کاهش 50 درصدی بودجه ی بازاریابی توسط گوگل

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3928

5/5 - (1 امتیاز)

صاحبان مشاغل و کسب و کار های آنلاین به خوبی می دانند که مردم فقط برای انجام کاری آنلاین نمی شوند، بلکه آنها به صورت آنلاین زندگی می کنند. برخی از مردم تمام زمان خود را در طول یک روز به گشت و گذار در فضای مجازی برای انجام امورات مختلف از خرید و انجام امور بانکی گرفته تا بازی و سرگرمی صرف می کنند. برای دارندگان مشاغل مختلف آنلاین، بودن در جایی که مردم حضور دارند به معنای یک فرصت برای فروش بیشتر و ارتقاء تجارت می باشد. اما برای موفقیت در دستیابی به مشتریان به بودجه ای نیاز دارید.

در همین راستا اخبار رسیده حاکی از آن است که بر اساس  محتوای داخلی مشاهده شده توسط CNBC در نیمه ی دوم سال گوگل بودجه بازاریابی را تا نصف کاهش می دهد.

شاید این کاهش بودجه ی بازاریابی راهی برای نگه داشتن درآمد، به دلیل کاهش تبلیغات در ایام بحران شیوع کرونا باشد.

البته این در اعلامیه نیز بیان شده است که گوگل در بخش هایی که کاربران و تجارت ها به حمایت گوگل برای پیشرفت و ترقی شان نیاز دارند، کاهشی صورت نمی گیرد.

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که کاهش بودجه ی بازاریابی بر روی حمایت از مشتریان و تجارت های فعلی تأثیری نمی گذارد.

طبق یک توئیت از یک بازاریاب جستجوگر آشنا به تبلیغات مسافرتی، کاهش تبلیغات مرتبط با مسافرت ممکن است یکی از چندین فاکتور مؤثر بر رشد منفی درآمد باشد.

بهتر است شما استراتژی های جدید بازاریابی آنلاین را امتحان کنید و کمپین هایی را در راستای داده هایی از Google Ads و Analytics برنامه ریزی کنید و تا زمانی که تجارت شما به اهداف خود برسد، تغییراتی را اعمال کنید.

بازاریابی گوگل چیست؟

بازاریابی گوگل سرویس و خدماتی می باشد که توسط گوگل حمایت می شود و صاحبان مشاغل آنلاین می توانند در آن به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازند و موتور های جستجوگر گوگل این محصولات را در وب سایت های مختلف به نمایش می گذارند.

بودجه ی تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل به شما این اجازه را می دهد که برای گروه های خود به صورت روزانه یک مقدار بودجه ی متوسطی را در نظر بگیرید و در هر زمانی که بخواهید بتوانید آن را تغییر دهید.

این بودجه ی متوسط روزانه، مبلغی است که شما می توانید در هر روز در ماه هزینه کنید.

در حالیکه ممکن است میزان هزینه ی شما در هر روز متفاوت باشد، شما بیشتر از حد مجاز شارژ ماهانه ی خود پرداخت نخواهید کرد.

در برخی روزها ممکن است تبلیغات شما ترافیک بیشتری را به دنبال داشته باشد و دو برابر بودجه ی روزانه ی خود خرج کنید. آن روز ها با روزهایی که هزینه ی شما کمتر از بودجه ی روزانه ی شما باشد، متعادل می شود.

اگر در حال ایجاد یک گروه با یک شروع و پایان مشخصی هستید، می توانید یک بودجه ی کلی برای کل دوران گروه در نظر بگیرید. بودجه های کلی گروه فقط در حال حاضر فقط برای گروه های ویدئویی در دسترس است.

چگونه برای بودجه ی متوسط روزانه تصمیم گیری کنید

با Google Ads بر اساس اهداف تبلیغاتی خود و میزان عمومی که شما برای پرداخت در هر روز نسبت به آن راحت هستید، یک بودجه ی متوسط روزانه برای هر گروه انتخاب می کنید.

به طور مثال اگر شما در یک ماه حدود 304 دلار برای تبلیغات هزینه می کنید. با تقسیم 304 بر 30.4 به طور متوسط روزانه 10 دلار دریافت می کنید. در واقع با تقسیم بودجه ی ماهانه بر تعداد روزهای متوسط یک ماه ، متوسط روزانه محاسبه می شود.

همچنین شما می توانید یک بودجه ی اشتراکی ایجاد کنید که به شما اجازه می دهد تا بودجه را به چند گروه اختصاص دهید.

چه زمانی از بودجه ی کل گروه استفاده کنید

هنگامی که شما می دانید چه مقدار برای کل گروه می خواهید بپردازید، شما می توانید یک بودجه کل برای گروه ایجاد کنید. در حال حاضر بودجه ی کل فقط برای گروه های ویدئویی با یک شروع و پایان مشخص در دسترس می باشد.

شما یک گزینه برای انتخاب کل بودجه گروه، هنگام ایجاد بودجه ی گروه ویدئویی دارید. فقط به خاطر داشته باشید که بعد از ایجاد گروه نمی توانید نوع بودجه را تغییر دهید.

Google Ads سعی دارد که کل بودجه ی شما را به طور مساوی در مدت دوره ی گروه شما، با در نظر گرفتن روز های پر ترافیک و کم ترافیک برای بهینه سازی عملکرد گروه شما، صرف کند. به طور مثال اگر گروه ویدئویی شما در روزهای دوشنبه و سه شنبه کمتر مشاهده شود و در آخر هفته تعداد بازدید های بیشتری داشته باشد، Google Ads با صرف هزینه ی بیشتر در روزهایی که احتمالاَ ویدئوهای شما بازدید بیشتری دارند، با در نظر گرفتن اهداف بودجه ی عمومی، عملکرد شما را بهینه می کند.

با یک بودجه ی کل گروه، فقط به اندازه ی مبلغی که برای یک کمپین وارد می کنید، صورت حساب شما دریافت می شود، حتی اگر تبلیغات گوگل ارزش بیشتری از بازدید های صورت گرفته داشته باشد.

چگونگی تأثیر گذاری اعمال تغییرات در بودجه ی تبلیغاتی

وقتی بودجه ی تبلیغات روزانه ی خود را تغییر می دهید، این تنظیمات را بلافاصله در حساب خود مشاهده خواهید کرد. بر اساس زمانی که بودجه ی خود را تغییر می دهید، راهی که کمپین شما بودجه ی شما را خرج می کند، متفاوت خواهد بود.

کمپین ها به طور معمول حدود 50% از بودجه ی خود را در نیمه ی اول روز و مابقی را در نیمه ی دوم روز صرف می کنند. با این حال اگر تقاضا برای تبلیغات شما بیشتر در اوایل روز باشد، ممکن است لازم باشد صبح ها بیشتر هزینه شود.

اگر متوسط بودجه ی روزانه ی خود را به طور چشمگیری کاهش دهید، ممکن است تبلیغات شما برای مابقی روز به طور چشمگیری کاهش یابد.

بر اساس بالاترین متوسط بودجه ی روزانه که انتخاب کرده اید، هزینه دریافت می شود.

وقتی بودجه ی خود را در طول یک ماه تغییر می دهید، هزینه ی شما برای مابقی ماه از بودجه ی روزانه ی متوسط جدید شما ضربدر در روز های باقی مانده ی ماه تجاوز نخواهد کرد.

خلاصه

هر اندازه که شما بخواهید و هزینه کنید، تبلیغات گوگل می تواند در تجارت شما برای دستیابی به اهدافتان کمک کند. فقط بایستی در مورد هزینه برای تبلیغات و بازاریابی از طریق گوگل دقت کنید و با استفاده از نکات هوشمندانه و برنامه ریزی شده تبلیغ کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از استراتژی های تبلیغاتی گوگل در تجارت خود بهره ببرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز