طراحی وب سایت برای ایرانیان خارج از کشور

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=1824

5/5 - (5 امتیاز)

فرقی نمی کند که شما در ایران باشید یا ایتالیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، استرالیا، کانادا، ترکیه ، مالزی ، امارات ، آمریکا و غیره، طراحی وب سایت شما می تواند از هر جای دنیا انجام بگیرد. اما برای انتخاب طراح باید به چه المان هایی توجه شود؟

دارکوب چیست؟

دارکوب یکی از برند های شناخته شده در طراحی وب سایت و سئو در ایران و جهان است. ما بیش از 16 سال است که در حوزه طراحی وب حضور داریم، به پشتوانه شهرت و اعتبارمان ما توانسته ایم به بیرون از مرزهای ایران رفته و به مشتریانمان در سراسر کره خاکی را سرویس دهی کنیم. و تا کنون بیش از 3500 وب سایت مختلف: شرکتی، فروشگاهی، خبری، آگهی، بازاریابی و غیره طراحی کرده ایم.

 

راه هایی برای طراحی وب سایت

طراحی وب سایت یک صنعت بسیار وسیع با تکنیک های متعدد است. همانطور که اینترنت و وب سایت ها فاصله های جغرافیایی از بین برده و شیوه های کسب و کار را متحول کرده است، روش کار شرکت های طراحی سایت نیز تغییر کرده است.

امروز شما برای طراحی سایت گزینه های زیادی دارید، مثلا: شرکت هایی طراحی سایت در شهرتان، فریلنسرهای پراکنده در جهان، سایت های وب ساز (که خودتان سایت بسازید)،  شرکت های معتبر در سایر کشور ها.

وجود گزینه های زیاد در هر زمینه ایی می توانند نشانه های متنوعی از قبیل توسعه اقتصادی، شیوه های نوین بازاریابی، ظهور دهکده ی جهانی، حتی توسعه فرهنگ فردگرایی، مصرف گرایی و غیره داشته باشد. که گاه به سود مصرف کننده نبوده بلکه سود را سمت صاحبان زیرک کسب و کارها هدایت می کند.

آیا داشتن گزینه های زیاد به انتخاب شما کمک می کند؟ آیا گزینه های بیشتر به معنی گزینه بهتر است؟ آیا زمان کافی برای بررسی بهترین گزینه را دارید؟ آیا ترجیح می دهید زمان بیشتری صرف کرده یا با هزینه کمتر سریع تر یک تجربه جدید به دست آورید؟

حال این ها چه ربطی به طراحی سایت دارد؟ انتخاب یک شرکت برای طراحی وب سایت امروز در وضعیت انفجار گزینه های زیاد است. این گزینه ها تنها مشتری را گیج کرده به سمت گزینه هایی هدایت می کند که زرق و برق بیشتر ظاهری دارند. در اینجا منظور من وب ساز هایی هستند که به مشتریان می گویند “شما حق انتخاب دارید، وب سایت خود را خودتان طراحی کنید. وب سایت خود را هر طور دوست دارید طراحی کنید. ما هزاران ابزار و پلاگین به شما می دهیم و غیره”.

حتی سایت های فریلنسر نیز اینگونه عمل می کنند. اما سعی می کنند با ارائه یک امتیاز بندی و پورتفولیو به شما کمک کنند که یک طراح مستقل را برای پروژه خود انتخاب کنید. با این حال جدا از ریسک های این مدل، یک طراح خوب در بازار فریلنسر ها ارزان نیست.

 

طراحی سایت درباره چیست؟

شما برای آنکه بتوانید یک طراح وب سایت خوب برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید بدانید که طراحی سایت درباره چیست؟

طراحان ایرانی یا خارجی؟

بدون شک هزینه طراحی سایت در ایران نسبت سایر کشورها پایین تر است. بهتر است که بدانید شاید نیمی از شرکت هایی که در خارج از ایران کار طراحی سایت می کنند، توسعه دهندگان آن ها در کشورهای آسیایی هستند و تنها کار واسطه گری بین مشتری و توسعه دهندگان در کشورها دیگر را انجام می دهند و هزینه بالایی را برای بازاریابی به طرفین تحمیل می کنند.

پس عملا نه تنها کیفیت سایت هایی که در ایران توسعه داده می شوند کمتر از نمونه های غربی نیست بلکه بسیاری از توسعه دهندگان خوب در شرق کره زندگی می کنند و پروژه ها از غرب به آن ها برون سپاری می شود. چون هیچ الزامی فنی وجود ندارد که حتما طراح و مشتری در یک شهر قرار داشته باشند.

خوب شاید برای شما اعتبار شرکت توسعه دهنده است که اهمیت دارد. خوب پس من به شما به عنوان یک هموطن پیشنهاد می کنم که در ایران به دنبال یک شرکت معتبر ثبت شده و با سابقه بگردید و پروژه های خود را با آن ها کار کنید.

بدون شک هیچ محصولی بدون مشکل نیست، اما شما با به کار گیری نیروی ارزان تر می توانید فرصت جبران و اصلاح را به خود بدهید. پس به مزیت توسعه دهندگان ایرانی را نادیده نگیرید.

 

پشتیبانی

من عادت دارم قبل از حرکت نگاهی به نقشه بندازم. اگر می خواهم به سمت جنوب بروم بدانم که در این مسیر بیابان های زیادی را باید پشت سر بگذارم، در انتهای راه نیز به خلیج فارس می رسم و باید سوار قایق شده و دیگر باید کارم را به یک ناخدا بسپارم.

پس از طراحی و راه اندازی وب سایت نیز پشتیبانی آن را چه کسی انجام می دهد؟ شرایط و هزینه های آن به چه شکل است؟ آیا این شرکت یا طراح مستقل زمان کافی برای پشتیبانی از پروژه هایی که تا به حال توسعه داده دارد؟ آیا این فرد یا سازمان سال دیگر هم در این حوزه فعالیت دارد که بتواند پروژه مرا پشتیبانی کند؟

با این که پشتیبانی وب سایت غیر قابل اجتناب است می تواند نشان دهنده کیفیت آن محصول نیز باشد.

پشتیبانی از این جهت اهمیت دارد که در پکیج های طراحی سایت خیلی به آن ها پرداخته نشده است. بخصوص در شرکت ها خارجی هزینه پشتیبانی راه در آمدزایی آن ها است. شاید پروژه را نسبت به رقبا ارزان تر توسعه دهند اما این ارزانی را در زمان خدمات پشتیبانی جبران می کنند. من پکیج هایی از شرکت های خارجی دیده ام که معادل هزینه توسعه وب سایت، سالیانه هزینه پشتیبانی طلب می کردند.

از سوی دیگر یک شرکت کوچک و طراح مستقل توانایی پشتیبانی محصولاتش را به اندازه شرکتی با انواع نیروی های متخصص در زمینه طراحی، هاست، امنیت، سئو، بازاریابی و غیره را ندارند.

 

پشتیبانی دارکوب

دارکوب با سیستم پشتیبانی آنلاین (تیکت) به صورت 24/7 از محصولات و مشتریان خود پشتیبانی می کنند. این پشتیبانی شامل آموزش پنل مدیریتی سایت، نگهداری سایت، هاست، امنیت، به روز رسانی و غیره می شود که برای سال اول رایگان ارائه می گردد.

به جرات می توان گفت که دارکوب با این سیستم پشتیبانی در کوتاه ترین زمان بهترین خدمات را با ارزان ترین هزینه به صاحبان وب سایت ها ارائه می دهد.

 

روش های طراحی

در طراحی وب سایت تکنولوژی های زیادی را می توان استفاده کرد. به طور کلی تکنولوژی های متن باز (PHP، MySQL، وردپرس، جوملا و غیره) و لاینسسی (محصولات میکروسافت). من به شخصه طرفدار تکنولوژی های متن باز هستم. چون ارزان تر بوده و توسعه دهندگان زیاد تری دارند. برای همین خلاقیت های بیشتری نیز در آن ها شاهد هستیم. متن باز ها را همه جا می توان دید: گوگل، توئیتر، فیسبوک و هزاران وب سایت دیگر.

از طرفی امکانات آماده ی زیادی وجود دارد که طراحان می توانند آن ها را به راحتی به سایت اضافه کنند. در استفاده از این امکانات باید به امنیت و کیفیت توجه کرد. مثلا قالب های آماده وب سایت و پلاگین ها.

اگر طراح شما حرفه ایی باشد می توان گفت محصول خوب را می تواند با هر تکنولوژی و امکاناتی به شما ارائه دهد. در غیر این صورت، حاصل بهترین ابزار در دست یک غیر حرفه ایی چیزی جز پروژه شکست خورده نخواهد بود.

 

روش توسعه سایت توسط دارکوب

ما در دارکوب طرفدار تکنولوژی های متن باز بخصوص PHP هستیم. این زبان برنامه نویسی و فریم ورک ها و سیستم های مدیریت محتوا (CMS) شاید بهترین ابزار برای توسعه انواع پروژه در مقیاس ها و حوزه های متفاوت است. برای همین ما در این 16 سال روی این زبان تمرکز داشته و در آن حرفه ایی شده ایم. پس امروز اعتماد به نفس آن را داریم که بهترین پروژه ها را توسعه دهیم.

ما پکیج های متنوع و پایه ایی را برای مشتریانمان در نظر گرفته ایم. جدا از آن شما می توانید با تهیه یک پروپوزال یا RFP نیازهای پروژه و اهداف آن را برای کارشناسان ما ارسال کرده، تا آنان بهترین راه حل را یافته و از نظر زمان و هزینه برآورد انجام داده و به شما ارائه دهند.

شما می توانید جلساتی را به شکل مجازی از طریق اسکایپ و واتس اپ با دارکوب داشته تا جزئیات بیشتر و قرارداد را با هم بررسی کنیم.

 

بهینه سازی و آینده وب سایت

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا سئو به سایت شما کمک می کند که در صفحه نتایج جستجو به بالاترین رتبه دست یابد تا کاربران (مشتریان بالقوه) در زمان جستجو کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار شما، با سایت و برند شما آشنا شوند.

تصور اکثر افراد این است که سئو بعد از طراحی سایت آغاز می شود. اما سئو از زمان طراحی وب سایت آغاز می گردد و پس از آن نیز ادامه می یابد. پس طراح شما باید با سئو آشنایی داشته باشد. از سوی دیگر وب ساز ها بخاطر سرعت و ساختار مشکل سئو دارند.

ما در دارکوب در زمان طراحی توجه مان به آینده وب سایت است. آن را طبق استاندارد های سئو توسعه و بهینه سازی می کنیم. به این توجه داریم که در آینده اگر پروژه به توسعه بخش های جدید نیاز داشت، امکان آن در طراحی ما در نظر گرفته شده باشد.

باز هم اگر بخواهیم هزینه سئو در ایران را با خارج از ایران مقایسه کنیم، به شکل واضحی این هزینه در ایران پایین تر است. علاوه بر این دارکوب در سئو از روشی استفاده می کند که وب سایت برای گروه زیادی از کلمات کلیدی به رتبه بالا برسد نه اینکه به چند کلمه کلیدی محدود باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز