افزونه های کاربردی وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6127

نظر دهید post

وردپرس حاوی بیش از 57 هزار افزونه می باشد. وجود این تعداد زیاد افزونه و پلاگین در وردپرس، انتخاب بهترین و کاربردی ترین افزونه ها را برای افراد مبتدی سخت می کند.

داشتن مجموعه ی مناسبی از افزونه ها در وب سایت های تجاری می تواند به پیشرفت و توسعه ی کاری صاحبین کسب و کار ها کمک زیادی کند. افزونه ها می توانند زیبایی و کارایی وب سایت ها را بهبود ببخشند.

انتخاب افزونه های مناسب در وب سایت باعث سرعت بیشتر بارگذاری، امنیت بیشتر و کاربر پسند شدن آن می شود. اما باید دقت داشته باشید که انتخاب و نصب افزونه های بیش از حد زیاد و غیر ضروری می تواند برعکس عمل کند و باعث کاهش سرعت وب سایت و از بین رفتن کارایی آن شود.

وردپرس چیست و چرا مهم است؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز و رایگان است. با وردپرس هر کسی حتی افراد مبتدی و بدون دانش کدنویسی و تجربه ی زیاد هم می توانند اقدام به طراحی سایت کنند. زیرا وردپرس حاوی افزونه هایی است که کار طراحی را بسیار آسان و نیاز به دانش کدنویسی را برطرف کرده است.

منبع باز بودن وردپرس باعث شده است تا کد های آن در دسترس عموم باشند و هزارن توسعه دهنده در سراسر دنیا بتوانند از کدها و افزونه های وردپرس استفاده کنند و کد های زیادی به آن اضافه کنند. به همین دلیل وردپرس و افزونه های آن دائماً در حال بروزرسانی هستند.

حقیقتی که در مورد وردپرس وجود دارد این است که وردپرس بزرگترین سیستم عامل مدیریت محتوا می باشد. با وردپرس و افزونه های موجود در آن می توانید هر نوع وب سایتی را راه اندازی کنید. از یک وبلاگ ساده برای انتشار اخبار گرفته تا یک وب سایت تجارت الکترونیک پیچیده! به عنوان مثال افزونه ی ووکامرس در وردپرس ایجاد وب سایت های فروشگاهی را ممکن کرده است. وردپرس بسیار منعطف است و وجود هزاران افزونه در آن ایجاد هر عملکردی را ممکن کرده است.

وردپرس تا 99% سئو دوستانه است. گوگل و سایر موتور های جستجو برای رتبه بندی و فهرست بندی وب سایت ها در صفحه نتایج SERP فاکتور های مختلف زیادی دارند. دارندگان وب سایت ها هر چقدر این پارامتر ها را بیشتر رعایت کنند، احتمال اینکه رتبه ی بهتری به دست آورند، بیشتر می شود. خبر خوب این است که هسته ی وردپرس سازگار با قواعد سئو می باشد و همچنین حاوی پلاگین های بیشتری برای بهبود سئوی وب سایت های وردپرس می باشد.

استفاده از وردپرس بسیار آسان است. پس از نصب وردپرس از سایت آن و به طور رایگان براحتی می توانید اقدام به ساخت سایت کنید.

وردپرس حاوی داشبوردی بصری می باشد که با آن می توانید امکانات متفاوتی را بدون حتی یک خط کدنویسی در وب سایت خود ایجاد کنید.

سفارشی سازی وب سایت های وردپرس آسان است و براحتی می توانید طرح ها، رنگ ها و ویژگی های یک قالب وردپرس را تغییر دهید و به دلخواه خود تنظیم کنید.

وردپرس به اندازه ی کافی ایمن می باشد. اگرچه کد های وردپرس در اختیار همگان از جمله هکر ها قرار می گیرد، اما بروزرسانی های پلتفرم وردپرس باعث شده است تا این سیستم مدیریت محتوا به اندازه ی کافی ایمن باشد.

وردپرس از سیستم های چند رسانه ای حمایت می کند. با وردپرس براحتی می توانید مالتی مدیا مانند تصاویر، ویدئو و فایل های صوتی را در پست های وب سایت وردپرس خود منتشر کنید.

افزونه های کاربردی وردپرس

افزونه های کاربردی وردپرس

چرا افزونه های وردپرس مهم هستند؟

افزونه ها اجزای سازنده ی وب سایت های وردپرس هستند. پلاگین ها، برنامه ها و توابع مشخصی در وب سایت ها ایجاد می کنند که با آنها می توان اقدامات خاصی انجام داد. به عنوان مثال با افزونه های مربوطه و مشخص می توانید فرم های تماس، طراحی کنید و یا سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

در واقع پلاگین ها نیاز های وب سایت ها را برطرف می کنند.

اما با توجه به اینکه تعداد افزونه ها و ابزار های وردپرس بسیار زیاد است، انتخاب اینکه کدام افزونه مهم و کاربردی تر است، کمی سخت و گیج کننده است.

اگر به دنبال طراحی سایتی عالی و کاربردی هستید، می توانید با سفارش طراحی وب خود به شرکت دارکوب بهترین کیفیت طراحی سایت را دریافت کنید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار حرفه ای یکی از معتبرترین شرکت های خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت و انتخاب افزونه های مناسب با تجارتتان می توانید از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید.

برخی از مهمترین و کاربردی ترین افزونه های وردپرس عبارتند از:

Hobspot

بازاریابی یکی از مهمترین بخش های هر تجارتی می باشد. hobspot در وردپرس افزونه ایست که امکان بازاریابی را میسر می کند. با این افزونه می توانید کاربران وب سایت خود را مدیریت، ترافیک وب سایت را دنبال و تبدیل ها را ردیابی کنید. خبرنامه های ایمیل بسازید و از طریق فرم ها و چت ها با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید و ….

داشبورد و تجزیه تحلیل ها به شما کمک می کند تا ضمن گسترش کسب و کار خود، تصمیم گیری های آگاهانه ای انجام دهید و میزان پیشرفت و عملکرد خود را بررسی کنید.

Dragdroper

اگر مهارت طراحی سایت از طریق کدنویسی ندارید و به اندازه ی کافی هم بودجه برای استخدام طراح سایت ندارید، dragdroper راه حل این مشکل است. با استفاده از این افزونه و راه حل کشیدن و رها کردن می توانید صفحات و عناصر هر صفحه را به طور دلخواه ایجاد کنید.

افزونه ی yoast

یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین افزونه ها در وردپرس، پلاگین yoast می باشد. اگرچه هسته ی وردپرس سئو دوستانه است، با این پلاگین می توانید وب سایت خود را برای موتور های جستجو بیشتر بهینه کنید و رتبه های بهتری به دست آورید.

با ابزار yoast می توانید تگ های متا و عناوین صفحه را تعریف کنید. بنابراین می توانید از اطلاعات مطابق با شیوه ی جستجوگر ها به نفع وب سایت خود استفاده کنید. پلاگین yoast همچنین کلمات کلیدی به کار گرفته شده در محتوای وب سایت و خوانایی محتوا و مطالب را تجزیه و تحلیل می کند. بنابراین می توانید محتوای با کیفیت و سئو دوستانه ایجاد کنید.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه ی بهینه سازی سایت و خدمات سئو می توانید از مشاوره های رایگان شرکت دارکوب بهره مند شوید.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و متخصصین سئو، ارائه دهنده ی سرویس های طراحی سایت و سئو مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا می باشد.

افزونه های و پلاگین های پرکاربرد وردپرس

افزونه های کاربردی وردپرس

ووکامرس

با افزونه ی ووکامرس امکان ایجاد فروشگاه آنلاین و سفارشی سازی آن مهیا شده است. در فروشگاه دیجیتالی ایجاد شده توسط ووکامرس می توانید هر محصولی از فایل های دیجیتالی گرفته تا محصولات فیزیکی را بفروشید، ارز ها را تنظیم کنید، بازبینی ها را نشان دهید، عملکرد های مرتب سازی و فیلتر اضافه کنید، تصاویر نامحدود برای هر محصول ایجاد کنید و ….

W3 total cache

حافظه ی پنهان یک راه حل ذخیره ی داده ها می باشد تا دفعه ی بعد که کاربر همان اطلاعات را دوباره بازیابی می کند، خیلی سریعتر به آنها دست یابد.

استفاده از افزونه ی w3 total cache کمک می کند تا سرعت بارگذاری وب سایت افزایش یابد. افزایش سرعت بارگذاری وب سایت علاوه بر ارائه ی تجربه ی کاربری خوب باعث افزایش رتبه ی وب سایت ها در موتور های جستجو و افزایش نرخ تبدیل می شود.

jetpack

jetpack بسیاری از قابلیت های افزونه ها را یکجا و در یک بسته ارائه می دهد، از بهبود امنیت وب سایت گرفته تا بهبود تعامل کاربر. این پلاگین چندین عملکرد را در وب سایت به صورت یکجا مهیا می کند. با استفاده از ابزار jetpack می توانید دکمه های اشتراک اجتماعی، فرم های تماس، خدمات CDN، فرم های اشتراک ایمیل و عملکرد های بسیار دیگری را به وب سایت خود اضافه کنید.

Monarch

Monarch یکی از کاربردی ترین افزونه های اشتراک اجتماعی در وردپرس می باشد. این ابزار دارای دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی مدرن است که می توانید از آن در صفحات وب خود به صورت استراتژیک استفاده کنید تا کاربران را تشویق کنید که محتوای وب سایت شما را در کانال های رسانه های اجتماعی خود کلیک کنند و به اشتراک بگذارند.

Monarch در پیدا کردن مخاطبین جدید بسیار سودمند است.

نقشه ی سایت xml گوگل

موتور های جستجوگر دارای خزنده هایی هستند که به وب سایت ها می خزند و اطلاعات و محتوای مهم آنها را واکشی می کنند. در واقع نقشه های xml به خزنده ها کمک می کنند تا بهتر بتوانند وب سایت ها و محتوای مهم آنها را بیابند. افزونه ی نقشه ی سایت xml گوگل از url های سفارشی و انواع صفحات ایجاد شده توسط وردپرس پشتیبانی می کند.

ایمنی iThems

امنیت وب سایت موضوعی است که باید جدی گرفته شود. با افزونه ی امنیت iThems به طور ویژه و مؤثری می توانید امنیت وب سایت وردپرس خود را تأمین کنید.

این پلاگین برای حفظ امنیت وب سایت و اطلاعات کاربران سایت بیش از 30 راه حل ارائه می دهد. برخی از این راه حل ها عبارتند از: انقضای رمز عبور، احراز هویت دو فاکتوری، اسکن بدافزار ها و …..

Wp-optimize

Wp-optimize برای هر وب سایتی که پایگاه داده ی بزرگ و گسترده ای دارد، یک افزونه ی مهم محسوب می شود. این افزونه برخی عناصر مانند هرزنامه ها که هیچ ارزشی برای وب سایت شما ایجاد نمی کنند را پاک می کند.

این پلاگین همچنین باعث فشرده سازی تصاویر و بهبود قابلیت های ذخیره سازی به منظور افزایش و بهبود سرعت وب سایت می شود. پلاگین wp-optimize تمام این کار ها را فقط با کلیک یک دکمه انجام می دهد.

Smush

بهینه سازی تصاویر در هر وب سایتی به منظور بهبود عملکرد سایت از جمله مواردی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود. زیرا باعث بهبود وب سایت و ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر می شود. بهینه سازی یک به یک تصاویر به صورت دستی کاری واقعاً سخت و زمانگیر است. به خصوص در مورد وب سایت هایی که بیشتر محتوای تصویری دارند، این موضوع بیشتر به چشم می آید.

پلاگین smush کمک می کند تا تصاویر در وب سایت های وردپرس به طور اتوماتیک بهینه و فشرده سازی شوند. با فشرده سازی تصاویر، سرعت بارگذاری وب سایت برای کاربران افزایش می یابد.

Bloom

Bloom یک افزونه برتر لیست ایمیل در وردپرس می باشد که گزینه های طراحی و قالب های زیادی دارد. bloom شامل بیش از 100 قالب ایمیل است که همگی آنها قابل تنظیم و سفارشی سازی متناسب با هر تجارتی می باشد. با استفاده از bloom حتی می توانید پست های خاصی را برای فرم های ایمیل انتخاب کنید.

Wp notification bar pro

نوار اطلاع رسانی با یک طراحی عالی یکی از بهترین راه حل ها برای جلب توجه بازدیدکنندگان می باشد. با استفاده از wp notification bar pro می توانید لینک متنی، دکمه ها یا شمارش معکوس برای نمایش هرگونه پیشنهاد ویژه در وب سایت خود ایجاد کنید.

از این افزونه همچنین می توانید برای نمایش اشتراکات اجتماعی و تشویق کاربران به دنبال کردن نام تجاری شما در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

Broken link checker

ممکن است وب سایت شما دارای لینک های خرابی باشد که باعث کاهش اعتبار وب سایتتان می شوند. اصولاً لینک های شکسته می تواند بر رتبه بندی وب سایت ها تأثیر منفی بگذارند. وجود لینک های خراب باعث از بین رفتن اعتماد به یک وب سایت می شوند.

Broken link checker افزونه ای برای چک کردن پیوند های خراب در سایت است. با این افزونه می توانید لینک های شکسته را بیابید و اصلاح کنید و سئوی وب سایت خود را بهبود ببخشید.

نتیجه

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز و رایگان است که براحتی قابل استفاده است. وجود افزونه های بی شمار در وردپرس امکان ایجاد هر عملکردی در وب سایت را فراهم کرده اند. اما از بارگذاری افزونه های بیش از اندازه در وردپرس بایستی پرهیز کنید. زیرا باعث سنگین شدن سایت و افزایش زمان بارگذاری آن توسط کاربران و ارائه ی تجربه ی کاربری بد می شود. به منظور پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی لازم است تا با پرکاربردترین افزونه های وردپرس آشنایی داشته باشید و افزونه هایی که لازم و ضروری و مورد استفاده و متناسب با تجارت شما هستند را در وب سایتتان نصب کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر در مورد پلاگین های وردپرس و طراحی سایت می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار طراحی، ارائه دهنده ی تخصصی ترین و مدرن ترین خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز