ترفند های گرافیکی سایت جهت افزایش ترافیک سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8493

4.3/5 - (10 امتیاز)

پیاده سازی ترفند های گرافیکی سایت به افزایش ترافیک سایت و کیفیت سایت کمک زیادی می کند. افزایش ترافیک سایت و مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت یکی از چالش هایی است که دارندگان سایت ها با آن مواجه اند. وب سایتی کاربردی که طرحی جذاب دارد، در میان سایت های دیگر برجسته می شود و می درخشد. اگر می خواهید کاربران را به سایت خود جذب کنید و محتوای سایتتان را در دسترس کاربران قرار دهید، بایستی به گرافیک سایت خود اهمیت زیادی دهید. گرافیک سایت و قابلیت استفاده از سایت تأثیر مستقیم بر نرخ تبدیل می گذارد.

پیاده سازی ترفند های گرافیکی سایت باعث می شود تا نرخ ترک از صفحه در وب سایت شما کاهش یابد. در وب سایتی که به خوبی طراحی شده است کاربران خیلی سریع متوجه کار و فعالیت های شما می شوند. در چنین وب سایتی کاربران تجربه کاربری خوبی به دست می آورند و احتمال بازگشتشان بیشتر می شود.

اگر به اندازه ی کافی به گرافیک سایت و طراحی وب سایت خود اهمیت ندهید، فرصت های جذب کاربر و افزایش نرخ تبدیل را از دست می دهید. اما ممکن است برای خیلی از کاربران سؤال شود، چگونه می توانم طراحی وب سایت و گرافیک سایت خود را بهبود دهم تا بتوانم ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنم؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع و ترفند های گرافیکی سایت برای افزایش ترافیک بپردازیم.

منظور از بهبود سایت چیست؟

امروزه خیلی از افراد برای کسب اطلاعات و پیدا کردن پاسخی برای سؤالات خود به وب سایت ها مراجعه می کنند. از این رو دارندگان سایت ها بایستی به بروزرسانی سایت خود اهمیت زیادی دهند.

اگرچه درج اطلاعات و محتوای با کیفیت و مرتبط در سایت ها، بسیار مهم هستند. اما انتشار اطلاعات و محتوای بروز در سایت به تنهایی کافی نیست. در واقع دارندگان سایت ها برای حفظ و بهبود سایت خود بایستی علاوه بر انتشار محتوای با کیفیت، مطابق روند تغییر و پیشرفت تکنولوژی سایت خود را بروز کنند. الگوریتم های موتور های جستجو با گذر زمان تغییر می کنند و الگوهای جدیدی در زمینه برنامه نویسی توسعه پیدا می کند. صاحبین وب سایت ها برای بروز نگه داشتن سایت خود بایستی این تغییرات را در سایت خود انعکاس دهند.

پیاده سازی ترفند های گرافیکی سایت برای کسب ترافیک بیشتر

ترفند های گرافیکی سایت جهت افزایش ترافیک سایت

چرا باید طراحی وب سایت خود را بهبود ببخشم؟

اگر می خواهید سایتتان در SERP بالاترین رتبه ها را به دست آورد، بایستی مطابق پیشرفت تکنولوژی پیشرفت کنید. در هر یک از شرایط ذیل بایستی به فکر بهینه سازی سایت خود باشید:

  • افت شدید و ناگهانی در SERP
  • گوگل الگوریتم های جدیدی معرفی کرده است
  • وجود تعداد زیادی خرابی در سایت
  • اشکالات زیاد در کد

وب سایت ها مخاطبان جهانی دارند. بنابراین نه تنها باید به زیبایی وب سایت خود اهمیت دهید، بلکه باید مراقب کارکرد درست سایت خود نیز باشید.

چگونه می توانم سایت خود را بهینه سازی کنم؟

اگر به دنبال کسب رتبه های بالای SERP و نهایتاً کسب ترافیک خوب از موتور های جستجو هستید، باید سایت خود را مطابق الگوریتم های موتور های جستجو بهینه سازی کنید. برخی از راهکار های بهینه سازی سایت عبارتند از:

سایت خود را از نظر فنی بررسی و بهینه سازی کنید

سایت خود را از نظر فنی بررسی کنید تا عاری از خطا باشد. با بررسی فنی سایت و رفع خطاها شانس بیشتری برای رتبه بندی دارید.

برای بررسی فنی موارد ذیل را پوشش دهید:

  • بررسی کنید صفحه دارای خطای 404 نباشد.
  • کیفیت متون را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید.
  • بررسی بهینه سازی تصاویر
  • بررسی هر مؤلفه ای که کیفیت سایت را تحت تأثیر قرار می دهد.

UI کاربر پسند برای تلفن های همراه (طراحی سایت ریسپانسیو)

چندین سال است که طراحی سایت ریسپانسیو به یکی از الزامات طراحی سایت تبدیل شده است. در سال 2016، گوگل به طور رسمی اعلام کرد، اولویت رتبه بندی با طراحی وب سایت ریسپانسیو است.

مطمئناً کاربران تلفن همراه دوست دارند که براحتی بتوانند وب سایتی که می خواهند را مشاهده کنند و دوست ندارند برای دیدن سایت مورد نظرشان سردرگم شوند. با ریسپانسیو سازی سایت خود می توانید این نیاز کاربران را تأمین کنید.

برای تست ریسپانسیو بودن سایت خود می توانید از ابزار های گوناگونی استفاده کنید. از آنجایی که کاربران گوشی های همراه رو به افزایش هستند، ریسپانسیو سازی سایت خیلی مهم است.

بهینه سازی سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از فاکتور های رتبه بندی برای موتور های جستجو است. بعلاوه، یکی از ناامید کننده ترین مسائل برای کاربران، انتظار بیش از اندازه برای لود یک صفحه است. از زمانی که مشاهده ی سایت ها از طریق گوشی های همراه رایج شد، سطح انتظار کاربران افزایش یافت. امروزه کاربران انتظار دارند که براحتی و از هر جایی بتوانند صفحه مورد علاقه خود را مرور کنند.

بارگذاری کند صفحه باعث افزایش نرخ ترک از صفحه می شود. طبق مطالعات، اگر سرعت بارگذاری سایت فقط 5 ثانیه بیشتر شود، ترافیک سایت بیش از 20% کاهش پیدا می کند.

برای بهینه سازی سرعت وب سایت خود بهتر است تصاویر را فشرده سازی کنید. در صورت لزوم پایگاه داده و کدنویسی سایتتان را نیز بهبود دهید. برای بررسی سرعت وب سایت، گوگل ابزار های زیادی ارائه داده است که می توانید استفاده نمایید.

از “دعوت به اقدام” های جذاب استفاده کنید

اگر “دعوت به اقدام” ها در سایت به اندازه ی کافی جذاب و مشخص باشند، کاربران می توانند براحتی به آنچه که می خواهند دست یابند. “دعوت به اقدام” های زیبا و واضح پیمایش سایت را برای کاربران ساده می کند.

برای دکمه های “دعوت به اقدام” از رنگ های مناسب استفاده کنید. رنگ های مختلف، پیام های مختلفی را به کاربران منتقل می کند. رنگ ها را بر اساس حسی که به کاربر انتقال می دهند، انتخاب کنید.

برای دکمه های “دعوت به اقدام” یا همان CTA از کلماتی انگیزشی استفاده کنید. بهتر است این کلمات فعل هایی الهام بخش باشد. به طور مثال استفاده از کلماتی مانند ” هم اکنون ثبت نام کنید ” یا ” تماس با ما ” کاربر را به جلو هل می دهد.

از فضاهای سفید به طور مؤثر استفاده کنید

استفاده مناسب از فضاهای سفید باعث می شود تا خوانایی مطالب بیشتر شود. همچنین کاربران فرصت پیدا می کنند تا بر روی مطالب و محتوای سایت متمرکز شوند.

بر اساس مطالعات، استفاده درست از فضای سفید در طراحی وب سایت باعث می شود تا در حدود 20% تمرکز کاربر بیشتر شود. مهم این است که بین محتوای سایت و فضای سفید طراحی وب سایت تعادل وجود داشته باشد. استفاده مناسب از فضاهای سفید باعث می شود تا کاربر احساس راحتی کند.

طراحی وب سایت خود را با پر کردن مطالب و درج بیش از اندازه ی تصاویر، شلوغ نکنید. شلوغی سایت باعث سردرگمی و خستگی کاربر می شود.

چگونه از طریق ترفند های گرافیکی سایت ترافیک بیشتری برای سایت خود به دست آورم؟

ترفند های گرافیکی سایت جهت افزایش ترافیک سایت

استفاده از جلوه های بصری

اگرچه استفاده ی زیاد از تصاویر خوب نیست، استفاده به اندازه از جلوه های بصری و تصاویر باعث جذابتر شدن سایت شما می شود. بعلاوه، تصاویر بسیار قابل درک هستند. شما با استفاده از تصاویر مرتبط می توانید اطلاعات زیادی را به کاربران خود منتقل کنید. به خصوص در مورد وب سایت های فروشگاهی، استفاده از تصاویر می تواند تأثیر زیادی در جذب کاربر بگذارد. صاحبین فروشگاه های آنلاین با استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط می توانند از توضیحات طولانی برای محصولات خود پرهیز کنند. در واقع کاربران هر آنچه را بخواهند بدانند، از تصاویر متوجه می شوند.

بین متن و تصاویر طراحی وب سایت بایستی تعادل وجود داشته باشد. تلفیق تصاویر با متن، جذابتر و آموزنده تر است. طبق مطالعات، افراد می توانند 20% از آنچه را که خوانده اند به یاد بیاورند، اما می توانند 80% از آنچه را که دیده اند را در حافظه بسپارند. بر اساس گزارشات، به طور کلی پردازش اطلاعات بصری برای افراد راحتتر است.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (سئو)

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو باعث می شود تا طراحی وب سایت شما دید بهتری در موتور های جستجو به دست آورد. بهینه سازی سایت (سئو) تکنیک های زیادی دارد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، دریافت بک لینک از سایت های معتبر، بهینه سازی سرعت سایت، فشرده سازی تصاویر و … برخی از تکنیک های سئو هستند.

استفاده از ابزار های بهینه سازی سایت نیاز به دانش فنی دارد. اگر در این زمینه به اندازه کافی مهارت ندارید، بهتر است سئو طراحی وب سایت خود را به یک شرکت معتبر بسپارید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار و برخورداری از کادری حرفه ای، سئو سایت و طراحی وب سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

از تایپوگرافی مناسب استفاده کنید

تایپوگرافی نه تنها به خوانایی، بلکه بر احساس کاربر نیز تأثیر می گذارد. بنابراین تایپوگرافی باید به دقت انتخاب شود. تایپوگرافی خوب است که خوانایی متون را راحت کند، برای همه ی کاربران در دسترس باشد و در دستگاه های مختلف خوانا باشد. تایپوگرافی باید با ظاهر و احساس برند شما همخوانی داشته باشد.

یک طرح رنگی متناسب با برند تجاری خود انتخاب کنید

صاحبین وب سایت ها همانطور که باید به تایپوگرافی سایت خود حساس باشند، به انتخاب پالت رنگی طراحی وب سایت خود نیز باید اهمیت دهند. رنگ های مختلف بیانگر احساسات مختلف هستند. با انتخاب رنگ های مناسب می توانید احساسات کاربران را تحت تأثیر قرار دهید و آنها را به طراحی وب سایت خود جذب کنید.

رنگ ها در طراحی وب سایت خود را بگونه ای انتخاب کنید که:

  • هویت برند شما را تقویت کند.
  • احساسات خوب را در کاربران القاء کند.
  • خواندن و پیمایش سایت را آسان کند.
  • ظاهر وب سایت شما را زیبا کند.

هدر و فوتر

در طراحی سایت مدرن، هدر و فوتر نقش مهمی بازی می کنند. بهتر است در هر صفحه هدر و فوتر وجود داشته باشد.

هدر بایستی شامل لوگو برند، نوار جستجو، منو و در صورت لزوم گزینه های CTA باشد. بهتر است در فوتر اطلاعاتی مانند “تماس با ما”، سیاست های حقوقی، فرم ثبت نام، پیوند شبکه های اجتماعی و … را قرار دهید.

پیمایش منو

در طراحی سایت جدید بایستی راهنما برای پیمایش سایت در صفحه ی اصلی و صفحات مهم طراحی وب سایت لحاظ شود. یک منوی خوب تعداد کلیک برای دسترسی به قسمت های مختلف سایت را کاهش می دهد.

نوار جستجو

قرار دادن یک نوار جستجو در بالای صفحه، کار کاربران برای دسترسی به آنچه که می خواهند را بسیار ساده می کند. اگر از نوار جستجو در طراحی وب سایت خود استفاده کنید، سعی کنید که برای جستجوهای مختلف و کلمات کلیدی مختلف امکان جستجو را فراهم آورید.

مشخص کردن اطلاعات کلیدی با بالت ها

استفاده از بالت ها به کاربر امکان می دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت بیابد. استفاده از بالت ها بر جذابیت محتوای شما می افزاید. بالت ها مدت زمان دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نظرشان را کاهش می دهد. بالت ها باعث برجسته شدن مطالب می شوند. بهتر است برای اطلاعات مهم از بالت ها استفاده کنید.

قالب سایت

طی سال های اخیر استفاده از قالب سایت برای طراحی وب سایت رواج زیادی پیدا کرده است. بسیاری از طراحی وب سایت های مدرن با استفاده از قالب سایت انجام می شود. قالب سایت، ظاهر و گرافیک سایت شما را تشکیل می دهد. قالب ها امکانات و ویژگی های مختلفی دارند. یک قالب سایت اگر به درستی انتخاب شود می تواند طراحی وب سایت شما را جذابتر و کارآمدتر کند. انتخاب قالب سایت نکات زیادی دارد. برای انتخاب یک قالب سایت مناسب در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا مهم است؟

در دنیای رقابتی تجارت برای اینکه بتوانید پابرجا بمانید بایستی از هر راه حلی برای تقویت حضور آنلاین و معرفی برند خود به مخاطبان هدف استفاده نمایید. یکی از این راهکار ها، دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) می باشد.

منظور از دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی، استفاده از بستر اینترنت و رسانه های جمعی برای کسب ترافیک بیشتر برای سایت و معرفی تجارت ها می باشد. بازاریابی اینترنتی یک راه حل بسیار خوب برای افزایش نرخ تبدیل و کسب درآمد در کنار راهکار هایی مانند طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت می باشد. دیجیتال مارکتینگ راهکار های زیادی دارد. برخی از راه حل های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: تبلیغات در رسانه های اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، استفاده از بنر های تبلیغاتی و …..

نتیجه

طراحی وب سایت هر چقدر هم که خوب باشد، اگر نتواند ترافیک به دست آورد، فایده ای ندارد. برای کسب ترافیک برای وب سایت ها راه حل های فنی زیادی وجود دارد. برخی از این راهکار ها به عملکرد وب سایت شما و برخی از آنها به ظاهر و گرافیک وب سایت شما برمی گردد. برخی از ترفند های گرافیکی سایت جهت افزایش ترافیک سایت عبارتند از: انتخاب قالب سایت مناسب، استفاده از تصاویر و جلوه های بصری، استفاده از هدر و فوتر در صفحه ی اصلی و صفحات مهم طراحی وبسایت، انتخاب پالت رنگی متناسب با لوگو تجاری و برند و ….

برخی از راهکار های فنی برای جذب ترافیک بیشتر برای سایت عبارتند از: بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران، بهینه سازی سرعت وب سایت، فشرده سازی تصاویر، کدنویسی تمیز و ….

با پیاده سازی ترفند های گرافیکی و فنی می توانید ترافیک خوبی برای سایت خود به دست آورید. اگر در پیاده سازی ترفند های گرافیکی و فنی سایت به اندازه کافی مهارت ندارید، بهتر است یک شرکت معتبر طراحی سایت استخدام کنید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، سفارش خدمات پیاده سازی ترفند های گرافیکی و فنی سایت، سئو سایت و طراحی وب سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز