دلایل محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4658

5/5 - (1 امتیاز)

از زمان انتشار وردپرس تا کنون وردپرس محبوبیت خاصی میان کسانی که به دنبال راه اندازی وب سایتی بوده اند، داشته است. این محبوبیت و علاقه مندی به وردپرس روز به روز رو به افزایش نیز بوده است. در حقیقت می توان گفت بیش از 30% از وب سایت های موجود در بستر اینترنت با استفاده از این CMS راه اندازی شده اند.

دلایل زیادی برای این میزان از محبوبیت وجود دارد. اما پیش از پرداختن به دلایل محبوبیت آن می خواهیم بدانیم وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای ساده و رایگان است که با استفاده از ویژگی های فراوانی که دارد امکان سفارشی سازی زیادی را برای کاربران خود مهیا می کند.

با استفاده از وردپرس می توانید هر نوع وب سایتی را چه برای کسب و کار های کوچک و چه برای تجارت های بزرگ راه اندازی کنید.

پس از بارگذاری وردپرس هر کسی می تواند شروع به استفاده از آن کند. در واقع استفاده از وردپرس نیاز به دانش فنی و کدنویسی خاصی ندارد.

وردپرس میلیون ها وب سایت در سراسر جهان را قدرتمند می سازد. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا می باشد و داشبورد استاندارد آن قابلیت استفاده از آن را برای هر کسی تأمین کرده است. وردپرس دارای تم ها، ابزار ها و ویژگی های فراوانی می باشد که با استفاده از آنها راه اندازی یک وب سایت زیبا بسیار آسان شده است.

دلایل محبوبیت وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز و رایگان است

شاید این یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت وردپرس باشد. بارگذاری و استفاده از وردپرس رایگان است. بنابراین شما می توانید با استفاده از آن، از هزینه های زیاد راه اندازی یک وب سایت جلوگیری کنید. منبع باز بودن وردپرس بدان معناست که این سیستم مدیریت محتوا دائماً در حال بروزرسانی می باشد. بروزرسانی های جدید تقریباً هر 5 ماه یکبار انتشار می یابد. بنابراین شما می توانید از آخرین نسخه ی بروزرسانی شده استفاده کنید.

وردپرس بیشترین میزان رشد را در میان سایر پلتفرم های دیگر دارد و تقریباً روزانه بیش از 500 وب سایت با استفاده از وردپرس راه اندازی می شوند. در هر ثانیه 17 کاربر پست جدیدی را با استفاده از پلتفرم وردپرس در بستر اینترنت انتشار می دهند.

استفاده از وردپرس بسیار آسان است

وردپرس یک پلتفرم بسیار کاربر پسند است و صرفاً با صرف چند ساعت وقت و مطالعه در مورد وردپرس می توانید طریقه ی استفاده از آن را براحتی یاد بگیرید.

از آنجا که استفاده از این پلتفرم نیاز به دانش کدنویسی ندارد، پس از نصب خودتان براحتی می توانید محتوای وب سایتتان را مدیریت کنید. در واقع استفاده از وردپرس نیاز شما به کارشناس برای مدیریت محتوای وب سایتتان را مرتفع می کند.

شما به سادگی می توانید وردپرس را در کمتر از 5 دقیقه نصب و شروع به استفاده کنید. همچنین بروزرسانی وردپرس و افزونه ها و مضامین آن بسیار آسان می باشد.

وردپرس در مورد آخرین بروزرسانی ها به شما پیام می دهد. بنابراین عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد و سایت شما را ایمن و تازه نگه می دارد.

وردپرس بسیار انعطاف پذیر و قابل سفارشی سازی می باشد

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این پلتفرم انعطاف پذیری بالای آن می باشد. از این پلتفرم می توانید برای راه اندازی هر نوع وب سایتی از یک وب سایت ساده مانند یک وبلاگ گرفته تا وب سایت های پیچیده مانند وب سایت های سازمانی یا فروشگاهی و تجارت الکترونیک استفاده کنید.

وردپرس جامعه ی بزرگی دارد که به طور مستمر در حال آزمایش مؤلفه های گوناگون آن می باشند. بنابراین وردپرس غنی ترین منابع را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید بر وب سایت وردپرس خود مدیریت مؤثر داشته باشید.

وردپرس قابل اعتماد است

استفاده ی بیش از نیمی از وب سایت های جهان از وردپرس می تواند دلیلی بر قابل اعتماد بودن آن باشد.

وردپرس بر روی یک پلتفرم بالغ توسعه یافته است که از فناوری هایی مانند PHP، SQL و جاوااسکریپت استفاده می کند که مطابق با استاندارد های کدگذاری بین المللی و دقیق تعیین شده توسط کنسرسیوم جهانی وب می باشد.

مقرون به صرفه است

وردپرس حاوی مضامین و افزونه های بیشماری می باشد که بسیاری از آنها رایگان هستند و یا با قیمتی مناسب به کاربران ارائه می شود. کد منبع وردپرس که اساس تمام نیازمندی های شما می باشد، رایگان است. بنابراین، مالکیت این سیستم مدیریت محتوا هیچ هزینه ای ندارد.

در نظر داشته باشید که ساخت وب سایت در CMS های اختصاصی رایگان نیست و حتی می تواند هزینه های زیادی را برای دارنده ی سایت داشته باشید. مهمتر اینکه CMS برای شما نیست و می تواند هزینه های مکرر را برای شما در پی داشته باشد و ایجاد تغییرات کوچک در وب سایت منجر به هزینه های گزاف شود. اما این موضوع در مورد وردپرس صدق نمی کند.

از طرف دیگر، از آنجا که مدیریت وب سایت های وردپرس نسبتاً آسان است، هزینه ی مدیریت آن هم کمتر می باشد. پشتیبانی و بروزرسانی افزونه ها معمولاً رایگان است و هزینه ی تمدید آن بسیار کم است.

وردپرس سئو دوستانه است

وردپرس سئو دوستانه است. البته این بدان معنا نیست که با استفاده از وردپرس می توانید یک شبه رتبه ی یک گوگل را کسب کنید. اما ساختار وردپرس بگونه ایست که با اصول سئو منطبق است.

وردپرس دارای افزونه ای بنام Yoast می باشد که برای بهینه سازی سئوی صفحه کاربرد دارد.

هرگاه یک پست جدید انتشار دهید و یا یک صفحه ی جدید در وب سایت خود راه اندازی کنید، وردپرس به طور خودکار عنوان و توضیحی را برای آن ایجاد می کند. این اطلاعات برای سئو بسیار مهم هستند، زیرا این اطلاعات در نتایج جستجو برای آن صفحه نمایش داده می شوند.

وردپرس سازگار با موبایل است

در سال 2015، وردپرس اعلامیه ای انتشار داد و بیان کرد که به وب سایت های سازگار با موبایل جایزه می دهد و آنها را در رتبه های بالاتر نتایج جستجو قرار می دهد.

منظور از وب سایت های سازگار با موبایل وب سایت هایی می باشد که در هر صفحه نمایشی قابل مشاهده و پیمایش هستند.

در وردپرس مضامینی وجود دارد که پاسخگوی انواع مختلف صفحه نمایش ها از جمله گوشی های همراه و تبلت ها می باشد.

وردپرس بدون خطر و ایمن است

تیم وردپرس به منظور تأمین ایمنی این پلتفرم دائماً در حال بروزرسانی های جدید می باشد. طبق گزارشات وردپرس امنیت بیش از 30% از اینترنت را تأمین می کند.

خلاصه

به طور حتم وردپرس بهترین CMS برای راه اندازی یک وب سایت می باشد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب است و دارای سطح امنیتی مناست و افزونه های بی شمار می باشد که دست شما را در طراحی انواع وب سایت باز می گذارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز