استفاده از اینستاگرام برای بهبود SEO سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2333

5/5 - (1 امتیاز)

اینستاگرام برای سئو

اینستاگرام برای بارگذاری عکس­های زندگی شخصی و کاری یک گزینه بسیار عالیست. ولی آیا اینستاگرام به تجارت شما کمکی می­کند؟ بیاید ببینیم چگونه اینستاگرام برای SEO استفاده می­شود.

سئو و رسانه­ های اجتماعی

اینستاگرام به خودی خود یک ساختاری برای عملکرد جستجو دارد. اینستاگرام با استفاده از هشتگ کار می­کند و همچنین از عکس­ها و اسامی مردم، برندها و شرکت­ها نیز استفاده می­کند. اگر کسی نام شرکت یا هشتگ شما را تایپ کند شما می­خواهید آنچه که به شما نزدیک و یا از شما تقاضا می­شود را کنترل کنید. کاری که شما در جستجوی بینگ و یا گوگل انجام می­دهید. سئو و رسانه­های اجتماعی با هم در تعامل هستند. ولی آیا کارها و درگیری­های اجتماعی روی رتبه بندی SERP اثر می­گذارد؟ طبق Hootsuite و ژورنال موتور جستجو، گوگل به طور رسمی بیان کرده که از رسانه­های اجتماعی برای رتبه بندی استفاده نمی­کند. و همچنین اذعان داشته مشغله­های اجتماعی یک محصول جانبی ازکیفیت محتوا می­باشد چیزی که به نوبه خود پیوندهای ورودی، ذکر برندها، کاهش جستن­ها و کاهش خواندن­های گزاف و بیهوده را که همگی سیگنال­های SEO هستند که توسط موتورهای جستجو کنترل و مراقبه می­شوند را تولید می­کند.

اینستاگرام یک موتور جستجو می­باشد

اگر شما نام ریحنا را در گوگل تایپ کنید وب سایت رسمی ریحنا در جایگاه نخست رتبه بندی می­شود ولی مستقیما در زیر آن توییتر، یوتیوب و اینستاگرام قرار می­گیرند. از 5 پیوند اولی در SERP 4 تای آن توسط خود ریحنا کنترل می­شود، موتورهای جستجو ترافیک را دائما به سمت سایت­های رسانه­های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، تویتر و لینکدین هدایت می­کنند. بنابراین بهتر است از این موقعیت استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید اکانت برند شما یک پروفایل با اطلاعات بسیار مرتبط با مخاطبین آن رسانه اجتماعی دارد.

به جستجوی داخلی درون اینستاگرام فکر کنید. کاربران می­توانند در مورد مردم (توسط اسم آنها و یا نام کاربری آنها)، هشتگ­ها و یا مکان­ها تحقیق و جستجو کنند. طبق کمک اینستاگرام نتایج جستجو بر اساس فاکتورهای زیادی از قبیل مردمی که شما دنبال می­کنید و کسانی که شما به آنها متصل هستید و عکس­ها و فیلم­هایی که شما دوست دارید، مشخص می­شوند.

آیا گرام برای مخاطبین جوان است؟

وقتی شما در مورد اینستاگرام در خبرها می­شنوید این معمولا در مورد تاثیرگذارانی مانند Jake Paul و یا Kelie Jenner  می­باشد. مگر اینکه تجارت شما روی نوجوانان متمرکز شده باشد که شما بتوانید به آن فکر نکنید. اینستاگرام برای تجارت شما نیست. ولی جمعیتی که پشت اینستاگرام هستند و می­توانند از اینستاگرام استفاده کنند می­تواند شما را متعجب کند.

71 درصد از 18 تا 24 ساله­ ها می­گویند که از اینستاگرام استفاده می­کنند چیزی که شاید خیلی به چشم نمی­آید. اما اگر شما بدانید بیش از 50 درصد از 25 تا 29 ساله­ ها و 40 درصد از 30 تا 49 ساله ها نیز از پلت فرم­ های پخش عکس اسفاده می­کنند، احتمالا متعجب می­شوید. بنابراین با اینکه ممکن است اینگونه به نظر بیاید که اینستاگرام برای بچه­هاست ولی در واقع اینستاگرام با گستره مخاطبین بیشتری در ارتباط است.

Startup plus نکته جالبی را در مورد کاربران اینستاگرام خاطر نشان می­کند. نسل این هزاره، کسانی که با پلت فرم­ها بزرگ شدند دارند وارد 30 سالگی خود می­شوند و الان حرفه­ای­های جوان هستند.

لمس شخصی

اگر دارید به استفاده از گرام فکر می­کنید ابتدا باید به بهترین اکانت­های آن فکر کنید. محبوب­ترین اکانت­های اینستاگرام سرگرمی­ها هستند. مردم در اینستاگرام تجارب شخصی بیشتری را نسبت به فیس بوک انتظار دارند. بنابراین وقتی دارید اینستاگرام برای تجارت خود راه­اندازی می­کنید سعی کنید ان را شخصی کنید اینگونه دنبال کننده­های بیشتری را می­توانید جذب خود کنید.

برندسازی کنید و نه خریداری

وقتی اکانت اینستاگرام تجارت خود را راه اندازی کردید، مشغول بودن با پست­ها ممکن است به طور مستقیم به مشتریان انتقال داده نشود. بر اساس تجربه ما اینستاگرام یک وسیله برندسازی بسیار عالی است به خصوص برای آن دسته از تجارت­هایی که تصاویری قانع کننده دارند. داستان­های اینستاگرام کمک می­کند که نشان دهید چه کسی هستید، چه کاری انجام می­دهید و چگونه با دیگران فرق دارید. انتظار نداشته باشید که این کانال را فورا به منبع درآمد خود تبدیل کنید. به جای اصرار بر فروش فرهنگ شرکت خود را پخش کنید و به مشتریان خود اجازه دهید شما، محرک­ها و تاثیرهای شما را بشناسند. در مجموع، اینستاگرام وسیله­ای برای آگاه سازی از برندهاست و ممکن است کانال­های موثرتری برای رسیدن به مخاطبینی که در مرحله خرید هستند وجود داشته باشد. اگر می­خواهید بدانید چند کاربر از طریق اینستاگرام شما به سایت شما مراجعه می­کنند از گوگل آنالیتیک برای جمع­آوری داده استفاده کنید.

سوار بر پهنای باند

اگر می­خواهید لایک­های بیستری برای عکس­های خود بگیرید، سعی کنید از وسایلی مانند هشتگ­ها که بیشترین ترافیک را دارند استفاده کنید و یا با ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی درگوگل ادوورز و یا گوگل ترند می­توانید متوجه شوید چه کلماتی بیشترین کاربرد و گرایش دارند. اینگونه شما می­توانید دقیقا حول و حوش این کلمات پست­های خود را بهینه کنید. در تعداد هشتگ­ها در هر پست اینستاگرام هیچ محدودیتی وجود ندارد. بنابراین این کانال از پلت فرم­های دیگر مانند فیس­بوک و یا توییتر متفاوت است. اگرچه شما می­توانید به صورت نامحدود از هشتگ­ها استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از حداکثر 10 هشتگ می­باشد.

یک ترفند تجارت انتشار عکس­هایتان با یک عنوان و یک یا دو عنوان است. بعد از اینکه عکس به صورت زنده بارگذاری شد در قسمت نظرها می­توانید هشتگ­های بیشتری اضافه کنید. به این طریق می­توانید پست اولیه خود را تمیزتر به مخاطبان ارائه دهید و همچنین هنگامی که نظر شما در موتورهای جستجو نشان داده می­شوند مخاطبان به سمت عکس­های شما خواهند آمد.

یک راه دیگر برای کمک به رشد اکانت اینستاگرام شما از طریق پخش عکس­های دیگر کاربران می­باشد. اگر دیگر کاربران از محصول شما عکسی گرفته باشند می­توانید از آنها تقاضا کنید هنگام پخش عکس در اینستاگرام هشتگ مشخص (مثلا هشتگ شما) را اضافه کنند. سپس به عنوان بخشی از مدیریت اینستاگرام خود می­توانید هشتگ خود را جستجو کنید و پس از تقاضا برای اجازه آنها عکس­هایی که خودتان پیدا کرده­اید را دوباره پست کنید. شما می­توانید در نرم افزار اینستاگرام هشتگ­ها را جستجو کنید بنابراین باید اطمینان حاصل کنید هشتگ­هایی را مانیتور می­کنید که کاربران با استفاده از آنها می­توانند به شرکت شما مراجعه کنند.

از کلک­های کلاه سیاه ­ها دوری کنید

مانند سئو ، اینستاگرام هم پخش تکنیک­های کلاه سیاه­های خود را دارد. از خرید دنبال کننده­ها گرفته تا استفاده از ربات­ها برای اضافه کردن کاربران یا پست کردن نظرات از طرف آن­ها یا خیلی راه­های مصنوعی دیگر برای ارتقا دنبال کننده­های اینستاگرام وجود دارد.  ولی اینها می­تواند منجر به حذف اکانت شما شود. بنابراین ما تکنیک­های تقلب را هرگز پیشنهاد نمی­کنیم. یک ضرر بزرگتری که این تکنیک­های مصنوعی می­تواند داشته باشد سایه­بان است.

اما سایه­بان چیست؟

سایه­بان به این معنی است که اینستاگرام دسترسی شما به مخاطبین خارج از دنبال کننده­های اینستاگرام را برای شما خاموش کرده است. بنابراین محتوای اینستاگرام شما به مخاطبینی غیر از دنبال کننده­هایتان نشان داده نمی­شود بنابراین شما بیش از حیطه دنبال کننده­های خود نمی­توانید اطلاع رسانی کنید. بنابراین پیشنهاد می­شود کاری بر خلاف سرویس­های اینستاگرام انجام ندهید:

1) مثلا از ربات­ها برای دنبال کردن دیگر کاربران، محتوای پست و یا پست کردن نظرها استفاده نکنید.

2) اکانت­های بسیار زیادی را به سرعت دنبال نکنید. مثلا اگر می­خواهید 100 کاربر را دنبال کنید همه را در یک مرحله اضافه نکنید. این کار را در طول یک روز انجام دهید. به این طریق اینستاگرام فکر می­کند که شما یک ربات هستید.

3) هشتگ­های خود را مرتب چک کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها منظوری که شما می­خواهید را انتقال می­دهند. برخی هشتگ­ها ممکن است برای محتوای نامربوط استفاده شوند. اطمینان حاصل کنید که از هشتگ­های شما برای چیزهایی که ممکن است اینستاگرام توهین آمیز یا نامناسب تلقی می­کند، استفاده نمی­شود.

خبر خوب در مورد سایه­بان این­است که معمولا همیشگی نیست. اگر شما 48 ساعت از پلت فرم خود دور باشید سایه­بان معمولا خاموش می­شود. بنابراین اگر فکر می­کنید که این اتفاق برای اکانت شما افتاده نکات قبل را بخوانید و به خود یک مرخصی دو روزه دهید.

ما دریافتیم که داشتن 5 تا 6 پلت فرم رسانه اجتماعی همیشه کاربردی و قابل مدیریت برای یک تجارت نیست. هر اکوسیستم اجتماعی از قبیل محتوای سایت شما یک کاربری دارند. ما پیشنهاد می­کنیم یک پروفایل ساده ایجاد کنید که به همه مکان­های مرتبط پیوند داشته باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز