ایجاد وب سایت جدید و یا به روزرسانی سایت های قدیمی

نوشته شده توسط زهرا نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=354

4.1/5 - (11 امتیاز)

لیست مطالب

دلایلی که باید وب سایتتان را به روزرسانی کنید:

زمانی که شما سایتی را رتقاء می دهید ، این کار کمک می کند تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. طولانی شدن مدت قرارگیری مطالب  بر روی وب سایت، روزگاری بسیار مرسوم بود، ولی امروزه کاربران بسیار فهمیده و زرنگ شدند. همچنین موتورهای جستجو الگوریتم های خود را با دقت بیشتری اجراء می کنند. بنابراین به روزرسانی محتوای سایت امری ضروری است. بنابراین اگر مطمئن نیستید که وب سایت خود را به روزرسانی کنید یا خیر؛ در زیر دلایلی بیان شده است که نشان می دهد باید محتوای وب سایت خود به روزرسانی کنید:

محتوای قدیمی برند شما را منعکس نمی کند

برند شما باید واضح و صریح، مشخص باشد. برند شما در دنیای اینترنت تا 24 درصد تبلیغ کسب و کارشما را می کند. اگر جدیدا تغییراتی در کسب و کار خود داده اید باید وب سایت خود را به روزسانی کنید، در غیر این صورت ممکن است که در جذب مخاطبان دچار مشکل شوید و یا مخاطبان شما نتوانند به درستی شما را بشناسند.

نمی توانید مشتریان خود را به خوبی جذب کنید

اگر مشتریانتان به خوبی شما را نشناسند، نمی توانید آنها را جذب کنید. یک قانون طلائی می گوید که کسب و کار خود را به درستی به مخاطبان خود نشان دهید. محتوا و گالری هایی را که به درستی نشان دهنده کسب  و کارتان است را در وب سایت خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام مطالب شما سازگار با برندتان است.

انواع به روز رسانی های وب سایت

همانطور که تمام وسایل و کالا هایی که ما داریم پس از مدت زمانی فرسوده می شود، محتوای وب سایت نیز بعد از گذشت مدت زمانی، فرسوده می شود. در این زمان است که باید به روزرسانی ها انجام شود. به روزرسانی ها از دو جهت انجام می شود: به روز رسانی محتوا و به روز رسانی نرم افزاری.

به روز رسانی محتوایی

به رورسانی محتوایی، به روز رسانی مهمی می باشد. محتوای سایت شامل نوشته ها، عکس ها و ویدئوها است. سایت شما باید دارای محتوای جذاب برای کاربران باشد تا بتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.

به روزرسانی های محتوایی برای رتبه بندی سایت، بسیار مهم و ضروری است. هر چقدر محتوا جدیدتر و به روزتر باشد برای سایت مهم تر است.

به روزرسانی نرم افزاری

معمولا به روزرسانی نرم افزاری سایت به دو صورت انجام می شود. یا به صورت دستی و یا به صورت اتوماتیک. اگر از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید، معمولا این سیستم ها به صورت اتوماتیک به روز رسانی می شوند. اما برخی از سیستم های مدیریت محتوا که به صورت منبع باز هستند نیاز هستند که به صورت دستی به روزرسانی شوند. به روزرسانی این نرم افزارها بسیار ساده است و فقط مستلزم چند کلیک می باشند.

مزایای به روزرسانی محتوا

در اینجا برخی از مزایای به روزرسانی محتوا را خواهیم گفت:

بر روی رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد

ربات های خزنده موتورهای جستجو به محتوا به خصوص محتوای تازه علاقه بسیار دارند. آنها پست ها و محتوای جدید را در لیست بالاتری برای رتبه بندی قرار می دهند.

نکاتی برای به روزرسانی آسان تر وب سایت

وب سایت ها در صورتی که به روز نگاه داشته شوند، موثرتر خواهند بود. اگرچه بسیار واضح است که به روزسانی برای هر وب سایتی ضروری است اما با این حال هنوز هم بسیاری از وب سایت ها وجود دارند که به این موضوع آگاهی ندارند. واقعیت تلخ این است که هنوز بسیاری از وب سایت ها به روز رسانی نمی شوند. واقعا ضروری است که کارمندان و مدیران سایت ها بتوانند خودشان سایتشان را بدون نیاز به مراجعه به طراحان به روزرسانی کنند.

این دقیقا همان کاری است که سیستم های مدیریت محتوا می خواهند برای شما انجام دهند. متاسفانه وب سایت هایی که مبتنی بر سیستم های مدیریت محتواهستند ،گاهی اوقات به روزرسانی آنها، کمی گیج کننده است و طراحان و یا وب مسترها باز هم درگیر به روزرسانی های آنها هستند.

اگر شما در حال ساخت یک وب سایت جدید هستید، اطمینان حاصل کنید که شما و کارمندان شما بدون داشتن دانش فنی خاصی؛ قادر به، به روزرسانی وب سایت هستند.

در زیر نکاتی برای ساخت وب سایت هایی که به آسانی به روزرسانی می شوند گفته شده است:

از صفحات HTML استاتیک استفاده نکنید

اگر طراح سایت شما پیشنهاد ساخت یک وب سایت استاتیک را داد آن را قبول نکنید. در گذشته ساخت وب سایت در dreamwaver  معقول بود. اما امروزه دیگر این چنین نیست. امروزه سایت ها با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا (cms)  ساخته می شوند. سیستم مدیریت محتوا که شما انتخاب می کنید تاثیر بسیار زیادی بر روی ویرایش و به روزرسانی وب سایت شما دارد. برخی نکات که در هنگام ساخت وب سایت باید در نظر بگیرید:

  • محتوای متن و تصویر سایت را از هم جدا کنید.
  • توانایی ویرایش محتوا در همان محل را قرار دهید.
  • توانایی پشتیبانی از هر نوع ساختار محتوایی را داشته باشید.

از ویرایشگر Wysiwyg سوءاستفاده نکیند

برای ورود مطالب ساده یک ویرایشگر Wysiwyg می تواند عالی باشد. این ویرایشگر به شما اجازه می دهد که فقط متن را بدون دانش کد نویسی html به راحتی قرار دهید.

اکثر ویرایشگرهای wysiwyg به طور خودکار ، متن را در تگ های پاراگراف های p  قرار می دهند. اما شما باید تگ های H1  و  H2  و H3   را به عناوین خود اعمال کنید. بنابراین به نظر نمی رسد که این ویرایشگر بتواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند.

چرا به روزرسانی محتوای قدیمی لازم است؟

یکی از مهم ترین دلایل به روزرسانی محتوا، بالا رفتن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو است. اگر محتوا قدیمی باشد، کاربر به محض این که وب سایت را مشاهده کند ، سریعا سایت را ترک می کند.

منظور از طراحی مجدد سایت چیست؟

طراحی مجدد سایت به منظور راه اندازی مجدد سایت های قدیمی استفاده می شوند. این فرآیند برای این منظور انجام می شود که وب سایت هایی که مدتی به حال خود رها بوده اند و بازدید کننده زیادی ندارند مجددا بازدیدکنندگان خود را به دست بیاورند.

چرا وب سایت های قدیمی نیاز به طراحی مجدد دارند؟

به دلایل مختلفی ممکن است یک سایت نیاز  به طراحی مجدد داشته باشد:

  1. در صورتی که سایت بسیار قدیمی باشد به طوری که با الگوریتم های گوگل سازگاری نداشته باشد؛ طراحی مجدد سایت لازم می باشد.
  2. در صورتی که سایت با دستگاه های جدید مانند تبلت ها و یا گوشی های هوشمند جدید مطابقت نداشته باشد.
  3. به دلیل بالا بردن امنیت سایت ، طراحی مجدد سایت های قدیمی نیز لازم می باشد.
  4. برای زیبایی ظاهری و تنوع در ظاهر سایت

مزایای به روزرسانی سایت

  1. به منظور بهینه سازی بهتر برای موتورهای جستجو
  2. افزایش کیفیت سایت و در نتیجه افزایش بازدیدکنندگان سایت
  3. بهینه سازی کد های سایت برای افزایش امنیت
  4. به روزرسانی امکانات سایت
  5. استفاده از زبان های برنامه نویسی دیگر در سایت

چگونه یک وب سایت را بدون از دست دادن سئو طراحی مجدد کنیم؟

در هنگام طراحی مجدد سایت باید نکاتی را در نظر بگیرید و اعمال کنید تا از افت رتبه وب سایت خود پیشگیری کنید. عدم موفقیت در انجام این نکات ممکن است منجر به اشتباه موتورهای جستجو در مورد رتبه بندی وب سایت شود و این به اعتماد وب سایت شما ، لطمه وارد خواهد کرد.

طراحی مجدد وب سایت گاهی اوقات ضروری و لازم است

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا طراحی مجدد سایت ضروری است. شایع ترین دلایل آن عبارتند از:

  • تغییر ظاهری وب سایت (بازدیدکنندگان از اینکه ظاهر یکنواخت را ببینند؛ خسته می شوند).
  • می خواهید برند خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • می خواهید پلت فرم خود را از وردپرس به جوملا تغییر دهید.
  • می خواهید سایت خود را به نسخه موبایل دوستانه تبدیل کنید.

طراحی مجدد وب سایت لزوما به معنای تغییر دامنه وب سایت شما نیست، بنابراین در این موارد فرض می کنیم که همان دامنه را نگاه دارید اما شیوه نمایش وب سایت را تغییر دهید.

وب سایت خود را همیشه به روز نگاه دارید و به طور مداوم طراحی خود را بهبود ببخشید. تجربه کاربر همیشه مهمترین موضوع است که نه تنها برای افزایش بازدید سایت مهم است  بلکه برای گوگل نیز بسیار مهم است.

مراحل طراحی مجدد سایت

وب سایت جدید خود را در یک url  موقت، تنظیم کنید

همیشه سعی کنید که وب سایت جدید خود را در یک url  موقت نگاه دارید. بر روی طراحی جدید خود کار کنید  و زمانی که آماده شد و مطمئن شدید که هیچ مشکلی وجود ندارد ، دامنه را تغییر دهید.

برخی تنظیمات فنی جزئی برای انجام این کار وجود دارد ؛ اما میزبان وب سایت شما باید بتواند شما را راهنمایی کند و یا حتی آخرین تنظیمات را برای شما انجام دهد.

تست وب سایت

وب سایت جدید خود را تست کنید و مطمئن شوید هیچ مشکل یا لینک شکسته ای وجود ندارد. زمانی که تغییرات را در سایت جدید خود اعمال کردید باید لینک های وب سایت را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که لینک شکسته و یا مشکلی در وب سایت وجود ندارد. برای این کار می توانید از ابزارهای رایگان نیز استفاده کنید. احتمال این وجود دارد که برخی از لینک های شکسته و یا خراب در کد های css  و یا جاوااسکریپت وجود داشته باشد. ممکن است حتی  این لینک ها بر روی سئو تاثیری نداشته باشند اما بهتر است که قبل از اینکه مشکلی به وجود بیاورند آن را اصلاح کنید.

لیستی از تمام صفحات وب سایت قبلی خود داشته باشید

زمانی که ساختار url  یک وب سایت تغییر می کند؛ بسیار مهم است که شما گوگل و سایر موتورهای جستجو را از این موضوع معطل کنید. عدم انجام این کار باعث افت رتبه بندی سایت شما می شود درنتیجه اعتماد خود را از دست خواهید داد و ترافیک آلی وب سایت شما از دست خواهد رفت.

اولین گام این است که فهرستی از تمام آدرس های موجود در وب سایت خود داشته باشید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که نقشه سایت خود را داشته باشید و آن را به عنوان یک فایل متنی ذخیره کنید.

به وب سایت جدید خود سوئیچ کنید

زمانی که برخی و یا همه url  های شما تغییر کردند، شما می توانید به وب سایت جدید خود سوئیچ کنید. این مرحله یک مرحله حیاتی می باشد. پس از این همه مراحل سخت در طراحی سایت خود، تست وب سایت جدیدتان آماده انجام است تا با یک کلیک به سایت جدید خود سوئیچ کنید. کاری که باید در اینجا انجام دهید این است که برای همیشه به وب سایت جدید خود سوئیچ کنید.

مطمئن شوید که وب سایت جدید با گوگل وب مستر تائید شده است

بعد از اینکه به وب سایت جدید خود رفتید ابتدا اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست کار می کند. گام بعدی این است که به ابزار وب مستر تولز بروید و اطمینان حاصل کنید که وب سایتتان تائید شده است. اگر اینطور نبود شما باید آن را مجددا طراحی کنید تا بتوانید نظارت داشته باشید که چگونه گوگل و بینگ وب سایت جدید را نشان می دهند.

از ابزار FETCH AS GOOGLE استفاده کنید

از این ابزار استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که گوگل می تواند به درستی وب سایت جدید را بخواند. در ابزار گوگل وب مستر تولز از FETCH AND RENDER استفاده کنید تا مطمئن شوید گوگل به درستی می تواند وب سایت را بخواند.

اگر هیچ مشکلی وجود نداشت ، وب سایت را مجددا ارسال کنید و با کلیک کردن بر روی دکمه SUBMIT INDEX به فهرست های گوگل بپیوندید.

Robot.txt  را بررسی کنید

موضوع دیگری که در این مرحله باید بررسی کنید ربات های شما هستند. برای این منظور می توانید از ابزار robot.txt.tester  استفاده کنید. ربات ها فایل های ساده هستند که توسط مدیران به کار می روند تا اجازه و یا رد دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت ها را بدهند.

یک پیکربندی اشتباه در robot.txt می تواند دسترسی به خزنده های موتورهای جستجو را از بین ببرند و این می تواند بسیار خطرناک باشد . بنابراین باید در اسرع وقت پیگیری شود.

نقشه سایت را به گوگل و یا بینگ ارسال کنید

گام بعدی و نهایی این است که نقشه  سایت را به گوگل و یا بینگ ارسال  کنید. اگر آدرس های شما تغییر کرده باشند، نقشه گوگل xml  جدیدی خواهد داشت و این به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد که وب سایت طراحی شده شما را سریعتر نشان دهد تا از افت رتبه بندی جلوگیری شود.

بر رتبه بندی خود نظارت داشته باشید

همیشه قبل و بعد از طراحی مجدد سایت ، رتبه بندی سایتتان را چک کنید. برای این کار می توانید از یک ابزار ارزیابی استفاده کنید و یا می توانید دستی این کار را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که برخی نوسانات ممکن است درچند روز ابتدایی بعد از طراحی مجدد رخ دهند. اگر این چنین شد مثلا رتبه وب سایتتان ناگهانی بالا و یا پائین رفت، نگران نباشید.

در اغلب موارد تغییر تم و یا تغییر url  های سایت، تاثیر منفی نمی گذارند. بیشتر احتمال وجود دارد که با رتبه بندی مشکل ایجاد شود که با در نظر گرفتن تمام نکات گفته شده این احتمال نیز به حداقل می رسد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز