بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای ساخت فروشگاه اینترنتی کدامند؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4934

4.7/5 - (23 امتیاز)
بهترین سیستم مدیریت محتوا ساخت فروشگاه اینترنتی

بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای ساخت فروشگاه اینترنتی کدامند؟

طی سال های اخیر با وجود پلتفرم های مختلف راه اندازی یک وب سایت آسانتر از هر زمان دیگری شده است. وجود پلتفرم های زیاد و متنوع به شما این امکان را می دهد تا بتوانید هر نوع وب سایتی که می خواهید را ایجاد کنید. اما از سوی دیگر وجود تعداد زیاد سیستم های مدیریت محتوا ممکن است کاربران را برای یک انتخاب مناسب دچار ابهام و چالش کند.

در گذشته راه اندازی یک وب سایت نیاز به دانش فنی زیادی داشت و هر کسی نمی توانست از پس آن برآید. اما امروزه خوشبختانه به لطف سیستم های مدیریت محتوا اوضاع خیلی تغییر کرده است.

امروزه نه تنها راه اندازی یک وب سایت بسیار آسان شده است، بلکه حتی امکان ساخت وب سایت های فروشگاهی پیچیده بدون نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی و یا نیاز به متخصصین آی تی برای هر کسی مهیا شده است.

در ادامه می خواهیم به مطالعه بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک بپردازیم.

اما قبل از هر چیز می خواهیم بدانیم:

سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS چیست؟

سیستم مدیریت محتوا برنامه ای است که به شما این امکان را می دهد که به صورت بصری اقدام به انتشار و مدیریت محتوا در یک وب سایت و یا ساخت یک وب سایت کنید.

سیستم های مدیریت محتوا امکانات زیادی به شما می دهند. مثلاً اینکه می توانید با استفاده از آنها محتوای خود را فهرست بندی کنید، تغییراتی در آنها ایجاد کنید. با استفاده از ویرایشگر های بصری در CMS ها می توانید محتوای خود را قالب بندی کنید و ….

برای راه اندازی یک وب سایت یا بایستی از ابتدا کد های مربوطه را با استفاده از یکی از زبان های برنامه نویسی مانند html، PHP، جاوااسکریپت بنویسید و یا از یک سیستم عامل مناسب که کد های پایه را از قبل دارد، استفاده کنید. بعلاوه، این سیستم های عامل کنترل پنلی در اختیار کاربر قرار می دهند که به آسانی می تواند به مدیریت هر آنچه که در وب سایت وجود دارد، بپردازد.

برخی از این پلتفرم ها پلاگین های اضافه ای دارند که با استفاده از آن می توانید اقدام به ایجاد یک وب سایت فروشگاهی کنید. اما برخی نیز به طور ویژه برای این کار ساخته شده اند.

سیستم های مدیریت محتوا در ابتدا برای وبلاگ نویسی ارائه شدند. اما امروزه انعطاف بالایی به دست آورده اند و بسیار قابل تنظیم شده اند. به طوری که بیش از 30% از وب سایت های کل دنیا با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده اند.

با انتخاب یک CMS مناسب می توانید هر نوع وب سایتی از یک وبلاگ ساده گرفته تا وب سایت های آموزشی و یا وب سایت های خبری یا فروشگاهی و … را راه اندازی کنید.

یک سیستم مدیریت محتوا قابلیت های گوناگونی دارد.

به طور خلاصه، با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا می توانید به آسانی اقدام به انتشار مطالب جدید در وب سایت خود کنید یک CMS با کیفیت ویرایشگر قدرتمند و گزینه های زیادی برای این کار در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین با استفاده از ابزار های متعددی که در سیستم های مدیریت محتوای خوب وجود دارد، می توانید در صورت لزوم موارد گوناگونی را به صفحه ی خود اضافه کنید. CMS ها بسیار منعطف هستند که با استفاده از آنها می توانید وب سایت های پیشرفته ایجاد کنید. زیرا قابلیت سفارشی سازی بالایی دارند. همچنین جامعه ی بزرگی که CMS ها دارند این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا در صورت بروز مشکلی بتوانید به راحتی آن را در انجمن های مربوطه مطرح کنید و راه حلی برای آن بیابید. همچنین دسترسی به آخرین آپدیت ها برای کاربران ممکن می باشد.

سیستم های مدیریت محتوای گوناگونی وجود دارد که اغلب آنها منبع باز و رایگان هستند و با یک کلیک می توانید آن را در کامپیوتر خود نصب کنید.

اما برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی از کدام CMS استفاده کنم؟

ووکامرس

ووکامرس به خودی خود یک پلتفرم نیست، بلکه یک افزونه است. وردپرس CMS ایست که به طور پیش فرض امکان ایجاد فروشگاه های آنلاین را ندارد. اما با استفاده از افزونه ی ووکامرس این موضوع مهیا شده است.

ویژگی های ووکامرس و وردپرس

در مورد وردپرس باید بگوییم که این CMS بیشترین سهم بازار را در میان تمام رقبا به خود اختصاص داده است.

افزونه ها و ابزار های متعدد موجود در وردپرس این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند هر نوع وب سایتی را به هر شکلی که می خواهند، ایجاد کنند.

گزینه های بصری آن، مدیریت وب سایت را راحت کرده است. می توانید محتوای خود را در وردپرس براحتی قالب بندی کنید. وردپرس همچنین هزاران افزونه و قالب قابل تنظیم دارد.

استفاده از ووکامرس رایگان است، مگر در صورتی که خواهان ویژگی های بیشتری باشید.

استفاده از ووکامرس آسان است.

محصولات، برچسب ها و دسته ها با استفاده از ووکامرس براحتی قابل تنظیم هستند.

با ووکامرس می توانید مدیریت مالیاتی داشته باشید.

ووکامرس بسیار سئو دوستانه است.

می توانید یک سند اکسل برای تمام معاملات فروشگاهی خود دریافت کنید.

Shopify

Shopify با اختصاص 2.7% سهم بازار به خود، یکی دیگر از پلتفرم های پیشرو برای ساخت وب سایت های تجارت الکترونیک می باشد. این CMS شامل ویژگی های درگاه پرداخت و مدیریت محصول و سایر موارد می باشد. این سیستم مدیریت محتوا از ویژگی هایی مانند امنیت وب، گواهی ssl، میزبانی وب و … پشتیبانی می کند.

Shopify می تواند با وردپرس برای به دست آوردن یک سری ویژگی های اضافی ادغام شود.

با shopify می توانید یک وب سایت فروشگاهی آنلاین با گرفیک جذاب و UX عالی ایجاد کنید.

Shopify از خدمات سئو پشتیبانی می کند و تجزیه و تحلیلی پیشرفته از تجارت الکترونیک را ارائه می دهد.

Magento

Magento سطح متفاوتی از مدیریت را برای تجارت الکترونیک ارائه می دهد. از magento می توان برای مشاغلی که سطح تجارت بالایی دارند، استفاده کرد.

اگر حجم تجارت شما زیاد است از magento استفاده کنید. زیرا این سیستم مدیریت محتوا برای کار با تعداد محصولات زیاد و بازدید های فراوان طراحی شده است.

از آنجا که وب سایت شما معرف حضور آنلاین شما می باشد و کاربران از طریق وب سایت شما به قضاوت کسب و کار شما می پردازند، در انتخاب یک پلتفرم مناسب باید دقت کافی داشته باشید. با مشاوره با شرکت طراحی سایت دارکوب از بهترین ایده ها بهره مند شوید.

نتیجه

هیچ قانون قطعی ای برای اینکه بگوییم کدام سیستم مدیریت محتوا بهتر است وجود ندارد. اما توجه به برخی ویژگی ها می تواند در تصمیم گیری بهتر مؤثر باشند.

اگر محصولات کمی دارید و بازاریابی محتوا برای شما مهمتر است، از ووکامرس استفاده کنید.

اگر می خواهید خیلی سریع و آسان صاحب یک وب سایت فروشگاهی شوید، shopify را امتحان کنید.

اگر تجارت الکترونیک شما حجم بسیار زیادی دارد و گسترده است، magento  می تواند انتخاب بهتری باشد.

شرکت دارکوب با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه ی طراحی سایت با استفاده از بهترین سیستم های مدیریت محتوا، ارائه دهنده ی خدمات ساخت وب سایت های فروشگاهی می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز