گوگل: لینک ها مهمترین عامل سئو نیستند

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4485

5/5 - (1 امتیاز)

جان مولر از اعضای تیم گوگل در توییتر خود گفت: به طور قطع، لینک ها مهمترین عامل سئو نیستند. او در ادامه گفت: شما بایستی یک وب سایت بسازید و خطاهای سرور را نظاره کنید و یاد بگیرید که جستجو چگونه کار می کند، کاربران خود را درک کنید و یک سایت بهتر راه اندازی کنید.

جان مولر می گوید: احتمالاً تمام متخصصین سئو با این موضوع موافق هستند که محتوا و مطالب یک وب سایت عاملی مهمتر و بالاتر از لینک ها برای رتبه بندی می باشد. اگرچه شاید از دیدگاه سئوکار ها، لینک ها یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی هستند.

در واقعیت بیش از 200 عامل رتبه بندی برای سئو وجود دارد که می توانند به موتور های جستجوگر کمک کنند تا تعیین کنند که کدام سایت ها بایستی در نتایج جستجو نشان داده شوند و چگونه رتبه بندی شوند.

همه ی عوامل رتبه بندی با یکدگیر برابر نیستند و برخی نسبت به سایرین دارای ارزش بیشتری هستند. موتور های جستجو و الگوریتم های رتبه بندی دائماً در حال تغییر هستند. برخی عوامل ممکن است از اهمیت بیشتری برخوردار شوند و برخی حذف شوند. به همین دلیل مهم است که از آخرین تغییرات عوامل رتبه بندی گوگل مطلع باشید و بر اساس آنها وب سایت خود را بروز کنید. لازم است از یک ابزار حسابرسی سئو برای اسکن سایت خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که از بروزترین روش های سئو استفاده می کنید.

نحوه ی بهینه سازی صفحه ی شما می تواند تأثیر زیادی در توانایی رتبه بندی آن داشته باشد.

مهمترین عوامل رتبه بندی برای سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از:

  1. محتوای صفحه:

محتوای صفحه همان چیزی است که باعث می شود آن را به یک موقعیت جستجو تبدیل کند. محتوا همان چیزی است که کاربران آن را مورد جستجو قرار می دهند و به همین دلیل از دیدگاه موتور های جستجوگر مهم هستند. از این رو ایجاد محتوای خوب بسیار مهم است. از دیدگاه سئو محتوای خوب دارای دو ویژگی می باشد:

  • محتوای خوب متقاضی دارد.

  • محتوای خوب قابل پیوند است.

محتوای خوب مورد تقاضا قرار می گیرد

درست مانند بازار جهانی، اطلاعات و داده ها تحت تأثیر عرضه و تقاضا قرار می گیرند. بهترین محتوا آن دسته از مطالبی هستند که بیشترین تقاضا را تأمین می کنند. محتوا می تواند به شکل یک فیلم یا تصویر و یا متن باشد. اما هر چه که باشد مهم اینست که یک تقاضا را تأمین کند.

محتوای خوب قابل پیوند است

از دیدگاه سئو، اگر محتوا قابل پیوند نباشد، بین محتوای خوب و بد تفاوتی وجود ندارد. در واقع محتوایی که قابل لینک زدن نیست، نمی تواند ترافیکی را به سمت وب سایت مورد نظر سوق دهد. به طور مثال: اسلاید های عکس AJAX پس از ورود به سیستم قابل دسترسی هستند و قابل باز تولید و یا اشتراک گذاری نیستند. محتوایی که نتواند تقاضایی را تأمین کند و یا قابل لینک نباشد، از دیدگاه موتور های جستجو و احتمالاً بیشتر مردم بد هستند.

  1. برچسب عنوان

برچسب های عنوان پس از محتوا به عنوان دومین عامل مهم رتبه بندی برای سئو می باشند.

  1. URL

در طول پیوند های داخلی هوشمند، سئوکار ها بایستی اطمینان حاصل کنند که سلسله مراتب دسته بندی وب سایت داده شده در URL ها انعکاس داده شده است.

از این اطلاعات برای تعیین ارتباط یک صفحه ی وب مشخص توسط موتور های جستجو استفاده می شود. با استفاده از سلسله مراتب منعکس شده در URL، موتور های جستجوگر می توانند متوجه شوند که وب سایت مورد نظر دقیقاً در مورد چه موضوعی می باشد. با توجه به این اطلاعات، بدون نیاز به پردازش اطلاعات صفحه می توان حدس زد که صفحه ی مورد نظر حاوی چه مطالبی می باشد.

اما اگر این سلسله مراتب در URL رعایت نشده باشد، این اطلاعات برای موتور های جستجوگر ارزش چندانی نخواهند داشت.

ساختار URL از این جهت اهمیت دارد که به موتور های جستجو کمک می کند تا اهمیت مرتبط بودن را درک کنند و یک متریک مرتبط کمک کننده به صفحه ی داده شده اضافه کنند. همچنین از دیدگاه متن صفحه این موضوع مفید است زیرا مردم اغلب دوست دارند با کلمات و یا اصطلاحات مرتبط پیوند بزنند، اگر که کلمات کلیدی در URL گنجانده شده باشند.

  1. سرعت بارگذاری صفحه

یکی دیگر از عوامل رتبه بندی سئو که مربوط به تجربه ی کاربر است سرعت بارگذاری صفحه می باشد. سایت هایی با سرعت بارگذاری پایین، تجربه ی بد کاربر را ارائه می دهند. موتور های جستجو می دانند که کاربران می خواهند آنچه را مورد جستجو قرار می دهند، هر چه سریعتر بیابند، بنابراین سایت هایی را ارائه می دهند که سرعت بارگذاری بیشتری دارند. این موضوع حتی در مورد وب سایت های تلفن همراه نیز صحت دارد. زیرا گوگل اعلام کرد که سرعت بارگذاری صفحه برای گوشی های همراه به یک عامل رتبه بندی برای موتور های جستجوگر تبدیل شده است.

اگر سرعت وب سایت شما کند است با فشرده سازی فایل ها، کاهش تعداد تغییر مسیر ها و سایر اقدامات لازم برای افزایش سرعت وب سایت خود می توانید گامی مؤثر بردارید.

  1. جذب کاربر

موتور های جستجوگر به کاربران نگاه می کنند تا با مشخص کردن اینکه کدام صفحات در نتیجه ی جستجوی کاربران نمایش داده شوند، کمک کنند. آنها چگونگی تعامل کاربران با نتایج را در نظر می گیرند. گوگل این کار را از طریق یک ابزار هوش مصنوعی به نام RankBrain انجام می دهد. عوامل جذب کاربر شامل موارد زیر می باشد:

  • نرخ کلیک (CTR)

درصد افرادی که بر روی نتیجه ی موتور جستجو وقتی که نتیجه به آنها ارائه شده است، کلیک می کنند.

  • مدت زمان بر روی صفحه

مدت زمانی که یک کاربر در صفحه ی مورد نظر پس جستجو می ماند.

  • نرخ ترک صفحه

درصد افرادی که پس از یافتن صفحه ی مورد نظر تنها یک صفحه را بازدید می کنند و فوراً صفحه ی وب مورد نظر را ترک می کنند.

این مقیاس ها به موتور های جستجوگر برای تعیین اینکه آیا نتیجه ی جستجو برای کاربران ارزشمند هست و یا خیر، کمک می کند. برای جذب بیشتر کاربر لازم است محتوای وب سایت خود را بهینه کنید.

  • از گرافیک و طراحی وب سایت با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • برای کمک به کاربران به منظور پیمایش راحت تر وب سایت از لینک های داخلی استفاده کنید.
  • برای ایجاد عناوین و توضیحات خوب در مورد نتایج جستجوی خود از سئوی برچسب های متا استفاده کنید.

خلاصه

شناخت مهمترین عوامل سئو و پیاده سازی آنها در وب سایت خود برای تولید محتوای جدید و یا بهبود محتوای قدیمی تر می تواند شما را در جایگاه های بالاتر صفحه نتایج جستجو قرار دهد. از آنجا که این عوامل به دلیل تغییرات الگورتم های جستجو، دائماً در حال تغییر هستند لازم است این بررسی ها را به طور منظم در وب سایت خود داشته باشید و آنها را بروزرسانی کنید.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز