سئو Off Site به چه معناست؟

نوشته شده توسط سپیده سالاری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3089

5/5 - (4 امتیاز)

سئو در دنیای وب به معنای بهینه سازی سایت بر اساس استانداردهای موتور جستجو است که در این راستا باید از کلمات کلیدی مشخص استفاده شود. همانطور که می دانید گوگل مهم ترین و پربازدید ترین موتور جستجوگر در دنیا می باشد که در این مقاله منظور ما از موتور جستجو همان گوگل است.

به زبان ساده می توان چنین گفت: هر شخص و کاربری کلمه یا جمله ای را در گوگل سرچ می کند روی نتایج ابتدایی صفحه اول کلیک می کند پس به این نتیجه می رسیم که سایت هایی که در رتبه های یک تا سه صفحه اول گوگل وجود دارد پر اهمیت تر و بیشترین بازدید و کلیک را خواهند داشت و این مورد موجب رونق کسب کار شما می شود.

پس رقابت در حوزه SEO بسیار بالاست و روش ها و مراحل بسیاری در این خصوص وجود دارد.

گوگل یک سری الگوریتم دارد که براساس این الگوریتم ها، وب سایت ها در نتایج جستجو لیست می شوند که به این نتایج جستجو یا صفحه، اصولا SERP می گویند و البته باید گفت هر چند وقت یکبار الگوریتم های جدید در این خصوص ارائه می شود و روز به روز کار را برای سئو کاران سخت تر می کند این کار به این علت است که این کمپانی بزرگ خدماتی به نام گوگل ادوردز یا همان تبلیغات کلیکی در اختیار کاربران خود قرار داده است. به این معنی که کاربر در ازای پرداخت هزینه به گوگل از این کمپانی درخواست نمایش وب سایت در صفحه اول را می کند و با این کار ترافیک سایت شما یا همان بازدید سایت افزایش پیدا می کند.

اگر صاحب وب سایتی امکان استفاده از گوگل ادوردز به دلیل گران قیمت بودن را نداشته باشد، بهتر است از سئو طبیعی استفاده کنید.

 

سئو off site دارکوب

فرق بین گوگل ادوردز و سئو

در حوزه سئو باید هزینه زمانی بسیاری را صرف کرد تا یک سایت در نتایج  جستجو دیده شود و به عنوان نتیجه برتر انتخاب شود اما یکی از تفاوت های این روش با ادوردز ماندگاری بالاتر آن است ولی روش ادوردز گرانتر است اما چون سایت را در رتبه اول قرار می دهد طرفداران بسیاری دارد. دانستن این نکته الزامی است که در این روش بنابر تعداد کلیک از هزینه شما کم می شود و به این معنا نیست که شما مدت زمان زیادی در صفحه اول می مانید.

اگر بخواهید سئو را به صورت اصولی و درست انجام دهید باید یکسری مهارت های فنی، خلاقانه و تحلیل هایی هم انجام دهید.

در ابتدا باید گفت تکنیک های زیادی برای سئو وجود دارد که بستگی به نوع هدف این تکنیک ها متفاوت است. ولی در اخر هدف اصلی رساندن سایت به رتبه اول موتور جستجو می باشد.

سئو به دو قسم داخلی (On Site)  و خارجی (Off Site)  تقسیم می شود.

گوگل در رتبه بندی سایت ها, تعداد زیادی فاکتور دارد مثل محتوا، لینک سازی و موارد فنی که مربوط به حوزه سئو داخلی است و شامل سرعت سایت، متاتگ ها و غیره می باشد.

گوگل رفتار کاربرانی که یک عبارت را جستجو می کند مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد یعنی وقتی شما هر چیزی را در اینترنت سرچ می کنید شما را مورد ارزیابی قرار می دهد و می خواهد اطلاع پیدا کند شما در چه سایت هایی کلیک کرده اید. چه قدر زمان گذاشتید داخل سایت را نگاه کنید. پس شما هر نوع سایتی در هر زمینه کاری داشته باشید مهم این است چه تعداد کاربر، چقدر زمان در سایت شما صرف کرده باشند.  یعنی می توان گفت 90 درصد کاربران برای رفع نیازهای خود در گوگل جستجو می کنند.

نکته بسیار بسیار مهم “شما برای موفقیت در فضای آنلاین، نیاز به سئو ارگانیک دارید”

سئو یکسری اصطلاحات مهم دارد که شامل:

سئو داخلی (On Site SEO)

سئو خارجی ( Off Site SEO)

سئو محتوا (Content SEO)

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

که در این مقاله قصد داریم در مورد سئو خارجی یا همان Off Site SEO توضیحاتی بدهیم

 

سئو سایت دارکوب

 

سئو خارجی( Off Site SEO)

  • ابتدا باید کلمات کلیدی با درجه بندی و تاثیر آن در هدف نهایی را پیدا کنیم.

بهترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی و مناسب، استفاده از ابزار key word planner گوگل می باشد.

کلمات کلیدی به دو صورت  کوتاه (تک سیلابی ) و طولانی (چند سیلابی) می باشد که اصولا ما به شما پیشنهاد می کنیم از کلمات کلیدی طولانی در ابتدای کار استفاده کنید زیرا زودتر به نتیجه می رسید و دیده می شوید این کار می تواند برای به نتیجه رساندن کلمات تک سیلابی شما نیز کمک کند.

حالا که کلمه کلیدی اصلی را پیدا کردید تازه کار اصلی شما به عنوان یک سئو کار شروع می شود در واقع باید یک نوع اولویت بندی برای کلمات کلیدی مورد نظر خودتان انجام دهید سختی کلمات کلیدی در اولویت بندی به شما بسیار کمک می کند و بسیار هم مهم می باشد.

  • مرحله دوم، تولید و درج محتوا بهینه شده مرتبط در حوزه کاری به صورت متداوم در سایت و بهینه سازی تصاویر مربوط است. این مرحله بسیار مهم می باشد.
  • مرحله سوم در سئو خارجی، لینک سازی یا همان بک لینک سازی می باشد که اهمیت بسیاری دارد.

چون در بعضی موارد خیلی از فاکتورهای مربوط به سئو را در سایت خود رعایت نکردید ولی لینک سازی قوی برای آن انجام داده اید که البته امروزه این روش دیگر پیشنهاد نمی شود و لینک سازی به تنهایی نمی تواند موجب پیشرفت سئو شود.

مرسوم ترین و متداول ترین روشی که موتورهای جستجو یک صفحه ای را پیدا می کنند توسط لینک های خارجی می باشد.

در حوزه لینک سازی اگر با روش نامناسب پیش بروید ممکن است به سایت آسیب زده و اگر از روش درست پیش رود باعث میشه سایت ارتقا پیدا کند. در واقع بک لینک سازی مانند راه رفتن بر لبه پرتگاه است.

لینک هایی اثرگذاری خوبی دارد که در مکان مناسب و به روش درست درج شود.

بک لینک مجموعه لینک هایی هستند که توسط سایت های دیگر برای شما درج شده است.

لینک ها شامل دو نوع فالو و نوفالو هستند.

لینک فالو یعنی سایت مبدا به شما اعتبار هم می دهد و اثر مستقیمی روی سئو شما می گذارد.

لینک نوفالو یعنی سایت مبدا هیچ اهمیتی نمی دهد که سایت شما اسپم هست یا نه، به همین خاطر برای شما لینک نوفالو قرار می دهد که می توان گفت زیاد تاثیر گذار نیست.

چند مکان که در آن می توان لینک سازی انجام داد:

  • تالار های گفتگو و فروم ها
  • دایرکتوری و ثبت مشاغل
  • ساختن و ایجاد بلاگ

هدف ما در این مقاله معرفی اجمالی سئو به شما دوستداران این علم بود برای کسب این دانش لازم است سایر مقالات ما را مطالعه بفرمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز