طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

سایت خرید و فروش اینترنتی به سایتی گفته می شود که در آن کاربران می توانند کالا و یا خدمات خود را برای فروش قرار دهند و سایر کاربران می توانند کالا و خدمات بارگذاری شده توسط سایرکاربران را خریداری نمایند. طراحی سایت های خرید و فروش نسبت به سایت های عادی بسیار پیچیده تر می باشد زیرا بخش های بسیاری می بایست برای برای کاربران به جهت مدیریت محصولات، مدیریت سفارش ها و همچنین مدیریت پرداخت ها در نظر گرفت. سایت های خرید و فروش اینترنتی جزو سایت های آگهی و نیازمندی می باشند با این تفاوت که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند که کالا و خدمات بارگذاری شده خود را در سایت در معرض فروش قرار دهند و سایر کاربران می توانند کالا و خدمات بارگذاری شده را خریداری نمایند. در بخش زیر امکاناتی که می توان برای سایت های خرید و فروش اینترنتی در نظر گرفت را برای شما بیان می نمایم. با عنوان رایگان بفروش می باشد که دارای امکانات فراوانی می باشد. طراحی وب سایت فروشگاهی برای تجارت های سنتی هم یک الزام است.


طراحی وب سایت فروشگاهی

اگر قصد شما برای طراحی وب سایت فروشگاهی وارد شدن به عرصه رقابت با وب سایت ها و شرکت های رقیبتان است، به طور حتم وب سایت فروشگاهی اینترنتی شما برای موفقیت در خرید و فروش و یا تجارت شما بسیار ضروری است. طراحی بصری سایت فروشگاهی شما بر طبق نیاز، سلیقه شما، مخاطبان شما و حتی نیم نگاهی به طراحی وب سایت های اینترنتی موفق دیگر بازار طراحی می شوند. و همچنین اصول افزایش بازدید وب سایت و بالا رفتن رتبه سئو سایت نیز بر اساس نوع فعالیت شما به نحو شایسته انجام می گیرد. و همچنین امکان پیاده سازی اکانت دیگر برای فروش بیشتر با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی قابلیت توسعه بیشتری را دارد.

طراحی وب سایت فروشگاهی ریسپانسیو

امروزه بازدید وب سایت ها علاوه بر لپ تاپ و دسکتاپ از طریق موبایل و تبلت هم صورت می پذیرد که این موضوع روزانه بیشتر خواهد شد پس شکی باقی نمی ماند که تطابق نمایش سایت شما با انواع دستگاه های تبلت و موبایل یک الزام محسوب می شود. طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی باید به خوبی اندازه خود را با اندازه صفحات نمایش دستگاه هوشمند سازگار کند، به گونه ای که پیمایش در وب سایت به سهل و آسان صورت گیرد و کاربر مجبور نشود برای دیدن قسمت های مختلف وب سایت شما و خرید از آن به زحمت بیفتد. به غیر از این مسئله یکی از موارد حائز اهمیت در بین موتورهای جستجو طراحی وب سایت به صورت ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت های اینترنتی است.‎

پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی دائم و خدمات پس از فروش بعد از طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی یکی از مهمترین خدمات برای رضایت و تامین آسایش مخاطبانتان می باشد. برخلاف سایت های فروشگاه ساز رایج در بازار با طراحی سایت فروشگاهی از پشتیبانی و کیفیت خدمات پس از فروش ویژه ای برخوردار خواهید بود.

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی با سرعت و آپتایم بالا

دردسترس بودن همیشگی برای یک وب سایت یک اصل اساسی مخصوصا برای طراحی یک سایت خرید و فروش یا فروشگاهی می باشد که پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی سایت شما 24 ساعته قابل خدمت رسانی باشد. خرید هاست با کیفیت و با سرعت و آپتایم بالا، در دسترس بودن و و افزایش بازدید و رتبه وب سایت را برای شما به ارمغان می آورد.

سئو وبهینه سازی سایت

برای هر کسب و کار اینترنتی دیده شدن توسط مشتریان بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اینکه بیشتر کاربران از موتورهای جستجو برای پیدا کردن موضوع های مورد پسند خود استفاده می کنند. پس مهم ترین وسیله برای دیده شدن شما موتورهای جستجو هستند و نکته مهم به افزایش رتبه و سئوی سایت بر می گردد و اگر پس از راه اندازی سایت فروشگاهیتون به دنبال برندینگ و افزایش بازدید می باشید و یا به طور کلی با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی را می خواهید، کمک گرفتن از کارشناسان سئو و بهینه سازی وب سایت بهترین گزینه است.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی سایت خرید و فروش اینترنتی یک سایت خرید و فروش اینترنتی به خودی خود یک مزیت به حساب می آید. در دنیای امروز کمتر تجارتی را می توان پیدا کرد که بدون سایت فروشگاهی بتواند به بقای خود در طولانی مدت ادامه دهد؛ ولی برای برخی از کسب کارای نوپا ساخت سایت فروشگاهی می تواند یک مزیت به حساب بیاد.

مزایای خرید و فروش آنلاین

1- خرید راحت:

خرید آسان یکی از بهترین مزیت هایی است که خرید اینترنتی به خود اختصاص داده است که خیلی راحت می توانید نیمه شب بدون هیچ معطلی در چند دقیقه خریدتان را انجام دهید.

2- قیمت مناسب و معاملات با صرفه در خرید های آنلاین:

در خرید و فروش اینترنتی محصولات بدون واسطه از طرف تولید کننده یا فروشنده به دست شما می رسد. همچنین خیلی راحت می توانید قیمت ها را با هم مقایسه کنید و در پرداخت مالیات نیز صرفه جویی کنید زیرا مغازه ها فقط در صورت داشتن مکان فیزیکی در شهرتان باید مالیات برفروش نمایند و علاوه بر این با صرفه جویی در مصرف بنزین برای رفتن به محل خرید در هزینتون صرفه جویی کرده اید.

3- تنوع بیشتر:

حق انتخاب شما برای انتخاب گزینه های آنلاین شگفت انگیز است. زیرا تقریبا هر برند از هر کالایی را که بخواهید را به راحتی پیدا کنید و خیلی راحت نوع، نام برند، رنگ، سایز و غیره را با یکدیگر مقایسه و انتخاب نمایید.

4- ارسال آسان تر هدیه:

یک وقت تولد یا مناسبتی برای یکی از آشنایان و یا دوستانتان مانند تولد، ولنتاین روز پدر و مادر و غیره، پیش می آید و شما در کنار آن ها یا حتی شهر آن ها نیستید با خرید اینترنتی فارغ از در نظر گرفتن مسافت میتوانید سفارش دهید و با بسته بندی برایشان ارسال نمایید.

5- کنترل بیشتر:

در بعضی از مواقع وقتی تصمیم می گیریم از یک فروشگاه خرید کنیم برای خرید یک محصول می رویم ولی به چنتا محصول دیگه هم خریدمان ختم می شود ولی وقتی بصورت آنلاین خرید میکنید این اتفاق کمتر پیش میاد.

6- مقایسه قیمت ها:

تحقیق در مورد محصولات و قیمت آن ها در خرید آنلاین بسیار ساده است. مثلا اگر قصد خرید لوازم آشپزخانه را داشته باشید می توانید با استفاده از لینک ها بهترین قیمت ها را پیدا کنید و آن را سفارش دهید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

7- بدون ازدحام جمعیت:

برخی افراد در هنگام خرید از شلوغی جمعیت خیلی خوشحال نمی شوند و این مسئله کلافه شان  میکند مخصوصا وقتی در ایام تعطیل و یا جشن ها قرار بگیریم و خرید اینترنتی بهترین گزینه برای این اشخاص است.

8- بدون اسرار و خرید اجباری:

بعضی اوقات ما مجبور به خرید کالایی می شویم که به آن احتیاجی نداریم و فقط بخاطر فن بیان فروش فروشنده آن را میخریم در صورتی که در سایت های خرید و فروش اینترنتی مجبور به خرید کالای غیر ضروری نمی شویم.

9- وسایل استفاده شده با قیمت پایین تر:

می توانیم در لیست موارد قدیمی و دست دوم با قیمت پایین تری خرید کنیم.

10- خرید های خصوصی آسان تر:

برخی از خرید ها در حریم خصوصی شما بهتر انجام می شود ممکن است شما بخواهید لباس یا وسیله ای خریداری کنید که ترجیح می دهید در حریم خصوصی شما و بدون خجالت انجام شود که با خرید آنلاین در وب سایت های خرید و فروش اینترنتی با خیال راحت خریدتان را انجام می دهید.

دسته بندی مارکت

سایت خرید و فروش می بایست دارای دسته بندی با قابلیت ایجاد زیر شاخه به تعداد نامحدود باشد تا بتوان محصولات و خدمات را در شاخه های مختلف دسته بندی نمود.

قابلیت ارسال توسط کاربران

کاربران می بایست این قابلیت را داشته باشند تا بتوانند کالا و خدمات قابل عرضه توسط خود را در سایت بارگذاری نمایند و البته مطالب بارگذاری شده توسط کاربران وب سایت می بایست پس از تایید مدیر وب سایت در سایت نمایش داده شود.

قابلیت خرید کالا و خدمات

در حقیقت تفاوت سایت خرید و فروش اینترنتی با سایت آگهی و نیازمندی در همینجاست و در سایت های خرید و فروش اینترنتی کاربران می توانند کالا و خدمات خود را در سایت در معرض فروش قرار دهند و سایر کاربران می توانند محصولات و خدمات مورد نظر را خریداری نمایند.

لیست خریدهای کاربران

با توجه به آنکه قابلیت خرید در سایت وجود دارد کاربران می بایست بتوانند لیست خریدهای انجام شده قبلی خود را مشاهده نمایند و در صورت نیاز آنها را پیگیری نمایند. این قابلیت می بایست در کنترل پانل مربوط به هر کاربر وجود داشته باشد

لیست پرداخت های کاربران

در کنترل پانل کاربران همچنین می بایست بخشی برای نمایش لیست و تاریخچه پرداخت های کاربران در نظر گرفته شود تا کاربران بتوانند وضعیت پرداخت های خود را مشاهده نمایند.

قابلیت جستجو در وب سایت

با توجه به گسترده بودن و تنوع کالا و خدمات موجود در این نوع وب سایت ها قابلیت جستجوی قدرتمندی می بایست برای این نوع وب سایت در نظر گرفت. این جستجو را می توان به جستجوی اختصاصی در هر دسته بندی بسط داد تا کاربران بتوانند جستجو را با توجه به فیلدهای یک دسته بندی انجام دهند.

نسخه موبایلی وب سایت

امروزه در حدود نیمی از کاربران از موبایلی برای جستجو و بررسی سایت ها استفاده می نمایند و در صورتی که سایت شما آماده نمایش در موبایل را نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهد داد. طراحی نسخه سازگار با موبایل وب سایت امروزه بسیار مهم و ضروری می باشد و تاثیر بسیار مثبتی در موفقیت وب سایت خواهد داشت. 

ویژگی های طراحی سایت های خرید و فروش اینترنتی

چشم انداز تجارت الکترونیک در 5 سال گذشته بسیار تغییر کرده است. اولاً، تعداد تراکنش‌های آنلاین افزایش یافته است - فروش خرده‌فروشی تجارت الکترونیک در سراسر جهان از 1.3 تریلیون دلار در سال 2014 به 4.1 تریلیون دلار پیش‌بینی شده در سال 2019 رسیده است. به من اعتماد کنید، در این منظره شلوغ، شما نمی خواهید عقب بیفتید. تخمین زده می شود که فروش تجارت الکترونیک 17.5 درصد از کل فروش جهانی در سال 2021 را تشکیل می دهد، که به این معنی است که این پیشنهاد در حال افزایش است. متمایز شدن با یک وب سایت خوب و یک تجربه خرید یکپارچه، راه زیادی در این واقعیت دیجیتال جدید خواهد داشت. آنچه شما از وب سایت تجارت الکترونیک خود می خواهید جذب مشتریان است. و طراحی بخش مهمی از موفقیت در این کار است.

 1. تعامل کاربر

یک سایت تجارت الکترونیک عمدتاً برای خرید مشتریان ساخته شده است. طراحی شما باید این کار را برای آنها یکپارچه کند. اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، باید بصری و آسان برای استفاده باشد. برای رسیدن به تعامل کاربر در سطح بعدی، چند مفهوم وجود دارد که باید همیشه در هنگام طراحی وب سایت خود در نظر داشته باشید.

سادگی 

کاربری که برای اولین بار وارد وب سایت شما می شود هرگز نباید از خود بپرسد: "خوب، مرحله بعدی چیست؟" یک رابط کاربری سردرگم کننده بدترین دشمن شما در اینجا است. بعداً خواهیم دید که چگونه می توانید هر مرحله از تجربه خرید را برای مشتریان لذت بخش تر کنید.

انسجام

شما می خواهید طراحی شما با آنچه می فروشید در ظاهر و احساس کلی منسجم باشد. اگر این کار را به درستی انجام می دهید، شانس تعامل با مخاطبانی که به دنبال نوع محصولاتی هستند که شما ارائه می دهید، بیشتر است. این را تصور کنید: پدر بسیار جدی شما در حال خرید آنلاین برای یک ماشین لوکس کاملاً جدید است. او وب سایتی را باز می کند که پر از رنگ های روشن است. درگیری عظیم با محصول لوکس و هوشیار که او به دنبال آن است. در یک یا دو ثانیه، او بیرون است، به جنگل دیجیتال باز می گردد. رنگ ها، تصاویر، فونت ها، همه چیز باید مطابقت داشته باشد. برای اینکه بتوانید به آنجا برسید، ابتدا باید محصول خود را بشناسید، بلکه باید مخاطبان هدف خود را نیز بشناسید. قابل اعتماد بودن - وب سایت باید اعتماد را به مشتریان بالقوه القا کند. طرحی که حرفه ای به نظر می رسد فوراً اکثر شک و تردیدهایی که کاربر ممکن است در هنگام رسیدن به فرآیند پرداخت داشته باشد را از بین می برد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب 

شفافیت

به سرعت، تازه واردان به کسب و کار شما می خواهند بدانند شما کی هستید و چگونه کار می کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس و خط مشی های مربوط به حمل و نقل و بازگشت به راحتی پیدا می شود.

 سازگار با موبایل

چرا؟ در اینجا چند آمار قابل توجه وجود دارد: 79 درصد از دارندگان گوشی های هوشمند در سال 2018 از آن برای خرید آنلاین استفاده کرده اند. 40 درصد از کل خریدهای تجارت الکترونیک در تعطیلات 1397 از طریق دستگاه تلفن همراه انجام شده است. 80 درصد از خریداران از گوشی هوشمند داخل یک فروشگاه فیزیکی برای جستجوی نظرات محصول یا مقایسه قیمت ها استفاده کرده اند. بنابراین بله، مردم زیاد از طریق تلفن های خود خرید می کنند، که به خودی خود دلیلی عالی برای ساخت یک UX خرید سازگار با موبایل است. اما شما همچنین باید بدانید که یک وب‌سایت واکنش‌گرا یکی از سیگنال‌های اصلی رتبه‌بندی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است، زیرا گوگل ایندکس‌سازی اول موبایل را راه‌اندازی کرده است. سئو چیزی نیست که در هنگام جذب مشتری نادیده گرفته شود، بنابراین پاسخگویی را برای هر وب سایت تجارت الکترونیکی موفقی الزامی می کند. 

2. بهینه سازی وب سایت

یک وب سایت تجارت الکترونیک عالی باید به شما این امکان را می دهد که مشتری جدیدی را که هیچ چیزی در مورد شما نمی داند، تا خرید محصول(های شما) همراهی کنید. هر مرحله جدید مشتری شما را به تبدیل نزدیک تر می کند، که در این مورد نشان دهنده خرید یک کالا است. هدف شما به عنوان طراح وب سایت، کاهش موانع روانی بین هر یک از این مراحل تا حد امکان است. شما می خواهید عبور یک کاربر را از یک مرحله به مرحله بعد آسان کنید.

نکات طراحی گسترده سایت

در بخش‌های بعدی، قیف فروش تجارت الکترونیک را پایین می‌آورم و به شما آموزش می‌دهم که چگونه طراحی شما باید کاربران را از طریق آن راهنمایی کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که راه واحدی برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک عالی وجود ندارد. آنچه در زیر می آید توصیه ها و چیزهایی است که باید در آن ظاهر شود. شما می توانید این عناصر را هر طور که می خواهید بگنجانید. با آن دیوانه شو در راه ایجاد یک تجربه منحصر به فرد که متناسب با برند شماست، خلاق باشید. برخی از عناصر زیر به این بستگی دارد که آیا شما یک محصول واحد را در مقابل چندین محصول می فروشید یا خیر. بدیهی است که معماری ها در هر دو مورد دقیقاً یکسان نیستند. سایتی با هزاران صفحه نسبت به سایتی که فقط چند صفحه دارد، سیستم‌های بسیار متفاوتی دارد تا همه چیز را منظم و منظم نگه دارد. با این حال، در اینجا چند مفهوم وجود دارد که برای فروشگاه های آنلاین با هر اندازه ای کاربرد دارند. برخی از عناصر طراحی در سطح سایت از هر وب سایت تجارت الکترونیکی انتظار می رود. برخی از این موارد به ناوبری کلی کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که بازگشت به خرید آسان است، مهم نیست که در کجای سایت هستید. دیگران حضور دارند تا به مشتریان بالقوه نشان دهند که می توانند به شما اعتماد کنند.

3. ناوبری

ناوبری بصری اولین قدم برای یک تجربه خرید دلپذیر است. به یاد داشته باشید که همه چیز در مورد یافتن آسان محصولات و داشتن اطلاعات لازم در هر زمان است.

منوها

بسته به انواع مختلف محصولاتی که می فروشید، از فهرست های کشویی با آیتم های زیر منو استفاده کنید. برای وضوح، از عبارات کلی برای تقسیم بندی اقلام محصول استفاده کنید.

نوار جستجوی برجسته در هر صفحه قابل مشاهده است

فقط در صورتی که سایت شما محصولات زیادی داشته باشد، یک مورد مرتبط در اینجا وجود دارد. در غیر این صورت، فقط نویز است. اما در صورت امکان، به کاربران کمک می کند تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند، سریعتر بیابند. آنها باید بتوانند بر اساس دسته بندی محصولات و همچنین محصولات خاص مرور کنند.

نماد سبد خرید

نه تنها باید از هر صفحه در سایت شما در دسترس باشد، بلکه نماد باید نشان دهد که در هر زمان چند مورد اضافه شده است. با کلیک بر روی نماد، کاربران می توانند به سبد خرید بازگردند و به تسویه حساب دسترسی پیدا کنند. حتی می‌توانید با فعال کردن پیش‌نمایش سبد خرید زمانی که کاربر روی نماد قرار می‌گیرد، آن را بیشتر فشار دهید. برای یک وب‌سایت تک محصولی، ممکن است بخواهید دعوت به اقدام خود را در هر صفحه یا حداقل در بیشتر آنها تکرار کنید.

4. ایجاد اعتماد به نفس

نشان دادن لوگوهای شناخته شده و قابل اعتماد

بار دیگر، این همیشه قابل اجرا نیست، اما اگر وب سایت شما نام های تجاری بزرگی را می فروشد، باید آن را در هر کجا که ممکن است نشان دهید. این لوگوها به دلیل وابستگی به رهبران صنعت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد. همچنین یک سیگنال تعامل کاربر مهم را که قبلاً به آن اشاره کردم را راه اندازی می کند: اعتماد.

توصیفات مشتری

این رفتار انسانی است که به دنبال اثبات اجتماعی باشد. این یک مفهوم به خصوص قوی در تجارت الکترونیک است. لازم نیست منتظر بمانید تا یک کاربر در صفحه محصول فرود بیاید تا توصیفاتی را به او نشان دهد که خدمات شما را تحسین می کند. توصیه های مشتری را می توان در اکثر صفحات پیدا کرد، به طور کلی در پاورقی به منظور عدم تداخل با محتوای اصلی.

اطلاعات تماس و کسب و کار ضروری

همچنین در پاورقی هر صفحه از وب سایت شما، هر گونه اطلاعات لازم برای پاسخ به نگرانی های اصلی کاربران وجود دارد. اول از همه، شما می خواهید اطلاعات تماس خود را به وضوح فاش کنید. ضروری است که مشتریان احساس کنند که پیوستن به شما آسان است و شما در کانال های ارتباطی خود شفاف هستید.

5. کلمه سریع در مورد دسترسی

دسترسی‌پذیری امروزه رایج است و دلایل خوبی دارد. اگر می‌خواهیم وب را به مکانی تبدیل کنیم که هر کسی بتواند بدون محدودیت در آن پرسه بزند، مهم است که تا حد امکان مشارکت داشته باشیم. حداقل کاری که می توانید انجام دهید حمایت از افراد کور رنگی است. در اینجا چند منبع جالب برای انجام این کار وجود دارد:

  • بررسی کنتراست Colorable
  •  بررسی کنتراست رنگ اسنوک
  •  طراحی در دسترس، فراگیر و اخلاقی GetStark

اکنون که آنچه را که باید در سرتاسر سایت پیدا شود پوشش دادیم، بیایید به طور دقیق تر برویم.

6. طراحی صفحه اصلی

مانند ثانیه های اول یک ملاقات کور، صفحه اصلی اولین فرصت شما برای ایجاد یک تاثیر خوب است، بنابراین آن را هدر ندهید. این مکانی برای فروش نام تجاری خود به تازه واردان است. این بازدیدکنندگان جدید باید بتوانند در عرض چند ثانیه هسته اصلی تجارت شما را درک کنند. اما شما نمی خواهید آنها را خیلی سریع وارد دیوانگی محصول کنید. در واقع، بیایید فقط یک قانون کلی در اینجا ایجاد کنیم: صفحه اصلی خود را به فهرست محصولات تبدیل نکنید. بنابراین صفحه اصلی شما باید از چه چیزی تشکیل شده باشد؟

1. عنوان چشم نواز

یک عبارت با ساختار مناسب که محصول(های) شما را در بر می گیرد، می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. همچنین مکانی است که می توانید هر گونه فروش یا تبلیغاتی را در آن قرار دهید. 

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. فراخوان برجسته

 عنوان شما باید با CTA مرتبط با محصول(هایی) که می فروشید دنبال شود. فرمولی را پیدا کنید که به هویت برند شما نزدیک باشد. هر گونه CTA را که بیش از حد خسته کننده یا فقط عمومی است، منتقل کنید.

3. تصاویری که محصولات شما را در حال استفاده ثبت می کنند

آیا باید اینجا عکاسی حرفه ای را مشخص کنم؟ تصاویر با کیفیت بالا حرفه ای بودن را نشان می دهد و باعث اعتماد در ذهن مشتریان می شود. یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد و از آنجایی که خریداران آنلاین هرگز برای هزار کلمه وقت ندارند، تعداد زیادی از آنها را به آنها عکس بدهید.

4. شامل پرفروش ترین محصولات برجسته

صفحه اصلی شما نباید یک لیست محصول باشد، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید بهترین موارد خود را در آن قرار دهید. به این موضوع فکر کنید: اگر یک فروشگاه فیزیکی داشتید، چه محصولاتی را در ویترین خود به نمایش می گذاشتید؟ آنها می توانند پرفروش ترین یا محصولات برجسته برای تعطیلات، رویدادها یا فصل های خاص باشند.

5. زمان خرید: طراحی صفحه لیست

کاربران معمولاً از طریق نوار جستجو یا با انتخاب دسته بندی محصول از طریق پیمایش به صفحه فهرست (یا کاتالوگ) می رسند. همچنین به این معنی است: آنها شروع به کنجکاوی می کنند. اینجاست که آنها فهرستی از هر محصول مرتبط با دسته ای را پیدا می کنند که به نیاز فعلی آنها نزدیک تر است. البته، اگر فقط چند محصول را می فروشید، ممکن است نیازی به تقسیم آنها به دسته ها نباشد. در این صورت، صفحه فهرست شامل تمام اقلامی است که می فروشید. در اینجا چند نکته طراحی وجود دارد که باید سعی کنید در این نوع صفحات قرار دهید:

معرفی دسته

یک معرفی کوتاه برای صفحه کاتالوگ شما ممکن است به مشتریان کمک کند فورا بدانند که آیا در مکان مناسبی برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند هستند یا خیر. شما نمی توانید کاری کنید که آنها وقت خود را برای جستجوی ناموفق تلف کنند، بنابراین در معرفی دسته بندی خود واضح و شفاف باشید.

فیلتر کردن و مرتب سازی توابع را فعال کنید

بار دیگر، همه اینها در هدف نهایی ساده کردن زندگی مشتریان در هنگام جستجوی یک محصول خاص است. حتی در یک دسته بندی واحد، باید فیلتر و مرتب سازی را فعال کنید. هرچه محصولات بیشتری در دسترس باشند، این جنبه اهمیت بیشتری دارد. از وارد کردن چندین متغیر مرتب‌سازی مانند رنگ‌ها، محدوده قیمت، اندازه‌ها، مارک‌ها و غیره تردید نکنید. ضرب المثلی در توسعه UX وجود دارد: «گزینه‌های بیشتر، مشکلات بیشتر». بین فیلترهای بسیار زیاد و کافی نیست، یک نقطه شیرین وجود دارد. به خاطر داشته باشید که فیلترها برای کمک وجود دارند، اما صفحه مجبور نیست به آنها وابسته باشد. همچنین، در صورتی که هیچ نتیجه ای برای فیلترهای اعمال شده وجود نداشته باشد، فقط یک صفحه خالی به کاربران نشان ندهید.

پرفروش ترین ها و نظرات را برجسته کنید

فرصت دیگری به شما داده شده است تا بهترین محصولات خود را در اینجا به نمایش بگذارید، پس به آن بپرید! محصولاتی را که می‌دانید مشتریانتان دوست دارند، با قرار دادن آنها در فهرست بالاتر یا با دادن جایگاه ویژه به آنها، برجسته کنید. به علاوه، چرا نمرات بررسی محصول در کنار هر مورد در صفحه کاتالوگ شما ظاهر نمی شود؟ اثبات اجتماعی یک نیروی قوی و فریبنده در هنگام خرید آنلاین است. در اینجا یک فرصت خوب برای بهره مندی از آن است.

نمایش موجودی سهام

این یکی بیشتر یک اقدام پیشگیرانه است. در صورتی که کالایی موجود نباشد، نمی‌خواهید مشتریان در آخرین لحظه یا هنگام تسویه‌حساب متوجه شوند. نمایش فوراً آن‌ها در صفحه فهرست به شما کمک می‌کند تا از ناامیدی مشتری جلوگیری کنید. به علاوه، در مواردی که تعداد یا تعداد محدودی عرضه می شود، می تواند یک انگیزه عالی برای خرید سریع باشد. یک سوال دیگر که باید هنگام طراحی صفحه فهرست خود از خود بپرسید: "آیا باید محصولاتم را در نمای شبکه ای لیست کنم یا نمای لیست؟" خوب، بدانید که پاسخ مستقیمی وجود ندارد، اما هر دو اهداف متفاوتی دارند. نمای لیست برای محصولاتی که به توضیحات طولانی تر و اطلاعات گسترده نیاز دارند بهتر است. اینها ممکن است محصولات فنی یا پیشرفته باشند. نمای شبکه ای در انتهای دیگر برای محصولاتی که نیاز به نمایش بصری بیشتری دارند، بدون توضیحات زیاد مناسب است. این فرمت همچنین امکان مقایسه سریع محصولات جانبی را فراهم می کند. 

6. طراحی صفحه محصول

همه چیز خیلی خوب پیش می رود؛ شما مشتریان بالقوه را تا صفحه یک محصول مجزا هدایت کرده اید. دکمه خرید همانجاست، در چهره آنها، فروش بسیار نزدیک است... در عین حال خیلی دور. بسیاری از چیزها هنوز هم می توانند در اینجا اشتباه پیش بروند. اینجاست که سخت ترین مانع روانی برای غلبه بر آن ظاهر می شود - خرید محصولی که نمی توانید آن را به صورت فیزیکی ببینید، لمس کنید یا امتحان کنید. برای سهولت عبور به مرحله بعدی، این صفحه باید تا حد امکان به یک تجربه خرید واقعی نزدیک باشد. این به این معنی است که عکس‌ها، توضیحات و مشخصات باید به اندازه کافی دقیق باشند تا مشتری مطمئن باشد که پول خود را روی آن بگذارد و آنچه را که می‌پردازد دریافت کند.

در اینجا عناصر ضروری صفحه محصول و نحوه طراحی صحیح آنها آمده است:

7. دکمه "افزودن به سبد خرید".

این نقطه مرکزی صفحه محصول شماست. منظورم این است که این پولساز شماست، گامی ضروری برای معامله آتی. دکمه خرید ممکن است یک عنصر بسیار ساده برای طراحی به نظر برسد، اما چیزی به نام دکمه خرید بد وجود دارد. عنصر مهمی مانند این سزاوار توجه دقیق شماست. یک دکمه خرید عالی باید: به صورت برجسته نمایش داده شود. باید در واضح ترین مکان ممکن قرار گیرد. کاپیتان واضح است که با من تماس می گیرید، درست است؟ اما ذکر این نکته مهم است که اکنون زمان خلاقیت در اینجا نیست. قرارگیری دقیق به هر طرح منحصر به فردی بستگی دارد، اما باید همیشه در دسترس مشتریان باشد. برای رسیدن به این هدف، باید آن را بالای چین قرار داد. همچنین بگذارید نفس بکشد. برای اینکه آن را برجسته کنید، عناصر زیادی را در اطراف آن قرار ندهید. فضای خالی دوست شما در اینجا است. روش خوب دیگر این است که دکمه خرید خود را کپی کنید و آن را در پایین صفحه نیز قرار دهید. در نتیجه، مشتری که کل صفحه را به پایین پیمایش می‌کند همچنان دعوت می‌شود تا در انتهای آن اقدام کند. متضاد باشید. یک بار دیگر، همه چیز در مورد برجسته شدن است. ممکن است غیر منطقی باشد، اما ترجیحاً از رنگی استفاده کنید که در هیچ جای دیگری از صفحه استفاده نمی شود. هر چند مراقب باشید؛ شما هنوز رنگی می خواهید که با طرح رنگ شما خوب به نظر برسد، اما متفاوت از آنچه قبلاً وجود دارد.

 بزرگ باش این یکی نیاز به توضیح زیادی ندارد. دکمه خود را آنقدر بزرگ کنید که در نگاه اول از صفحه خارج شود. اگر دکمه خرید شما به چند ثانیه نیاز دارد تا در صفحه پیدا شود، باید یک پرچم قرمز بزرگ باشد. شبیه یک دکمه. ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما برای اینکه مردم روی دکمه خرید شما کلیک کنند، باید «قابل کلیک» به نظر برسد. در نتیجه، شما نمی خواهید چیزی خیلی زرق و برق دار طراحی کنید. مشتریان عادت دارند دکمه‌هایی را بخرند که ظاهر خاصی دارند، بنابراین به آنچه می‌دانند پایبند باشید. عناصر اضافی مانند نماد سبد خرید روی دکمه "افزودن به سبد خرید" یا فلش رو به پایین برای دکمه دانلود می توانند به تاکید بر هدف دکمه کمک کنند.

8. تصاویر

تصاویر بهترین فرصت شما برای نشان دادن محصولتان به مشتریان بالقوه است. مردم می خواهند بدانند (و ببینند) چه چیزی می خرند. به آنها نشان دهید. هدف در اینجا این است که تجربه را تا حد امکان برای یک پلتفرم دیجیتال ملموس کنیم. چند راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد:

  •  از تصاویر حرفه ای ساخته شده از زوایای مختلف استفاده کنید. هر ویژگی مهم محصول شما باید به صورت بصری نشان داده شود، بنابراین برای انجام این کار از زوایای زیادی استفاده کنید. همچنین سعی کنید محصول مورد استفاده را نشان دهید.
  • از روش های تعاملی برای نمایش تصاویر استفاده کنید. نمایش اسلاید عکس با قابلیت بزرگنمایی نمونه ای از تجربه کاربری راحت در مورد تصاویر است.
  • آنها را بزرگ کنید! به یاد داشته باشید: مردم می خواهند ببینند چه چیزی می خرند.
  •  تظاهرات ویدئویی واقعاً محبوب می شوند. اگر فروش محصول شما فقط با تصاویر سخت تر است، باید به شدت آن را در نظر بگیرید.

9. توضیحات محصول

توضیحات محصول شما مکانی برای غواصی با جزئیات بیشتر در مورد آنچه می فروشید است. باید تا آنجا که ممکن است به سوالات پاسخ دهد. شما می خواهید توضیحات مفصل باشد، اما شاید در نگاه اول نه. یک تمرین خوب این است که یک خلاصه در کنار محصول و دکمه خرید با توضیحات طولانی‌تر در پایین، یا پیوند «بیشتر بخوانید» که پنجره‌ای با جزئیات عمیق را باز می‌کند، داشته باشید. برخی از محصولات به اطلاعات و مشخصات زیادی نیاز دارند. به خریدهای گران قیمت مانند وسایل فنی یا ماشین فکر کنید. در این موارد از برگه‌ها برای تمیز و مرتب نگه داشتن اطلاعات استفاده کنید.

10. سایر نکات طراحی جالب برای صفحات محصول

مقالات مرتبط یا بخش «شما هم ممکن است دوست داشته باشید» را برجسته کنید. شما در اینجا یک فرصت فروش عالی دارید، آن را به بخش مهمی از صفحه محصول خود تبدیل کنید. برای موثر بودن، مطمئن شوید که محصولات پیشنهادی مرتبط هستند. در غیر این صورت، فقط نویز است. اگر وب سایت شما دارای حساب های کاربری است، دکمه "افزودن به لیست علاقه مندی ها" یک گزینه جالب است. این فرصت را به شما می دهد تا مواردی را که مشتریان بعداً به آنها مراجعه می کنند کنار بگذارید.  زمان تخمینی تحویل را در صفحه محصول نشان دهید. در این مورد مشتریان خود را در تاریکی رها نکنید. نظرات و نظرات مشتریان را در پایین صفحه نمایش دهید. این به مشتریان کمک می کند تا نظر خود را در مورد محصول جلب کنند. به‌علاوه، اگر نشانه‌گذاری طرحواره را در اینجا به درستی پیاده‌سازی کنید، می‌تواند به لطف بررسی قطعه‌ها، برتری با نتایج موتورهای جستجو به شما بدهد.

در پایان

سایت های خرید و فروش اینترنتی با توجه به ارائه خدمات رایگان به کاربران برای فروش کالا و خدمات می توانند بازدید کنندگان بسیاری را جذب نمایند. پس از خرید کالا و خدمات در این نوع وب سایت پول به حساب مالک وب سایت واریز می گردد و در صورت تایید صحت کالا و خدمات توسط کاربر خریدار کالا و خدمات وجه به حساب کاربر فروشنده منظور می گردد. برای هر گونه مشاوره و اجرا در زمینه طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی با شماره های دارکوب تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز