ارتباط رتبه الکسا و سئو وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7088

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است برای خیلی از کاربران سؤال شود که ارتباط رتبه الکسا و سئو وب سایت چیست؟! در پاسخ بایستی بگوییم درک پیچیدگی های رتبه الکسا به سئو وب سایت و بالعکس کمک می کند. برخی از کاربران مانند شرکا و یا رقبا برای اینکه کسب و کار شما را ارزیابی کنند، رتبه الکسا وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند. به همین دلیل بهبود رتبه الکسا می تواند بر وب سایت شما تأثیر بگذارد. با رتبه ی الکسا می توان به عملکرد یک وب سایت نسبت به سایر وب سایت ها پی برد. در واقع اعتبار وب سایت شما به عنوان رتبه الکسا تعبیر می شود. از طرف دیگر بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می تواند به بهبود رتبه الکسا کمک کند. برخی بازاریابان برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها از رتبه ی الکسا استفاده می کنند.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا میزان محبوبیت یک وب سایت را بیان می کند. هر چه رتبه الکسا وب سایت شما به یک نزدیک تر باشد نشان دهنده ی این موضوع است که از محبوبیت بالاتری برخوردار است. وب سایت های بسیار محبوب رتبه الکسا 1 دارند. برخی وب سایت ها مانند فیسبوک و یا موتور های جستجو به دلیل بازدید روزانه ی زیاد رتبه الکسا بسیار قوی دارند.

علاوه بر اینها رتبه الکسا یک وبسایت عملکرد آن وب سایت نسبت به سایر وبسایت ها را مشخص می کند. با ارتباط رتبه الکسا و سئو وبسایت می توان به وضعیت و عملکرد یک وب سایت پی برد. رتبه ی وب سایت شما نه تنها به میزان بازدیدی که دارد بستگی دارد، بلکه تغییر در بازدید سایر وب سایت ها می تواند بر رتبه ی وبسایت شما تأثیرگذار نیز باشد.

سئو چیست؟

سئو به تکنیک های بهینه سازی سایت و محتوای سایت گفته می شود. پیاده سازی تکنیک های سئو در وبسایت باعث می شود تا موتور های جستجو راحتتر بتوانند یک وب سایت را بیابند و آن را فهرست بندی کنند. موتور های جستجو سعی می کنند که بهترین نتایج را به مخاطبان بازگردانند. به همین دلیل هم کیفیت وبسایت ها و هم مرتبط بودن آنها برای موتور های جستجو مهم است.

موتور های جستجو برای اینکه بتوانند نتایج مرتبط را به کاربران برگردانند وب سایت های مختلف را پیمایش می کنند تا درک کنند که وب سایت ها مربوط به چه موضوعی هستند. موتور های جستجو به وب سایت هایی که با کیفیت و کاربرپسند هستند پاداش می دهند و آنها را در رتبه های بالاتر قرار می دهند. برخی از استراتژی های سئو که می تواند بر بهبود رتبه ی وب سایت در نتایج موتور های جستجو تأثیر بگذارد عبارتند از: محتوای با کیفیت و مرتبط، استفاده از برچسب های عنوان و توصیفات متا، زیر عناوین، تگ های alt برای تصاویر، بک لینک ها و رسانه های اجتماعی و …

پیاده سازی اصول سئو نیاز به دانش دارد. اگر در این زمینه به اندازه کافی مهارت ندارید بهتر است سئوی سایت خود را به متخصصین سئو بسپارید. در صورت تمایل برای آگاهی بیشتر از اصول و تکنیک های سئو می توانید از خدمات مشاوره شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، سئو و طراحی سایت صنایع مختلف را نیز می پذیرد.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

رتبه الکسا یک وبسایت بر اساس ترکیب ترافیک تخمینی و میزان جذب بازدیدکنندگان طی سه ماه گذشته در یک وب سایت محاسبه می شود. برنامه الکسا یک سایت را تجزیه و تحلیل می کند و دفعات بازدید را محاسبه می کند. اینکه یک یک کاربر در یک روز چندین بار از سایت بازدید کرده باشد، یک بازدید محاسبه می شود.

با این محاسبات رتبه الکسا بر اساس بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه و میانگین بازدید از صفحه محاسبه می شود. رتبه الکسا میزان محبوبیت یک وب سایت را به صورتی که براحتی قابل درک می باشد، بیان می کند.

ارتباط رتبه الکسا و سئو وب سایت چیست؟

برای بسیاری از کاربران سؤال می شود که ارتباط رتبه الکسا و سئو وب سایت چیست و اینکه آیا رتبه الکسا بر سئو سایت تأثیر می گذارد؟ بایستی بگوییم بله، رتبه الکسا بر سئوی وبسایت تأثیر می گذارد و ارتباط رتبه الکسا و سئوی وب سایت در این است که اگر بخواهید رتبه الکسا پایین تری به دست آورید بایستی بر بهبود سئو سایت خود کار کنید.

بهبود سئو مانند ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند و استفاده از دیگر تاکتیک های سئو نه تنها جذابیت و محبوبیت وب سایت شما را ارتقاء می دهد، بلکه باعث پایین آمدن رتبه الکسا نیز می شود. هر چه بر بهبود سئو وبسایت خود بیشتر سرمایه گذاری کنید و رتبه های بالاتر موتور های جستجو را به دست آورید، رتبه الکسا وبسایت شما به یک نزدیکتر می شود. می توانید با پیگیری رتبه الکسا میزان پیشرفت وب سایتتان را بررسی کنید.

رتبه الکسا و سئو وب سایت چه ارتباطی به یکدیگر دارند؟

ارتباط رتبه الکسا و سئو وب سایت

چگونه می توانم رتبه الکسا بهتری به دست آورم؟

برای اینکه بتوانید رتبه الکسا بهتری به دست آورید چندین راه حل وجود دارد. از جمله:

تولید و انتشار محتوای با کیفیت و جذاب

با ایجاد و انتشار محتوای با کیفیت و جذاب می توانید برای مخاطبان خود ارزش آفرینی کنید و آنها را به وب سایت خود جذب کنید. وقتی کاربران مطالبی با کیفیت و جذاب بیابند احتمال اینکه آن را با دیگران به اشتراک بگذارند، افزایش می یابد. این کار می تواند بازدیدکنندگان جدیدی به وب سایت شما بیاورد و باعث افزایش بازدید وبسایت شود. از سوی دیگر موتور های جستجو هم به محتوای با کیفیت پاداش می دهند. موتور های جستجو با دریافت محتوای با کیفیت و ارزشمند سریعتر و بهتر می توانند به سؤالات کاربر نهایی پاسخ دهند.

پیدا کردن سایت های مرتبط بیشتر برای برقراری لینک

پیدا کردن وبسایت های مرتبط بیشتر و گرفتن لینک از آنها باعث می شود تا اعتبار وب سایت شما نزد موتور های جستجو افزایش یابد و به موتور های جستجو کمک می کند تا جایگاه واقعی وب سایت شما را بیابند. دریافت لینک از وب سایت های معتبر و با کیفیت باعث افزایش اعتبار وب سایت شما می شود. البته اگر به دنبال جذب کاربر هستید بایستی این تکنیک را با تکنیک تولید محتوای جذاب ترکیب کنید. زیرا وقتی کاربران از وب سایت های دیگر به وب سایت شما هدایت می شوند، به دنبال محتوای با کیفیت هستند و اگر نتوانند اطلاعات ارزشمندی در وب سایت شما بیابند، خیلی زود آن را ترک می کنند.

ایجاد پیوند های داخلی نیز بسیار مهم و مفید هستند. منظور از پیوند های داخلی ایجاد پیوند از یک صفحه و یا پست به یک صفحه و یا پست دیگر در وب سایت خودتان می باشد. ایجاد پیوند های داخلی کمک می کند تا کاربران بیشتر جذب وب سایت شما شوند و زمان بیشتری را برای مرور وب سایت شما اختصاص دهند.

لینک های دریافتی و پیوند های داخلی به موتور های جستجو کمک می کند تا بیشتر بتوانند محتوای وب سایت شما را درک کنند و ارزش آن را برای کاربران بهتر بیان کنند. البته از لینک دهی بیش از اندازه بایستی پرهیز کنید. زیرا باعث کاهش خوانایی وب سایت می شود و می تواند جریمه های موتور های جستجو را به همراه داشته باشد.

کلمات کلیدی که رقبایتان استفاده می کنند را بیابید

از کلمات کلیدی که رقبایتان استفاده کرده اند و با آنها ترافیک خوبی به دست آورده اند، در وب سایت خود استفاده کنید. وب سایتتان را بر اساس این کلمات کلیدی بهینه سازی کنید و یا از تبلیغات PPC برای این کلمات کلیدی استفاده کنید. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید پی ببرید که کاربران شما به دنبال چه موضوعی هستند. با کلمات کلیدی می توانید متوجه خواسته ها و نیاز های کاربران شوید.

استراتژی های بازاریابی رقبای خود را درک کنید

درک استراتژی های بازاریابی رقبا می تواند به شما کمک کند تا در تصمیم گیری برای بازاریابی های خود بهتر عمل کنید. با تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی رقبا می توانید به راهکار های مفید پی ببرید و روند کاری آینده را درک کنید.

بازاریابان از رتبه الکسا چگونه استفاده می کنند؟

رتبه الکسا یک روش مفید برای تجزیه و تحلیل و بررسی عملکرد یک وب سایت می باشد. رتبه الکسا همچنین برای دیگران می توان یک راهکار قابل اعتماد باشد تا به ارزشمندی وب سایت شما پی ببرند.

رتبه الکسا یک معیار قدرتمند برای نشان دادن جایگاه واقعی یک وب سایت است. این موضوع برای شرکت هایی که به دنبال کاربران جدید هستند، مفید است.

چگونه می توانم رتبه الکسا یک وب سایت را مشاهده کنم؟

برای اینکه بتوانید رتبه الکسا یک وب سایت را مشاهده کنید بایستی به وب سایت رسمی الکسا بروید و نام دامنه ی وب سایت مورد نظر را در این سایت تایپ کنید تا بتوانید رتبه الکسا آن را ببینید. بعد از آن گزارشی دریافت خواهید کرد که اطلاعات خوبی در مورد نرخ ترک از صفحه، بازدید های روزانه وب سایت مورد نظر و … به شما می دهد.

آیا رتبه الکسا مهم است؟

برای اکثر دارندگان وبسایت ها دانستن عملکرد وب سایت آنها در مقابل دیگر وب سایت ها مهم است. با رتبه الکسا می توانید به میزان محبوبیت وب سایت خودتان و یا رقیبتان پی ببرید. در گزارش کامل تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت، رتبه الکسا به شما نشان می دهد که چگونه مخاطبان شما با بررسی کلمات کلیدی در هر دو وب سایت و مشاهده مشخصات جمعیتی مخاطبان، با رقبا همپوشانی دارند. این به شما کمک می کند تا ببینید بازدیدکنندگان شما از چه ارتباط نزدیکی برخوردار هستند. البته به خاطر داشته باشید که رتبه الکسا فقط یک راهنمای دقیق در مورد چگونگی رتبه بندی وب سایت ها نسبت به یکدیگر است.

یکی دیگر از دلایل مهم بودن رتبه الکسا این است که رتبه الکسا یکی از عواملی است که بازاریابان برای تعیین میزان پتانسیل بازاریابی شما در نظر می گیرند. سایت هایی که رتبه الکسا خوبی دارند معمولاً سودآوری بالاتری دارند و تبلیغات بیشتری را به خود جذب می کنند.

رتبه الکسا همچنین یکی از عواملی است که بر رتبه بندی صفحه شما در گوگل تأثیر دارد. وب سایت هایی که رتبه الکسا بهتری دارند به طور منظم در موتور جستجوی گوگل فهرست بندی می شوند. این موضوع بهینه سازی موتور جستجو را تسهیل می کند.

رتبه الکسا از دیدگاه خیلی از کاربران و بازاریابان یک معیار مهم و مرتبط در نظر گرفته می شود. این موضوع به خصوص در مورد وب سایت های تجاری پررنگ تر است. خیلی از کاربران پیش از خرید از سایت های تجارت الکترونیک رتبه الکسا آن را بررسی می کنند.

آیا ارتباط رتبه الکسا و سئو وب سایت باعث بهبود موقعیت سایت می شود؟

کاربران و بازاریابان از رتبه الکسا یک وب سایت به میزان محبوبیت آن پی می برند. اما حقیقت این است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها الگوریتم های خاص خود را دارد. اگر کسی به دنبال کسب رتبه های بالاتر گوگل می باشد بایستی وب سایت خود را مطابق الگورتیم های گوگل بهینه سازی نماید. در واقع با بهبود سئو سایت و کسب رتبه های بالاتر می توان رتبه های پایین تر الکسا را نیز به دست آورد. این موضوع می تواند به جذب ترافیک بیشتر کمک کند.

با بهبود رتبه الکسا از طریق بهبود سئو سایت می توان درآمد بیشتری به دست آورد. رتبه الکسا مانند یک نوع تبلیغات برای یک وب سایت می باشد. رتبه الکسا نزدیک به یک بیانگر بازدید بالای یک وب سایت است.

نتیجه

برای خیلی از کاربران در مورد ارتباط رتبه الکسا و سئو سایت سؤال پیش می آید. به این دسته از کاربران بایستی بگوییم در واقع با بهبود سایت برای موتور های جستجو و پیاده سازی اصول سئو از یک سو می توان رتبه های بالاتر SERP را به دست آورد و از سوی دیگر می توان رتبه الکسا سایت را بهبود بخشید.

رتبه الکسا نشان دهنده ی میزان محبوبیت یک سایت می باشد. خیلی از کاربران پیش از خرید از وب سایت های تجاری رتبه الکسا سایت مربوطه را بررسی می کنند. اما اگر به دنبال رتبه های بهتر الکسا هستید، بایستی اصول سئو و سازگار با موتور های جستجو را در وب سایت خود پیاده سازی نمایید.

اگر به دنبال کسب رتبه های بهتر الکسا و پیاده سازی اصول سئو در وب سایت خود می باشید بایستی به اندازه ی کافی در این زمینه دانش داشته باشید. در غیر این صورت بهتر است بهینه سازی سایت خود را به متخصصین سئو بسپارید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و متخصصین سئو، سئو و طراحی سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز