مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6904

5/5 - (1 امتیاز)

سئو یکی از مهمترین ابزار ها و استراتژی های بازاریابی آنلاین است. با پیاده سازی اصول سئو می توان رتبه های بالاتر SERP را به دست آورد. به دست آوردن رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو به معنای دید بیشتر وب سایت و موقعیت بهتر جذب مخاطب می باشد. اما یکی از رایج ترین سؤالات میان کاربران این است که مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو چقدر است؟

فاکتور های زیادی هستند که در سئو و بهبود وب سایت نقش دارند. همچنین در ارزیابی سئو خیلی مهم است که فاکتور های سئو رقبا نیز سنجیده شوند. به دلیل متغیر های زیاد و غیر قطعی که در پیاده سازی اصول سئو وجود دارد، پاسخ قطعی به این سؤال که مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو چقدر است، وجود ندارد.

مهمترین عوامل تعیین کننده در مدت زمان سئو

سه عامل مهم در تعیین مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو عبارتند از رقابت، لینک های ورودی و محتوا. بر اساس این سه فاکتور مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو را می توان بین 4 ماه تا 1 سال محدود کرد. البته بایستی بگوییم هیچ قاعده ی خاصی برای این پاسخ وجود ندارد و این مدت زمان برای وب سایت های گوناگون می تواند متفاوت باشد.

نقش رقابت در مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو چیست؟

هر چه رقابت صفحات با یکدیگر بیشتر باشد، مدت زمان لازم برای کسب رتبه های بالاتر SERP بیشتر خواهد بود. دلیل اینکه سئو برای صفحات پر رقابت بیشتر طول می کشد این است که هم رقبا قوی تر و حرفه ای تر هستند و اصول سئو زیادی را پشت سر گذاشته اند و هم اینکه حجم رقابت بیشتر است. اگر در چنین شرایطی قرار داشته باشید برای اینکه بتوانید رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو را به دست آورید بایستی انرژی زیادی صرف کنید. خیلی مهم است که رقبا را از نظر سئو و تلاش هایی که در این زمینه طی چند ماه گذشته داشته اند، بسنجید و برای سبقت گرفتن از آنها علاوه بر انجام کار هایی که آنها برای صفحات خود انجام داده اند، اصول دیگر سئو را نیز پیاده سازی کنید.

نقش لینک های ورودی در مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو چیست؟

لینک های ورودی نقش زیادی در سئو دارند. برای اینکه به نقش آنها در مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو پی ببرید، لازم است در چند جنبه لینک های ورودی را مورد بررسی قرار دهیم:

میزان پیوند های ورودی به وب سایت شما چقدر است؟

در یک قاعده ی کلی هر چه میزان لینک های ورودی به وب سایت شما بیشتر باشد، سریعتر می توانید به نتایج دلخواه سئو برسید. به طور کلی تعداد لینک های ورودی کمتر اما با کیفیت تر و از وب سایت های معتبر تأثیر بیشتری بر سئو سایت دارند تا تعداد لینک های بیشتر اما کم کیفیت و از وب سایت ها نامرتبط. زیرا به دست آوردن لینک های با کیفیت سخت تر است و برخلاف لینک هایی که با استفاده از روش های خودکار به دست می آیند، دوام بیشتری دارند. مدت زمانی که شما برای به دست آوردن لینک های ورودی صرف می کنید می تواند مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو را تحت تأثیر قرار دهد. از سوی دیگر بایستی در نظر داشته باشید که اگر به طور ناگهانی و خیلی سریع لینک های ورودی به دست آورید می تواند نشانگر تلاش غیر طبیعی برای دستکاری رتبه بندی باشد. اگر گوگل استنباط کند که شما برای به دست آوردن رتبه های بالاتر از روش هایی غیر از اصول سئو سازگار با الگوریتم های گوگل استفاده کرده اید، ممکن است وب سایت شما مورد جریمه قرار گیرد.

بنابراین به طور کلی اگر بتوانید سریعتر لینک های ورودی با کیفیت از وب سایت های معتبر به دست آورید، سریعتر رتبه بندی خواهید شد. اما باید توجه داشته باشید که سرعت دریافت لینک بایستی طبیعی باشد و رشد پایداری داشته باشد. استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه برای به دست آوردن لینک های ورودی می تواند به وب سایت شما آسیب بزند.

سئو چقدر طول می کشد؟

مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو

نقش محتوا در مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو چیست؟

در تولید و انتشار محتوا کیفیت حرف اول را می زند. اندازه و حجم محتوا بایستی مناسب باشد تا بتواند پاسخگوی سؤالات کاربران باشد و آنها را جذب کند. انتشار مطالب بایستی روند آرام و منظمی داشته باشند. انتشار یکباره ی حجم زیادی از مطالب می تواند به وب سایت شما آسیب بزند. زیرا از نظر گوگل این کار غیر طبیعی است.

البته اگر حجم زیادی از مطالب با کیفیت دارید، از دیدگاه سئو لزومی ندارد که آن را انتشار ندهید. اگر مطالب با کیفیت خود را زودتر انتشار دهید، زودتر هم می توانید برای رتبه های بالاتر رتبه بندی شوید. در چنین شرایطی انتظار فقط باعث می شود تا مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو بیشتر طول بکشد. اما به طور کلی داشتن یک برنامه ی منظم برای انتشار مطالب در وب سایت به دو دلیل سودمند است:

  1. انتشار مطالب به صورت منظم در وب سایت و اعلام آن به موتور های جستجوگر باعث می شود تا خزنده ی های موتور های جستجو راغب به خزیدن به وب سایت شما به صورت منظم و مکرر شوند. این موضوع باعث می شود تا تلاش های شما زودتر به نتیجه برسد.
  2. از سوی دیگر انتشار منظم مطالب با کیفیت در وب سایت می تواند کاربران را تشویق کند تا دوباره به وب سایت شما بازگردند. این موضوع می تواند سیگنال مثبت تجربه ی کاربری را به موتور جستجوگر گوگل ارسال کند و مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو را کاهش دهد.

خیلی مهم است بدانید که چه مطالبی را بایستی اصلاح کنید و چه مطالبی جذاب و با کیفیت هستند و بایستی نگه دارید و چه مطالبی کم کیفیت هستند و بایستی حذف کنید. حذف مطالب کم کیفیت به عملکرد کلی صفحه کمک می کند.

نکته مهم در تولید و انتشار مطالب، کیفیت است. مطالب آنقدر باید کیفیت داشته باشند که برای کاربر ایجاد ارزشمندی کنند و پاسخگوی سؤالات کاربران باشند.

مطالب با کیفیت این پتانسیل را دارند که لینک های ورودی بیشتری نیز دریافت کنند. طبق مطالعات، مقالاتی که به اندازه ی کافی بلند هستند 77.2% بیشتر از مقالات کوتاه، لینک ورودی به دست می آورند.

آیا می توان از سئو سریع و در کوتاه مدت نتیجه گرفت؟

امروزه بسیاری کاربران خیلی کم صبر شده اند و می خواهند خیلی زود از تلاش های خود نتیجه بگیرند. خیلی از کاربران می دانند که با سرمایه گذاری بر روی سئو سایتشان می توانند نتایج خوبی به دست آورند، اما می خواهند خیلی زود به این نتایج برسند. به همین دلیل اغلب کاربران در مورد مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو سؤال می کنند.

برخی استراتژی های بازاریابی مانند تبلیغات PPC بلافاصله نتیجه می دهند و کاربر می تواند نتایج حاصل از تبلیغات را در وب سایت خود مشاهده کند. اما این موضوع در مورد سئو صدق نمی کند. سئو برای اینکه نتیجه دهد نیاز به زمان دارد.

این بدان معناست که شما همان روزی که بر روی پیاده سازی اصول سئو در وب سایت خود هزینه و سرمایه گذاری می کنید، وب سایتتان را در رتبه های بالای موتور های جستجو نخواهید دید، شما ترافیک حاصل از سرمایه گذاری بر روی سئو را همان روز نخواهید دید و شاید درآمد شما در هفته ی اول پیاده سازی اصول سئو افزایشی پیدا نکند.

برای دیدن نتایج سئو حداقل بایستی 6 ماه صبر کنید. اما سرمایه گذاری بر روی سئو سایت امری فراتر از کسب رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو می باشد. با سرمایه گذاری بر روی سئو می توانید اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورید و درآمد خود را نیز افزایش دهید.

سئو چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو

چرا سئو طول می کشد؟

سئو ترکیبی از چندین استراتژی می باشد. به همین دلیل دیدن نتایج حاصل از سئو کمی طول می کشد و بلافاصله اتفاق نمی افتد. گوگل برای اینکه به موارد ذیل پی ببرد، نیاز به زمان دارد:

  • آیا صفحه ی شما با جستجوی کاربر مرتبط است؟!
  • هدف جستجوی صفحه ی شما چیست؟!
  • مطالب وب سایت شما چقدر قابل اعتماد و معتبر هستند؟
  • آیا از کلمات کلیدی به صورت درست در محتوا استفاده شده است؟
  • مدت زمان بارگذاری صفحه ی شما چقدر است؟
  • تعداد بک لینک های صفحه ی شما چقدر است؟

گوگل قبل از اینکه صفحه ی شما را رتبه بندی کند بایستی آن را جستجو کند. مشخص کردن موارد ذکر شده توسط گوگل نیاز به زمان دارد. گوگل بر اساس این اطلاعات و فاکتور های دیگر یک صفحه را رتبه بندی می کند.

هدف گوگل این است که مرتبط ترین و با کیفیت ترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد و بهترین تجربه ی کاربری را برای آنها خلق کند. به همین دلیل هر چه سایت شما با کیفیت تر باشد و حاوی مطالب مفید و مرتبط تر باشد و اعتبار بیشتری داشته باشد، رتبه ی بهتری به دست می آورد. اما مشخص کردن این موارد نیازمند زمان است.

آنچه در ماه های مختلف برای به نتیجه رسیدن تلاش های سئو اتفاق می افتد

با تشکیل یک جدول زمانی بهتر می توانید مدت زمان لازم برای یک استراتژی سئو را درک کنید.

ماه اول

در ماه اول شما بایستی استراتژی های سئو که می خواهید در صفحه ی وبتان داشته باشید را مشخص کنید.

سئو معمولاً با نام تجاری شروع می شود. زیرا نام تجاری هر شرکتی منحصر به فرد است. این اطلاعات برای هر شرکتی متفاوت است. سئو مربوط به نام تجاری شما، کلمات کلیدی، رقبا و ویژگی های خاص و چگونگی رتبه بندی صنعت شما را مشخص می کند. با این اطلاعات می توانید استراتژی های بهتر و مؤثرتر در مورد صنعت خودتان را انتخاب کنید.

مشخص کردن کلمات کلیدی

شما از طریق محتوای وب سایتتان می توانید رتبه های بالای موتور های جستجو را به دست آورید. بدون محتوای با کیفیت وب سایت شما اعتبار چندانی نخواهد داشت. برای اینکه محتوای وب سایت شما ارزشمند باشد بایستی در آنها از کلمات کلیدی که کاربران شما مورد جستجو قرار می دهند، استفاده کنید. به همین دلیل تحقیق در مورد کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئو می باشد.

ماه دوم

در ماه دوم معمولاً کار های فنی سئو مشخص می شود. یعنی استراتژی هایی که مشخص کرده اید، پیاده سازی می شوند.

اگر یک وب سایت قدیمی داشته باشید و یا آن را از یک شخص دیگر خریداری کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که نیاز به یک اصلاح اساسی سئو دارد.

از ریسپانسیو بودن وب سایت خود اطمینان حاصل کنید

منظور از ریسپانسیو بودن این است که وب سایت شما از هر دستگاهی قابل مشاهده باشد. ریسپانسیو نبودن وب سایت می تواند رتبه ی آن را تحت تأثیر قرار دهد.

ماه سوم

در ماه سوم بایستی از استراتژی کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید و به بهترین نحو کلمات کلیدی مناسب و مرتبط را در محتوای خود بگنجانید. استفاده از کلمات کلیدی دم بلند بهتر است. کلمات کلیدی دم بلند، کلماتی هستند که متشکل از دو و یا 3 کلمه هستند.

طبق مطالعات، تولید مقاله با تعداد کلمات 2000 تا جذب بهتری نسبت به مقالات کوتاهتر دارند. اما مهم این است که محتوا برای کاربران تولید شود و پاسخگوی نیاز های آنان باشد.

ماه چهارم و پنجم

در این ماه احتمالاً نتایج حاصل از تلاش های سئو خود را مشاهده می کنید. در این ماه احتمالاً افزایش ترافیک و رتبه بندی بالاتر را تجربه می کنید. اگرچه این بدان معنا نیست که کار سئو شما به پایان رسیده است. اگر اصلاحی لازم باشد بایستی انجام دهید.

در این ماه می توانید محتوای وب سایتتان را در شبکه های اجتماعی نیز انتشار دهید و ترافیک خوبی از آن به دست آورید.

در این ماه همچنین می توانید از طریق Google Analytics سئو سایتتان را بررسی کنید.

ماه ششم

در ماه ششم اگر نتایج دلخواهتان را دریافت نکرده اید بایستی استراتژی های سئو خود را بازنگری کنید و علت را بیابید و در صورت لزوم از استراتژی های دیگر سئو استفاده کنید.

وب سایت های بزرگتر و معروف معمولاً زودتر از وب سایت های کوچک که هیچ کس نمی شناسد، رتبه بندی می شوند.

نتیجه

اینکه مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو چقدر است، جواب دقیقی ندارد. زیرا سئو ترکیبی از استراتژی های مختلف است که هر کدام مدت زمانی نامعلوم طول می کشند تا به ثمر برسند. همچنین سئو وب سایت های بزرگ و معروف با سئو وب سایت های کوچک و غیر معروف مدت زمان های متفاوتی دارند. برخی از استراتژی های سئو عبارتند از استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و نقاط مختلف وب سایت، گرفتن لینک های ورودی و با کیفیت از وب سایت های معتبر، ارزیابی رقبا و …

در صورت تمایل می توانید سفارش سئو وب سایت خود را به شرکت های معتبر واگذار کنید. شرکت دارکوب پیشرو در ارائه ی خدمات طراحی، طراحی و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز