هزینه ی ریسپانسیو سازی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6505

5/5 - (7 امتیاز)

یکی از هزینه های طراحی سایت، هزینه ی ریسپانسیو سازی وب سایت می باشد. سنجش ها نشان می دهد که بیش از 53% از ترافیک وب سایت ها در سراسر دنیا از موبایل ها به دست می آید. بعلاوه، در اواسط سال 2015، گوگل ریسپانسیو بودن وب سایت ها را یکی از فاکتور های رتبه بندی اعلام کرد. استفاده از گوشی های همراه و مشاهده و بررسی وب سایت ها از طریق گوشی های همراه بخشی از روزمره های زندگی بشر شده است و اگر وب سایت های تجاری ریسپانسیو نباشند، آسیب خواهند دید. بنابراین ریسپانسیو سازی وب سایت ها مهم است و کاربران بایستی هزینه ی آن را جزء هزینه های طراحی سایت در نظر بگیرند. اطلاع از هزینه های ریسپانسیو سازی وب سایت ها می تواند در تصمیم گیری های مختلف بازاریابان آنلاین و مدیران کسب و کار ها، برای برنامه های اقتصادی و بودجه بندی های مختلف کمک کند.

خیلی از کاربران میان یک وب سایت ریسپانسیو و عادی دچار سردرگمی می شوند. یک وب سایت ریسپانسیو با یک زبان برنامه نویسی ایجاد شده است که از هر دستگاهی قابل مشاهده می باشد و ساختار وب سایت و طراحی آن متناسب با اندازه ی صفحه نمایش کاربر تغییر می کند. در حالیکه یک وب سایت معمولی چنین ویژگی ندارد. به دلیل رشد روز افزون کاربران گوشی های همراه، ویژگی ریسپانسیو بودن به یک استاندارد در طراحی وب سایت ها تبدیل شده است. وب سایت های ریسپانسیو محبوبیت بیشتری دارند و مقرون به صرفه تر نیز هستند.

در واقع با سرمایه گذاری برای ریسپانسیو کردن وب سایتتان می توانید حضور آنلاین خود را تقویت کنید. بر اساس گزارشات، تلفن های همراه وسیله ی اصلی مشاهده ی وب سایت ها و مکان یابی مشاغل آنلاین می باشد. بنابراین ارزشمند است که برای ریسپانسیو سازی وب سایت خود سرمایه گذاری کنید. البته در مورد هزینه های ریسپانسیو سازی وب سایت ها باور های غلطی نیز وجود دارد. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم هزینه ریسپانسیو کردن وب سایت ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

طراحی وب ریسپانسیو چه سودمندی ها و مشکلاتی می تواند داشته باشد؟

سودمندی ها

برخی از جنبه های مثبت ریسپانسیو سازی وب سایت ها عبارتند از:

ارائه ی تجربه ی کاربری خوب

از آنجا که کاربران تلفن همراه رو به افزایش هستند، ریسپانسیو بودن وب سایت ها باعث می شود تا کاربران گوشی ها و تبلت ها براحتی بتوانند به مرور وب سایت مورد نظر خود بپردازند و تجربه ی خوبی کسب کنند.

باعث کاهش هزینه ها می شود

ریسپانسیو سازی سایت ها خیلی وقت است که به یک الزام تبدیل شده است. صاحبین وب سایت ها برای اینکه کاربران خود را از دست ندهند بایستی حتماً وب سایت خود را ریسپانسیو سازی نمایند. یک طراحی ریسپانسیو و سازگار با دستگاه های مختلف از چندین طراحی مختلف برای کامپیوتر رومیزی و تبلت و گوشی همراه نه تنها مقرون به صرفه تمام می شود، بلکه سوددهی را افزایش نیز می دهد.

سئو فرندلی است

طراحی وب ریسپانسیو سئو فرندلی است. طراحی ریسپانسیو یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل می باشد.

مشکلات

برخی از مشکلات طراحی وب ریسپانسیو عبارتند از:

ناسازگاری با مرورگر های قدیمی

طراحی وب ریسپانسیو با مرورگر های قدیمی سازگاری ندارد. اگر بیشتر کاربران شما از مرورگر های قدیمی استفاده می کنند، طراحی وب ریسپانسیو پیشنهاد نمی شود.

توسعه ی ریسپانسیو سازی زمانبر است

ریسپانسیو کردن یک سایت کار زمانبری است. اگر بخواهید سایت فعلیتان را ریسپانسیو کنید، مدت زمانی که باید صرف کنید شاید بیشتر هم باشد. اگر می خواهید یک وب سایت جدید راه اندازی کنید، بهتر است از همان ابتدا آن را ریسپانسیو کنید.

ریسپانسیو سازی وب سایت چقدر بودجه لازم دارد؟

هزینه ی ریسپانسیو سازی وب سایت

هزینه ی ریسپانسیو کردن وب سایت ها چقدر است؟

جواب این سؤال بستگی زیادی به نوع وب سایت ها دارد. هزینه ی ریسپانسیو کردن وب سایت ها از چند صد هزار تومان تا چند میلیون می تواند متفاوت باشد.

یک وب سایت ریسپانسیو باعث کاهش هزینه های زیادی می شود. با راه اندازی یک وب سایت ریسپانسیو می توانید هم در هزینه ها و بودجه و هم زمان و انرژی صرفه جویی زیادی کنید. زیرا وب سایت شما به طور خودکار با تمام دستگاه ها سازگار خواهد بود.

اگرچه هزینه ریسپانسیو سازی بستگی زیادی به وب سایت کاربر دارد، اما عوامل زیادی نیز وجود دارد که می توانند بر هزینه ی طراحی وب ریسپانسیو اثر بگذارند. برخی از این عوامل عبارتند از نقاط شکست، محتوا، سبک و عملکرد و میزان سفارشی سازی.

نقاط شکست

منظور از نقاط شکست و یا نقاط انطباق میزان تغییراتی است که باید در طراحی سایت ایجاد شود. اینها نقاطی هستند که ایجاد تغییر در آنها وب سایت شما را متحول می کند. هر چه میزان انطابق در وب سایت شما بیشتر باشد، هزینه ی ریسپانسیو سازی آن بیشتر می شود. سایت ها با یکدیگر متفاوت هستند و در حین ریسپانسیو سازی مهم است که عملکرد و اطلاعات وب سایت حفظ شود.

محتوا

هر چه محتوای وب سایت شما بیشتر و پیچیده تر باشد، میزان تلاش و زمان بیشتری برای بهینه سازی نیاز دارد و متعاقباً هزینه ریسپانسیو سازی آن بیشتر می شود.

سفارشی سازی

اگر برای طراحی وب سایت خود از قالب های آماده ی ریسپانسیو استفاده کنید که مشکلی وجود ندارد. تنها مسئله این است که وب سایت شما منحصر به فرد نخواهد بود. اما اغلب کاربران وب سایت های سفارشی را به دلیل مزیت رقابتی آن ترجیح می دهند. در سفارشی سازی وب سایت اگرچه نباید هزینه ی ریسپانسیو سازی لحاظ شود، اما اغلب این اتفاق می افتد و طراحی های سفارشی بر هزینه ریسپانسیو سازی تأثیر می گذارند.

سبک و عملکرد وب سایت

ریسپانسیو سازی بخشی از عملکرد وب سایت ها محسوب می شود. سبک و عملکرد در یک رابطه ی معکوس هستند. پیچیدگی سبک و کیفیت محتوای تصویری و ویدئویی می تواند عملکرد و سرعت سایت شما را کاهش دهد یا نگهداری آنها در یک سطح قابل قبول را بسیار دشوار خواهد کرد. تلاش برای بهینه سازی عملکرد و ریسپانسیو سازی، باعث افزایش هزینه ها می شود. برای اینکه هزینه های بهینه سازی عمکرد وب سایت کنترل شود، بایستی میان عملکرد وب سایت و کیفیت محتوای تصویری و ویدئویی یک تعادل و بالانس ایجاد شود. لازم است وب سایت ها هم عملکرد خوبی داشته باشند و هم جذاب باشند.

ریسپانسیو سازی وب سایت چقدر هزینه لازم دارد؟

هزینه ی ریسپانسیو سازی وب سایت

چرا باید وب سایت خود را ریسپانسیو کنم؟

اگرچه ریسپانسیو بودن وب سایت ها امروزه به یکی از الزامات تبدیل شده و یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل نیز هست، اما در کنار همه ی اینها وب سایتی که ریسپانسیو باشد همیشه و همه جا در دسترس است. این می تواند کارایی تجارت ها و ارزش قائل شدن صاحبین وب سایت ها برای کاربران را نشان دهد. یک وب سایت ریسپانسیو باعث افزایش اعتبار یک کسب و کار و ماندگاری نام تجاری در ذهن کاربران می شود. وب سایت های ریسپانسیو باعث کاهش یک سری هزینه های آتی می شوند و همچنین نشان دهنده ی این موضوع هستند که صاحبین وب سایت ها مطابق پیشرفت فناوری و استاندارد های روز، وب سایت خود را تغییر می دهند.

اگر می خواهید علاقه مندی و وفاداری کاربرانی که وب سایت شما را مشاهده می کنند، حفظ کنید، بایستی اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از هر دستگاهی قابل مشاهده است. در طراحی ریسپانسیو، چیدمان صفحه مطابق با اندازه ی مانیتور دستگاه ها، بزرگ و یا کوچک می شود.

سئو وب سایت هایی که ریسپانسیو نباشند، آسیب می بیند. ریسپانسیو سازی سایت از سئو حمایت می کند. وب سایت های ریسپانسیو این فرصت را دارند تا رتبه های بالاتر SERP را کسب کنند. طبق گزارشات، بیش از 75% از کاربران به صفحه ی اول نتایج جستجو جذب می شوند. اگر می خواهید میزان فروش و سود و نرخ تبدیل کسب و کار خود را به حداکثر برسانید بایستی در رتبه ی یکم صفحه نتایج موتور های جستجو قرار داشته باشید. یک وب سایت ریسپانسیو می تواند شما را به این هدف برساند.

طراحی وب ریسپانسیو باعث می شود تا برند تجاری و طراحی وب شما در دستگاه های مختلف قابل مشاهده باشد و کاربران تجربه ی خوبی به دست آورند. به خصوص کاربرانی که عادت به خرید های آنلاین از وب سایت ها با استفاده از گوشی های همراه خود دارند، احساسات خوبی را تجربه خواهند کرد. هرگونه مشکل در وب سایت ها باعث می شود تا کاربران، آن را ترک کنند و برای رفع نیاز های خود به وب سایت های دیگر مراجعه کنند. مطالعات نشان می دهد که 67% از کاربران ترجیح می دهند تا از وب سایت های ریسپانسیو، مایحتاج خود را خریداری کنند.

بازدیدکنندگان وب سایت های ریسپانسیو برای خواندن مطالب و یا مشاهده ی تصاویر مجبور به پیمایش و یا بزرگنمایی نیستند. کاربران مجبور به جستجوی منو ها و یا پیوند ها نیستند. با طراحی وب ریسپانسیو، وب سایتی ایجاد می کنید که هر کسی از هر دستگاهی می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

نکاتی در رابطه با ریسپانسیو کردن وب سایت ها

چند نکته وجود دارد که پیش از ریسپانسیو کردن وب سایت ها بایستی مورد بررسی قرار گیرند:

UI

برای اینکه بتوانید وب سایتی طراحی کنید که UI خوبی ارائه می دهد، بایستی تمام المان های وب سایتتان را ریسپانسیو کنید. در این مورد بهتر است با یک متخصص طراح سایت مشورت کنید تا بیشترین نتیجه را از ریسپانسیو سازی دریافت کنید.

در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

سئو

سئو باعث دید بهتر وب سایت شما می شود. برای ریسپانسیو سازی وب سایت خود طراحی را استخدام کنید که اصول سئو را درک می کند.

نوع وب سایت

قبل از ریسپانسیو سازی در مورد نوع سایت خود با طراح صحبت کنید. ریسپانسیو سازی برخی وب سایت ها ساده است، اما ریسپانسیو برخی بسیار پیچیده است. این می تواند در هزینه های شما مؤثر باشد.

طراحی وب ریسپانسیو با طراحی وب موبایل فرندلی چه تفاوتی دارد؟

منظور از طراحی وب موبایل فرندلی، طراحی است که در دستگاه های موبایل به درستی و بدون مشکل نمایش داده می شود. تجارت شما می تواند دو تا وب سایت داشته باشد. یکی برای کاربرانی که با کامپیوتر های رومیزی وب سایت را مرور می کنند و یکی برای کاربرانی که با گوشی های همراه خود وب سایت شما را مرور و مشاهده می کنند. اما بایستی در نظر داشته باشید که راه اندازی و نگهداری و مدیریت دو وب سایت جداگانه سخت تر، گرانتر و زمانبر تر است.

از سوی دیگر، منظور از طراحی ریسپانسیو، طراحی است که در هر صفحه نمایشی با هر اندازه ای نمایش داده می شود. با طراحی وب ریسپانسیو شما یک وب سایت جهانی خواهید داشت که می تواند از هر کاربری با هر دستگاهی حمایت و پشتیبانی کند. طراحی وب ریسپانسیو مقرون به صرفه تر است و مدیریت راحتتری دارد. زیرا شما یک وب سایت را مدیریت و کنترل می کنید.

هزینه ی ایجاد نسخه ی موبایلی وب سایت ها در شرکت دارکوب در حدود 500 هزار تومان می باشد. البته این رقم نسبی است و بسته به نوع وب سایت ممکن است بیشتر و یا کمتر باشد. به طور مثال هزینه ی راه اندازی نسخه ی موبایلی وب سایت های فروشگاهی و پورتال ها بیشتر است.

هزینه ی راه اندازی نسخه ی AMP وب سایت ها نیز در حدود 500 هزار تومان می باشد. منظور از نسخه ی AMP نسخه ایست که در آن سرعت وب سایت برای موبایل بهینه شده است. سرعت بارگذاری وب سایت های AMP از وب سایت های عادی و ریسپانسیو بیشتر است.

اگر می خواهید وب سایت خود را ریسپانسیو سازی نمایید و یا طراحی وب ریسپانسیو انجام دهید، با سفارش طراحی سایت خود به شرکت معتبر دارکوب با کمترین قیمت بیشترین کیفیت را دریافت کنید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار، سفارش طراحی های ریسپانسیو و موبایلی و سئو انواع صنایع را می پذیرد.

نتیجه

از آنجایی که تعداد کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش است و اغلب کاربران از طریق گوشی های همراه خود اقدام به مرور و مشاهده ی وب سایت ها می کنند و همچنین از زمانی که گوگل ریسپانسیو بودن وب سایت ها را یکی از فاکتور های رتبه بندی اعلام کرد، ریسپانسیو سازی به یکی از الزامات و اولویت های وب سایت ها تبدیل شده است. بعلاوه  ریسپانسیو سازی باعث ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر و افزایش اعتبار برند های تجاری می شود.

آگاهی از هزینه های مختلف طراحی سایت از جمله ریسپانسیو سازی می تواند به مدیران و بازاریابان برای بودجه بندی های مختلف کاریشان کمک کند. هزینه ی ریسپانسیو سازی سایت ها بسته به نوع وب سایت ها و حجم آنها از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است.

برای آگاهی بیشتر از مزایا و قیمت های ریسپانسیو سازی می توانید از مشاوره های رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز