سایت به زبان عربی یکی از اقداماتی است که لازم است جهت گسترش کسب و کار خود انجام دهید و در ادامه به لزوم طراحی سایت به زبان عربی می پردازیم.

دسترسی به بازار بزرگ عربی

یکی از مهم ترین دلایل راه اندازی سایت به زبان عربی گسترش کسب و کار شما به جایی خارج از حیطه کاری شماست، جامعه عربی با بیش از 400 میلیون جمعیت در فضای مجازی جامعه پرسود و ثروتمندی را در اختیار دارد، طراحی سایت عربی به شما این امکان را می دهد تا به این بازار هدف وصل شوید و محصولات و خدمات خود را به آن ها ارائه کنید و به طور مثال با دیجیتال مارکتینگ امارات به بازار هدف خود که کشور امارات است برسید.

در این صورت شما می توانید محصولات خود را به بخش بزرگی از بازار ارائه دهید و با توجه به بازار بزرگ عربی شما می توانید خدمات و محصولات خود را برای آن ها تعریف و ارائه دهید، امروزه نیز با توجه به سود فراوان در حوزه تجارت جهانی بهترین فرصت است تا وارد این کسب و کار شوید و به سود خوبی در این مسیر برسید.

رقابت با رقیبان

همان طور که می دانید هر روزه رقیبان زیادی در رابطه با هرنوع کسب و کاری که دارید به جمع شما اضافه می شود که شما می توانید با راه اندازی یک وب سایت عربی گوی سبقت را از رقیبان خود بگیرید و کسب و کار و خدمات خود را در جایی که رقیبان بسیار کمتری دارد ارائه دهید.

با توجه به توسعه روز افزون تجارت الکترونیک در امارات، عربستان سعودی و عراق و قطر طراحی سایت به زبان عربی می تواند شما را قادر سازد تا با سایر رقبا رقابت کرده و در بازار عربی به صورت موفق تری حضور یابید مانند طراحی سایت دبی که به شما این امکان را می دهد که با بازار هدف خود که کشور امارات است ارتباط بگیرید.

تجربه کاربری بهتر

قطعا افرادی نیز وجود دارند که هم اکنون در حوزه و حرفه خود در حال ارائه خدمات و محصولات در بازار عربی هستند اما هنوز اقدامی جهت راه اندازی وب سایت عربی خود انجام نداده اید، با طراحی سایت به زبان عربی شما می توانید یک تجربه کاربری بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید و آن ها دسترسی راحت تری به محتوا و خدمات شما داشته باشند چرا که ارتباط با وب سایتی که به زبان مادری است بسیار راحت تر خواهد بود.

جلب اعتماد مشتری

اگر بتوانید محتوای با کیفیتی که تولید می کنید به زبان کاربران وب سایت شما باشد و سئو بین المللی را به درستی انجام دهید، آن ها به صورت طبیعی احساس امنیت و اطمینان بیشتری نسبت به شما و محصولاتی که در حال ارائه آن هستید خواهند داشت.

ترجمه محتواهای موجود به زبان عربی به مشتریان عرب زبانتان نشان می دهد که برای آن ها ارزش زیادی قائل هستید و برای ترجمه محتوای سایت آن ها به زبان مادری آن ها وقت گذاشته اید بنابراین آن ها نیز برای تجارت شما نسبت به سایر رقبا ارزش بیشتری قائل می شوند.

بهبود تصویر برند

طراحی سایت به زبان عربی و زبان های دیگر نشان دهنده جهانی بودن تجارت شماست و همان طور که می دانید این ویزگی نه تنها برای مشتریان خارجی بلکه برای مشتریان داخل کشور نیز اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که نشان دهنده حرفه ای بودن کسب و کار شما است.

بازاریابی به صرفه

همان طور که قطعا می دانید برای بازاریابی کسب و کار خود در کشور های خارجی نیازمند هزینه و سرمایه بسیاری هستید تا بتوانید کسب و کار و حرفه خود را در بین آن ها جا بیاندازید، به طور مثال برای بازاریابی اینترنتی در عراق تنها با راه اندازی یک وب سایت به زبان عربی می توانید به بازار هدف خود که به طور مثال کشور عراق است دسترسی پیدا کنید.

به همین دلیل اگر وب سایت شما به گونه ای طراحی شود که هم برای بازاریابی در داخل کشور و هم برای بازاریابی در خارج از کشور طراحی شده باشد بدون شک به یک ابزار کارآمد و مقرون به صرفه تبدیل می شود که باعث رشد بسیار خوبی در تجارت شما می شود.

کسب سود بیشتر

همان طور که همه می دانند بازار کشورهای عربی بازار بسیار پر رونق و پر سودی است چرا که هم ارزش اسکناس های آن ها در مقایسه با ایران بسیار بالاتر است و هم بازار عرب طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است چرا که از لحاظ جمعیتی چیزی حدود 5 برابر جمعیت کشور ما را دارا هستند، به همین دلیل اگر این انگیزه را داشته باشید که بتوانید محصولات و خدمات خود را از طریق وب سایت به زبان عربی به آن ها ارائه دهید می توانید به فروش بیشتر و سود بسیار بالاتری دست پیدا کنید.

نکات تخصصی برای طراحی سایت به زبان عربی

هنگام هدف قرار دادن بازار عربی به صورت دیجیتال مهم است که استراتژی درستی را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید، به عنوان مثال اگر بازار هدف شما کشور امارات است لازم است که خدماتی مانند سئو دبی را دریافت کنید، بنابراین لازم است که دقیقا متناسب با فرهنگ کشورهای عربی به تولید محتوا  و طراحی سایت مشغول شوید، بخش بزرگی از این موضوع داشتن محتوای منحصر به فرد و جذاب است که مشتریان و کاربران عرب زبان شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

اگر بازار هدف شما کشور های عربی در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند که به زبان عربی صحبت می کنند پس تولید محتوا عربی یکی از ضروریاتی است که باید آن را نادیده نگیریم. در ادامه قصد داریم نکات مهمی را برای طراحی سایت به عربی در اختیار شما قرار دهیم.

بهینه سازی وب سایت برای گوشی های همراه

همان طور که می دانید طبق تحقیقات در کشورهای عرب زبان حدود 40 درصد از کاربرانی که در فضای مجازی مشغول به تعامل هستند به طور منظم در حال استفاده از تلفن های همراه و یارانه های شخصی خود هستند و محبوبیت چنین دستگاه های هوشمندی  در میان نسل جوان و حتی میانسال به ما این پیام را می دهد که لازم است وب سایت خود را برای گوشی های هوشمند ریسپانسیو کنیم.

در نظر داشته باشید که بازار عرب دارای ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در حدود عددی بین 60 تا 70 درصد می باشد، هر کسی که دارای استراتژی باهوشی و ذکاوتی باشد باید اهمیت راه اندازی یک وب سایت ریسپانسیو را برای گوشی های هوشمند و تبلت را درک کند تا هنگام مشاهده از طریق دستگاه های دستی مانند تلفن هوشمند و تبلت ها کیفیت آن از دست نرود.

محتواهای تولید شده شما در همه جا خوانده می شود پس بنابراین وب سایت عربی شما این قابلیت را دارد که به طور خاص برای مصرف کننده های شما طراحی شود و دسترسی سریع و آسان را به محتوای با کیفیت شما فراهم کند، هم چنین شما می توانید یک وبلاگ عربی در وب سایت خود طراحی کنید و بر روی آن جهت تبلیغ وب سایت شرکتی و یا خدماتی خود سرمایه گذاری کنید.

پیاده سازی جدیدترین و به روز ترین شیوه های سئو عربی می تواند یکی از مهم ترین فاکتورها برای بازگشت سرمایه شما در دراز مدت باشد، محتوای شما باید به گونه ای باشد که باعث ثبت برند شما شود  و یک جریان ثابت از سر نخ های واجد الشرایط را ایجاد کند.

ارتباط با مخاطب عرب

مهم ترین نکته فوری که لازم است بدانید این است که در طراحی سایت عربی تمام مطالب موجود در وب سایت خود را به زبان هدف خود یعنی زبان عربی بنویسید و از خدمات سئو برای خارج از کشور لازم است استفاده کنید، اگر می خواهید در بین مخاطبین خود دوستانه به نظر برسید باید با آن ها هم زبان به تولید محتوا بپردازید چرا که زبان مشترک یکی از مهم ترین فاکتورهای ارتباط است.

حتی اگر افراد زیادی در خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا به زبان انگلیسی صحبت کنند باز هم لازم است که شما برای نزدیک شدن و ارتباط با بازار محلی آن ها و نفوذ به فرهنگ آن ها تسلط و نوشتار به زبان عربی لازم است، منطقی نیست که بازار هدف خود را از طریق حلقه های زبانی تنظیم کنید تا با شما ارتباط بگیرند پس وظیفه شما به عنوان صاحب یک وب سایت این است که درک محتواهای خود را برای آن ها راحت تر کنید.

هم چنین این امر به شما کمک می کند تا محتوای مرتبط تری را بتوانید تولید کنید که وب سایت عربی شما از آن طریق به وسیله بهتری بازاریابی شود و ارزش درک شده شما افزایش دهد و محتوایی که برای آن بسیار زحمت کشده اید اگر توسط کاربران و مخاطبین شما درک نشود از ارزش خاصی برخوردار نخواهد بود.

کسب و کارهایی که مشتری محور هستند و به دنبال فروش و دیجیتال مارکتینگ در بازار عربی هستند با استفاده از گویش های مختص منطقه ای که قصد ارائه خدمات خود را دارید می توانید به سود بیشتری برسید، این امر بومی سازی برند شما را برای آن ها آسان تر می کند و این گونه لحن دوستانه تری را به مخاطبین خود منتقل می کنید و ترجمه ظریف و خوانا این تصور را ایجاد می کند که کسب و کار شما یک کسب و کاری است که به فرهنگ عرب ها احترام می گذارد.

تولید محتوای راست چین

آخرین و یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است هنگام تولید محتوای عربی دقت کنید این است که زبان عربی نیز مانند فارسی برای تولید محتوای وب سایت لازم است که مقادیر و تمام عنوان ها از راست به چپ تعبیه شوند، عربی یکی از سخت ترین زبان ها برای محتواست چرا که لازم است تمام مطالب از راست به چپ قرار داده شوند برخلاف طراحی سایت انگلیسی که چپ به راست است.

به این نکته مهم لازم است توجه کنیم که به علت این که زبان عربی از سیستم راست چین پیروی می کند انتظار می رود که اکثر محتواهای شما دوباره سازمان دهی شوند تا بتوانند از این الگو پیروی کنند از نظر دیجیتال مارکتینگ ثابت شده است که این ساختار منحصر به فرد ثابت کرده است که برای بازاریابان و طراحان وب یک چالش است و به طور کلی سئو انگلیسی نیز برای بازاریابان امری ساده تر تلقی می شود.

به همین دلایل است که طراحی سایت به زبان عربی ساده است اما این که بخواهید یک وب سایت را به چندین زبان مجهز کنید تا علاوه بر عربی به فارسی و انگلیسی نیز به خوبی تغییر کند و ساختار محتوا در این تغییر ها به سادگی از راست به چپ بتواند به چپ به راست شود و مشکلی در ساختار وب سایت به وجود نیاید.

طراحی سایت عربی با وردپرس چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت با استفاده از وردپرس به طور کلی دارای مزایای بسیاری است که باعث می شود بتوانید وب سایت خود را به سرعت و سادگی راه اندازی کنید اما برای طراحی سایت به زبان عربی نیز استفاده از وردپرس مزایایی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • فونت های عربی دارای تنوع و استاندارد بالایی نسبت به زبان فارسی هستند که برای اینکه بتوانید به همه این فونت ها و تایپوگرافی ها دسترسی داشته باشید لازم است که از وردپرس برای طراحی سایت عربی خود استفاده کنید.
  • امکان اینکه میزبانی سرور سایت های عربی در اروپا فراهم شود تنها با طراحی سایت عربی امکان پذیر خواهد بود.
  • پلاگین هایی که در وردپرس طراحی شده اند به زبان انگلیسی هستند، اما به علت تنوع بالا در پلاگین های زبان عربی می توان از افزونه های متنوع در وردپرس نیز استفاده کرد.
  • برای سئو عربی وب سایت خود با استفاده از ابزارهای موجود سئو می توانید به سادگی این کار را انجام دهید و این یکی از مهم ترین مزیت های طراحی سایت عربی با وردپرس است.

سخن آخر

اگر خدمات و محصولاتی دارید که می توانید به کشورهای عرب زبان عرضه کنید همین امروز شروع به چند زبانه کردن وب سایت خود و سپس سئو آن بکنید چرا که یکی از مهم ترین راه هایی که باعث گسترش کسب و کار شما در فضایی خارج از کشور می شود راه اندازی یک وب سایت به آن زبان است که می تواند در افزایش فروش و مشتریان شما بسیار تاثیر گذار باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز