سئو بهتر است و یا گوگل ادوردز؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4024

5/5 - (7 امتیاز)

برای خیلی از بازاریابان آنلاین، سؤال می شود که برای گسترس کار خود و فروش بیشتر بر روی گوگل ادوردز سرمایه گذاری و صرف زمان کنند و یا بر روی سئو؟

برای یک تصمیم گیری درست لازم است تا برخی تفاوت ها را میان این دو کانال بازاریابی در نظر بگیرید.

بهبود سئوی وب سایت می تواند باعث ارتقاء رتبه بندی سایت از طریق مرتبط سازی مطالب وب سایت با آنچه که کاربران مورد جستجو قرار می دهند، شود. لیست های جستجو رایگان هستند و هیچ کس نمی تواند آنها را بخرد، زیرا گوگل متعهد است تا محتوای جستجوی کاربران را مفید و قابل اعتماد نگه دارد.

تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) مانند گوگل ادوردز، تبلیغات آنلاین است تا موضوعی در کنار موضوعات و محتوای مرتبط دیگر، هنگام جستجوی کاربر، ظاهر شود.

اگرچه استفاده از تبلیغات گوگل می تواند به دسترسی به گستره ی بیشتری از مخاطبان مرتبط، کمک کند اما به سئوی سایت و ارتقاء رتبه بندی کمکی نمی کند.

در این بخش از مقاله سعی داریم به بررسی این دو بپردازیم تا ببینیم کدامیک برای حرفه ی ما مناسب تر است.

تفاوت بین سئو و تبلیغات گوگل ( گوگل ادوردز) چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو به عملی گفته می شود که در آن شما مطالب و محتوای سایت خود را به گونه ای اصلاح می کنید تا وب سایتتان هر چه بیشتر در معرض دید موتور های جستجوگر و همچنین کاربران قرار گیرد. به عبارت دیگر، سئو به سایت شما کمک می کند تا بیشتر در جستجو های مربوطه ظاهر شود.

هنگام بهبود سئوی وب سایت خود، موارد زیادی وجود دارد که بایستی مورد بررسی قرار دهید. اول از همه باید اطمینان حاصل کنید که مطالب و محتوای وب سایت شما، واضح، مفید و توصیفی است. موضوعات وب سایت شما برای عموم مردم باید به زبان ساده و قابل فهم باشد. همچنین بایستی سعی کنید از کلماتی که فکر می کنید ممکن است کاربران هنگام جستجو مورد استفاده قرار دهند در مطالب وب سایت خود استفاده کنید.

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که مخاطبان شما مردم هستند و نه الگوریتم های گوگل. بنابراین در تولید محتوا برای وب سایت خود بایستی مردم و نیاز هایشان را هدف قرار دهید و از سئو نیز در همین جهت استفاده کنید. به طور مثال استفاده ی بیش از اندازه از کلمات و اصطلاحات جستجو در محتوای وب سایت به منظور فریب دادن موتور های جستجوگر و یا قرار دادن صفحاتی در وب سایت خود که تمایل ندارید کاربران آنها ببینند، یک کار اشتباه می باشد و از دیدگاه گوگل رد می شود. همچنین در وب سایت خود نباید از تصاویر متنی برای عناوین و محتوا و لینک های مهم استفاده کنید. زیرا ربات های گوگل نمی توانند آنها را درک کنند. فقط بایستی به این موضوع فکر کنید که چه چیزی برای پیمایش و جستجوی کاربر راحت تر و قابل فهم تر است و بر روی آن تمرکز و تکیه کنید.

داشتن لینک های سایت های دیگر در وب سایت شما می تواند به رتبه بندی سایت شما کمک کند. زیرا داشتن لینک از دیگر سایت ها می تواند بیانگر این موضوع باشد که وب سایت شما حاوی مطالبی است که کاربران و مردم به آن علاقه مند هستند.

کمی بهبود در سئو و تغییر در وب سایت می تواند تأثیر چشم گیری بر سایت شما ایجاد کند و به مرور زمان بر رتبه بندی سایت شما تأثیر بگذارد. فقط کافیست در مورد چگونگی به دست آوردن ترافیک ارگانیک و چگونگی استفاده از کنسول جستجوی اطلاعات، مطالعه و آگاهی داشته باشید.

PPC چیست و چرا ممکن است به آن نیاز پیدا کنیم؟

گوگل ادز یکی از راه حل های تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک می باشد که به دارندگان وب سایت ها و کسب و کار های مختلف این امکان را می دهد که با نشان دادن تبلیغات خود درست در کنار آنچه که مردم مورد جستجو قرار می دهند، شانس دیده شدن محصولات و خدمات خود را افزایش دهند و شما فقط هنگامی پولی را پرداخت می کنید که کاربری بر روی تبلیغی از شما کلیک کند و یا با شما تماس بگیرد.

تبلیغات آنلاین شانس برخورداری از مخاطبان بیشتر را به شما می دهد. همچنین شما می توانید در هر زمانی که بخواهید تبلیغات خود را تغییر دهید تا به گروه خاصی از مخاطبان برسید. مثلاً افرادی با علایق خاص و یا در منطقه ی جغرافیایی خاصی. همچنین با استفاده از تبلیغات آنلاین می توانید یک کالا و یا سرویس خاصی را به مخاطبان خود معرفی کنید. این می تواند یک فرصت عالی برای شرکت های کوچک که نمی توانند به طور مرتب سئوی خود را بروزرسانی کنند تا پیشنهادات تغییرات فصلی و فروش ها و حراج های خود را آگهی کنند، باشد.

گوگل ادوردز همچنین با استفاده از شبکه ی نمایش گوگل و تبلیغات در دیگر سایت ها به شما شانس بهبود تجارتتان را خارج از فضای جستجوی گوگل می دهد.

شبکه ی نمایش گوگل از هزاران سایت تشکیل شده است که با استفاده از آن حتی می توانید به تعداد بی شماری مشتری بالقوه دسترسی داشته باشید.

با استفاده از این شبکه می توانید سایت های خاصی و یا گروه خاصی از مردم که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید را انتخاب کنید. فقط کافی است به گوگل اجازه دهید تا لیستی از آنها را برای شما ایجاد کند.

گوگل ادز که یک راه حل برای PPC می باشد. اما نتایج مشابه با سئو را ندارد و نمی تواند رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما را بهبود بخشد.

اما گوگل ادز به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد میتواند به تجارت ها کمک کند که به هر اندازه از مخاطب که می خواهند دسترسی داشته باشند تا بتوانند توجه آنها را در همان لحظه ای که به دنبال محصولات و یا خدماتشان هستند، را به خود جلب کنند.

چرا بازاریابی از طریق گوگل ادز به سئو هیچ کمکی نمی کند؟

اولین وظیفه ی گوگل اینست که کاربران را با در اختیار گذاشتن مرتبط ترین نتایج حمایت کند. اگر کسب و کار ها این امکان را داشته باشند تا با پرداخت مبلغی به رتبه های بالاتر صفحه ی نتایج موتور های جستجو دست پیدا کنند، عملاً کاربران نمی توانند به آنچه که می خواهند دست یابند.

نتیجه گیری

آیا باید بر روی سئو سرمایه گذاری کنیم و یا گوگل ادز؟

دست آخر باید بگوییم، اینکه کدام راه حل برای شما و تجارت شما مناسب است به شما بستگی دارد. هر دو راه حل یعنی بهبود سئو و بازاریابی از طریق گوگل ادز سودمندی های خاص خود را دارند و می توانند به روش هایی متفاوت به کسب و کار شما کمک کنند.

سئو یک راه حل قدیمی تر نسبت به تبلیغات گوگل است. اگرچه برای رسیدن به رتبه های بالاتر از طریق سئو نیاز به کمی وقت دارید، اما سئو پایه و اساس می باشد. تبلیغات گوگل می تواند در آن واحد شما را به مخاطبان بی شماری وصل کند اما مانند سئو محکم و پایه ای نیست.

در نهایت، استفاده از هر دو راه حل در کنار هم می تواند بهترین نتیجه را خلق کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز