آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برای سئو مناسب است؟

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=17011

لینک دهی خارجی به صورت Follow و No Follow
5/5 - (1 امتیاز)

زمانی که یک وب سایت را طراحی می کنید در ابتدا وب سایت شما خالی ست لازم است محتوای مورد نظر خود را در وب سایت قرار دهید محتوا می تواند شامل متن، تصویر یا ویدئو باشد.

در واقع تولید محتوا در سایت نقش بسیار مهمی در سئوی سایت شما دارد چرا که افراد اطلاعاتی که می خواهند از طریق جست و جو در گوگل به دست می آورند لذا اگر سایت شما خالی از محتوا باشد به کاربران نمایش داده نمی شود. پس این محتواست که می تواند سایت شما در نتیجه ی جست و جوی کاربران نمایش دهد. از آنجا که سایت ها باید مدام به روز رسانی شوند و محتوای جدید در آن نشر داده شوند ممکن است مدیر وب سایت خود نتواند برای سایتش محتوا را به صورت پی در پی تولید نماید بنابراین کار تولید محتوا را به افراد مطمئنی که در این کار مهارت دارند می سپارد و در ازای کار آن ها هزینه اش را پرداخت می نماید. امروزه با پیشرفت علوم در حوزه ی هوش مصنوعی ربات هایی ساخته شده که قادر به تولید محتوا برای سایت هستند و یاعث می شوند هزینه ی اضافی هم که بابت تولید محتوا خرج میشد حذف شود.

آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برای سئو مناسب است؟

اما سوال این جاست که آیا ربات ها مانند یک انسان می توانند محتوای مناسبی را تولید نمایند؟ آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برای سئو سایت مناسب است؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

روش های بازار یابی در اینترنت

به روش هایی که از آن ها برای ارسال پیام مربوط به کسب و کار به مردم با استفاده از اینترنت استفاده می شود بازاریابی می گویند. بازاریابی اینترنتی دارای روش های مختلفی ست در واقع به هر روشی که در بستر اینترنت برای تبلیغات از آن استفاده می شود بازاریابی اینترنتی گفته می شود. در زیر برخی از روش های بازاریابی اینترنتی را بیان می کنیم:

  • تبلیغ در گوگل: یکی از روش های مهم مربوط به تبلیغات اینترنتی روش تبلیغ در گوگل است. با استفاده از تبلیغات گوگل می توانید به سرعت در صفحه ی اول لیست نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده شوید و کسب و کار خود را معرفی نمایید.
  • تبلیغات کلیکی: نوعی دیگر از تبلیغات مربوط به تبلیغات کلیکی ست این نوع تبلیغات می تواند باعث افزایش فروش شما شود. در واقع تبلیغات کلیکی به شما اجازه می دهد بتوانید تبلیغات خود را در انواع رسانه ها مانند وب، موبایل، ویدئو و محتوا نمایش دهید و به ازای کلیک کاربر هزینه کنید. تبلیغات کلیکی دارای مزایایی چون: مقرون به صرفه بودن، قابل ارزیابی و سنجش بودن، دارای سرعت بالا و یادگیری آسان می باشد.
  • بازاریابی ایمیلی: روش دیگر بازاریابی ایمیلی ست با استفاده از این روش می توانید پیامتان را به مشتری ها ارسال نمایید. در واقع بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ از جمله روش های پر کاربرد در بازاریابی ست. با استفاده از ایمیل می توانید پیام هایی شامل اخباریا پیشنهادهای شخصی برای مشتریان ارسال نمایید.
  • بازاریابی محتوایی: یکی دیگر از روش های مربوط به دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی روش بازاریابی محتوایی نام دارد. در واقع روش بازاریابی محتوایی باعث تولید محتوای با کیفیت و با ارزش مورد نیاز مشتری می شود. هدف از تولید محتوا افزایش اعتماد و علاقه کاربران به کسب و کار می باشد. محتوا می تواند شامل متن، تصویر، ویدئو و یا … باشد.
  • استفاده از شبکه های اجتماعی: با توجه به این که امروزه افراد بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند بازاریابی اینترنتی با استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند بسیار کارآمد و موثر باشد. یکی از ویژگی های خوب در شبکه های اجتماعی قابلیت ایجاد ارتباط سریع با مشتری ست. برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی لازم است محتوای با کیفیت و مناسب در ارتباط با کسب و کار خود را در صفحه های مربوط به کسب و کارتان منتشر نمایید.
  • سئو: به بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو سئو گفته می شود. یکی از بهترین روش ها ی جذب بازدید کننده برای سایت ها از طریق موتورهای جست و جو سئو می باشد. فعالیت های مربوط به سئو دو دسته هستند. یکی سئو داخلی و دیگری سئو خارجی. در واقع سئو داخلی مربوط به کارهایی ست که در درون سایت برای افزایش سرعت آن و برای بهینه سازی محتوای درون سایت انجام می شود.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

محتوای سایت ها توسط افراد تولید می شود که تا حدودی زمانبر است. امروزه با ورود هوش مصنوعی به این حوزه برای افرادی که کار تولید محتوا را انجام می دهند نگرانی هایی به وجود آمده از جمله این که مبادا این کار یعنی تولید محتوا را از دست بدهند اما خوب است بدانید که تولید محتوا با هوش مصنوعی برای بهره بردن از این فضا برای رسیدن به محتوای با کیفیت است و در واقع به معنای جایگزین قطعی برای تولید محتوا نمی باشد. در واقع ورود هوش مصنوعی به حوزه ی تولید محتوا به نویسندگان و تولید کنندگان محتوا کمک می کند تا بتوانند با استفاده از این ابزار از هدر رفتن وقت خود جلوگیری نمایند. یکی از کارهای مهمی که هوش مصنوعی در تولید محتوا انجام می دهد اتوماتیک نمودن بسیاری از کارهاست که در تولید محتوای با کیفیت تاثیرگذار است. در ادامه برخی از کارکردهای تولید محتوا با هوش مصنوعی را بیان می کنیم:

  • آموزش به هوش مصنوعی: در ابتدا هوش مصنوعی با هیچ نوع کسب و کاری آشنایی ندارد بنابراین ما باید به آن ها آموزش دهیم. ابتدا می بایست یک سری اطلاعات اولیه را به این ابزار بدهیم. این اطلاعات از کلمات کلیدی، عبارات مهم و … تشکیل شده اند. در واقع هوش مصنوعی با استفاده از این اطلاعات که از ما دریافت نموده است می تواند سلیقه مخاطب را تشخیص دهد.
  • تعیین مشخصات و اهداف: پس از این که اطلاعات اولیه را به هوش مصنوعی دادیم هوش مصنوعی بر اساس همین اطلاعات شروع به تولید محتوا می کند. هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت دارای دو ابزار مهم می باشد که عبارتند از: پردازش زبان طبیعی و تولید زبان طبیعی.
  • تولید محتوای سئو شده: بهتر است محتوا زود تولید شده و به دست مخاطب برسد این خود بسیار مهم تر از نوشتن یک محتوای خوب با رعایت اصول نگارشی است. در واقع زمانی محتوا زودتر از سایر محتواها به دست مخاطب می رسد که در نتایج جست و جو در صفحه اول نمایش داده شود و به عبارتی در رتبه بندی الگوریتم های موتورهای جست و جو در جایگاه خوبی قرار گرفته باشد که به این تولید محتوا سئو می گویند. لذا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی معمولا مطابق با اصول بهینه سازی کلمات کلیدی و سئو می باشد.
  • ویرایش محتوا: نمی توان گفت محتوایی که هوش مصنوعی تولید می کند بی عیب است بلکه ممکن است دارای ایراداتی نیز باشد. در واقع با استفاده از هوش مصنوعی یا ماشین لرنینگ ویرایش ها بررسی می شوند. ماشین لرنینگ سیستم تولید محتوا در تولید محتواهای بعدی ویرایش ها را اعمال می کند به این ترتیب تولید محتوا توسعه می یابد.

بهینه سازی وب سایت

برای این که عملکرد یک سایت بهبود پیدا کند از ابزارها و روش هایی استفاده می شود به این روش ها بهینه سازی سایت گفته می شود. در واقع بهینه سازی باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و در نتیجه باعث افزایش درآمد سایت می شود. بهینه سازی موتورهای جست و جو یا سئو یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی سایت می باشد. در ادامه برخی از روش های بهینه سازی سایت را شرح می دهیم:

  • رفع خطاهای فنی سئو: یکی از مهم ترین ایرادات وب سایت های وردپرسی که به بهینه سازی نیاز دارد مربوط به خطاهای برنامه نویسی ست. با این کار ارتباط بین خزنده های گوگل با سایت بهبود پیدا می کند و به راحتی می تواند صفحات مختلف سایت را بررسی نماید.
  • بررسی و اصلاح ساختار سایت: بهینه سازی سایت باعث می شود هم کاربران و هم موتورهای جست و جو محتوای سایت را بهتر درک نمایند.
  • انتشار دادن مطالب محبوب و کاربردی: یکی از کارهایی که می تواند باعث افزایش بازدید سایت شود انتشار مطالب مرتبط با موضوع مورد علاقه کاربران در فضای مجازی می باشد.
  • دریافت لینک از سایت های مرتبط: وب سایت های بهینه در موتور جست و جوی گوگل دارای اعتبار بیشتری هستند. در واقع این نوع وب سایت ها از سایت های دیگر لینک های بیشتری را دریافت می کنند. در صورتی که یک وب سایت از همه نظر بهینه سازی شده باشد احتمال این که وب سایت های بیشتری به آن علاقمند شوند بیشتر است.
  • به روز رسانی محتوا: در یک سایت باید محتوا جدید باشد بنابراین علاوه بر این که لازم است برای وب سایت خود محتوای جدید تولید نمایید باید به این نکته توجه نمایید که محتوا قدیمی سایت را به روز رسانی کنید. به روز رسانی محتوای قدیمی می تواند باعث شود سایت شما در موتورهای جست و جو جایگاه خود را از دست ندهد.
  • ریسپانسیو نمودن سایت: یکی از مهم ترین ویژگی ها در سایت که باید به آن توجه شود بهینه سازی سایت برای انواع دستگاه ها است. امروزه با توجه به استفاده ی افراد از موبایل برای جست و جو در اینترنت لازم است وب سایت ها به گونه ای طراحی شوند که با همه ی دستگاه ها سازگاری داشته باشند.

خدمات سئو سایت

همانطور که می دانید یک سایت کاملا بهینه سایتی ست که اصول سئو داخلی و خارجی در آن رعایت شده باشند بنابراین خدمات سئو سایت به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. در رواقع به روش هایی که در سایت انجام می شوند و به محتوا و طراحی سایت ربط دارند سئو داخلی می گویند. و همچنین به روش ها و تکنیک هایی که در خارج از سایت انجام می شوند سئو خارجی گفته می شود. یکی از شرکت های معتبر که در زمینه ی بهینه سازی و سئو سایت ها حرفه ای ست شرکت طراحی سایت دارکوب می باشد در آموزشگاه شرکت دارکوب شما می توانید از دوره های آموزش سئو که برگزار می شوند شرکت نمایید. در ادامه شما را با برخی از خدمات سئو آشنا می کنیم:

  • ریسپانسیو یا واکنش گرا نمودن سایت: همانطور که قبلا نیز بیان شد یکی از مهم ترین اصولی که در یک سایت باید رعایت شود بهینه سازی سایت برای انواع دستگاه می باشد چرا که این کار باعث جلب توجه و افزایش میزان رضایت کاربران می شود. زیرا اکثرا برای جست و جو در گوگل از موبایل های خود استفاده می کنند و این مهم است که شما به نظر مخاطبان بیشتر توجه نمایید.
  • پیدا نمودن کلمات کلیدی: یکی دیگر از مهم ترین اصول در سئو و بهینه سازی سایت پیدا نمودن کلمات کلیدی ست. بنابراین بهتر است قبلا هر چیز ابتدا به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید.
  • خرید رپورتاژ: یکی ار کارهایی که باعث می شود وب سایت در گوگل زودتر بالا آمده و نمایش داده شود خرید رپورتاژ می باشد. در واقع این کار به این شکل است که محتوایی تولید شده و در سایت های خبری منتشر می شود. این کار به برند سازی کمک می کند.
  • بک لینک سازی: یکی از مهم ترین معیارهای مربوط به سئو خارجی بک لینک سازی است. در واقع بک لینک سازی نوعی تبلیغات است با این کار لینک مربوط به صفحات سایت شما در وب سایت های معتبر قرار می گیرد و بازدید کنندگان آن سایت ها از با کلیک بر روی آن لینک از صفحات سایت شما بازدید می کنند بنابراین لازم است محتوای سایتتان با کیفیت باشد که باعث جلب توجا بازدید کنندگان واقع شود. بک لینک سازی روش های مختلفی دارد. بهتر است به این نکته توجه نمایید و هرگز برای بک لینک سازی از سایت های خرید لینک استفاده نکنید.
  • تولید محتوا: در صورتی محتوای سایت با کیفیت و مناسب باشد می تواند باعث جلب کاربران شود بنابراین محتوا در یک سایت بسیار مهم است. عاملی که برای سئو سایت بسیار مهم است این است که می بایست از کلمات کیدی در ارتباط با متن در جای متن در جای مناسب استفاده نمایید. همچنین محتوا نباید تکراری و یا کپی باشند.
  • بهبود تجربه کاربری: یکی از عوامل بسیار مهم و موثر در افزایش رضایت کاربران و جلب نظر آن ها کاربر پسند بودن سایت است. در واقع تجربه ی کاربری به معنای استفاده ی آسان و راحت کاربر از سایت می باشد. بنابراین لازم است همه ی مطالب سایت را دسته بندی نمایید.

دیجیتال مارکتینگ

به روش بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از اینترنت و از طریق دستگاه های الکترونیکی دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. در گذشته بازاریابی به صورت سنتی بود به این صورت که تبلیغات را در قالب آگهی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی، روزنامه ها و … انجام می شد. اما امروزه روش های بازاریابی تغییر نموده به این شکل که تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، سئو و … انجام می شوند. این نوع روش بازاریابی از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد.

  • بازاریابی موبایلی: در روش بازاریابی موبایلی بهتر است یک اپ تلفن همراه برای برقراری ارتباط با مخاطبان داشته باشید. با استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص موبایل می توانید به راحتی به عنوان یک درگاه خبر رسانی و خرید و فروش بین شما و مشتری ها عمل کرد.
  • بازاریابی صوتی: در موبایل ها بازاریابی صوتی بسیار طرفدار دارد. بنابراین می توانید با استفاده از فایل های صوتی مانند پادکست ها به بازاریابی بپردازید.
  • تبلیغات ویدئویی: یکی دیگر از انواع تبلیغات که دارای طرفدار هم هست تبلیغات ویدئویی می باشد. روزانه افراد زیادی ویدئو ها را جست و جو می کنند. بنابراین می توانبد تبلبغات خود را در قالب ویدئو تهیه نمایید.
  • بازاریابی توسط اینفلوئنسرها: این روش نیز می تواند بسیار موثر در فروش باشد. این نوع روش بازاریابی توسط افراد معروف و پر طرفدار که به آن ها اینفلوئنسر گفته می شود انجام می شود.
  • بازاریابی در پیام رسان ها: امروزه افراد می توانند با استفاده از پیام رسان هایی مانند تلگرام، واتساپ و … به کار بازاریابی بپردازند. با استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به راحتی می توانید با مشتریان ارتباط برقرار نمایید.
  • بازاریابی همکاری در فروش: این نوع روش بازاریابی که با نام بازاریابی پورسانتی شناخته می شود یکی از پر درآمد ترین روش های بازاریابی دیجیتالی ست در واقع در این روش افراد تولید کننده محتوا در ازای هر فروش، نمایش آگهی، جذب هر مشتری و تعداد کلیک ها مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت می کنند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تولید محتوا برای وب سایت ها صحبت شد. همینطور در مورد این موضوع که آیا محتوایی که هوش مصنوعی برای یک وب سایت می تواند تولید نماید برای سئو مناسب است یا نه؟ در یک سایت سئو بسیار مهم است در واقع ساختن یک سایت تنها کافی نیست و برای رقابت با سایر وب سایت های مرتبط به سایتتان و موفق شدن سایتتان باید سایت خود را بهینه سازی نمایید. شما می توانید از خدمات مشاوره سئو در سایت شرکت طراحی سایت دارکوب بهره مند شوید. در این شرکت افراد متخصص سئو که به آن ها سئو کار نیز گفته می شود کار های مربوط به سئو و بهینه سازی سایت را به بهترین شکل و به نحوی که سایت شما در رتبه اول گوگل قرار گیرد انجام می دهند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز