افزایش فروش آنلاین

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9862

5/5 - (1 امتیاز)

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت تغییر و تحولات زیادی در انجام بسیاری از کارها از قبیل خرید کردن رخ داده است و یکی از مهم ترین بخش های تکنولوژی یعنی تجارت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی از اهمیت بسیاری برخوردار گشته است.

در دنیای مدرنیته امروز با توجه به مشغله های کاری فراوان افراد و نداشتن فرصت کافی برای خرید فیزیکی و حضوری، تمایل آن ها برای خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین بیش از پیش شده است، به طوری که اکثر مردم به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه رفت و آمد، اولین جایی که برای پیدا کردن خدمات و یا محصولات مورد نظرشان رجوع می کنند سایت های فروشگاهی و فروشگاه های اینترنتی می باشد.

استقبال مردم از این فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی به قدری زیاد بوده است که طبق آمار به دست آمده روزانه میلیون ها تراکنش و خرید آنلاین از این فروشگاه ها صورت می پذیرد. این آمار در طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان و پرهیز مردم از رفتن به مکان های پر ازدحام رشد چشمگیری داشته است. در راستای همین تغییرات، نداشتن فروشگاه اینترنتی در زمانی که خرید آنلاین نسبت به خرید به شیوه سنتی ارجحیت پیدا کرده و از محبوبیت گسترده ایی در میان مردم برخوردار گشته است، نقطه ضعف بسیار بزرگی به حساب می آید و باعث از دست دادن مشتریان بالقوه آنلاین بسیاری خواهد شد.

به همین منظور بسیاری از کسب و کارهای قدیمی و سنتی برای باز نماندن در عرصه رقابت با شرکت های رقیب و دوام آوردن در بازار کار تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین می گیرند. نکته مهمی که صاحبان این کسب و کارها باید به آن توجه داشته باشند این است که بعد از شروع فعالیت خود در بستر اینترنت، بسیار حائز اهمیت است که استراتژی های مربوط به بازاریابی را که جهت جذب و حفظ مشتری انجام می پذیرد را نیز تغییر دهند و از شیوه های نوین بازاریابی یعنی دیجیتال مارکتینگ و یا همان بازاریابی اینترنتی بهره ببرند.

در همین راستا، اولین قدم برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و به کارگیری روش های بازاریابی دیجیتال، طراحی سایت اختصاصی فروشگاه اینترنتی با رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت می باشد. شرکت طراحی سایت دارکوب با سابقه 18 ساله ایی که در حوزه طراحی سایت و فناوری اطلاعات دارد به راحتی می تواند شما را در طراحی و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی یاری نماید. تیم طراحی سایت ما با تکیه بر مهارت و تجربه خود و استفاده از جدیدترین و به روزترین تکنیک های طراحی سایت می توانند فروشگاه آنلاینی با کیفیت و عملکرد بالا را برای شما راه اندازی کنند.

بعد از طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی و در معرض دید قرار گرفتن محصولات و خدمات برای کاربران، دغدغه و خواسته اصلی صاحبان فروشگاه های اینترنتی، افزایش فروش آنلاین خواهد بود. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی روش های کاربردی و مهمی که باعث افزایش فروش آنلاین و قرار گرفتن فروشگاه های اینترنتی در مسیر موفقیت می شوند بپردازیم.

ضرورت استفاده از روش های افزایش فروش آنلاین برای کسب و کارها

همان طور که در مطالب بالا به تفصیل به آن پرداخته شد با توجه به محبوبیت روز افزون خرید اینترنتی در میان مردم، وجود سایت فروشگاهی با طراحی اختصاصی و رعایت اصول مهم و کاربردی برای کسب و کارها به منظور جذب و افزایش مشتریان بسیار ضروری می باشد. اما نکته مهمی که خیلی از افراد به آن توجه نمی کنند این است که صرفا راه اندازی فروشگاه آنلاین نمی تواند باعث رونق بخشیدن به کسب و کار آن ها و افزایش درصد فروش و تعداد مشتریان شود. همان طور که می دانید امروزه در فضای اینترنت هزاران فروشگاه آنلاین وجود دارد، به طوری که اغلب فروشگاه های سطح شهر یک سایت فروشگاهی دارند اما تنها تعداد کمی از آن ها توانسته اند در بازار رقابتی آنلاین به موفقیت دست پیدا کنند. این موضوع نشان دهنده این است که برای پیشی گرفتن از سایر رقبا و جلب کردن نظر بیشتر مخاطبان و در نهایت افزایش درصد فروش ،توجه به استراتژی ها و تکنیک های فروش آنلاین امری ضروری است.

راهکارهای افزایش فروش آنلاین

از آن جایی که هدف نهایی هر فروشگاه آنلاین افزایش درصد فروش و دست یافتن به سود بیشتر می باشد، توجه و به کارگیری روش هایی که باعث افزایش فروش آنلاین می شوند بسیار مهم و حیاتی است. از این رو در ادامه به معرفی و بررسی چندین راهکار کاربردی که به موفقیت و افزایش فروش کسب و کار اینترنتی شما کمک می کنند، خواهیم پرداخت.

بررسی نرخ پرش

اساس و بنیان هر فرآیند فروش موفق، نه فقط ارائه خدمات و محصولات بلکه ایجاد تعامل سازنده با مشتریان می باشد و ایجاد رابطه و تعاملی موفق با مخاطبان، راه را برای فروش بیشتر محصولات و خدمات هموار می کند. اما چگونه می توان میزان سازنده بودن این تعامل را اندازه گیری کرد و اطمینان یافت که کاربران نیز به میزان کافی در سایت شما مشارکت دارند؟ بررسی کردن نرخ پرش این امکان را به شما می دهد که از میزان مرتبط بودن و اعتبار محتوای سایت خود بر روی مخاطبان هدف آگاه شوید.

نرخ پرش یا ضریب بازگشت (Bounce Rate) به معنی تعداد کاربرانی است که هنگام بازدید از سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه ایی و انجام هیچگونه تعاملی از آن خارج می شوند و در واقع فاکتوری برای تعیین جذابیت محتوای سایت از نگاه کاربران می باشد. بالا بودن نرخ پرش در سایت های فروش آنلاین به عنوان یک فاکتور منفی تلقی می شود و بدین معناست که شما نتوانسته اید تعامل موفقی با مخاطبان داشته باشید و به درستی آن ها را برای خرید کردن متقاعد کنید. از سوی دیگر میزان پایین بودن نرخ پرش نیز نشان دهنده این موضوع است کاربر با صفحه شما تعامل سازنده ایی داشته و یا اطلاعات مورد نیاز خود را یافته است.

برای بهبود بخشیدن به نرخ پرش چندین راه وجود دارد که اولین و مهمترین گام، بررسی علت های عدم علاقه کاربران به محتوا و محصولات سایت شما می باشد. پس از بررسی و مشخص شدن دلایل احتمالی کاهش این نرخ، باید در صدد اصلاح و بهینه سازی سایت بر اساس نیاز مخاطبان بر بیاید. چرا که همانطور که ذکر شد کاهش ضریب بازگشت به معنای تعامل بیشتر کاربران می باشد که در نهایت منجر به افزایش میزان فروش می گردد.

حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران

در اغلب فروشگاه های آنلاین مشتریان هنگام پرداخت محصولات و خدماتی که خریداری کرده اند از درگاه های پرداخت مختلفی استفاده می کنند و اطلاعات حساسی همچون اطلاعات کارت اعتباری خود را به اشتراک می گذارند. بنابراین اطمینان بخشیدن به مخاطبان از جهت حفظ حریم شخصی و امنیت آن ها بسیار ضروری می باشد. اطمینان از حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی به طور کلی به کاربران اطمینان و اعتماد بیشتری نسبت به سایت و کسب و کار شما می دهد. یک روش کاربردی برای آرامش خاطر بخشیدن به مخاطبان، قرار دادن نماد های اعتماد و لوگو های امنیتی در سایت می باشد. این نماد ها در ایران شامل نشان اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) و نشان ساماندهی اداره رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد می باشد. وجود این نمادها در سایت باعث افزایش اطمینان خاطر و کاهش تردید های ایجاد شده در ذهن کاربران از جهت معتبر بودن وب سایت شما می شود.

استفاده از تصاویر با کیفیت برای معرفی محصولات

از آن جایی که در خرید آنلاین امکان بررسی و آزمایش محصول از نزدیک وجود ندارد، کاربران تنها می توانند به مشاهده عکس ها و ویدیوهایی که از محصولات در سایت موجود است اکتفا کنند. استفاده از عکس های با کیفیت و ترجیحا از تمامی زوایا به مخاطب کمک می کند تا درک بهتری از کیفیت و ظاهر محصول داشته باشد و امکان مقایسه و تصمیم گیری برای وی سهل می گردد. برای تاثیر گذاری بیشتر بهتر است تصاویر به صورت اختصاصی برای هر کسب و کار و توسط عکاسان حرفه گرفته شود. عکس ها و ویدیوهای موجود در سایت در واقع ویترین فروشگاه شماست، بنابراین هرچه در جهت بهبود کیفیت تصاویر تلاش کنید باعث جذب مخاطبان بیشتر و ارتقا فروش محصولات می شوید.

فراهم نمودن روش های مختلف پرداخت

یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش آنلاین، فراهم نمودن گزینه های مختلف هنگام پرداخت محصول می باشد. از آن جایی که هر یک از مشتریان روش ترجیحی خود را برای پرداخت هنگام خرید آنلاین دارند، هنگامی که دریابند حق انتخاب های زیادی برای پرداخت بهای محصولات دارند باعث می شود از سهولت فرایند خرید اطمینان حاصل کنند. این روش ها شامل پرداخت با کارت اعتباری از طریق درگاه های بانکی، پرداخت نقدی در محل، پرداخت با کیف پول مجازی یا پرداخت از طریق حساب های اعتباری می باشد که در این میان پرکاربردترین آن ها پرداخت آنلاین از طریق کارت اعتباری می باشد. درست است که گنجاندن تمامی این گزینه ها در سایت ممکن است از جهت بهینه سازی سایت زحمات زیادی را در بر داشته باشد اما انجام این روش راهی عالی برای افزایش فروش آنلاین است.

ارائه کارت های هدیه

اغلب مردم زمانی که می خواهند محصولات یا خدماتی را به دوستان و یا خانواده خود هدیه دهند، نمی توانند تصمیم بگیرند که چه محصولی را خریداری کنند و انتخاب از بین گزینه های موجود برای آن ها دشوار است. در چنین شرایطی می توانید با فراهم نمودن گزینه های کارت هدیه این امکان را به مشتریان خود بدهید که به جای انتخاب و خرید محصول، کارت هدیه شما را به آشنایان و عزیزان خود هدیه دهند تا آن ها با استفاده از این کارت، مطابق با سلیقه خود مستقیما از سایت شما خرید کنند. کارت هدیه همچنین در زمان هایی که محصول مورد نیاز مخاطب در دسترس نباشد می تواند مفید واقع شود و مشتریان می توانند در آینده با استفاده از این کارت خرید خود را انجام دهند.

موارد ذکر شده در بالا تنها بخشی از راهکارهایی است که می توانید با استفاده از آن ها درصد فروش آنلاین کسب و کار اینترنتی خود را افزایش دهید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان به صورت آنلاین یا حضوری با مشاوران شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط باشید. بدون شک تیم مجرب دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت شرکت دارکوب می تواند با اتخاذ روش ها و متد های نوین و به روز شما را برای رسیدن به میزان فروش بیشتر یاری نماید.

علت محبوبیت گسترده فروشگاه های اینترنتی در سال های اخیر چه می باشد؟

در سال های اخیر به علت مشغله روز افزون مردم و نداشتن فرصت کافی، اهمیت خرید اینترنتی بیشتر از قبل شده است. اغلب مردم ترجیح می دهند به جای صرف زمان و هزینه برای انجام کارهای شخصی همچون خرید حضوری، از اینترنت و وب سایت های فروش اینترنتی برای پیدا کردن کالا و خدمات مورد نظرشان استفاده کنند. فروشگاه های اینترنتی نیز با علم به این موضوع مزایای بسیاری را همچون صرفه جویی در زمان، راحتی در خرید، انتخاب بهترین محصول توسط مشتریان با توجه به بقیه نظرات مخاطبان و دریافت محصول به آسانی و درب منزل را برای مخاطبان فراهم نموده اند و در صدد رفع هر چه بیشتر نیازهای آن ها بر آمده اند.

چرا راه اندازی فروشگاه آنلاین برای پیشرفت کسب و کارها به تنهایی کافی نیست؟

صاحبان مشاغل و کسب و کارها باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشند که راه اندازی سایت فروشگاهی می تواند باعث در معرض دید قرار گرفتن خدمات و محصولات در فضای اینترنت شود اما برای افزایش سودهی و فروش و همچنین بقا در بازار رقابتی آنلاین و رقابت با سایر فروشگاه و شرکت های رقیب کافی نیست. طبق آمار به دست آمده از میان میلیون ها فروشگاه های اینترنتی که در بستر اینترنت وجود دارد تعدادی معدودی توانسته اند موفق عمل کنند و اکثر آن ها با شکست مواجه شده اند. لازمه موفقیت یک فروشگاه آنلاین در بین سایر رقبا و دستیابی به درصد فروش آنلاین بالا، آگاهی و به کارگیری روش ها و تکنیک های تخصصی در این زمینه است.

چگونه بررسی نرخ پرش می تواند باعث افزایش فروش آنلاین شود؟

زمانی که کاربر وارد سایت فروشگاهی شما می شود و بدون انجام هیچگونه تراکنش و ارتباطی سایت را ترک می کند در واقع یک پرش (Bounce) اتفاق افتاده است و نرخ پرش یا ضریب بازگشت، تعداد این دسته از کاربران را در بازه ایی معین مشخص می کند. می توان گفت نرخ پرش در واقع معیاری برای سنجش موفقیت سایت بر اساس تعداد بازدید کنندگان می باشد. بررسی این نرخ کمک شایانی به بهبود کیفیت و اعتبار سایت و افزایش تعامل کاربران می کند و در نهایت باعث افزایش فروش می شود. بالا بودن نرخ پرش به معنای مناسب و جذاب نبودن محتوای سایت شما و ضعف در ارائه مطالب است که باید در صدد رفع آن بر بیایید. البته باید توجه داشت که نرخ پرش تنها عامل مشخص کننده میزان موفقیت سایت شما نیست و باید معیارهای دیگری نیز همراه آن بررسی شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز