آیا هزینه کردن برای سئو اشتباه است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3974

4.7/5 - (9 امتیاز)

پاسخ این سؤال یک “خیر” بزرگ است. هر کسب و کاری باید در بهینه سازی برای موتور های جستجوگر سرمایه گذاری کند. بهینه سازی برای موتور های جستجوگر، فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای به حد اکثر رساندن ترافیک ارگانیک از موتور های جستجوگر است.

صاحبان وب سایت ها و کسب و کار های آنلاین که در زمینه ی سئو هزینه و سرمایه گذاری نمی کنند مرتکب اشتباه بزرگی می شوند و روزانه بخش بزرگی از درآمد خود را از دست می دهند. در واقع هزینه کردن برای سئو یک الزام و ضرورت می باشد. در این بخش از مقاله به بررسی اینکه چرا سرمایه گذاری برای سئو یک ضرورت است، می پردازیم.

دلایل سرمایه گذاری و هزینه کردن بر روی سئو

  1. افراد زیادی روزانه در جستجوی محصولات و خدمات شما در موتور های جستجوگر می باشند.

بر اساس تحقیقات، بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در اینترنت وجود دارد و بیش از 93% از فعالیت های آنلاین در موتور های جستجوگر شروع می شوند. در هر ثانیه بیش از 4000 جستجو و روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو انجام می شود. همه ی اینها می توانند فرصت های بسیار مناسبی برای دارندگان کسب و کار های آنلاین باشد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را ارائه دهند و در چشم بازدیدکنندگان بیاورند. یکی از مهمترین مزایای سئو این است که کاربران بی شماری از موتور های جستجوگر برای یافتن محصول و یا خدماتی، استفاده می کنند و سرمایه گذاری بر روی سئو و بهینه سازی برای موتور های جستجوگر به معنای کسب موقعیت های فروش و سود بیشتر است.

  1. سرمایه گذاری برای سئو به معنای کشاندن ترافیک با کیفیت به سمت وب سایت خود می باشد

مردم همیشه به دنبال حل مشکلات خود می باشند و سرمایه گذاری بر روی سئو باعث می شود که آنهایی که شما راه حلی برای مشکلشان دارید، به سمت وب سایت شما بیایند. شما با هزینه کردن بر روی سئو می توانید ترافیک ارگانیک و با کیفیت را بدون نیاز به تبلیغات به سمت وب سایت خود بکشانید. بر اساس گزارشات بیان شده است که صنعت سئو بیش از 65 میلیارد دلار ارزش دارد.

  1. استفاده از سئو ضریب نرخ تبدیل را افزایش می دهد

در واقع ترافیک حاصل از سرمایه گذاری بر روی سئو نرخ تبدیل بیشتری دارد و با کسب رتبه های بالاتر در موتور های جستجوگر می توانید موقعیت بهتری برای کسب و کار خود به منظور افزایش نرخ تبدیل به دست آورید. در حقیقت، ترافیک حاصل از موتور های جستجوگر، برای اکثر وب سایت ها بهترین نرخ تبدیل را دارد.

  1. سئو باعث افزایش فروش می شود

کسب و کار های کوچک که محصولات و یا خدمات با کیفیتی دارند برای اینکه بتوانند به سطح فروش ایده آل خود برسند بایستی ماه های زیادی را در زمینه ی کاری خود صرف کنند و مشتریان زیادی جذب کنند تا بتوانند به نتیجه ی دلخواه خود برسند. این در حالیست که استفاده از سئو، می تواند آنها در مدت 5 ماه به همان نتیجه ی دلخواه برساند. در اصل استفاده از سئو مانند یک میابنر عمل می کند و می تواند شما را در مدت کوتاهی به سود زیادی برساند.

اگرچه، لازم است که شما بر روی بهترین استراتژی سئو سرمایه گذاری کنید. با انتخاب یک سئوء برنده می توانید بهترین نرخ تبدیل را کسب کنید.

  1. سئو می تواند هزینه های شما را کاهش دهد

یکی دیگر از مزایای استفاده از سئو دسترسی به گستره ی بیشتری از مشتریان آن هم به صورت رایگان است. صاحبان وب سایت ها و کسب و کار های آنلاین به خوبی می دانند که برای دسترسی به سطح گسترده ای از مشتریان بایستی تبلیغات زیادی کنند که مستلزم هزینه ی زیاد در این بخش می باشد. اما با استفاده از سئو فقط بر روی استخدام کسی که این کار را انجام دهد، می توانید به همان حجم از مشتریان دسترسی داشته باشید.

اگر سئوی وب سایت شما قوی باشد، نیازی به هزینه کردن برای تبلیغات ندارید و بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید به ازای هر کلیک ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. با به کارگیری یک استراتژی مؤثر سئو می توانید تا حد زیادی هزینه های بخش تبلیغاتی خود را کاهش دهید و آن را در بخش های دیگر هزینه و سرمایه گذاری کنید.

  1. رتبه های برتر سئو ارتقاء 24 ساعته و در 7 روز هفته را حمایت و ارائه می کنند

یکی از مزایای سئو اینست که نیاز به زمان مشخصی ندارد و شما با به کارگیری استراتژی های درست سئو می توانید حتی هنگامی که در سفر و یا تفریح هستید، رتبه ی وب سایت خود را ارتقاء دهید. سئو، محدودیت زمانی ندارد و 24 ساعته و در 7 روز هفته می تواند به افزایش رتبه ی سایت شما کمک کند.

  1. سئو باعث اعتماد و اعتبار کسب و کار شما می شود

مردم به گوگل اعتماد دارند و روزانه شاید بار ها و بار ها در گوگل به دنبال مایحتاج خود اقدام به جستجو کنند. هنگامی که شما بتوانید در گوگل برای وب سایت خود رتبه ی بالاتری کسب کنید، اعتبار حرفه ی شما نزد مردم بیشتر می شود و آنها بیشتر می توانند به وب سایت و کسب و حرفه ی شما اعتماد کنند.

  1. سئو یک استراتژی بلند مدت است

سئو یک استراتژی بلند مدت است و برای رسیدن به رتبه های بالاتر شاید چیزی در حدود 6 تا 12 ماه زمان نیاز باشد. اما موضوع جالب و خوبی که وجود دارد، این است که هنگامی که شما رتبه های بالاتر را کسب کردید، به ندرت پیش می آید که رتبه ی خود را از دست دهید. مگر اینکه یا الگوریتم های گوگل عوض شوند و یا رقبای شما سئوی خود را ارتقاء دهند.

  1. سئو باعث می شود مشتریانتان آگاه تر شوند

قرار گرفتن در رتبه های بالاتر گوگل این موقعیت را برای شما ایجاد می کند که بتوانید مشتریان بالقوه ی خود را آموزش دهید و آنها را در جهت به دست آوردن اطلاعات درست در مورد محصولات و یا خدمات خود راهنمایی کنید. زیرا مشتریان شما با استفاده از موتور های جستجوگر اقدام به جستجو برای دست آوردن اطلاعات برای یک تصمیم گیری درست می کنند و داشتن رتبه ی برتر می تواند در این زمینه به شما و همچنین آنها کمک کند.

  1. سئو مقرون به صرفه تر از تبلیغات پرداخت شده است

در حقیقت، متوسط هزینه به ازای هر کلیک در همه ی صنایع، 2.32 دلار است. اما با استفاده از یک استراتژی مناسب سئو و کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجوگر، دیگر لازم نیست این هزینه را پرداخت کنید.

  1. ترافیک محلی

استفاده از ابزار های محلی سئو، مانند Google My Business می تواند به شما در بهبود ترافیک محلی کمک کند.

  1. سازگاری با موبایل

سئوی خوب به معنای آنست که سایت شما پاسخگو است، سرعت سایت شما خوب است و هیچ تأخیری برای کاربران تلفن همراه وجود ندارد.

خلاصه

هزینه بر روی سئو به معنای سرمایه گذاری برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در صفحه ی نتایج موتور های جستجوگر و جذب کاربران و مشتریان بیشتر و نهایتاً فروش و سود بیشتر می باشد و حذف آن به معنای از دست دادن بخش برزگی از مشتریان می باشد. پس هزینه کردن برای سئو نه تنها اشتباه نیست، بلکه لازم و ضروری نیز می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز