دلایل عدم موفقیت وب سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE
دلایل عدم موفقیت وب سایت

در این مقاله قصد دارم دلایل عمده عدم موفقیت سایت ها را بررسی نمایم تا با توجه به این دلایل و توجه به آنها بتوانید در زمینه بهره برداری از وب سایت خود موفق باشید. در ادامه مقاله هر یک از دلایل را برای شما لیست خواهم نمود.

عدم داشتن سیاست صحیح

یکی از مهمترین موارد برای راه اندازی یک سایت داشتن سیاست ها و برنامه ریزی های درست و اصولی برای وب سایت می باشد. شما می بایست بدانید وب سایت را برای چه دلیلی راه اندازی می نمایید و قصد جذب چه نوع کاربرانی را دارید و برای این مهم برنامه ریزی صحیحی داشته باشید. یکی از مهترین مسائل در عدم موفقیت سایت ها داشتن سیاست کاری نادرست است. به عنوان مثال دیده شده برخی از افراد و شرکت ها قصد راه اندازی وب سایتی را دارند تا سایر کاربران با پرداخت هزینه تبلیغات خود را در این وب سایت قرار دهند. اما برنامه ریزی خاصی برای افزایش بازدید سایت خود نداشته اند و به همین علت برای کاربران دلیلی برای تبلیغ در سایت وجود نخواهد داشت. در حقیقت سیاست گذاری صحیح مهم ترین بخش از داشتن وب سایت موفق می باشد و برای داشتن سیاست درست بهتر است حتما بامتخصصین و افراد با تجربه در این زمینه مشورت نمایید.

مشکلات فنی وب سایت

در صورتی که وب سایت مشکلات فنی داشته باشد ممکن است این مسئله به اعتبار وب سایت لطمه وارد نماید و همین امر باعث از دست دادن بازدید کننده برای وب سایت گردد. در نتیجه بهتر است قبل از راه اندازی وب سایت مشکلات فنی سایت خود را برطرف نمایید و در صورتی که در بخشی از وب سایت مشکلات خاصی بوجود آمد سریعا مشکل مورد نظر را برطرف نمایید.

ظاهر نامناسب

ظاهر وب سایت تاثیر بسیاری در موفقیت و عدم وب سایت خواهد داشت بنابراین تا می توانید سعی نمایید طراحی سایت شما فابا قبول باشد. به عنوان یک تجربه دارکوب در سال 93 قالب سایت دپارتمان طراحی سایت خود را تغییر داد و به روز رسانی نمود و پس از انجام این تغییر در سایت ورودی های وب سایت و مشتریان آن چندین برابر شدند بنابراین هر چه می توانید برای داشتن وب سایتی با ظاهر خوب و قابل قبول تلاش نمایید.

عدم رعایت اصول سئو

امروزه موتورهای جستجو بازدید کنندگان بسیاری را به داخل سایت ها هدایت می نمایند و در صورتی که وب سایت شما نتواند در این موتورهای جستجو رتبه قابل قبولی داشته باشد بازدید کنندگان بسیاری را از دست خواهید داد. با انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت می توانید بازدید کنندگان بسیاری از موتورهای جستجو کسب نمایید و برای این امر طراحی سایت خود را حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت انجام دهید.

نداشتن هدف

هدف از راه اندازی وب سایت می بایست برای شما و همچنین کاربران شما واضح و مشخص باشد تا هم شما بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای وب سایت خود داشته باشید و همچنین کاربران شما درک درستی از امکانات موجود در سایت شما داشته باشند و ارتباط بهتری با سایت شما برقرار نمایند. با مشخص نمودن هدف خود و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف خود در سایت کاربران شما نیز درک درستی از وب سایت شما خواهند داشت.

عدم تمرکز بر کاربران

قبل از هر چیز می بایست کاربران مورد نظر خودف نیازهای و خصوصیاتشان را بدانید تا بتوانید برنامه ریزی درست و اصولی برای رفع نیازهای کاربران خود در سایت خود انجام دهید. اینکه کاربران خود و نیازهای آنان را بشناسید به شما کمک خواهد نمود تا برای جذب کابران خود بتوانید سیاست گذاری درست و مناسبی داشته باشید.

محتوای کم و بی کیفیت

یکی از مهترین مواردی و مشکلاتی که سایت ها با آن درگیر هستند عدم وجود محتوای مناسب و با کیفیت در سایت می باشد. مخصوصا در کشور عزیز ما ایران تولید کنندگان محتوا برای سایت ها بسیار کم هستند و سایت ها معمولا با محتوای ضعیفی عرضه می گردند و در صورتی که سایتی باشد که بتواند محتوا و مطالب مورد نیاز کاربران خود را فراهم آورد کاربران می تواند کاربران بسیاری را جذب سایت خود نماید. محتوای یک وب سایت می بایست تولید شده توسط همان مجموعه، با کیفیت و کافی باشد تا تمامی جنبه های مختلف موضوع را تحت پوشش قرار دهد.

عدم به روز رسانی

یک وب سایت برای آنکه از نظر کاربران و موتورهای جستجو سایت فعالی به حساب آید می بایست دائما در حال تغییر باشد و مطالب جدیدی به آن اضافه گردد. در صورتی که نتوانید وب سایت خود و مطالب آن را به روز نگاه دارید از غافله عقب خواهید ماند. به صورتی دوره ای برای سایت خود مطالب جدیدی در زمینه فعالیت خود و مورد نیاز کاربران خود تهیه نمایید و در سایت خود اخبار و رویدادهای مربوط به زمینه شغلی خود را منعکس نمایید.

تبلیغات برای وب سایت

بهترین سایت را هم که داشته باشید در صورتی که نتوانید آن را به خوبی معرفی نمایید وب سایت شما به موفقیت نخواهد رسید. انجام تبلیغات برای وب سایت مورد بسیار مهمی است که می بایست به صورت اصولی و زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت انجام گردد و در صورتی که برای سایت خود تبلیغات نکنید سایت شما به جایی نخواهد رسید.

نداشتن بودجه کافی

معمولا در بازار ایران دیده شده افراد و شرکت ها با بودجه ناکافی وارد عرصه استارتاپ های اینترنتی می گردند و پس از گذشت مدتی نمی توانند هزینه های مربوط به نگهداری و تبلیغات و همچنین به روز رسانی آن را تامین نمایند و در نتیجه پروژه شکست خواهد خورد.

در پایان

برای داشتن وب سایتی موفق قبل از شروع هر کاری بهتر است از متخصصان و افراد با تجربه مشاوره بگیرید تا دید درستی برای راه اندازی سایت خود داشته باشید. دارکوب از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی سایت های اینترنتی فعالیت می نماید و آماده هر گونه مشاوره در زمینه طراحی سایت های اینترنتی می باشد. همچنین این مجموعه 2500 سایت طراحی شده در کارنامه خود دارد و می تواند شرکتی مناسبی برای طراحی سایت شما باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز