مزایا و معایب شغل طراحی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13825

5/5 - (7 امتیاز)
استخدام طراح وب سایت

مزایا و معایب شغل طراحی وب سایت

طراحی وب سایت یکی از زیر شاخه های مهندسی کامپیوتر است که متقاضیان زیادی دارد. در بازار کار، طراح وب سایت مورد تقاضای شرکت ها و صنایع زیادی است. افرادی که در ابتدای انتخاب شغل و ورود به بازار کار هستند شاید دوست داشته باشند با شغل طراحی وب سایت بیشتر آشنایی پیدا کنند. به همین منظور می خواهیم در این مقاله بررسی کنیم طراحی وب سایت چیست و یک طراح وب سایت چه کاری انجام می دهد و مزایا و معایب شغل طراحی سایت چیست.

طراحی وب سایت چیست؟

طراحی وب سایت یعنی ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای ارائه ی اطلاعات. طراحی وب سایت مراحل مختلفی دارد. طراحی وب سایت هم به صورت کدنویسی قابل انجام است و هم از طریق سایت ساز ها. طراحی وب سایت یعنی چیدمان عناصر بصری مختلف مانند متن، تصویر، ویدئو و …. در کنار هم و نمایش آن در بستر اینترنت به کاربران. طراحی وب سایت یعنی ایجاد ایجاد صفحات وب. یک طراح وب سایت بعد از اینکه نمای کلی وبسایت را طراحی کرد باید گرافیک آن را طراحی کند. طراحی گرافیک وب سایت یعنی اینکه مشخص کنید چه المانی در کجا قرار بگیرد و وب سایت چه رنگی داشته باشد. در طراحی وب سایت انتخاب هاست و دامنه بسیار مهم است. هر چه هاستی که برای طراحی وب سایت خود انتخاب می کنید قوی تر باشد طراحی وب سایت شما با مشکلات کمتری روبرو می شود. نام دامنه نیز باید مرتبط به صنعت کاری شما باشد. کاربران با استفاده از نام دامنه به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند.

طراح وب سایت چه وظایفی دارد؟

طراحی وب سایت به دو بخش طراحی وب سایت front-end و back-end تقسیم می شود. یک طراح سایت با توجه به اینکه کدام بخش از طراحی وب سایت را انجام می دهد وظایف مختلفی دارد. طراح سایت front-end تمام ویژگی های ظاهری وب سایت که در معرض دید عموم قرار دارد را می سازد. یک طراح سایت front-end باید به html، css و جاوااسکریپت تسلط کافی داشته باشد.

طراح سایت back-end کدنویسی طراحی وب سایت سمت سرور را انجام می دهد. برای کدنویسی بخش back-end یک وب سایت از زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند php، پایتون و … می توان استفاده کرد.

انواع طراحی وب سایت چیست؟

طراحی وب سایت ها به دو دسته ی کلی طراحی وب سایت استاتیک و طراحی وب سایت داینامیک تقسیم بندی می شوند. طراحی وب سایت استاتیک معمولاً  برای شرکت های کوچک و یا طراحی سایت هایی برای مدتی طولانی محتوای ثابتی دارند، استفاده می شود. طراحی وب سایت استاتیک اغلب توسط طراح سایت front-end انجام می شود. در طراحی وب سایت استاتیک هر کدام از صفحات وب به طور جداگانه طراحی می شوند.

طراحی وب سایت داینامیک برای مشاغلی که می خواهند به طور مرتب اطلاعات سایت را تغییر دهند، مناسب است. برای طراحی وب سایت داینامیک هم طراح سایت front-end مورد نیاز هست و هم طراح سایت back-end.

آموزش طراحی وب سایت

افرادی که می خواهند وارد بازار و شغل طراحی وب سایت شوند بایستی در این زمینه به اندازه ی کافی مهارت داشته باشند. شغل طراحی وب سایت از مشاغل پر درآمد و آینده داری است که طرفداران زیادی دارد. مزایای بسیار خوب شغل طراحی وب سایت مانند امکان درآمد دلاری و یا فعالیت به صورت دورکاری افراد زیادی را به خود جذب کرده است. افرادی که می خواهند وارد این حوزه کاری شوند با آموزش طراحی وب سایت می توانند مهارت های لازم طراحی وب سایت را به دست آورند. آموزش طراحی وب سایت ساده است.  پایه و اصول طراحی وب سایت html و css است. اگرچه برای پروژه های بزرگ طراحی وب سایت معمولاً برنامه نویسی مورد نیاز هست. برای آموزش طراحی وب سایت در صورت تمایل می توانید از خدمات آموزش طراحی وب سایت آموزشگاه دارکوب استفاده نمایید. آموزشگاه دارکوب با برخورداری از اساتید مجرب برگزار کننده دوره های آموزش طراحی وب سایت، آموزش html و css، آموزش وردپرس، آموزش زبان های برنامه نویسی و … به صورت آنلاین و حضوری می باشد.

رشته طراحی وب در دانشگاه

گذراندن دوره ی رشته طراحی وب در دانشگاه و فارغ التحصیلی در این رشته به این معنی است که شما قادر به ایجاد صفحات وب در اینترنت هستید.   رشته طراحی وب در دانشگاه در مقطع ارشد گرایش های متعددی دارد. برخی از گرایش های رشته طراحی وب در دانشگاه در مقطع ارشد عبارتند از : گرایش طراحی وب و چند رسانه ای، گرایش طراحی ارتباطات وب، گرایش طراحی و توسعه وب، گرایش طراحی وب و دیجیتال، گرایش طراحی ux و …   رشته طراحی وب در دانشگاه در مقطع کارشناسی عمومی تر و در مقطع ارشد تخصصی تر است. اما به طور مسلم در طراحی وب سایت مهارت ها مهم هستند. شما چه فارغ التحصیل رشته طراحی وب سایت از یک دانشگاه معتبر باشید و یا اینکه خودتان به صورت خودخوان و تجربی اقدام به یادگیری این رشته کرده باشید زمانی می توانید از این رشته کسب درآمد کنید که به اندازه کافی بر مهارت های مختلف این رشته تسلط داشته باشید.

استخدام کارآموز طراحی سایت

یکی دیگر از راه های آموزش طراحی وب سایت کار کردن در این زمینه به عنوان کارآموز است. خیلی از شرکت ها اقدام به استخدام کارآموز طراحی سایت می کنند. استخدام کارآموز طراحی سایت هم برای کارجویان و دانشجویان خوب است و هم برای مدیران. کارفرمایان با استخدام کارآموز طراحی سایت می توانند نیروی کار متعهد و کوشا از بین کارآموزان استخدام کنند. دانشجویان نیز می توانند بدون صرف هزینه مهارت های لازم شغل طراحی سایت را به دست آورند.

مزایا و معایب شغل طراحی وب سایت چیست؟

شغل طراحی سایت نیز مانند هر شغل دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد. اگر می خواهید شغل طراحی سایت را به عنوان شغل همیشگی خود انتخاب کنید بهتر است با مزایا و معایب شغل طراحی وب سایت آشنا باشید تا با دید بازتری این شغل را انتخاب و یا رد کنید.

فواید شغل طراح وب

فواید شغل طراح وب متعدد و زیاد است. فواید شغل طراح وب افراد زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله فواید شغل طراح وب می توان به فعالیت به صورت دورکاری، درآمد بالا و امکان درآمد دلاری، بازار کار پر رونق شغل طراحی سایت و …. اشاره کرد.

امکان فعالیت به صورت دورکاری

امکان فعالیت به صورت دورکاری در شغل طراحی سایت از جمله مزایای این رشته است. با فعالیت به صورت دورکاری در شغل طراحی سایت می توانید زمان و انرژی بیشتری ذخیره کنید. با فعالیت به صورت دورکاری در این رشته دیگر ملزم به رعایت قواعد محیط کاری نیستید.

درآمد شغل طراحی سایت

درآمد شغل طراحی سایت بسیار خوب است. درآمد بالا و امکان درآمد دلاری از دیگر ویژگی های شغل طراحی سایت است. یک طراح سایت با قرارداد با شرکت های خارجی و انجام پروژه های طراحی سایت به صورت دورکاری می تواند درآمد دلاری داشته باشد. فرصت کسب درآمد در شغل طراحی سایت بسیار خوب است. طراحان سایت براحتی می توانند درآمد بالایی از این رشته به دست آورند. اگرچه تجربه و تخصص در این رشته در کسب درآمد بالا بسیار مهم است. درآمد شغل طراحی سایت بسته به شرکتی که در آن استخدام می شوید فرق دارد. اگر هم به صورت فریلنسری کار کنید بسته به تعداد پروژه ها و سادگی و پیچیدگی آنها درآمد یک طراح سایت متغیر خواهد بود.

آینده شغلی طراحی سایت و بازار کار خوب

آینده شغلی طراحی سایت و بازار کار شغل طراحی سایت بسیار خوب است. شغل طراحی سایت مورد نیاز شرکت ها و سازمان های بسیاری است. کسانی که وارد بازار طراحی وب سایت می شوند می توانند خیال راحتی داشته باشند که بیکاری نخواهند داشت. همچنین با پیشرفت روزانه تکنولوژی و نیاز بیش از پیش مردم به شبکه های مجازی و طراحی وب سایت ها می توان آینده شغلی طراحی سایت را بسیار خوب پیش بینی کرد.

معایب شغل طراحی سایت

شغل طراحی سایت مانند تمام مشاغل دیگر در کنار تمام مزایا، معایبی هم دارد. از جمله معایب شغل طراحی سایت تغییرات همیشگی آن است. رشته طراحی وب سایت دائماً پیشرفت می کند و این پیشرفت تغییراتی را با خود به همراه دارد. کسانی که وارد شغل طراحی سایت می شوند دائماً باید مطالعه داشته باشند و اطلاعاتشان را با تغییرات روز دنیا بروز کنند.

رقابت زیاد

رقابت در شغل طراحی سایت زیاد است. کسانی که وارد بازار کار طراحی وب سایت می شوند برای اینکه بتوانند رقابت کنند باید مهارت های خود ارتقا دهند و مطالعه مستمر داشته باشند.

سئو و بهینه سازی وب سایت چیست؟

طراحی وب سایت شما بدون سئو و بهینه سازی وب سایت بازدید کننده ای ندارد. در واقع سئو و بهینه سازی وب سایت باعث بیشتر دیده شدن طراحی وب سایت شما می شوند. سئو و بهینه سازی وب سایت یعنی ارتقاء رتبه طراحی سایت شما در صفحه نتایج موتور های جستجو. سئو و بهینه سازی وب سایت یعنی پیاده سازی اصول و قواعد موتور های جستجو در طراحی سایت شما. سئو و بهینه سازی وب سایت یعنی جلب رضایت کاربران و ایجاد تجربه کاربری بهتر. برخی از تکنیک های سئو عبارتند از بهینه سازی سرعت وب سایت، ریسپانسیو سازی، تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند و …. اگر می خواهید سایت خود را سئو و بهینه سازی کنید در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات سئو شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت، طراحی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ و …. می باشد.

دیجیتال مارکتنیگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یعنی معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات در بستر اینترنت و از طریق رسانه های آنلاین. برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از شبکه های اجتماعی، طراحی سایت، ایمیل مارکتینگ و …. بازاریابی اینترنتی نیز مانند سئو سایت باعث جذب کاربران و ترافیک بیشتر به طراحی سایت شما می شوند. اما بر خلاف سئو که رایگان است بازاریابی اینترنتی مستلزم صرف هزینه است. بازاریابی اینترنتی منجر به ترافیک و در نتیجه کسب درآمد بیشتر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های بازاریابی اینترنتی و انجام دیجیتال مارکتینگ در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره و دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب استفاده نمایید.

برای استخدام طراح وب سایت چه ویژگی هایی را در نظر بگیرم؟

اگرچه طراحی سایت کار سختی نیست و خودتان با کمی مطالعه و آموزش نیز می توانید طراحی سایت انجام دهید، اما استخدام طراح وب سایت می تواند تضمینی برای داشتن طراحی سایتی حرفه ای و با کیفیت باشد. برای استخدام طراح وب سایت رعایت چند نکته سودمند است:

تجربه و نمونه کار ها

برای استخدام طراح وب سایت با بررسی تجربه ی طراح وب سایت و نمونه کار هایی که تا کنون انجام داده می توانید متوجه شوید که چقدر حرفه ای است و تا چه حد می تواند وب سایت های پیچیده طراحی کند.

تنوع خدمات طراحی وب سایت

برای استخدام طراح وب سایت تنوع خدمات طراحی وب سایت را نیز در نظر داشته باشید. طراحی وب سایت علاوه بر ساخت شکل ظاهری وب سایت خدمات دیگری مانند پشتیبانی، تولید محتوا، سئو، دیجیتال مارکتینگ و …. را نیز شامل می شود. هنگام استخدام طراح وب سایت در مورد تنوع خدمات طراحی وب سایت نیز صحبت کنید. استخدام طراح وب سایتی خوب است که انواع خدمات طراحی سایت را ارائه دهد.

قیمت

موضوع دیگری که هنگام استخدام طراح وب سایت مهم است قیمت و تعرفه طراحی سایت است. قیمت و تعرفه طراحی سایت های متفاوت با توجه به امکانات، پیچیدگی و اینکه چه کسی طراحی سایت را انجام می دهد فرق دارد. برای اینکه بتوانید مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت را بیابید بهتر است از چند طراح وب سایت قیمت بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید.

خلاصه

شغل طراحی سایت نیز مانند تمام مشاغل مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله فواید شغل طراح وب می توان به درآمد بالا و امکان درآمد دلاری این حرفه، امکان فعالیت به صورت دورکاری و بازار کار خوب و پررونق آن اشاره کرد. با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و وابستگی بیشتر مردم به تکنولوژی های جدید، آینده شغلی طراحی سایت بسیار خوب است. اما شغل طراحی سایت نیز مانند هر شغل دیگری معایبی نیز دارد. از جمله معایب شغل طراحی سایت می توان به نیاز به مطالعه دائمی بخاطر تغییرات این تکنولوژی و بازار رقابتی آن اشاره کرد. طراحی سایت آسان است. اگر می خواهید وارد بازار کار طراحی سایت شوید با آموزش طراحی وب سایت و یا گذراندن رشته طراحی سایت در دانشگاه می توانید مهارت های لازم را به دست آورید و وارد بازار کار شوید. برای آموزش طراحی وب سایت در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات آموزش طراحی سایت آموزشگاه دارکوب استفاده نمایید. آموزشگاه دارکوب با برخورداری از اساتید مجرب ارائه دهنده ی دوره های آموزش طراحی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی وب سایت و … می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز