گوگل: رتبه بندی برای سایت های جدید می تواند تا بیش از یک سال به طول بیانجامد

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4267

3.7/5 - (3 امتیاز)

گوگل می گوید: طبیعی است که رتبه های جستجو برای سایت های جدید طی یک سال اول تغییرات زیادی داشته باشد.

جان مولر از اعضای تیم گوگل می گوید: موتور های جستجوگر ممکن است یک سال طول بکشد تا بفهمند کجا باید سایت های جدید را رتبه بندی کنند.

طی این یک سال ممکن است تغییرات چشمگیری در رتبه بندی موتور های جستجوگر به وجود آید. جان مولر می گوید اما این موضوع کاملاً طبیعی است و لزوماً به کارهای اشتباه یا درستی که درون سایت ها انجام می شود، مربوط نمی باشد.

این موضوع طی جلسه ی مرکزی وبمستر گوگل که در 12 ژوئن برگزار شد، مطرح شد. یک دارنده ی سایت نگران، که وب سایت 8 ماه ای داشته ای و تا یک ماه قبلش، از رتبه بندی خوبی برخوردار بوده، این موضوع را مطرح کرد.

این دارنده ی سایت بیان کرد که افت رتبه با حمله ی سئوی منفی توسط یکی از رقبا که از بیش از 1500 بک لینک اسپمی حاصل شده بود، منطبق بوده است.

اکنون این سایت در نتایج جستجو یافت نمی شود و صاحب سایت می خواهد بداند چگونه می تواند رتبه ی وب سایتش را بازیابی کند؟ً

پاسخ جان مولر

جان مولر می گوید که سایت آنها هنوز هم تازه در نظر گرفته می شود. در مقایسه با تاریخچه ی اینترنت، 8 ماه زمان زیادی نیست.

الگوریتم های گوگل هنوز هم در تلاشند تا متوجه شوند که یک وب سایت در میان همه ی محتوای موجود در وب چگونه باید رتبه بندی شود. این پروسه می تواند تا بیش از یک سال قبل از اینکه رتبه بندی غیر فعال شود، طول بکشد.

در ادامه جان مولر می گوید که تا یک سال وب سایت های جدید افتان و خیزان زیادی دارند و بعد از این زمان است که شرایط تقریباً ثابت می شود و دقیقاً همین موقعیت است که نگران کننده است. زیرا این موقعیتی است که به طور کلی در جستجو ها منعکس می شود.

در مورد بک لینک های اسپمی چطور؟

دارنده ی سایت توجه مولر را به لینک های اسپمی جلب کرد و پرسید که آیا بک لینک های اسپمی می توانند بر روی رتبه بندی سایت به طور منفی تأثیر بگذارند؟

جان مولر در پاسخ می گوید: همانطور که قبلاً اشاره کردم، الگوریتم های گوگل از این نوع لینک ها چشم پوشی می کنند.

این چیزی است که ما بار ها و بار ها شاهد آن بوده ایم. برای مردم خیلی ساده است که متنی بنویسند و آن را با هزار ها و میلیون ها لینک را در اینترنت رها کنند، اما ما آنها را رد می کنیم. اینها می توانند مردم را بسیار مشغول کنند، اما الگوریتم های ما آنها را نادیده می گیرند.

به علاوه، در اینگونه موارد، این متن ها مشکل خاصی نیستند. همچنین اینکه این لینک ها دنبال کننده داشته باشند یا خیر، باز هم مشکل خاصی نیست.

او گفت این نوع کار ها واقعاً آسان است. شما 5 دلار میگیرید و متن را برای کسی ارسال می کنید و آنها هزاران پیوند از آن را در اینترنت انتشار می دهند. سالیان سال است که مردم این کار ها را انجام می دهند.

در آخر صاحب سایت می پرسد که آیا لینک های اسپمی به عنوان یک معیار احتیاطی انکار می شوند یا خیر؟

مولر در پاسخ می گوید: من فکر نمی کنم شما به چیزی نیاز داشته باشید. من فکر نمی کنم چیزی تغییر کند. من به طور کامل آن را رد می کنم.

اگر رقیب شما بر روی ساخت پیوند های بد برای وب سایت شما متمرکز است به این معنا نیست که آنها، برای خود، وب سایت بهتری ایجاد می کنند.

تغییر لایه ی تجمعی- بررسی فاکتور رتبه بندی گوگل در سال 2021

تغییر لایه تجمعی (CLS) یک معیار گوگل برای اندازه گیری رویداد تجربه ی کاربر است. گفته شده است که این معیار در سال 2021 به یک فاکتور رتبه بندی تبدیل شده است. این بدان معناست که درک CLS و چگونگی بهنیه سازی آن مهم است.

تعریف CLS

CLS یک تغییر غیر منتظره ی عنصر صفحه ی وب، هنگام بارگذاری آن، می باشد. انواع عناصری که تمایل به تغییر را دارند، عبارتند از: فونت ها، تصاویر، فیلم ها، فرم های تماس، دکمه ها و انواع محتوای دیگر.

به حداقل رساندن CLS بسیار مهم است. زیرا صفحاتی که چرخش تغییرات را دارند، می توانند تجربه ی کاربری ضعیف را سبب شوند.

نمره ی پایین CLS نشانگر مسائل رمزگذاری می باشد که البته می تواند حل شود.

چرا CLS اتفاق می افتد؟

طبق گفته های گوگل 5 دلیل برای تغییر لایه ی تجمعی وجود دارد:

  1. تصاویر بدون ابعاد
  2. تبلیغات، تعبیه ها و فریم های بدون ابعاد
  3. محتوای تزریقی پویا
  4. فونت های وب که باعث FOIT/FOUT می شوند
  5. عملیات در حال انتظار برای پاسخ شبکه قبل از بروزرسانی DOM

تصاویر و فیلم ها بایستی دارای ابعاد طول و عرض در HTML باشند. با توجه به تصاویر ریسپانسیو، اطمینان حاصل کنید که تصاویر مختلفی که برای ابعاد نمایی مختلف اندازه گیری می شوند، از یک نسبت استفاده می کنند.

تبلیغات می توانند باعث CLS شوند

مقابله کردن با این موضوع کمی حساس و سخت است. یک راه مقابله با تبلیغاتی که باعث CLS می شوند، قالب کردن عنصر هنگام پخش تبلیغ می باشد.

به عنوان مثال، اگر شما صفحه را به طول و عرض مشخصی تقسیم کرده اید، تبلیغ در آن محدوده بایستی جاگذاری شود.

اگر کمبود فهرست هست و تبلیغ نشان داده نمی شود، دو راه حل برای آن وجود دارد:

اگر یک عنصر که شامل یک تبلیغ است، نشان داده نمی شود، می توانید آن را تنظیم کنید و برای خالی نماندن فضا از یک تصویر یا بنر جایگزین استفاده کنید.

از طرف دیگر، برای برخی از لایه ها، جایی که یک تبلیغ یک ردیف در بالای یک ستون در سمت راست یا چپ صفحه را پر می کند، اگر صفحه نمایش داده نمی شود، نبایستی تغییری ایجاد کرد و تفاوتی در موبایل یا دسک تاپ نیز نمی باشد. زیرا این موضوع مربوط به لایه ی قالب می باشد. شما بایستی امتحان کنید که آیا فهرست باعث این موضوع شده یا خیر!

خلاصه

تجربه ی کاربر یکی از عوامل رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل می باشد و عوامل گوناگونی می توانند بر تجربه ی کاربر و نهایتاً رتبه بندی بالاتر یک صفحه تأثیر بگذارند. هر چه کاربر تجربه ی بهتری از گردش در یک وب سایت به دست آرد، احتمال بازگشت وی بیشتر می شود. این موضوع منجر به محبوبیت و کسب اعتبار بیشتر یک وب سایت می شود. در نتیجه تجربه ی کاربر در طراحی وب سایت ها بایستی در نظر گرفته شود. کاربر بایستی بتواند یک وب سایت را بدون سردرگمی و به راحتی پیمایش کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز