مارکت پلیس چیست و طراحی آن به چه صورت است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8294

5/5 - (2 امتیاز)

مارکت پلیس ها بازارچه های اینترنتی هستند که در آن فروشندگان می توانند محصولات و خدمات خود را به خریداران عرضه کنند. صاحبین وبسایت های مارکت پلیس خودشان محصول و یا سرویسی در سایتشان نمی فروشند. بلکه نقش یک واسطه را میان فروشندگان و خریداران بازی می کنند. در واقع صاحبین وب سایت های مارکت پلیس محصولات و خدمات فروشندگان را می گیرند و به خریداران می فروشند.

فروشگاه های آنلاین دسته بندی های مختلفی دارند. برخی از این دسته بندی ها عبارتند از: بازارچه های اینترنتی، تجارت های الکترونیک، مارکت پلیس ها و ….. در طراحی سایت فروشگاهی به طور مستقیم می توان اقدام به خرید و فروش نمود. در طراحی سایت تجارت الکترونیک می توان پس از دیدن محصولات، اقدام به خرید محصول مورد نظر کرد. در روش تجارت الکترونیک، صاحب سایت فروشگاهی، محصولاتی را خریداری می کند و سپس به فروش می رساند. اما در طراحی مارکت پلیس شرایط کمی متفاوت است. در واقع در طراحی سایت مارکت پلیس خود صاحب سایت محصولی برای فروش، خریداری نمی کند. بلکه فضایی را به وجود می آورد تا دیگر فروشندگان بتوانند محصولات و سرویس های خود را به فروش برسانند. امروزه اغلب طراحی سایت فروشگاهی معمولاً ترکیبی از تجارت الکترونیک و مارکت پلیس است.

چرا طراحی سایت مارکت پلیس مهم است؟

در عصر دیجیتالی امروز، طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت مارکت پلیس به خاطر سودمندی های زیادی که دارد، رواج زیادی پیدا کرده است. خرید و فروش از طریق سایت های مارکت پلیس هم به نفع فروشندگان هم خریداران و هم مدیران سایت های مارکت پلیس می باشد.

با طراحی سایت مارکت پلیس فروشندگان و خریداران در سراسر دنیا می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. فروشندگان می توانند در سطح وسیعی محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. از سوی دیگر، کالا در طراحی سایت مارکت پلیس بسیار زیاد است. خریداران می توانند هر نوع محصولی را در این وب سایت ها پیدا کنند و سفارش دهند. طراحی سایت مارکت پلیس امکانات زیادی را در اختیار فروشندگان و خریداران قرار می دهد. یکی از دلایل رشد سریع این نوع بازارچه های آنلاین نیز همین است. در طراحی سایت مارکت پلیس نیاز به انبار نیست و پرداخت هزینه برای انبار محصولات برای فروشندگان حذف می شود. از همین رو آنها می توانند این بودجه را به بخش های دیگر تجارت خود اختصاص دهند.

در طراحی سایت مارکت پلیس دفاتر کاری نیز حذف می شوند. بدین معنا که صاحبین وب سایت های مارکت پلیس بدون نیاز به دفتر فروش می توانند اقدام به فروش محصولات و خدمات فروشندگان کنند.

از آنجا که صاحبین وب سایت های مارکت پلیس نقش واسطه بین فروشندگان و خریداران را بازی می کنند، نیاز به خرید مستقیم محصولات و خدمات برای مدیران مارکت پلیس ها حذف می شود. آنها می توانند این بودجه را در جنبه های دیگر و گسترش تجارت خود صرف کنند.

فروشندگان و تأمین کنندگان کالا و خدمات از طریق طراحی سایت مارکت می توانند فروش آسانتر و سریعتری داشته باشند. در طراحی سایت مارکت پلیس هزینه ی تبلیغات و بازاریابی بر عهده ی صاحب سایت می باشد. بنابراین هزینه های مربوط به تبلیغات برای فروشندگان حذف خواهد شد. تنوع کالا در مارکت پلیس ها بسیار زیاد است. به همین دلیل از این رو، خریداران برای یافتن محصولات مورد نظر خود به مارکت پلیس ها مراجعه کنند. همین موضوع سبب شده تا فروش و کسب درآمد در مارکت پلیس ها بسیار زیاد باشد. همچنین فروش در مارکت پلیس ها نیاز به اخذ مجوز خاصی ندارد.

طراحی سایت مارکت پلیس برای خریداران نیز سودمندی های زیادی دارد. در مارکت پلیس ها رقابت میان فروشندگان خیلی زیاد است. فروشندگان برای جذب کاربران بایستی اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه دهند. این موضوع خیلی به نفع خریداران است. در طراحی سایت مارکت پلیس کاربران می توانند نظرات دیگر کاربران را راجع به یک محصول و یا سرویس خاص بررسی کنند. در طراحی سایت مارکت پلیس واسطه گری ها حذف می شود و اجناس مستقیماً از فروشندگان به خریداران می رسد. بخش زیادی از افزایش قیمت ها در فروش مستقیم از بین می رود. خریداران و کاربران با صرف کمترین هزینه و زمان براحتی می توانند کالا و یا سرویس مورد نظر خود را از مارکت پلیس ها سفارش دهند.

اگر به دنبال طراحی سایت مارکت پلیس هستید، بهترین راهکار این است که سفارش طراحی وبسایت خود را به یک شرکت طراحی وب سایت معتبر بسپارید تا بتوانید بالاترین کیفیت را دریافت نمایید. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار و برخورداری از کادری حرفه ای، پیشرو در ارائه ی خدمات طراحی وب سایت و سئو سایت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید.

طراحی سایت مارکت پلیس چگونه است؟

مارکت پلیس چیست و طراحی آن به چه صورت است؟

فروش محصولات و خدمات در طراحی سایت مارکت پلیس چگونه است؟

طراحی سایت مارکت پلیس به این صورت است که خود صاحب سایت محصول و سرویسی نمی فروشد. بلکه به صورت واسطه بر فروش محصولات و خدمات دیگر تأمین کنندگان و فروشندگان نظارت دارد. در طراحی سایت مارکت پلیس، صاحب سایت بر تمام مراحل فروش از ثبت سفارش گرفته تا تحویل کالا نظارت و کنترل دارد. در انتها صاحب سایت مارکت پلیس حق کمسیون خود را از فروشندگان دریافت می کند. دیجی کالا یک نمونه از طراحی سایت مارکت پلیس و چند فروشندگی است. صاحبین وب سایت های مارکت پلیس بایستی یک امنیت دوطرفه هم برای فروشندگان و هم برای خریداران تأمین کنند. در طراحی سایت مارکت پلیس دو روش برای اضافه کردن محصولات و سرویس ها به وب سایت وجود دارد. در روش اول فروشندگان لیست محصولات خود را به صاحب سایت مارکت پلیس می دهند و پس از بررسی های لازم، محصولات توسط صاحب سایت به وب سایت اضافه می شود. در روش دوم پنلی در اختیار فروشندگان قرار داده می شود و آنها می توانند محصولات و سرویس های خود را از طریق این پنل به طراحی سایت مارکت پلیس اضافه کنند.

انواع طراحی وب سایت مارکت پلیس

طراحی وب سایت مارکت پلیس انواع مختلفی دارد. برخی از این مدل ها عبارتند از:

مدل عمودی

در مدل عمودی طراحی وب سایت مارکت پلیس تمامی محصولاتی که به فروش می رسند در یک دسته قرار می گیرند. به طور مثال همه محصولات در دسته ی لوازم آرایشی قرار می گیرند.

مدل افقی

در مدل افقی طراحی وب سایت مارکت پلیس محصولات مختلف و متعددی به فروش می رسد. در این مدل تمامی محصولات یک ویژگی مشترک و بازار هدف مشخصی دارند.

مدل فراگیر

در مدل فراگیر طراحی وب سایت مارکت پلیس تمامی محصولات از هر دسته و با هر تنوعی که هیچ ارتباط خاصی با هم ندارند، به فروش می رسند. آمازون یک مثال از مدل فراگیر طراحی وب سایت مارکت پلیس است.

طراحی سایت مارکت پلیس چگونه است؟

در طراحی سایت مارکت پلیس ویژگی های زیادی بایستی رعایت شود. قالب سایت مارکت پلیس بایستی امکانات زیادی را تأمین کند تا بتواند کاربران را به خود جذب کند. ارائه ی UX/UI خوب یکی از مهمترین ویژگی های یک طراحی سایت مارکت پلیس خوب است. اگر وب سایت مارکت پلیس UI خوبی داشته باشد و فروشندگان با طی چند مرحله ی ساده قادر به بارگذاری محصولات خود باشند، اعتمادشان بیشتر جلب می شود. از سوی دیگر خریداران نیز تجربه ی کاربری بهتری به دست می آورند و بیشتر جذب می شوند. برخی از ویژگی هایی که در طراحی سایت مارکت پلیس بایستی رعایت شوند، عبارتند از:

سئو و بهینه سازی سایت

کار کردن بر روی سئو سایت مارکت پلیس باعث می شود تا سایت مربوطه در موتور های جستجو دید بهتری به دست آورد. بهینه سازی سایت باعث می شود تا ترافیک خوبی به سایت کشیده شود. سئو و بهینه سازی سایت استراتژی های زیادی دارد. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو بر روی سئو سایت خود کار کنید، استخدام یک متخصص سئو بهترین راهکار است. شرکت دارکوب با برخورداری از متخصصین سئو و کادری مجرب، سئو سایت و طراحی سایت انواع مارکت پلیس را می پذیرد.

ریسپانسیو سازی

در طراحی سایت های فروشگاهی و مارکت پلیس ها، ریسپانسیو سازی یکی از مهمترین موضوعات و اولویت ها می باشد. طبق مطالعات بیش از 50% از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. صاحبین وب سایت های فروشگاهی و مارکت پلیس ها برای اینکه این حجم از ترافیک را از دست ندهند، حتماً بایستی به ریسپانسیو سازی سایت خود اهمیت دهند. منظور از ریسپانسیو بودن سایت این است که سایت شما در هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری قابل مشاهده و مرور باشد.

طراحی سایت

طراحی ظاهر سایت مارکت پلیس بایستی زیبا، جذاب و قابل درک باشد. پیمایش طراحی سایت مارکت پلیس بایستی ساده و آسان باشد و کاربر را دچار سردرگمی نکند. جزئیات در طراحی سایت مارکت پلیس بایستی به خوبی نشان داده شوند.

سرعت بارگذاری

سرعت بارگذاری صفحات مارکت پلیس یکی از موضوعات بسیار مهم است. سرعت بارگذاری بایستی به اندازه ی کافی خوب باشد تا کاربران را جذب کند. یکی از جنبه های سئو نیز بهینه سازی سرعت سایت می باشد. برای اینکه سرعت سایت خوبی داشته باشید، بایستی کدنویسی تمیزی داشته باشد، تصاویر و ویدئو ها بهینه شده باشند، سرور قوی و پرقدرتی داشته باشد و ….

تصاویر

از آنجایی که در خرید های اینترنتی کاربران فرصت دیدن محصولات را از نزدیک ندارند، تصاویر باید با کیفیت باشند. از سوی دیگر تصاویر بایستی حجم مناسبی داشته باشند تا سایت را سنگین و سرعت بارگذاری را کند نکنند. بهینه سازی تصاویر و ویدئو ها در طراحی سایت مارکت پلیس خیلی مهم است و بایستی به بهترین نحو انجام شود.

طراحی وب سایت مارکت پلیس

مارکت پلیس چیست و طراحی آن به چه صورت است؟

روال کار مارکت پلیس ها چگونه است؟

برای اینکه در وب سایت های مارکت پلیس محصولی بفروشید، بایستی چند مرحله را طی کنید.

ثبت نام فروشندگان

در ابتدا بایستی به عنوان یک فروشنده در مارکت پلیس مربوطه ثبت نام کنید. بعد از اینکه مدارک شما مورد تأیید مدیر سایت قرار گرفت، پنلی برای بارگذاری محصولات در اختیار شما قرار داده می شود.

بارگذاری محصولات

از طریق پنل، فروشندگان می توانند محصولات خود را بارگذاری کنند. اما پیش از نمایش داده شدن در مارکت پلیس، محصولات بایستی از طرف مدیر سایت تأیید شوند. تا زمان تأیید، محصولات در صف انتظار خواهند بود.

تأیید مدیر

بعد از اینکه محصولات مورد تأیید مدیر سایت قرار گرفتند، بلافاصله در سایت نمایش داده می شوند و در معرض فروش قرار می گیرند. مدیر می تواند محصولی را رد کند و یا محصولات را به صورت عمده تأیید کند.

خرید از مارکت پلیس ها

مارکت پلیس ها نیز مانند هر فروشگاه آنلاینی قابلیت پرداخت آنلاین، تبلیغات، اعتبار سنجی، تخفیف و … را دارند. روند خرید در سایت های مارکت پلیس توسط سیستم انجام می شود.

تحویل محصول

پس از خرید، مراحل تحویل محصول نیز توسط سیستم طراحی سایت مارکت پلیس انجام می شود. پس از خرید محصولی، پیام هایی برای خریدار، فروشنده و مدیر توسط سیستم ارسال می شود. سیاست های مربوط به بازگشت محصول نیز توسط طراحی سایت مارکت پلیس مدیریت می شود. خریداران بعد از تحویل محصول می توانند نظر خود را راجع به محصول در سایت درج کنند.

برای اینکه در طراحی سایت خرید و فروش موفق باشید، بایستی نکات زیادی را در طراحی سایت خود رعایت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی طراحی سایت خرید و فروش، مارکت پلیس ها، فروشگاه های آنلاین و … در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

طراحی سایت درج آگهی

بسیاری از خرید و فروش ها امروزه در فضای مجازی و از طریق اینترنت و وب سایت ها انجام می شود. اگر صاحب کسب و کاری هستید و یا می خواهید از طریق اینترنت خرید و فروشی انجام دهید با ثبت نام در طراحی سایت درج آگهی می توانید موفقیت های بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورید. در طراحی سایت درج آگهی ویژگی ها مختلفی مانند نام تجاری، شماره تماس، آدرس سایت، لوگو، کلمات کلیدی مد نظر متقاضی و …. به نمایش گذاشته می شود. صاحبین کسب و کار ها و وب سایت های فروشگاهی، تجاری، آموزشی، شرکتی و …. با تبلیغات در طراحی سایت درج آگهی این فرصت را پیدا می کنند تا خدمات و محصولات خود را به کاربران بیشتری معرفی کنند. طراحی سایت درج آگهی طرفداران زیادی دارد. بسیاری از کاربران برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیازشان به این وب سایت ها مراجعه می کنند. وب سایت درج آگهی پتانسیل زیادی برای فروش دارند. صاحبین مشاغل با درج آگهی در این سایت ها می توانند ترافیک خوبی برای سایت خود جذب کنند.

نتیجه

مارکت پلیس ها بازارچه های اینترنتی هستند. فروشندگان با ثبت نام در مارکت پلیس ها می توانند محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. مارکت پلیس ها سودمندی های زیادی هم برای فروشندگان و هم خریداران دارند. طراحی سایت مارکت پلیس امروزه رونق زیادی پیدا کرده و توانسته خریداران و فروشندگان زیادی را به خود جذب کند. در طراحی سایت مارکت پلیس حرفه ای و خوب ویژگی های زیادی بایستی رعایت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی سایت مارکت پلیس و یا طراحی سایت خرید و فروش و طراحی سایت درج آگهی و امکانات این سایت ها در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با استفاده از آخرین استاندارد های روز دنیا ارائه دهنده ی خدمات سئو و خدمات طراحی وب سایت صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز