دروغ هایی که برخی از شرکت های طراحی سایت به شما می گویند

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
دروغ های بزرگت شرکت های طراحی سایت

شرکت های طراحی سایت بسیاری در کشور عزیزمان ایران وجود دارند که هر یک سبک و روش خاص خود را دارند که با توجه به روش های خود قیمت ها و دستورالعمل های مختلفی را برای اجرای پروژه های خود دارند. برخی از شرکت ها با توجه به آنکه نمی توانند در عرصه ارائه خدمات طراحی وب سایت با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت با سایر شرکت ها رقابت نمایند اقدام به گمراه کردن مشتریان خود می نمایند و به آنها دروغی می گویند که سبب عدم توانایی مشتریان در انتخاب شرکت مناسب برای طراحی سایت شود. در این مقاله قصد دارم توضیحات کاملی را در مورد نحوه اجرای پروژه های طراحی وب توسط شرکت ها برای شما بیان نمایم.

طراحی سایت داینامیک و استاتیک

دو روش طراحی وب وجود دارد یکی طراحی سایت استاتیک و دیگری داینامیک که در روش استایتک کنترل پانلی برای مدیریت مطالب وب سایت توسط شما که صاحب وب سایت هستید وجود ندارد حال آنکه شما می توانید مطالب وب سایت داینامیک را از طریق کنترل پانل وب سایت خود مدیریت نمایید. طراحی سایت به صورت استایتک با توجه به مشکلات آن امروزه به کلی منسوخ شده است و شرکت ها سایت را کاملا به صورت داینامیک طراحی می نمایند تا مالک وب سایت بتواند در طول زمان مطالب وب سایت را مدیریت نماید و همچنین مدیریت سایت های دینامیک بسیار راحت تر و کم هزینه تر از سایت های استایتک می باشد. دینامیک سازی وب سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا که هر یک به یکی از زبان های برنامه نویسی پیاده سازی می گردند انجام می گیرد که در بخش بعدی به آنها می پردازیم.

زبان های برنامه نویسی تحت وب

دو زبان برنامه نویسی ASP.NET و PHP در ایران معمولا برای پیاده سازی وب سایت ها و نوشتن سیستم های مدیریت محتوا مورد استفاده قرار می گیرند که میزان استفاده از PHP با توجه به قیمت ارزان تر طراحی وب توسط آن و سرعت بالاتر پیاده سازی سایت با این زبان برنامه نویسی بالاتر است و می توانید مقایسه میزان استفاده از این دو زبان برنامه نویسی را در سایت w3techs مطالعه نمایید. با توجه به آمار رسمی این سایت میزان استفاده از PHP در حدود 81 درصد و میزان استفاد از ASP.NET در حدود 16 درصد می باشد.که این آمار محبوبیت بیشتر PHP را نسبت به ASP.NET نشان می دهد. همچنین PHP دارای نرم افزارهای رایگان تحت وب بیشتری نسبت به ASP.NET می باشد که به برنامه نویسان و طراحان وب امکاناتی را برای پیاده سازی سایت ها می دهد. به عنوان مثال سیستم های مدیریت محتوای رایگان و محبوب بسیاری نظیر جوملا، وردپرس و دروپال وجود دارند که به زبان PHP نوشته شده اند و دارای قابلیت های فراوانی هستند حال آنکه ASP.NET به هیچ وجه به اندازه PHP دارای نرم افزارهای رایگان نیست.

سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا یا CMS که مخفف عبارت Content Management System می باشد در حقیقت نرم افزاری می باشد که امکان مدیریت مطالب وب سایت، منوها، تصاویر و سایر موارد را از کنترل پانل خود به شما می دهد. به عنوان مثال در صورتی که تمایل داشته باشید به منوهای وب سایت خود منوی جدیدی اضافه نمایید می توانید بدون داشتن دانش طراحی وب سایت و با مراجعه به بخش مدیریت منوهای سیستم مدیریت محتوای خود منوی جدید را اضافه نمایید. دو نوع سیستم مدیریت محتوا وجود دارد یکی سیستم مدیریت محتوایی که توسط شرکت های طراح و از پایه نوشته می شود و دیگری سیستم های مدیریت محتوا مرسوم و رایگان نظیر وردپرس، جوملا و دروپال که به صورت رایگان عرضه می گردند. شرکت های طراحی وب با توجه به سبک کاری خود یا از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی خود استفاده می نمایند و یا از سیستم های مدیریت محتوای موجود برای پیاده سازی سایت ها بهره می برند. موردی که در طراحی وب اهمیت دارد آن است که مهم نیست از چه سیستم مدیریت محتوای برای پیاده سازی وب سایت استفاده می شود تنها مسئله مهم کیفیت و امکانات وب سایت طراحی شده می باشد. در حقیقت شرکت طراحی وبی که توانایی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت ممکن و سریعترین زمان را داشته می باشد می تواند پروژه های بیشتری را جذب نماید.

دروغی که برخی از شرکت های طراحی وب به شما می گویند

برخی از شرکت های طراحی سایت با توجه به آنکه نمی توانند با سایر شرکت ها رقابت نمایند به مشتریان خود دروغ هایی می گویند تا بتوانند آن ها را گمراه نمایند و از این گمراهی استفاده نموده و پروژه را از آن خود نمایند. اما دروغ چیست؟ استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر وردپرس ، جوملا و دروپال هزینه تمام شده طراحی وب را پایین می آورد و از مدت زمان اجرای پیاده سازی وب سایت با توجه به آمادن بودن کنترل پانل می کاهد. این سیستم های مدیریت محتوا هم اکنون بسیار محبوب هستند و به شما امکانات فراوانی در جهت پیاده سازی وب سایت می دهند و همچنین جوامع کاربری فراوانی برای پشتیبانی و بحث و گفتگو پیرامون موارد مختلف را دارند. می توانید میزان استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا را در مقاله w3techs مطالعه نمایید. همانطور که در آمار منتشر شده در سایت w3techs مشاهده می نماید آمار استفاده از وردپرس در حدود 25 درصد از سایت های ساخته شده می باشد و این آمار، محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا را با توجه به امکانات فراوانی که به صورت رایگان در اختیار قرار می دهد نشان می دهد. همچنین در این صفحه می توانید آمار مربوط به سایر سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا و دروپال را مطالعه نمایید. دروغی که برخی از شرکت های طراحی وب معمولا به مشتریان خود اعلام می نمایند آن است که کیفیت پیاده سازی وب سایت با استفاده از این سیستم ها پایین می باشد و یا قابل توسعه و انجام تغییرات اختصاصی در این سیستم ها با توجه به آماده بودن سیستم مدیریت محتوا وجود ندارد حال آنکه استفاده از این سیستم ها هیچ مشکلی را در پیاده سازی وب سایت با بالاترین کیفیت ایجاد نمی نماید و حتی با توجه به امکانات رایگان موجود در این سیستم ها پیاده سازی سایت با کیفیت توسط این سیستم های مدیریت محتوا آسان تر می باشد و همچنین اساس این سیستم های مدیریت محتوا بر آن است که در صورتی که امکانی در بین قابلیت های پیش فرض آن وجود نداشت بتوان قابلیت را با استفاده از پلاگین ها و یا برنامه نویسی بر روی هسته اصلی به سایت اضافه نمود. در حقیقت بستر همه سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا، وردپرس و دروپال به گونه ای طراحی شده که قابلیت توسعه و اضافه نمودن امکانات در آینده با هر میزان در آنها وجود دارد. حتی برخی از شرکت های طراحی وب پا را فراتر می گذارند و از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا، وردپرس و دروپال استفاده می نمایند و به مشتریان خود اطلاع نمی دهند از این سیستم ها استفاده می نمایند و با گرفتن هزینه های سنگین از مشتریان خود سایت را طراحی می نمایند و به مشتریان گفته می شود سایت به صورت اختصاصی و از پایه طراحی شده است.

چاره کار کجاست

به جای آنکه بر روی این مسئله تمرکز نمایید که شرکت طراح وب سایت از چه روشی برای طراحی سایت استفاده می نماید بهتر است امکانات مورد نظر در وب سایت را در یک فایل آماده نموده و به شرکت های طراحی وب ارسال نمایید تا با توجه به امکانات و قابلیت های مورد نظر شما شرکت های طراحی وب بتوانند برای انجام پروژه شما برآورد هزینه و زمانی انجام دهند. هر چه فایلی که برای شرکت های طراحی وب ارسال می نمایید کاملتر باشد در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهید بود و سعی نمایید هر امکانی که قصد طراحی آن در سایت را دارید به فایل خود اضافه نمایید. برای انجام کار از شرکت طراحی وب بخواهید تا درخواست های شما را ضمیمه فاکتور نماید. با توجه به مکتوب بودن موارد درخواستی شما می توانید با خیال راحت بر روی قیمت اعلام شده و مدت زمان انجام اعلام شده تمرکز نمایید و شرکتی را انتخاب نمایید تا مطابق با بودجه و زمان مورد نظر شما سایت را طراحی می نماید. همچنین برای انتخاب شرکت طراحی وب به سابقه، نمونه کارها و همچنین مجوزها توجه نمایید تا با شرکتی همکاری نمایید که به تعهدات خود پایبند باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز