چگونه کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت خود را بیابیم

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

مقدمه

یافتن کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت یکی از مهترین کارهایی می باشد که متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام می دهد تا از طریق آن بتواند عناوین مناسبی برای صفحات وب سایت انتخاب نماید و همچنین برای تولید محتوای وب سایت از این عناوین و کلمات کلیدی استفاده می گردد. البته لازم است شرکت طراح سایت شما نیز این عبارات کلیدی را در زمان طراحی وب سایت مد نظر قرار دهد. شما در هر شغلی که هستید تقریبا مهترین کلمات کلیدی مربوط به کار خود را می دانید، اما با استفاده از ابزارهای مختلف یافتن کلمات کلیدی، کلمات و عبارات کلیدی جدیدتری را خواهید یافت و همچنین از میزان جستجوهای آن در موتورهای جستجو با خبر خواهید شد و می توانید عبارات کلیدی را به یکدیگر مقایسه نمایید. این کلمات، عباراتی هستند که مخاطب را در بازدید از گوگل جذب می کنند و همچنین در نتایج جست و جو بهتر دیده خواهند شد. گوگل دو ابزار جهت بررسی کلمه کلیدی دارد که با استفاده از این دو ابزار از سایر نرم افزارها بی نیاز خواهید بود که یکی از ابزارها Goolge Trends و یکی دیگر Google Keyword Planner نام دارد که با استفاده از آنها به راحتی می توانید کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مربوط به زمینه شغلی فعالیت خود را بیابید. در ادامه هر یک از این نرم افزارها را برای شما توضیح خواهم داد.

Goolge Trends

در صورتی که در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی خود هستید تا در وب سایت خود از آنها استفاده نمایید می توانید به سایت Google Trends گوگل مراجعه نمایید. این سایت مهمترین کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی شما را در اختیار شما قرار می دهد. کافی است به سایت مورد نظر مراجعه نمود و کلمه اصلی زمینه شغلی مورد نظر خود در باکس بالای صفحه جستجو نمایید. به عنوان مثال زمینه شغلی اصلی طراحی سایت دارکوب "طراحی سایت" می باشد، کلمه مورد نظر را در باکس جستجو نمایید. پس از انجام این کار شما به صفحه دیگری ارجاع داده می شوید در این صفحه آمار مربوط به جستجوی کلمه ای که شما وارد نموده اید به شما نمایش داده می شود. به بخش پایین صفحه یعنی Related searches مراجعه نمایید تا اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده خود را بیابید.

در این بخش دو تب وجو دارد، Top و Rising که تب Top به شما مهمترین کلمات کلیدی مرتبط و تب Rising کلمات کلیدی مرتبط به جستجوی شما را که دارای رشد بسیار در جستجو کاربران می باشد نمایش می دهد. این کلمات کلیدی مهترین کلمات کلیدی زمینه شغلی شما هستند که مهترین های آن ها کلماتی هستند که هم در Top و هم در Rising وجود دارند. می توانید از این کلمات برای ساخت مقالات جدید خود استفاده نمایید و آن ها را در سایت خود استفاد نمایید. البته به شما توصیه می نمایم قبل از ایجاد مقاله حتما با متخصص سئو مشاوره نمایید. همچنین در Goolge Trends می توانید چندین کلمه و عبارت را با یکدیگر مقایسه نمایید و آمار جستجوی آنها را مشاهده نمایید که این کار را می توانید از طریق اضافه نمودن کلمه کلیدی (Add term) جدید در بخش Compare این نرم افزار انجام دهید . Google Insights قبلا ابزار دیگری از گوگل بود که می توانستید کلمه کلیدی خود را بررسی نمایید که این نرم افزار جای خود را به Google Trends داد و با آن ادغام شد. با یافتن مهمترین کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی خود می توانید عناوین درست و پر بازدیدی برای مطالب خود بیابید و مقالات مرتبط برای کلمات کلیدی خود ایجاد نمایید.

Google Trends

Google AdWords Keyword Planner

نرم افزار دیگری که برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت وجود دارد Keyword Planner شرکت گوگل می باشد که به جای Google Keyword Tool توسط گوگل پیاده سازی شده است. برای استفاده از این ابزار می بایست ابتدا در گوگل عضو شوید. با ورود به این ابزار و جستجوی عبارت مورد نظر شغلی خود نیز می توانید کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی خود را بیابید. در حقیقت Google Trends به شما مهترین کلمات و Google Keyword Planner به شما کلیه کلمات کلیدی مرتبط به سایت را نمایش می دهد. برای استفاده از Google Keyword Planner با توجه به وجود تحریم ها می بایست از آی پی خارج از ایران استفاده نمایید. پس از ورود به Keyword Planner بر روی Search for new keywords using a phrase, website or category کلیک نموده و سپس در باکس مورد نظر عبارت کلیدی خود را وارد نمایید و سپس بر روی کلید Get Ideas کلیک نمایید. سپس نتیجه به صورت دو تب Ad group ideas و Keyword ideas نمایش داده می شود که برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط می بایست بر روی تب Keyword ideas کلیک نمایید. در این گزارش تعداد جستجوهای انجام گرفته شده هر عبارت نمایش داده می شود و همچنین سایر اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی نمایش داده می شود.

Google AdWords Keyword Planner

ساده ترین روش یافتن عبارات کلیدی

روش دیگر برای یافتن عبارات کلیدی جستجوی کلمه در گوگل می باشد که گوگل در زمین جستجو پیشنهادهایی را به شما ارائه می نماید که آن پیشنهادات در حقیقت مهترین کلمات کلیدی جستجو شده، البته شروع شونده با عبارت جستجوی شما می باشد. از این عبارات نیز می توانید در ایجاد مقالات و همچنین عنوان بندی صفحات وب سایت خود استفاده نمایید.

7 روش مختلف برای به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت

1- پیشنهادات گوگل

یکی از بهترین منابعی که می توان از آن کلمات کلیدی با ارزش را استخراج کرد پیشنهادات گوگل است. در این روش فقط کافی است تا کلمات اصلی خود را در کادر جستجو بنویسید تا پیشنهادات به شما داده شود. گوگل همیشه به دنبال نمایش بهترین نتایج و هدایت شما به صفحات مورد نظر می باشد و سعی می کند تا کلمات پر تکرار و متداول را پیشنهاد دهد. در واقع زمانی که یک عبارت به یکی از پیشنهادات گوگل تبدیل می شود، به ارزش آن پی خواهیم برد زیرا متوجه می شویم که افراد زیادی به دنبال جست و جوی آن هستند. البته که الگوریتم های گوگل در نشان دادن نتایج، به یک یا دو پارامتر مشخص محدود نمی باشد و ممکن است متناسب به عوامل مختلف تغییر کنند. ولی رساندن شما به دقیق ترین و نزدیک ترین نتایج مهم ترین هدفش می باشد. که قسمت زیادی از آن به واسطه محبوبیت و میزان جستجوی آن معین می شود.

2- سرچ های مرتبط گوگل

در عبارات پیشنهادی گوگل به محض نوشتن، یک جمله یا کلمه روی صفحه نمایش داده می شود. ولی سرچ های مرتبط بعدی پس از اینکه دکمه اینتر را فشار می دهید دقیقا در آخر اولین صفحه جستجو و پایین آخرین آخرین نتایج نشان داده می شوند. در این بخش شما باید به خوبی کلمات کلیدی و عباراتی که با کلمه اصلیتان مرتبط هستند را پیدا کنید. معمولا گوگل هشت عبارت مربوط با سرچ شما را در این بخش نشان می دهد.

3- استفاده از ابزارهای گوناگون در پیدا کردن کلمات کلیدی

برای پیدا کردن کلمات و پیشنهادات جدید، لازم است تا از ابزار های این حوزه استفاده نمایید. پیشنهاد ما بکار بستن همزمان چندین ابزار و مرجع مختلف، مقایسه‌ی نتایج آن و در نهایت انتخاب نهایی است. پیشنهاد ما استفاده همزمان از چندین ابزار و مرجع متفاوت است، مقایسه نتایج و در نهایت انتخاب نهایی آن ها. زیرا هر کدام از این ابزارها، قسمتی از آمار را در اختیار دارند و ممکن است تحلیلشان نسبت به توان و جامعه کاربران، دچار محدودیت هایی باشد.

Google Keyword Planner مکان خوبی برای تحقیق و بررسی محبوبیت کلمات مختلف در بین کاربران است که در بالا درباره آن صحبت کرده ایم. اما ابزارهای دیگری هم وجود دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

Keyword Tool یک ابزار قدرتمند و رایگان است که به شما در یافتن کلمات کمک بسیاری خواهد کرد. ویژگی مثبت این ابزار ارائه پیشنهاد کلمات طولانی ولی پر استفاده و با سرچ زیاد در بین کلمات مختلف است. کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) نرخ تبدیلشان بالا می باشد و همینطور رقابت بر سر آن ها نیز کمتر است.

Google Trends اینکه مردم از کدام کلمات بیشتر استفاده می کنند و چه چیزهایی را بیشتر سرچ می کنند را میتوانید در گوگل ترندز ببینید. که درباره آن در بالا مفصل صحبت کرده ایم.

شبکه های اجتماعی راه دیگری برای پیدا کردن کلمات مرتبط با پیشنهادات و نتایج سرچ در اینستاگرام، یوتیوب و یا توئیتر است که با توجه به تعداد بالای کاربرانشان معیار مناسبی برای مشخص شدن ارزش و محبوبیت یک کلمه یا عبارت دارد.

4- آمارگیرها و آنالیزرها

آنالیزر ها نقش مهمی در استراتژی سئوی شما خواهد داشت. نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطبان و مشاهده کانال های ورودی قسمتی از امکانات متعددی است که آنالیزرها آمارگیرهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما ارائه می کنند. در واقع ابزار های آنالیزر آنلاین همه موارد را به شما نمیگویند و گزارش هایشان کمی با تاخیر همراه است اما آمار کلی از کلمات که باعث شدند بازدید کنندگان به سمت شما بیایند را در پنل کاربری خود ببینید. با پیدا کردن کلمات اصلی که باع شده اند گوگل مخاطبان را به وب سایت شما ارجاع دهد، به ریشه با ارزشی دست پیدا می کنید که مانور دادن روی آن کلمات، ترافیک بیشتری به سمت شما می کشاند. اگرچه عباراتی که از این طریق پیذا می کنید، لزوما هدف اصلی شما نیستند و این امکان وجود دارد که به یک صفحه مشخص شما نیز منجر نشود. ولی به هرحال برایتان بازدیدکننده میفرستند و این امر بسیار با ارزش است.

5- بررسی گزارشات تبلیغات

گزارش های تبلیغات کلیکی در گوگل ادز نرخ کلیک و عبارات ارجاع شده بهترین و قابل استنادترین مرجع برای مشاهده وضعیتتان خواهند بود. اطلاعاتی که گوگل تدز می دهد از گوگل آنالیتیکس و دیگر آنالیزر ها بیشتر است. و خواهد گفت کاربران نسبت به چه کلماتی رغبت بیشتری دارند.

6- ویکی پدیا

ویکی پدیا بزرگترین دانش نامه و مرجع شناخته شده برای کاربران و مخاطبان اینترنت در سرتاسر دنیا به شمار می آید. با وجود کاربر محور بودن آن تلاش و دقت نویسندگان و اعضای ارشد آن در بررسی مقالات، سبب شده تا صفحات ویکی پدیا، استاندارد و اغلب اوقات جزو بهترین نتایج سرچ گوگل باشد. دقت به تیتر های انتخاب شده، توضیحات و همینطور تگ های عنوان استفاده شده در مقالات به شما در انتخاب صحیح تر کلمات کلیدی کمک خواهد نمود تا ایده های خوبی در نوشتن پیدا کنید.

7- زیر نظر داشتن رقبا

برای انتخاب بهترین عبارات، باید رفتار رقبا را درنظر بگیرید و نتایج سرچ کلمات مربوطه با کار خودتان را مورد بررسی قرار دهید. برای استارت، یک کلمه با طول تقریبا کوتاه را انتخاب نمایید و اولین نتایج گوگل را مشاهده و آنالیز کنید. به نحوه چینش تیترها و چگالی عبارات و کلمات کلیدی در یک پاراگراف یا یک قسمت از یک صفحه توجه نمایید.


وقتی که دارید وب سایت خود را بهینه سازی می کنید، به یاد داشته باشید که مربوط بودن کلمات کلیدی بسیار مهم تر از چگالی آن است. در واقع دسته بندی کلید واژه ها کار زمانبری است. ولی شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و یا KWFinder عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را تنظیم و گروه بندی کنید.

 
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز