میانگین تعداد کلیک بر روی نتایج گوگل به ازای رتبه سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6887

5/5 - (2 امتیاز)

خیلی از کاربران دوست دارند که وب سایتشان برای یک کلمه ی کلیدی خاص رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو را به دست آورد. اما آیا سرمایه گذاری برای به دست آوردن رتبه های بالاتر SERP ارزشمند هست؟ در پاسخ بایستی بگوییم “بله” ، طبق مطالعات وب سایت هایی که رتبه ی اول SERP را دارند در حدود 33% سهم ترافیک دارند و رتبه های دوم و سوم به ترتیب سهم ترافیک 15% و 9% دارند. این نتایج برای وب سایت هایی با رتبه ی 5 و بیشتر به شدت افت پیدا می کند. همچنین حداقل 75% از کلیک ها مربوط به صفحه ی یک می باشد. طبق مطالعات، میانگین نرخ کلیک برای رتبه ی یک صفحه نتایج جستجو 28.5% می باشد. بنابراین ارزشمند برای به دست آوردن رتبه های بالاتر صفحه نتایج گوگل تلاش کنید تا نهایتاً بتوانید ترافیک بیشتری به وب سایت خود جذب کنید و میزان کلیک بیشتری به دست آورید. این موضوع می تواند فروش و موفقیت تجارت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

لیست مطالب

منظور از نرخ کلیک چیست؟

منظور از میانگین نرخ کلیک، کیلک هایی است که کاربران پس از مشاهده ی وب سایت شما، انجام داده اند. اگر وب سایت شما بازدید زیادی داشته باشد اما نرخ کلیک کمی داشته باشد، تلاش شما بی فایده است.

ارتباط میانگین تعداد کلیک و سئو چیست؟

اگر وب سایت شما رتبه ی بالایی در صفحه نتایج موتور های جستجو داشته باشد اما کلیکی دریافت نکند بدین معناست که شما صفحه تان را به خوبی بهینه نکرده نکرده اید. بنابراین بهینه سازی نرخ کلیک بخشی از بهینه سازی موتور های جستجو است. معمولاً صفحاتی که رتبه های بالاتری دارند و در صفحه ی یک قرار دارند، کلیک های بیشتری دریافت می کنند.

میانگین تعداد کلیک چگونه بر رتبه ی وب سایت شما اثر می گذارد؟

موارد مختلفی از قبیل کلمات کلیدی دم بلند، بک لینک های با کیفیت، بهینه سازی صفحه با استفاده از برچسب های عنوان و برچسب های متا و … می توانند رتبه ی وب سایت شما را جابجا کنند. طی سال های اخیر، گوگل به موارد دیگری مانند رفتار کاربر، نرخ کلیک (CTR) و سرعت صفحه برای افزایش رتبه ی وب سایت ها توجه زیادی کرده است. طبق مطالعات و بررسی های برخی بازاریابان، گوگل به طور ضمنی و غیر مستقیم از نرخ کلیک برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. ولی موضوع خوبی که وجود دارد این است که شما می توانید CTR یا همان نرخ کلیک را تحت تأثیر قرار دهید تا از وب سایت هایی که رتبه ی بالاتری از وب سایت شما دارند، عملکرد بهتری داشته باشید.

افزایش میانگین نرخ کلیک و رتبه سایت

میانگین تعداد کلیک بر روی نتایج گوگل به ازای رتبه سایت

چگونه می توانم میزان نرخ کلیک وب سایت خود را افزایش دهم؟

به گفته برخی کارشناسان، CTR می تواند نشان دهنده ی میزان تعامل و ارتباط کاربران با وب سایت شما باشد. رتبه های بالاتر SERP و صفحه ی یک نتایج گوگل بیشترین میزان ترافیک و کلیک را دارند. بنابراین اگر می خواهید میزان تعداد کلیک وب سایت خود را افزایش دهید بایستی رتبه های بالای صفحه ی یک گوگل را به دست آورید. چند راهکار کلی برای افزایش میانگین تعداد کلیک در یک وب سایت وجود دارد. از جمله:

استفاده از برچسب های عنوان

با برچسب های عنوان می توانید صفحه ی خود را بهینه کنید. برای این منظور بایستی از نام تجاری برند خود و یا کلمات کلیدی در برچسب عنوان استفاده کنید. استفاده از نام تجاری در برچسب عنوان می تواند افزایش کلیک وب سایت شما را به همراه داشته باشد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند و سپس به بهترین نحو به آن پاسخ دهید. با تغییر یک یا دو کلمه می توانید تأثیر بسزایی در میزان میانگین تعداد کلیک وب سایتتان ایجاد کنید. با نوشتن عناوین مناسب کاربران را به کلیک ترغیب خواهید کرد.

تیتر های بهتری بنویسید

وقتی بتوانید تیترها در صفحات مختلف و جاهای مختلف سایت را بهبود ببخشید، در واقع می توانید کاربران را بیشتر جذب کنید و شانس افزایش نرخ کلیک وب سایتتان را ارتقاء دهید. برای موفقیت در این مرحله بایستی از کلمات قدرتمند و انگیزشی استفاده کنید. مثلاً کلمه ی “جدید” یا “پرفروش ترین ها” برای خیلی از کاربران جذابیت دارد. همچنین طبق مطالعات تیترهایی که شامل سؤال هستند این قدرت را دارند تا 36% میانگین تعداد کلیک را افزایش دهند. همچنین عناوین منفی تا 69% بهتر از عناوین مثبت در جذب کاربر عمل می کنند.

خودتان را محلی نمایش دهید

طبق یک مطالعه شماره تلفن های محلی نرخ تبدیل بالاتری نسبت به شماره تلفن های دیگر دارند و استفاده از شماره تلفن هایی با کدهای محلی احتمال تماس را تا 2 برابر افزایش می دهند. با محلی سازی کسب و کار خود و یا با نشان دادن حضور محلی وب سایت خود می توانید توجه کاربران را بهتر و بیشتر به خود جلب کنید. بنابراین می توانید شماره تلفن های محلی را به برچسب های عنوان و یا توضیحات اضافه کنید.

معیار های تعامل کاربر را در هر صفحه بهبود ببخشید

یکی از راه حل های افزایش میانگین تعداد کلیک بر روی نتایج گوگل به ازای رتبه سایت بهبود معیار های تعامل کاربر در هر صفحه است. وقتی کاربری مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری می کند گوگل اینگونه استنباط می کند که علاقه ی وی به وب سایت شما زیاد بوده است و یا محتوای وب سایت شما آنقدر خوب بوده است که توانسته پاسخگوی سؤالات کاربر باشد. برعکس، وب سایتی که نرخ ترک از صفحه ی زیادی دارد نشان دهنده ی عملکرد ضعیف آن و یا محتوای کم کیفیت آن می باشد.گوگل در مورد چنین وب سایت هایی اینگونه برداشت می کند که نتوانسته اند پاسخ کاربر را بدهند و به همین دلیل کاربران آن را ترک و به صفحات دیگر رجوع می کنند. در مورد چنین وب سایت هایی شاید لازم باشد صفحه ی فرود را بهبود ببخشید و یا از کلمات کلیدی مناسب و درست استفاده کنید. شاید لازم باشد عناوین وب سایت خود را درست کنید و یا محتوای با کیفیت تر و ارزشمند تری برای کاربران ایجاد کنید تا آنها بتوانند سؤالات خود را با جستجوی مطالب وب سایت شما بیابند. ضعف در هر کدام از این موارد می تواند باعث کاهش رتبه ی وب سایت شما شود.

به دست آوردن رتبه ی یک صفحه نتایج بدون جذب کاربر عملاً فایده ای ندارد. وب سایت شما اگر به اندازه ی کافی جذاب نباشد، کم کم رتبه ی خوب خود را نیز از دست خواهد داد. رفتار کاربر و مواردی که شاید باعث کاهش رتبه ی سایت شما می شود را بررسی کنید و سعی کنید راه حل های درستی برای آنها بیابید.

از نام تجاری خود برای افزایش قابلیت جستجو و نرخ کلیک استفاده کنید

طبق مطالعات، کاربران بر روی نام تجاری که با آن آشنایی دارند تا 2 برابر بیشتر کلیک می کنند. استفاده از کمپین های تبلیغاتی می تواند در افزایش نرخ کلیک و معرفی برند به کاربران تأثیر زیادی داشته باشد. برند های معروف و شناخته شده نرخ کلیک بالاتری در SERP دارند.

در مورد کلمات کلیدی دم بلند تحقیق کنید

کلمات کلیدی دم بلند یکی از استراتژی های مهم سئو هستند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی دم بلند و استفاده ی آنها در وب سایت خود می توانید میزان جستجو های ارگانیک وب سایت و رتبه و میزان تعداد کلیک وب سایت خود را افزایش دهید.

مطالب مرتبط منتشر کنید

یکی دیگر از راه های افزایش میانگین تعداد کلیک بر روی نتایج گوگل به ازای رتبه سایت، انتشار مطالب مرتبط می باشد. محتوای مرتبط و با کیفیت این پتانسیل را دارد که برای کاربر ایجاد ارزشمندی کند و میزان بازدید وب سایت شما را افزایش دهد. انتشار مطالب ارزشمند همچنین می تواند باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما شود.

برای هر صفحه از وب سایت خود از یک کلمه ی کلیدی ویژه استفاده کنید. استفاده از چندین کلمه ی کلیدی برای یک صفحه جستجو را سخت می کند. مگر اینکه کلمات کلیدی خیلی بهم نزدیک باشند. بهتر است کلمات کلیدی را در URL صفحه و در عناوین و زیر عناوین صفحه و از همه مهمتر چندین بار در محتوای وب سایت استفاده کنید. اما در خاطر داشته باشید که از کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی و زیاد استفاده نکنید. زیرا خوانایی و جذابیت مطالب شما را کاهش می دهد. همیشه در درجه ی اول خوب بنویسید و سپس بر روی سئو مطالبی که نوشته اید کار کنید. یعنی در درجه ی اول برای کاربر مطلب بنویسید و سپس برای موتور های جستجو.

آیا رتبه ی سایت بر میانگین تعداد کلیک اثر دارد؟

میانگین تعداد کلیک بر روی نتایج گوگل به ازای رتبه سایت

محتوای وب سایت خود را به طور مرتب بروز کنید

یکی از شاخص های مهم مرتبط بودن این است که محتوا به طور مرتب بروز شوند و قوی باشند.

داده های متا

داده های متا به موتور های جستجو نمایش داده می شود. استفاده از داده های متا باعث افزایش اعتبار و کیفیت یک صفحه می شود. با توصیفات داده های متا می توانید کاربران را تشویق به بازدید از صفحه کنید. از توصیفات متادیتا همچنین برای جلب توجه موتور های جستجو می توانید استفاده کنید. هر چه بیشتر بر روی بهینه سازی سایت خود کار کنید، شانس به دست آوردن رتبه های بالاتر SERP افزایش خواهد یافت و به تناسب آن هر چه رتبه ی وب سایت شما بیشتر باشد، میانگین تعداد کلیک بیشتری خواهد داشت. همه ی اینها منجر به موفقیت بیشتر وب سایت شما و کسب اعتبار بیشتر می شود.

شناسایی الگوریتم گوگل

اگر الگوریتم گوگل و فاکتور های آن برای رتبه بندی وب سایت ها را بدانید، برای طولانی مدت موفق خواهید و هرگز مورد جریمه ی گوگل قرار نخواهید گرفت. البته لازم به ذکر است که الگوریتم گوگل مرتباً تغییر می کند و بروزرسانی می شود. بنابراین مهم است شما همیشه از این تغییرات آگاهی پیدا کنید تا وب سایت خود را مطابق این بروزرسانی ها تغییر دهید. اگر بتوانید وب سایت خود را مطابق الگوریتم گوگل بهینه کنید می توانید رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو و میانگین کلیک بیشتری به دست آورید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ریسپانسیو است

طبق گزارشات، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق تلفن های همراه به دست می آید. بنابراین اگر می خواهید ترافیک و نرخ کلیک خوبی داشته باشید، باید وب سایتی ریسپانسیو داشته باشید. گوگل در سال 2017 رسماً اعلام کرد، وب سایت هایی که پیمایش راحتی در گوشی های همراه نداشته باشند، رتبه ی بالایی کسب نمی کنند.

اگر وب سایت شما ریسپانسیو نیست در صورت تمایل می توانید سفارش ریسپانسیو سازی سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی و سئو و ریسپانسیو سازی سایت انواع مشاغل می باشد.

آیا افزایش جستجو و کلیک وب سایت من باعث افزایش رتبه ی سایت من می شود؟

بدون شک کلیک به تنهایی عامل رتبه بندی نیست. از آنجا که سئو تغییر می کند و بروزرسانی می شود، برای آن پاسخ قطعی وجود ندارد. برای اینکه متوجه شوید عاملی باعث افزایش رتبه ی وب سایت شما می شود یا خیر، بایستی آن موضوع را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید.

برخی راهکار های دیگر برای افزایش میانگین تعداد کلیک و رتبه ی سایت

اگر می خواهید رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید بایستی افراد بیشتری را به وب سایت خود بکشانید. در واقع نکته ی اصلی برای به دست آوردن رتبه های بالاتر صفحه نتایج جستجو جذب کاربران است. google Ads و بسیاری از فناوری های دیگر برای تعیین کیفیت و ارتباط صفحه به سیگنال های تعامل کاربر توجه می کنند. بنابراین اگر می خواهید میانگین تعداد کلیک وب سایت خود را برای طولانی مدت افزایش و بهبود دهید بایستی تلاش های خود را در چهار زمینه ی کلی متمرکز کنید:

صفحاتی که رتبه ی کیفیت ارگانیک پایینی دارند را بهینه کنید

به کنسول جستجوی گوگل مراجعه کنید و ببینید کدام صفحات نرخ کلیک پایینی دارند. برای اینکه بتوانید میانگین تعداد کلیک این صفحات بهبود یابد، به بهینه سازی این صفحات بپردازید.

کلمات کلیدی را با محرک های احساسی ترکیب کنید

ایجاد احساساتی مانند امید، ترس و … باعث افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل می شود. استفاده از ترکیب کلمات کلیدی و احساسی می تواند وب سایت شما را برجسته کند.

سعی کنید معیار های جذب کاربر را بهبود ببخشید

محتوای خوب می تواند باعث افزایش رتبه ی وب سایت شما شود. اگرچه محتوای بد و کم کیفیت جریمه ی گوگل را برای شما به همراه ندارد، اما مطمئناً باعث افزایش رتبه ی وب سایت شما نمی شود.

از تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

برای اینکه بتوانید میانگین جستجو و میانگین تعداد کلیک وب سایت خود را افزایش دهید می توانید از تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. با تبلیغات در رسانه های اجتماعی مانند توییتر و یا فیسبوک می توانید کاربرانتان را با برند تجاری خود آشنا سازید. طبق گزارشات، کاربران بر روی برند هایی که نسبت به آنها شناخت دارند تا دوبرابر بیشتر کلیک می کنند.

نتیجه

هر چه رتبه ی وب سایت شما بیشتر باشد، ترافیک بیشتری را به خود جذب می کند. شانس افزایش میانگین تعداد کلیک بر روی نتایج گوگل به ازای رتبه سایت افزایش می یابد. بدین معنی که هر چه رتبه ی وب سایت شما بیشتر باشد، میانگین جستجو و کلیک بیشتری خواهد داشت. میانگین کلیک برای وب سایت هایی با رتبه ی 5 و پایینتر به شدت کاهش می یابد.

به منظور کسب رتبه های بالاتر SERP بایستی بر روی سئو سایت خود کار کنید و صفحه ی وب سایتتان را از هر نظر بهینه کنید. در صورت تمایل می توانید بهینه سازی سایتتان را به شرکت های معتبر بسپارید. شرکت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده ی خدمات طراحی و سئو سایت، سفارش سئو سایت انواع مشاغل را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز