بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو: روی اصول تمرکز کنید

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تا الآن اگه خواننده ی مقالات دارکوب بوده باشید باید از بهینه سازی موتورهای جستجو یا همون سئو زیاد شنیده باشید. چون خیلی وقته که داریم راجع بهش مطلب مینویسیم، اما با این وجود فکر میکنم هنوزم یه سری مطالب هست که راجع به این موضوع داغ از قلم افتاده.


خیلی راجع به بهینه سازی موتورهای جستجو از ما میپرسن. بعضی از مشتری هامون انقدر راجع بهش میدونن که دیگه خطرناک میشن، اما بعضی ها هم هستن که میپرسن چطوری میتونید تو رتبه بندی موتور جستجو بالا بریم.
قبل از اینکه به این سوال جواب بدیم، باید یه سری نکات راجع به شرکت دارکوب بدونید (یا حداقل من دوست دارم که بدونید): ما تو حرفه بازاریابی و بهینه سازی موتورهای جستجو آموزش دیدیم. ما تو خبرنامه سایت های معتبر و با تجربه جهان در مورد سئو و موتورهای جستجو ثبت نام کردیم و از آخرین اخبار و تغییرات مطلع میشیم. از بهترین و مناسب ترین نرم افزارها و ابزار سئو برای بررسی و ردیابی کلیدواژه های مورد نظر شما استفاده میکنیم و بر اساس بهترین فرضیه هایی که تو این حرفه وجود داره مشاوره هامونو ارائه میدیم. و با تجربه 14 سالمون میدونیم کدوم راهکارها اثر دارن و کدوم ها ندارن.
سئو خیلی کار پیچیده ایه و چون قوانین این کار هم مرتبا دارن بین موتورهای جستجوی مختلف و در طول زمان تغییر می کنن، این پیچیدگی و سردرگمی بیشتر هم میشه. بنابراین ما با اطلاعات، تجربه و تحصیلات و البته یه کم شانس تونستیم تو این میدون مین قوانین سرچ به موفقیت برسیم و با بالا بردن رتبه مشتری هامون – حتی بالاتر از چیزی که خودشون توقع داشتن – مورد تحسین مشتری هامون قرار بگیریم. ما بیشتر وقتا مشتری هامونو برای کلیدواژه های مهمشون به صفحه اول میرسونیم.
بگذریم. بریم سراغ جواب سوال:
نزدیک یک میلیون ترکیب مختلف تو این کیک سئو به کار رفته، اما اینجا میخواهیم فقط بزرگترین هاشو (از نظر خودمون) به شما معرفی کنیم:

  1. محتوای متنی. محتوا در حکم پادشاه سایته. موتورهای جستجو دوست دارن محتوای سایت خوب نوشته شده باشه، از کلیدواژه ها به خوبی استفاده کرده باشه، و برای کاربر نوشته شده باشه (یعنی کلیدواژه ها بی معنی و پشت سر هم تکرار نشده باشن). و طبق تجربه من هر چی صفحات وب بیشتر باشه بهتره. سایت های کوچیکی که کمتر از 5 صفحه باشن نمیتونن خیلی خوب رتبه بگیرن.
  2. تگ عنوان متا: عنوان صفحات سایت که بالای مرورگر نوشته میشه همون عنوان متای شماست (و باید برای هر صفحه از سایتتون متفاوت از صفحه دیگه انتخاب شده باشه). اگه نمیدونید چطوری میتونید تغییرشون بدید، از طراحی سایتتون بپرسید. این عنوان باید عبارت های کلیدی شما رو در بر بگیره (به ترتیب از مهمترین به کم اهمیت ترین) و بهتره به اسم شرکت یا سازمان شما ختم بشه. در مورد تعداد کلمات هر کسی یه نظری داره ولی به نظر من 12 کلمه یا کمتر بهتره.
  3. لینک های ورودی: یعنی لینک هایی که از سایت های دیگه به سایت شما وارد میشن. این لینک ها باید متنی باشن (نه عکس یا آیکون)، و این متن هم باید چند تا از کلیدواژه های شما رو تو خودش داشته باشه. مثلا یه لینک ورودی به سایت ما میتونه این باشه: شرکت طراحی، سئو و توسعه سایت دارکوب دقت کنید که کلش باید لینک شده باشه. اگه این لینک های ورودی روی سایت هایی باشن که رتبه های بهتری از موتورهای جستجو گرفتن، مفیدترن.
  4. لینکهای داخلی سایت: موتورهای جستجو از لینک فهرست های سایت شما استفاده میکنه و تو سایتتونو میگرده تا سایتتونو برای صفحه نتایج فهرست کنه. پس باید ساختار لینکدهی سایتتون کاربرپسند، خوب و قابل درک توسط کاربر باشه. اگه از فهرست های تصویری استفاده می کنید، حتما یه فهرست دیگه هم بذارید که متنی باشه. اگه از لینک های توصیفی خوب هم استفاده کنید خیلی خوبه. تو این توصیف ها کلیدواژه هاتون هم بکار ببرید. مثلا به جای گزینه "خدمات" بهتره بگید "خدمات تولید پنل های خورشیدی". البته این هم از دید موتور جستجو بهتره، نه کاربر.

خب این هم از اصول و مهمترین مفاهیم بهینه سازی موتورهای جستجو. موردهای دیگه ای هم هست که میتونید تو مقاله های دیگه دارکوب بخونید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز