استفاده از روش های طراحی وب برای توسعه بیشتر کسب و کار

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=1798

5/5 - (1 امتیاز)

رشد دادن هر گونه کسب و کاری دشوار است. شما باید کارهای مهمی را همزمان انجام دهید در حالی که تمامی امکانات و منابع را برای انجام آن ها ندارید. شما در یک روز همان زمان نگران استراتژی های بازاریابی، ایجاد محصول و برنامه های رشد هستید.

با وجود وظایف زیاد در حال انجام، می توان به راحتی اجازه داد تا چیز کوچکی مثل حضور دیجیتال به راحتی نادیده یا کوچک در نظر گرفته شود. با این حال، این اشتباه بزرگ خواهد بود.

هاروارد بیزنس ریویو به تازگی یک مطالعه بر روی اینکه چه چیزی دقیقا باعث می شود مردم یک خرید را در وب سایت تکمیل کنند انجام داد نتیجه قابل توجه این بود “قابل اعتماد بودن”. با انجام کاری که مشتریان حس کنند که امن هستند، راحت و آسود، آن ها مقصد آنلاین خود بازدید می کنند، شانس بسیار بالایی وجود دارد که شما آن ها را تشویق به تکمیل خرید کنید، بلکه آن ها را متقاعد سازید که به مشتری دائمی شما شوند.

طراحی وب سایت قوی در ایجاد این اعتبار مهم است. با ارائه یک سایت که ساده و سر راست برای پیمایش است، کاربران تجربه مثبتی را در سراسر وسایت داشته باشد و آنها به احتمال زیاد برای تکمیل خرید اقدام کنند.

بنابراین، در حالی که چیزهایی مانند شفافیت شرکت، نظرات مشتریان و محصول خوب، روش هایی واضح برای آشنایی با مشتریان بالقوه هستند، طراحی وب سایت به وضوح در تعیین اینکه آیا یک برند به نظر قابل اعتماد است یا خیر، به طور خاص بالاترین رتبه را دارد.

به منظور برتری در بازار، چند عنصر طراحی صحیح و آزموده شده وجود دارد که بازدید کنندگان وب سایت شما را به مشتریان وفادار تبدیل می کند. نگران نباشید، من نمی خواهم درباره چیزی واضح شبیه “طرح واکنش گرا” بگویم – عناصری مانند این بدیهی هستند.

در این مقاله از دارکوب پنج روند طراحی وب و UX آمده است که کسب و کار شما را سریع رشد می دهد.

 

1. صفحه فرود ویدیو

استفاده از فیلم در طراحی وب سایت شما بدون شک کار ساده ایی است. منظورم این است که 78 درصد کاربران اینترنت هر هفته ویدئو تماشا می کنند.

اما، فقط ویدیو یوتیوب قدیمی را در سایت جاسازی نکنید. در عوض، با ایجاد یک صفحه فرود ویدیو، طراحی وب سایت خود را به سطح بالاتری برسانید.

شما می توانید این ویدیو را هدف قرار دادن یک CTA در یک صفحه خاص به کار بگیرید. یا شما می توانید یک صفحه از کتاب را بیرون کشید و یک ویدیو ایجاد کرد که به طور خودکار روی صفحه اصلی سایت پخش شود. هر یک از این روش ها می توانند اطلاعات را ارائه دهند یا هویت نام تجاری را در صفحه خانه به نمایش بگذارند، اما هر دو UX و دیدگاه کاربران نسبت به شرکت شما را به طور کلی بهبود خواهند بخشید.

طبق گفته Vidyard و Demand Metric در سال 2017، بررسی وضعیت بازاریابی ویدئویی که 159 نفر از متخصصان و کارآفرینان B2B و B2C را مورد بررسی قرار داد، پیش بینی می شود که 69 درصد از ترافیک وب سایت به صورت ویدئویی باشد، در حالی که 70 درصد از شرکت کنندگان حرفه ای گزارش دادند که ویدئو نرخ تبدیل بهتری از انواع دیگر اطلاعات و محتوا دارد.

 

2. پیمایش پارالاکس

در حالی که تجربه های دیجیتال بدون شک بسیاری از جنبه های زندگی روزمره ما را بهبود داده است، یک تاثیر منفی نیز داشته است: کاربران تنبل هستند. به همین دلیل، کلیک کردن بر روی دکمه اغلب خیلی دور از احتمال است.

این اسکرول نا غیر یکسان تنبلی عمومی مصرف کنندگان مبارزه کرده در حالی که از نظر کاربردی و بصری جذاب است. با کشیدن انگشت کاربران در حالی که راه خود را به پایین صفحه می یابند به آسانی اطلاعات شما را مشاهده می کنند.

محبوبیت پیمایش پارالاکس نیز طرح های وب سایت پیمایش عمیق و تک صفحه ایی را معرفی کرده است و اطلاعاتی را که در “Above the fold” است کمتر ضروری می سازد، زیرا دیدن آنچه که در پایین می آید را ساده تر می سازد. در نهایت، این امر اولویت بندی محتوا را برای شما راحت تر می کند و احتمال دسترسی شما به همه موارد را افزایش می دهد.

با افکت و با گسترش یک خط زمانی مصور متحرک عمودی و افقی از جذب کاربران اطمینان حاصل کرده و پیمایش پارالاکس را به سطح بعدی برید.

 

3. CTA های انیمیشنی

CTA در طراحی وب سایت بسیار ضروری است. واقعیت این است که مصرف کنندگان شما نمی دانند چه باید بکنند، مگر اینکه به صراحت به آنها بارها و بارها و بارها بگوئید.

با این حال، اینکه به سادگی به مشتریان خود بگویید که چه کاری انجام دهند، دیگر کافی نیست. آنها محرک ها و دستورالعمل ها را در تمام نقطه های وب می بینند، بنابراین شما نیاز به چیزی بیشتر برای کمک به هدف خود دارید.

افزودن یک انیمیشن کوچک به عملکردهای مهم ممکن است مفید باشد. این که آیا این تعامل میکرو مینی (مانند like یک پست فیسبوک و دیدن بسیاری از واکنش های متحرک) یا یک افکت ساده برای جذب نگاه کاربران، مصرف کنندگان به احتمال بیشتر آن را اجرا می کنند، شما دکمه ایی را فشار می دهید که توجه شما را جلب می کند و اطلاعات لازم را برای تکمیل فراهم می کنند.

اگر نیاز به الهام گرفتن دارید Airbnb از برنامه انیمیشن، Lottie استفاده می کند تا انیمیشن های گرافیکی ظریف را بر روی CTA های خود در سراسر وب سایت و برنامه های خود قرار دهد.

 

4. تایپوگرافی سفارشی

هر وب سایتی به متن نیاز دارد، اما روزهای فونت های پایه دیگر طولانی و خسته کننده شده است. در عوض، پیام سایت خود را با یک تایپوگرافی منحصر بفرد به سطح بعدی ببرید. یک تایپوگرافی در حالی که هویت نام تجاری شما را در بر می گیرد و همزمان با کاربران ارتباط برقرار می کند.

این تایپوگرافی منحصر به فرد می تواند اشکال (به معنای واقعی کلمه) بسیاری به خود بگیرد و یا در مناطق مختلف طراحی شما یافت شود. برخی از برند ها ممکن است تصمیم به استفاده از این تایپوگرفی در طراحی لوگوی خود داشته باشند، در حالی که سایر شرکت ها فونت های سفارشی را در کل سایت پراکنده می کنند تا توجه را به محتوای مهم جلب کنند، مانند فرم ثبت نام خبرنامه. در نهایت، انتخاب در مورد نحوه و مکان استفاده از این روند به شما بستگی دارد.

 

5. هوش مصنوعی

علیرغم رونق بیشتر تجارت الکترونیک نسبت به فروشگاه های فیزیکی، مردم هنوز به ارتباطات تمایل دارند، که احتمالا یکی از دلایلی است که هوش مصنوعی در تمام اشکال آن برای انسان بسیار محبوب است.

هوش مصنوعی (AI) در طراحی وب سایت می تواند شکل های بسیاری داشته باشد، اما برخی از نمونه های محبوب شامل یادگیری ماشین، شخصی سازی و chatbots است. یادگیری ماشین و شخصی سازی هر دو از یک قسم هستند و احساس “ویژه بودن” را با کاربران ایجاد می کند که به نوبه خود باعث وفاداری برند می شود.

Chatbot ها هر چند تاثیر مستقیم تری بر تجربه کاربر دارند. در حالی که آنها یک المان جذاب را فراهم می کنند، بزرگترین ترس برای ترکیب chatbots به طراحی وب سایت شما مربوط به خدمات مشتری است. کاربران می توانند سؤالاتی را مطرح کنند و پاسخ ها را در همان زمان دریافت کنند و به سرعت به اطلاعات برسند (آن هایی که به راحتی قالب تصور هستند).

کوارتز نمونه ای درخشان از chatbots در طراحی برنامه همه جانبه است. از طریق یک رابط مکالمه ایی و تم خنده دار، کاربران به احتمال زیاد برای مصرف محتوای سرگرم کننده بازگشت می کنند تا برای خواندن یک مقاله خبری در یک برنامه دیگر.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز