سئو و بهینه سازی وب سایت: رتبه اول گوگل (بخش دوم)

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE



بخش اول این مقاله: سئو و بهینه سازی سایت: رتبه اول گوگل

نسخه موبایلی وب سایت

چندین ماه است که گوگل نسخه موبایلی را یکی از فاکتورهای رنک دهی وب سایت در نتایج جستجو در نظر گرفته است و بنابراین سایت هایی که نسخه موبایلی دارند رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهند گرفت. امروزه با توجه به افزایش گسترده استفاده کنندگان از موبایل و تبلت برای مرور وب سایت طراحی نسخه موبایلی وب سایت بسیار ضروری می باشد. در حقیقت کاربر می بایست بتواند توسط موبایل و تبلت به راحتی و بدون نیاز به اسکرول صفحه و زوم، وب سایت شما رویت نماید و مطالب آن را مطالعه نماید. همچنین در صورتی که وب سایت شما امکان خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد کاربران می بایست بتوانند عملیات های لازم را در سایت شما به راحتی انجام دهند در غیر این صورت ممکن است وب سایت شما را به دلیل عدم نمایش درست در موبایل و تبلت ترک نمایند که این به ضرر کسب و کار و سئو وب سایت شما می باشد. بنابراین در صورتی که هنور نسخه موبایلی وب سایت خود را طراحی ننموده اید بهتر است هم اکنون اقدام به انجام این کار نمایید.

مهمترین فاکتور رنکینگ موتورهای جستجو

در حقیقت مدت زمان ماندن کاربران وب سایت در سایت مهترین فاکتور رنک دهی موتورهای جستجو می باشد و بنابراین می بایست سعی نمایید هر چه می توانید مدت زمان ماندن کاربران را در سایت خود بالا ببرید. روش های مختلفی برای بالا بردن مدت زمان گشت زنی کاربران در وب سایت وجود دارد که در بخش زیر به چند مورد از آن اشاره می نمایم:

  • ارائه مقالات کامل و مفید در وب سایت در زمینه شغلی
  • تبدیل وب سایت به مرجع تخصصی اطلاعات در زمینه مورد نظر
  • طراحی سایت به صورت کاربر پسند و مفهومی تا کاربر را تشویق به ماندن در سایت نماید
  • ارائه اطلاعات وب سایت بر اساس نیازمندی ها و اولیت های کاربران شما

سئو = بازدید کنندگان راضی

امروزه سئو چیزی جز بازدید کنندگان راضی وب سایت نیست. بازدید کنندگان رضایت مند شما مدت زمان بیشتری را در سایت شما صرف می نمایند و ممکن است مطالب شما را در شبکه های اجتماعی خود و سایر سایت ها به اشتراک بگذارند و این دو مورد جزو مهترین المان های رنکینگ موتورهای جستجو می باشد. در حقیقت شما می بایست وب سایت خود و مطالب آن را به گونه ای طراحی نمایید تا کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و مطالب شما را به اشتراک گذاری نمایند.

می توانید مقاله سئو تبدیل شد به بازدید کنندگان راضی را مطالعه نمایید.

داشتن صبر

داشتن صبر و پشتکار در عملیات سئو مهترین مسئله می باشد و سئو عملکرد یکباره نیست و شما می بایست در آینده وب سایت خود برنامه ریزی لازم برای انجام عملیات های لازم برای سئو وب سایت را داشته باشید. شما به صورت متداول می بایست برای وب سایت خود مطالب و محتوای جدید آماده سازی نمایید و بک لینک سازی شما نیز می بایست توسط متخصص سئو ادامه یابد.. حتی در صورتی که رتبه اول گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر هستید ادامه عملیات سئو شما باعث ماندگاری و بهتر شدن رنک وب سایت شما می گردد.

سئو رایگان

-- با توجه به حجم بالای درخواست بررسی سئوی وب سایت به صورت رایگان این خدمت تا اطلاع ثانوی لغو گردیده است و به جای آن می توانید عیب یابی سئو وب سایت خود را به ما بسپارید که توضیحات آن در این مقاله موجود است. --

این خدمت فعلا انجام نمی گردد: دارکوب خدمت جدیدی برای کاربران وب سایت خود در نظر گرفته است که در آن کاربران می توانید از در ساعات کاربری از طریق مراجعه به پشتیبانی آنلاین مشتریان و اعلام آدرس وب سایت خود به صورت رایگان بررسی سئو وب سایت را به دارکوب واگذار نمایند. بررسی سئو وب سایت دو جنبه بررسی موارد داخل وب سایت و بررسی موارد خارج از وب سایت را دارد که در این بررسی موارد و مشکلات داخل وب سایت سئو و بهینه سازی سایت به صورت رایگان و آنلاین به درخواست کننده اعلام می گردد.

محتوا پادشاه است

در صورتی که در ضمینه سئو تحقیق کرده باشید احتمالا با عبارت محتوا پادشاه است آشنا شده اید و حال این عبارت به چه معنی است. معنای این عبارت آن است که در جریان عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت وجود محتوای با کیفیت و مورد نیاز کاربران در زمینه شغلی مهترین المان برای موفقیت وب سایت می باشد. در صورتی که وب سایتی بتواند مطالب مورد نیاز کاربران در زمینه شغلی خود را به درستی تامین نماید می تواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو بگیرد. پس هر چه می توانید برای تولید محتوای خود بیشتر تلاش نمایید در آینده نتیجه آن را خواهید دید.

سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از مهترین المان ها و فاکتورهای دهی موتورهای جستجو برای رنک دهی سایت هاست بنابراین هر چه می توانید سرعت لود شدن وب سایت خود را بالاتر ببرید و از گرافیک ها و المان ها سنگین در سایت کمتر استفاده نمایید. در صورت امکان بهتر است به جای هاست اشتراکی سرور وی پی اس و یا اختصاصی تهیه نمایید که سرعت بهتری دارند.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید به روش های اصولی و درست سئو گفته می شود که معمولا در بلند مدت جواب می دهند و در این روش سئو معمولا بر بهینه سازی صفحات وب سایت، تولید محتوا برای وب سایت و گرفتن لینک های ورودی با کیفیت به وب سایت تمرکز می گردد. این روش به رضایت کاربران وب سایت از وب سایت با ارائه مطالب با کیفیت به بهترین وجه ممکن تمرکز دارد که هیچ ریسکی را نیز متوجه وب سایت نخواهد ساخت و تاثیر آن بر روی وب سایت بلند مدت و دائمی خواهد بود.

سئو کلاه سیاه

معمولا به روش های سریع سئو گفته می شوند که سایت را سریع به صفحه اول گوگل منتقل می نمایند و معمولا ریسک دارند و ممکن است موتورهای جستجو متوجه این روش ها شوند و سایت را به کلی از نتایج جستجوی خود خارج سازند. معمولا سئو کاران کلاه سیاه بر روی گرفتن بک لینک های بسیار با حجم بالا از سایت های مختلف و تمرکز بر روی استفاده از کلمات کلیدی در لینک های ورودی به وب سایت کار خود را پایه گذاری می نمایند.

اثبات ادعا

هم اکنون دو وب سایت دارکوب به آدرس های http://sitedar.com و http://sitedesign.joomir.com برای کلیه کلمات کلیدی مربوط به طراحی وب صفحه اول گوگل می باشند و همچنین این مقاله برای عبارت کلیدی رتبه اول گوگل، رتبه یک گوگل می باشد و این ها نشان از آن دارد که دارکوب تخصص های لازم را در ضمینه سئو و بهینه سازی وب سایت دارد.

انجام ندهید

روش های و ترفندهایی در سئو وجود داشت که انجام آنها بسیار مرسوم بوده است اما امروزه انجام آنها ممکن است باعث مجازت شدن وب سایت شما در موتورهای جستجو گردد. برخی از این موارد را در بخش زیر برای شما بیان می نمایم:

  • استفاده بیش از حد، غیر طبیعی و نا متعارف از یک کلمه کلیدی در یک صفحه
  • بارگذاری تعداد بسیاری محتوای بی کیفیت در وب سایت که یا مرتبط نیستند و یا کاربران از خواندن آن خشنود نخواهند شد
  • نظر گذاشتن در سایر وبلاگ ها با درج لینک وب سایت
  • استفاده از کلمات کلیدی در لینک دادن به وب سایت
  • ارسال مقاله به سایر سایت ها با ذکر منبع که گوگل با آن مقابله می نماید
  • قرار دادن لینک وب سایت در تمامی صفحات سایت دیگر

مدت زمان ماندگاری کاربران مهمترین فاکتور

مدت زمان ماندن کاربران در صفحات مهترین فاکتور رنک دهی موتورهای جستجو می باشد بنابراین هر چه می توانید تلاش نمایید تا کاربران خود را مدت زیادی در سایت خود نگاه ندارد و البته این کار را می بایست به روش های درست و اصولی انجام دهید. اینکه وب سایت شما کاربر پسند باشد و مطالب کافی و جامع در زمینه فعالیت شما داشته باشد می تواند مدت زمان بیشتری کاربر را در سایت حفظ نماید. سعی نمایید سایت خود را به گونه ای طراحی نمایید تا هر آنچه کاربر و بازدید کننده شما در زمینه فعالیت شما به آن نیاز داشته باشد در سایت شما وجود داشته باشد

خدمت جدید دارکوب مشاوره و پشتیبانی در زمینه سئو

دارکوب با توجه به درخواست مشتریان خود اخیرا اقدام به ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت نموده است. در این خدمات جدید دارکوب خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت را برای کارفرما انجام نمی دهد بلکه به عنوان مشاور و راهنما در کنار کارفرما خواهد بود تا امور مربوط به بهینه سازی وب سایت برای نمایش صفحه اول گوگل را به درستی انجام دهد. در کنار مشاوره سئو دارموب خدمات پشتیبانی سئو را انجام می دهد تا در صورتی که در طول زمان سوالاتی برای کارفرما پیش آمد بتواند سوالات خود را از طریق پشتیبانی دارکوب مرتفع نماید و همچنین در صورتی که در سایت مشکلی از بابت سئو پیش آمد دارکوب مشکلات و موارد را به کارفرما اعلام نماید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
مشاوره و پشتیبانی سئو و بهینه سازی سایت

راز رتبه اول گوگل


در اینجا میخواهم به شما رازی را بگویم که در صورتی که به آن عمل نمایید ممکن است بتوانید وب سایت اول در نتیجه های جستجوی گوگل برای کلمه و عبارات کلیدی مربوط به شغل خود باشید. تبدیل وب سایت شما به بانک اطلاعاتی زمینه شغلی شما می تواند کاربران بسیاری را جذب وب سایت شما نماید. هر چه سایت شما کامل تر باشد و اطلاعات مفید و مورد نیاز کاربران را در خود داشته باشد می تواند بازدید کنندگان بیشتری را جذب نماید. جذب بازدید کننده بیشتر به این طریق نیز در نتیجه رتبه بهتر در گوگل را در پی خواهد داشت.
تبدیل وب سایت به بانک اطلاعات شغلی و قرار دادن کلیه اطلاعات مورد نیاز کاربران در آن به همراه انجام سایر امور ضروری سئو و بهینه سازی وب سایت می تواند شما را در جایگاه اول گوگل قرار دهد. برای بودن رتبه اول گوگل حتما می بایست کلیه عملیات ها را زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت انجام دهید.
به عنوان مثال سایت های دپارتمان طراحی سایت دارکوب به آدرس های http://sitedar.com و  http://sitedesign.joomir.com را ملاحظه نمایید. همانطوری که مشاهده می نمایید این سایت ها مملو از اطلاعات برای اشخاص و شرکت هایی می باشد که در جستجوی خدمات طراحی وب، سئو و بهینه سازی وب سایت هستند و یکی از دلایل مهم رتبه خوب این سایت ها در موتورهای جستجو همین مورد می باشد. بهتر است برای بازدهی بهتر مطالب خود رو به گونه ای قابل فهم و کاربر پسند ارائه نمایید.

تبلیغات کلیکی گوگل یا Google Adwords

برای من ثابت شده استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل یا Adwords می تواند تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت داشته باشد. از نظر تئوری نیز این تاثیر مثبت به آن دلیل است که زمانی که وب سایت شما برای عبارات کلیدی مورد نظر شما در گوگل ورودی پیدا می کند، سیگنال این ورودی ها در موتور جستجوی گوگل ثبت می گردد و وب سایت شما برای عبارات کلیدی مورد نظر شما ورودی می گیرد و همین امر باعث ارسال سیگنال مثبت برای عبارات کلیدی مورد نظر شما در موتور جستجوی گوگل می گردد. بنابراین انجام تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز در کنار انجام عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت توصیه می گردد و می تواند باعث جذب مشتریان بیشتر گردد. در حقیقت گوگل ادوردز یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات می باشد که به عنوان یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی توصیه می گردد که می تواند در عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد.

اثر لینک های غیر مستقیم

لینک های غیر مستقیم نیز می توانند تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت داشته باشند و بنابراین از این نوع لینک ها غافل نشوید. این نوع لینک ها به این صورت هستند که لینک وب سایت از سایتی دیگر از طریق آدرسی واسطه به سایت شما هدایت می گردد و لینکی از سایت شما در سایت مرجع وجود ندارد. این نوع لینک ها در کنار لینک های فالو و نوفالو می توانند تاثیر مستقیم بر روی سئو وب سایت داشته باشند.

بالا بردن حجم متن در صفحه اصلی وب سایت

بالابردن حجم متن در صفحه اصلی وب سایت می تواند تاثیر مثبت بر روی سئو و بهینه سازی سایت داشته باشد. البته این متن می بایست مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت شما باشد و در نوشتن آن از عبارات مرتبط و مترادف های مربوط به زمینه فعالیت خود استفاده نمایید. برای یافتن مهمترین عبارات مرتبط به زمینه فعالیت خود می توانید از ابزار google keyword planner استفاده نمایید. البته این نرم افزار در داخل ایران باز نمی گردد و می بایست آی پی خود را عوض نمایید. برای یافتن مهمترین عبارات شغلی خود کافی است عبارتی را که فکر می کنید جستجوی بالایی توسط کاربران شما دارد را در گوگل وب کیورد پلنر وارد نمایید تا سایر عبارات را به همراه میزان جستجوی ماهانه آن به شما نمایش دهد. پس از یافتن عبارات کلیدی مرتبط با استفاده از این عبارات متون صفحه اصلی وب سایت خود را تکمیل نمایید.

تاثیر نام دامنه

نام دامنه وب سایت بر روی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو تاثیر گذار خواهد بود و بنابراین بهتر است ثبت دامنه را پس از مشاوره با کارشناس سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید. بهتر است از عبارات کلیدی در نام دامنه استفاده شده باشد و همچنین مناسب است که نام دامنه شامل برند نیز باشد. البته کوتاه بودن نام دامنه نیز شرط است که همه این ها می بایست در نظر گرفته شود. بهتر است ابتدای نام دامنه با عبارت کلیدی شروع شود. بهتر است مدت زمان زیادی به انقضاء نام دامنه مانده باشد. حتی الامکان سعی نمایید 5 سال تا زمان انقضاء دومین شما زمان باقی مانده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله انتخاب نام دامنه را مطالعه نمایید.

AMP (صفحات وب سایت بهینه سازی شده برای موبایل از نظر سرعت)

AMP که مخفف Accelerated Mobile Pages می باشد به معنای صفحات بهینه سازی موبایلی می باشد. سرعت لود شدن صفحات AMP چهار برابر سریعتر از صفحات وب سایت عادی می باشد و همین مورد سرعت می تواند تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت داشته باشد.

آموزش سئو

یادگیری سئو و بهینه سازی وب سایت نیاز به دانستن پیش نیازهایی نظیر طراحی وب سایت دارد. با توجه به در ارتباط بودن رنکینگ وب سایت با المان های بسیاری نظیر کدنویسی HTML صفحات وب سایت، سرعت وب سایت، وضعیت و کیفیت سرور و هاست وب سایت، محتوای وب سایت، ایمنی وب سایت و ..... آموزش سئو را به کاری بسیار پیچیده تبدیل می نماید. انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت نیاز به تجربه، تخصص فراوان دارد که از پیش نیازهای آن دانستن امور و استانداردهای طراحی وب سایت می باشد. یک اشتباه ممکن است رتبه وب سایت را در گوگل نابود نماید. آموزش سئو نیاز به زمان بسیاری دارد که در صورتی که تمایل داشته باشید در این زمینه حرفه ای باشید لازم است زمان زیادی را صرف آموزش سئو نمایید که ممکن است چندین سال زمان ببرد.

قیمت سئو

جهت برآورد هزینه و قیمت انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت لازم است لیست کامل عبارات کلیدی مورد نظر خود را به آدرس ایمیل شرکت دارکوب ارسال نمایید تا تعرفه و مدت زمان انجام آن برآورد گردد. با توجه به آنکه معمولا در پروژه های بالا آوردن وب سایت در صفحه اول گوگل، به غیر عبارت های کلیدی مورد درخواست و موجود در قرار داد، عبارت های کلیدی بسیار دیگری بالا می آید بهتر است صرفا مهمترین عبارت مربوط به زمینه فعالیت خود را ارسال نمایید. زیرا در انتهای پروژه ممکن است کلیه عبارت های مرتبط نیز بالا آمده باشد.

تولید محتوا به صورت سئو

تولید محتوا برای وب سایت بدون داشتن استراتژی تولید محتوا کاری عبث و بیهوده می باشد و ممکن است به رنکینگ شما لطمه وارد آورد. نوشتن محتوا و مقالات وب سایت را لازم است بر اساس نیازها و سوالات مشتریان خود انجام دهید. به درخواست های مشتریان خود توجه کنید و مطالب مورد نیاز را جهت رفع نیاز کاربران خود تولید نموده و در سایت بارگذاری نمایید. در مقاله های خود به سوالات مشتریان و کاربران خود پاسخ دهید. یکی از بهترین روش ها نوشتن مقاله بر اساس سوالات مشتریان و کاربران شما می باشد که از این طریق می توانید کاربران و مشتریان جدیدی را که در اینترنت سوالات مشابه دارند را جذب نمایید.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی به مجموعه عملیات جذب مشتری از طریق تولید محتوا گفته می شود که در این روش محتوا بر اساس پاسخ گویی و رفع نیازهای کاربران و مشتریان تولید می گردد و در سایت بارگذاری می گردد و از طریق روش های سئو و بهینه سازی وب سایت این محتوا در اختیار جستجو کنندگان اینترنتی قرار می گیرد.

استراتژی محتوایی

برای آنکه از محتواهای تولید شده خود بیشترین نتیجه را بگیرید لازم است استراتژی محتوای درستی داشته باشید. لازم است عنوان مقالات بر اساس نیازهای و سوالات مشتریان انتخاب گردد و بنابراین فردی که عنوان را انتخاب می نماید لازم است به محدوده شغلی تسلط کافی داشته باشد و کلیه نیازهای و دغدغه های کاربران و مشتریان را در زمینه شغلی مورد نظر بشناسد.

در پایان

انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت نیاز به تجربه و تخصص فراوان دارد و با توجه به حساس بودن و تاثیر گذار بودن المان ها و فاکتورهای مختلف در رنک وب سایت به هیچ وجه توصیه نمی گردد که توسط خودتان و یا افراد مبتدی انجام گردد. زیرا ممکن است با انجام یک حرکت اشتباه کلیه زحمات شما در زمینه طراحی وب سایت و بالا آوردن سایت در موتور جستجوی گوگل بر باد رود. در صورتی که تمایل دارید عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت خود را به دارکوب واگذار نمایید می توانید مقاله نحوه اجرای پروژه های سئو شرکت دارکوب را مطالعه نمایید.



بخش اول این مقاله: سئو و بهینه سازی سایت: رتبه اول گوگل

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز