نکات مفید برای تولید محتوا

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

امروزه بیشتر برندها ، اهمیت تولید محتوا را به خوبی می دانند. برخی مطالعات نشان می دهد که وب سایت هایی که لینک های ورودی دارند 97 درصد و وب سایت هایی که لینک های ورودی ندارند 55 درصد بازدیدکنندگان بیشتر دارند.  با این حال تولید محتوای منظم باعث ایجاد برخی چالش ها می شود. در زیر برخی از استراتژی های تولید محتوا گفته شده است.

ایجاد پست های مهمان وبلاگ: از یک وبلاگ نویس دعوت کنید تا در سایت شما پست مهمان بگذارید ویا پست مهمان خود را در یک سایت دیگر بگذارید. زمانی که پست های مهمان را منتشر کردید، این کار راهی آسان برای تولید محتوا با حداقل تلاش است. زمانی که شما پست خود را به صورت مهمان به اشتراک می گذارید؛ شما را به عنوان یک مخاطب جدید در نظر می گیرد و باعث افزایش سئو می شود.

از بهترین مطالب قدیمی خود استفاده کنید: بازنویسی محتوای قدیمی بسیار راحت تر از ایجاد محتوای جدید است.ایجاد تغییر در محتوای قدیمی، نوعی بازاریابی محتوایی است.

محتوای خود را تست کنید: هیچ گاه بر اساس مفروضات خود کار نکنید. این مفروضات را آزمایش کنید.

مصاحبه را انجام دهید:  زیبایی مصاحبه در این است که نیاز به زمان و تلاش کمتری برای پیدا کردن یک متخصص در صنعت شما را دارد. سوالات خود را تایپ کنید و پاسخ هایتان را آماده کنید.

نکاتی برای اصلاح محتوای خود

ظهور بازاریابی محتوا باعث شده است که محتواهای بسیار مفیدی تولید شود که موفقیت های بزرگی را برای بسیاری از کسب وکار ها به ارمغان آورده است. این باعث می شود تا از بهترین روش ها برای ایجاد محتوای موثر بهتر از قبل استفاده شود.

تعریف محتوای موثر برای هر کسب و کاری ممکن است متفاوت باشد، به طور کلی ، محتوا باید به اهداف کسب وکار شما نزدیک باشد. به همین دلیل ، محتوای موثر باید با توجه به مخاطبان شما متفاوت باشد.  در زیر چند مورد از نکاتی که برای اصلاح محتوای خود باید در نظر بگیرید گفته شده است:

فرآیند نوشتن را تنظیم کنید

فرآیند نوشتن ساختاریافته،  می تواند به شما کمک کند تا در زمان خود صرفه جویی کنید، همچنین محتوای موثرتری داشته باشید. با توجه به اینکه امروزه نیاز به محتوا هر روز بیشتر می شود، بسیار مهم است که بهترین فرآیند تولید محتوا را برای تولید محتوای موثر در نظر بگیرید.

برای مثال، ممکن است مفید باشد که مقداری از زمان خود را برای نوشتن مطالب اختصاص دهید.

توجه خوانندگان را جلب کنید

8 ثانیه اول که بازدیدکننده وارد سایت می شود ، زمان طلایی است. شما باید بتوانید در این 8 ثانیه توجه کاربران را به سایت خود جلب کنید.

مخلوط کردن انواع مختلف محتوا

یکی دیگر از راه های متقاعد کردن کاربران برای پرداختن به بازاریابی محتوایی شما این است که فرمت های مختلف را مخلوط کنید. چند سال اخیر، انفجاری در تولید محتوا بوده است.برای داشتن محتوای جذاب، می توانید عناصر مختلف محتوا را با هم مخلوط کنید.

تصاویر

تصاویر محبوب ترین نوع محتوای بصری هستند. آنها تاثیر قوی بر روی محتوای پیام می گذارند و قطعا تجربه خوبی را برای کاربران ایجاد می کنند. برای مغزانسان پردازش تصاویر ساده تر است .

همانطور که 65 درصد از افراد تصویری بهتر یاد می گیرند. با استفاده از تصاویر احتمال اینکه خوانندگان شما محتوای شما را بهتر متوجه شوند بیشتر است.

اینفوگرافی

اینفوگرافی و یا گرافیک اطلاعات، تجسم تصویری از گرافیک اطلاعات و یا داده هابه منظور ارائه اطلاعات بیشتر می باشد. استفاده از اینفوگرافی ، توانایی ما را برای دیدن الگوها و روند ها افزایش می دهد و اطلاعات پیچیده را جذاب تر و شفاف تر می کند. کاربران بیشتر تمایل دارند زمان خود را صرف پردازش اطلاعات اینفوگرافی کنند تا بخواهند متن های نوشتاری بزرگ را بخوانند.  در واقع اینفوگرافی به اشتراک گذاشته شده سه برابر جذاب تر از محتوای متنی است. این باعث می شود که آنها علاوه بر ارتقاء محتوای شما، برای محتوا بسیار مفید باشند و جای تعجب نیست که بازاریابان از آنها بیشتر وبیشتر در محتوای خود استفاده کنند.

ویدئو

محتوای ویدئویی طی دو سال گذشته، تبدیل به محبوب ترین نوع محتوا شده است. محتوای ویدئویی یک روند است که توسط رسانه های اجتماعی افزایش پیدا کرده است.

طبق گفته سیسکو، ویدئوها تا سال 2019 میلادی، 80 در صد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می دهند. این نشان دهنده این است که چقدر محتوای ویدئویی ارزشمند است و در آینده نیز رشد خواهد کرد. حتی اگر از آن به عنوان یک محتوای اصلی استفاده نشود، هنوز به عنوان یک رسانه قدرتمند است.

ویدئوهای زنده یک روند در حال گسترش است که کاربران آنلاین اجازه می دهد تا به صورت زنده ویدئو را مشاهده کنند.  بازاریابان و صاحبان کسب و کارها، در تلاش برای ایجاد محتوای جذاب تر و موثرتر هستند.

به یاد داشته باشید؛ همیشه نیازی نیست که با یک متخصص در این زمینه همکاری کنید تا بتوانید ویدئو های جذاب و دیدنی به وجود بیاورید ، بلکه خودتان با کمی خلاقیت می توانید ویدئو های جذاب بسازید.

گیف ها

 گیف ها که برای فرمت های تبادل گرافیک هستند، نوعی از تصویر متحرک هستند که بیش از 30 ساله توسعه پیدا کرده اند.گیف ها ممکن است که جدید نباشند اما یک فرم محبوب رسانه ای برای کاربران آنلاین هستند.  گیف ها به عنوان یک راه سریع برای به اشتراک گذاشتن محتوای بصری هستند که در واقع چیزی بین ویدئو و تصویر است.

بر اساس مطالعات انجام شده، در حال حاضر حدود 150 میلیون گیف آنلاین وجود دارد. آنها می توانند از تصویر قدرتمند تر باشند اما از ویدئو نیز کوچکتر هستند. اگر چه گیف ها خنده دار و غیر رسمی هستند، اما در صورتی که بدانید از آنها در کجا و به چه صورت استفاده کنید، هنوز هم می توانند با استراتژی های محتوایی شما همراه باشند.

گیف ها می تواند به شما کمک کند تا :

  • هویت برند خود را نشان دهید.
  • متون خود را به قطعات کوچکتر تقسیم بندی کنید.
  • یک فرآنید را توضیح دهید.
  • یک داستان را بگوئید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک مفهوم پیچیده را توضیح دهید،  می توانید از یک اینفوگرافی برای این کار استفاده کنید.

اندازه ایده آل محتوای خود را تعیین کنید

ممکن است به نظر برسد که خوانندگان بیشتر مطالب کوتاه را ترجیح می دهند ، اما همیشه اینطور نیست.

با توجه به تحقیقات انجام شده، محتوای وبلاگ ها روز به روز بلند تر می شوند. در سال 2018 ، میانگین پست وبلاگ ها روزانه 1000 کلمه بود ولی در سال 2015 میانگین آن 887 کلمه بود.

این به این معنا است که خوانندگان  همچنان به محتوای طولانی بیشتر علاقه دارند.

البته اندازه به تنهایی موفقیت وب سایت شما را تضمین نمی کند. با این حال، اندازه محتوا شما می تواند عمق موضوع را به درستی نشان دهد. اگر هدف محتوا، ایجاد اعتماد و افزایش آگاهی باشد می تواند ارزشمند باشد.

شما فقط باید تعادل بین کمیت و کیفیت را پیدا کنید.

برای قالب بندی محتوا وقت بگذارید

به عنوان مثال اگر می خواهید محتوا را جذاب تر کنید می توانید از تصاویر در محتوای خود استفاده کنید. معمولا پیشنهاد می شود که تصاویر را طوری اضافه کنید که پاراگراف های طولانی تر را جدا کند.

عنوان ها به شما این امکان را می دهد که مطالب خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید . برای هر کدام بتوانید یک عنوان جذاب انتخاب کنید.

با توجه به اهمیت و  اندازه فونت ها و هدرها، عناوین از H1  تا  H6  هستند. شما می توانید از طیف وسیعی از اندازه های مختلف هدر استفاده کنید. اگر بخواهید می توانید قسمت های خاصی از مطالب خود را برچسب گذاری کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که هدرها در سئو سایت تاثیر می گذارند. خزنده ها و ربات های جستجو گوگل، محتوای سایت را جستجو می کنند. ربات ها زمانی که به محتوای شما دسترسی پیدا کردند ، هدرها و سرفصل ها را می خوانند و آن را آنالیز می کنند و بیت های مهم آن را بلد می کنند.

بنابراین اگر هدرهای شما مرتبط و جالب باشد، می تواند به رتبه بندی محتوای شما کمک به سزایی کند.

هدف محتوای خود را تنظیم کنید

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید و در آن غرق شوید، بهتر است که اهداف محتوای خود را تعیین کنید.

راه های زیادی برای استفاده از محتوای مطالب شما وجود دارد. هر پستی نباید اهداف مشابهی داشته باشد. در واقع زمانی یک هدف مفید خواهد بود که اهداف متفاوت داشته باشد.

به عنوان مثال، آخرین پست شما می تواند در مورد محصول جدید شما باشد و آن را ارتقاء دهد.

نکاتی برای ارتقاء محتوا

 در زیر می خواهیم نکاتی را بگوئیم که استفاده از آنها باعث ارتقاء محتوا می شود.

بهترین تیتر را انتخاب کنید

تیترها اولین چیزهایی هستند که کاربران متوجه آن می شوند. اینکه افراد محتوای شما را در نتایج موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی و یا صفحه اصلی ببینند و بر روی آن کلیک کنند، می تواند به محتوا و سئو سایت شما کمک کند.

یک عنوان عالی چگونه است؟

وضوح: عنوان شما باید واضح و توصیفی باشد. هر گونه ابهام و سردرگمی فقط باعث می شود که کاربران از آن دور شوند.

اختصار: یک عنوان صفحه لازم نیست که طولانی باشد.  برای سئو مناسب ، یک تیتر نباید بیش از 60 کلمه باشد. بنابراین شما فقط 60 کاراکتر لازم دارید تا بتوانید یک سرفصل مناسب ارائه دهید. این محدودیت را حتی توئیتر تیز به شما می گوید.

تاثیرات عاطفی:  چگونه تاثیرات عاطفی بر میزان کلیک تاثیر می گذارد؟ همه ما انسان هستیم و مسلما احساحسات و عواطف بر روی ما تاثیر زیادی می گذارد.

یک ابزار محبوب برای آنالیر هدرها، "کنسول آنالیز هدر" است. این ابزار رایگان است و عناوین را رتبه بندی می کند و همچنین راهنمایی هایی در مورد بهبود آن نیز ارائه می دهد.

سادگی

خوب است که به سادگی نوشتن در مطالب خود اهمیت دهیم. زیرا این امر محتوای شما را برای مخاطبان، گسترده ترو در دسترس تر می کند و باعث سهولت خواندن آن می شود. از کلمات بیش ازحد پیچیده برای محتوای خود استفاده نکنید.

در زیر چند نکته جهت یادآوری گفته شده است:

از استفاده کردن عبارات غیرضروری اجتناب کنید

عبارات اضافی به وضوح محتوای وب سایت شما هیچ کمکی نمی کند. بهتر است از عباراتی استفاده کنید که مهم باشند.

سئو را نادید نگیرید

ترافیک های جستجو، می تواند یک ابزار قدرتمند برای افزایش مخاطبان شما باشد. زمانی که شما در حال تولید محتوا هستید، در حالی که به نظر می رسد رعایت کردن اصول سئو کار اضافه است، ولی در واقع این کار برای محتوای سایتتان ضروری است.

در زیر چند مورد وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

عناوین

عناوین به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطالب محتوا را درک کنند.

کلیدواژه ها

کلمات کلیدی می توانند به عنوان بخشی از متن شما بسیار مفید باشد، به شرطی که آنها به صورت صحیح در متن شما به کار برده شوند. بدون نیاز به استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، به سادگی می توانید طوری از کلمات کلیدی استفاده کنید که خزنده های گوگل به راحتی، محتوا را مشاهده کنند.

عنوان ها

همانطور که قبلا گفتیم، عنوان ها بخش مهمی از ساختار محتوا و قالب بندی هستند. آنها همچنین برای سئو اهمیت زیادی دارند. در یک محتوای خوب، کلمه کلیدی حداقل یکبار در عنوان به کار برده می شود.

توصیفات متا

توصیفات متا یک خلاصه کوتاه از یک موضوع است. پس از عنوان، متن است که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود. بنابراین باعث می شود دومین بخش مهم بعد از عنوان باشد و بر روی کاربران شما تاثیر به سزایی بگذارد.

بهبود خوانایی

خوانایی به سطح درک شما از مطلب اشاره دارد. این می تواند شامل مواردی، مانند زبان، سبک نوشتن، استفاده از جملات و حتی کلمات باشد که شما انتخاب می کنید.

چگونه می توانید خوانایی محتوای خود را افزایش دهید:

توجه به فونت ها: فونت های تمیزو ساده را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید بدون در نظر گرفتن اندازه ، متن شما به خوبی قابل خواندن است.

فضای کافی را برای محتوای خود در نظر بگیرید: چه تعداد پاراگراف هایی که استفاده می کنید و یا ارتفاع خط های آنها، همه آنها به مفهوم خوانایی کمک می کند.

ساده بنویسید و از نوشتن اصطلاحات و کلمات پیچیده خودداری کنید: مهم است که محتوا را طوری بنویسید که برای عموم مردم قابل درک باشد.

یک نشانه از محتوای خوب ، عملکرد آن در رسانه های اجتماعی و تعداد نظرات و اشتراک ها برای آن است.

شانس موفقیت اجتماعی را می توانید با کار بر روی بهینه سازی اجتماعی، بهبود ببخشید. بهینه سازی اجتماعی ، فرآیندی است که اهمیت رسانه های اجتماعی را برای محتوای شما یادآوری می کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز