برترین سایت های طراحی شده با وردپرس

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=1724

5/5 - (2 امتیاز)

یاقتن و نوشتن درباره بهترین ها همیشه کار دشواری است. وب سایت های زیادی در اینترنت داریم که با توسعه دهندگان کوچک و بزرگ ایجاد شده اند که جدا از رتبه بندی، هر یک بازدید کننده و جایگاه خاص خود را دارند. من برای بررسی وب سایت های برتری که با وردپرس توسع داده شده اند به سایت خود وردپرس سری زدم و از دسته ها و مختلف آنهایی که شهرت بیشتری داشته و در لیست های مختلف درباره آن ها بیشتر صحبت شده، در این مقاله چند مورد را برای شما بررسی می کنم.

 

وردپرس

وردپرس از سال 2003 پا به عرصه اینترنت و طراحی سایت گذاشت. ابتدا برای وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می گرفت اما بعد از مدتی در توسعه وب سایت های استاتیک و داینامیک به کار برده شد. تیمی که این سیستم مدیریت محتوای متن باز را توسعه می دهد با افزایش قدرت هسته وردپرس و اقبال آن در بین توسعه دهندگان سایت ها توانست امکانات آن را تا حدی افزایش دهد که از در وب سایت های فروشگاهی نیز استفاده شود.

وردپرس امروز در 30% وب سایت های اینترنتی استفاده شده است و تقریبا 60% بازار سیستم های مدیریت محتوا را به خود اختصاص داده است. یکی از دلایل موفقیت وردپرس انسجام تیم توسعه آن و حضور پایدار در بازار است. مسئله ایی که در برخی از سیستم های مدیریت محتوا موجب شده تا در رقابت های بازار عقب بمانند.

اما با این حال سادگی وردپرس دلیل موفقیت مهمی به حساب می آید. این سادگی باعث شده توسعه دهندگان زیادی آن را در کار خود استفاده کنند، مشکلات و باگ های آن مشخص شده و رفع شود، پلاگین های رایگانی برای آن توسعه داده شود و غیره. در نتیجه همه این ها زمان توسعه پروژه با وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا کاهش یافته و در نتیجه محصول اقتصادی تری به مشتری ارائه می شود.

 

مسائل وردپرس

درباره انتقادات به وردپرس، امروز می توان گفت با توجه به مزایای آن و نبود روشی دیگری که بتوان با این سرعت و کیفیت و هزینه وب سایتی را توسعه داد، عیب های آن کوچک و قابل چشم پوشی هستند. از طرفی دیگر چون وردپرس پر کاربردتر است و توسعه دهندگان غیر حرفه ایی زیاد تری در بازار دارد، تعداد بحث ها درباره آن بیشتر است و این ربطی به بی کیفیت بودن وردپرس ندارد. همانطور که در این مقاله از دارکوب خواهید دید سایت های متنوع و مهم زیادی بدون مشکل حادی از وردپرس استفاده می کنند. پس شاید علت مشکلات وردپرس را نه در هسته آن بلکه در روش های توسعه و عدم حرفه ایی بودن توسعه دهندگان جستجو کرد.

 

کمپانی والت دیزنی ThewaltDisneyCompany

والت دیزنی برای سابقه درخشانش در صنعت انیمیشن در تمام دنیا شناخته شده است. سایت این کمپانی معروف انیمیشن سازی سایتی زیبا و با ظاهر ساده ایی است که با وردپرس توسعه داده شده است. دارای قسمت های اخبار، کاریابی، معرفی کمپانی و شرکت های زیر مجموعه و همکاران است.

سایت والت دیزینی شاهدی خوبی برای نشان دادن این موضوع است که وردپرس در سایت های برندهای بزرگ که طراحی، امنیت، ترافیک و غیره برای آن ها نیز اهمیت زیادی دارد استفاده می شود.

 

شیکاگو سان تایمز Chicago Sun Times

این نشریه قدیمی ترین روزنامه شیکاگو است که تا به حال 8 بار جایزه پولیتزر را به خود اختصاص داده است! این سایت یک چارچوب جامع برای مدیریت حجم زیاد اخبار، گزارش های جامع سیاسی، تجزیه و تحلیل های ورزشی، بررسی سرگرمی و تفسیر فرهنگی ارائه می دهد.

گرچه از قالب پایه استفاده می کند، اما این سایت هر چیز را که از یک روزنامه می خواهید به شما می دهد، مرور آسان، سریع، روان، مختصر و نه اینکه توسط انیمیشن و افکت خراب شده، به معنی اینکه شما می توانید به سرعت و یکپارچه اخبار خود را دریافت کنید.

 

کتابخانه Greenwich

وب سایت های خدمات عمومی، سابقه خوبی برای استفاده آسان و زیبایی ندارند. خوشبختانه، این روند شروع به تغییر است، و وب سایت کتابخانه گرینویچ نمونه خوبی از چگونگی انجام درست آن می باشد.

هنگام ایجاد سایت، به عنوان یک سرویس عمومی، قابلیت استفاده اولویت داشته و طراحی بصری اولویتی را به خود اختصاص نمی دهد. اما طراحی فعلی نتیجه دو سال تحقیق، تست کاربر و طراحی است. در یک بیانیه باربارا ارمرود گلین مدیر کتابخانه توضیح داد که به روز رسانی سایت بسیار حیاتی بود، زیرا بدان معنی که کتابخانه باید خدمات خود را 24/7 ارائه دهد. همچنین رسیدی به مسائل کاربران در زمان جستجوی محتوای خاص در این دریای عظیم از منابع بسیار اهمیت دارد.

 

Nofortmat

noformat یک استودیوی استراتژیک طراحی در نیویورک مستقر است. صفحه اصلی دارای یک چشم متحرک است که مکان نمای موس بازدید کننده را در اطراف صفحه نمایش پیروی می کند، در حالی که جلوه های متن دایره ایی تمام چیزهایی که noformat می تواند ایجاد کند، را پوشش می دهد. برای ایجاد چشم، تیم ابتدا طراحی را در After Effects CC طراحی کرده است، سپس با three.js برای ساخت یک نسخه interactive  استفاده شده است.

 

Travel Portland

سایت سفر پورتلند با هدف الهام بخشیدن به بازدید از پورتلند در اورگان، ایالات متحده آمریکا و کمک به آنها در برنامه ریزی سفر خود با ابزار و محتوای برجسته فرصت های منحصر به فرد در شهر است. هر صفحه وب سایت به طور دقیق طراحی شده است، با تصاویری که از سفر به پورتلند گرفته شده است، از آبشارها تا کامیونهای مواد غذایی.

این سایت زیبای واکنش گرا (Responsive) در وردپرس ساخته شده است و یک تم سفارشی بر اساس چارچوب Zurb را به کار گرفته است. API های شخص ثالث نیز در سراسر سایت استفاده شده اند، از جمله Storify، MapBox، Weather Underground و SelectCulture.

این تیم از API Geolocation MaxMind استفاده کرد تا آنها را قادر به سفارشی کردن محتوا در صفحه اصلی بر اساس مکان بازدید کننده کند. این به آنها اجازه می دهد تا اطلاعات مختلفی را برای بازدیدکنندگان شهر در مقابل کسانی که در مراحل برنامه ریزی قرار دارند، ارائه دهند.

 

Ghosthorses

Ghosthorses سایت نمونه کارهای استفان فیربنک است. این سایت دوست داشتنی از رویکردهای بصری، مطلوب برای بازدید افراد معمولی و وبگردان حرفه ایی مورد استفاده کرده است.

هنگام انتخاب CMS برای سایت فیربنک می دانست که باید وردپرس باشد. “من همیشه از WordPress استفاده کرده ام، زیرا چگونگی قالببندی منعطف آن را دوست دارم، و این واقعیت که وردپرس بسیار محبوب است که جامعه ای واقعا خوب از پشت آن پشتیبانی می کند. همچنین امکانات کار با تصویر کار تغییر اندازه و جاسازی تصاویر را آسان کرده است.

او همچنین محدودیت در توانایی دستکاری رسانه های WP را درک کرده است، اما یک راه حل مناسب برای آن پیدا کرده است. یعنی پلاگین Multiple Post Thumbnails را به طور پیش فرض به فایل functions.php انتقال داده تا به راحتی گالری اسکرول شود.

 

TechCrunch

تک کراچ وب سایت معرفی در زمینه انتشار اخبار تکنولوژی می باشد که در سال 2005 راه اندازی شده است. این سایت درباره معرفی کسب و کارهای تکنولوژی، اخبار، تحلیل و تکنولوژی های جدید فعالیت می کند. تنها RSS این سایت بیش از 500 میلیون نفر مشترک دارد.

این وب سایت از قالب بسیار ساده ایی با فضا های خالی استفاده می کند. اما اهمیت این سایت در حجم محتوا، دسته بندی و جستجوی آن است. شما می توانید در تک کرانچ در دسته های، اتارتاپ، اپ ها، گجت ها، وقایع، ویدئو، پادکست و غیره اطلاعات مفید زیادی با سرعت بالایی بیابید.

 

مرسدس بنز

کمپانی مشهور خودرو سازی مرسدس بنز نیز از وردپرس برای سایت خود استفاده می کند. این سایت شامل قسمت های تصاویر، ویدئو های محصولات، اخبار، موزه کمپانی و غیره می باشد. در طراحی این سایت از فضاهای خالی با تم سیاه کمک گرفته شده است.

 

وب سایت های دولتی

وردپرس در سایت های دولتی زیادی در سراسر دنیا به کاربرده می شود. در سایت رسمی وردپرس شما به سایت های ایالت های مختلف آمریکا از جمله ایالت نیویورک، ویرجینیا، اتحادیه اروپا و دولت سوئد بر می خورید. این سایت ها علاوه بر انتشار اخبار سازمانی خدمات دولتی را نیز در اختیار شهروندان قرار می دهند.

بنابراین سایت های دولتی با این اهمیت نمونه خوبی هستند که نشان می دهند انتقادهای انجام شده از وردپرس بخصوص در امنیت سندیت درستی ندارد. وردپرس را می توان در سایت های مختلف به کار گرفت به شرط آنکه توسعه دهنده آن حرفه ایی بوده و بتواند تنظیمات و بهینه سازی های لازم را نسبت به هر پروژه انجام دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز