مدیریت فروشگاه اینترنتی: طراحی سایت و توسعه

رتبه بندی کاربر: 1 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
مدیریت فروشگاه اینترنتی: طراحی سایت و توسعه

خرید الکترونیکی(E-shop) چیست؟
خرید الکترونیکی یک خرید آنلاین است که هم طراحی سایت آن بر اساس قوانین تجارت یا مانند پروسه خرید واقعی در زندگی روزمره است. معنی کلمه E-shop  از کلمه الکترونیک (Electronic) آمده است و همچون یک کلمه کلیدی یه خرید آنلاین اشاره دارد که هیچ گونه دخالیت فیزیکی در آن نیست.
گرافیک واکنشی در توسعه و طراحی وب سایت های زیادی با کاربران موفق بکار رفته است که از سیستم هایی مثل Magento  و Woo – commerce در آن ها استفاده شده است و به واقع این طراحی ها نیاز به یک استعدادی دارد که رابطه بین مشتری و تجارت مد نظر را کاملا بشناسد و بتواند برای رضایت  از فروش محصول ، رضایت دوطرف را تضمین کند  و به یکپارچگی وب سایت بیانجامد.
مراحل انجام یک خرید الکترونیکی :

  • مشتری به صورت آنلاین کالای مورد نظر را سفارش میدهد.مرورگر وب سایت ، بین اینترنت و سروری که مدیریت وبسایت تجاری را به عهده دارد ارتباط برقرار کند.
  • سرور سفارش مورد نظر را به وب سایت ارسال میکند تا کالا در بخش فروش از زمان سفارش تا ارسال محصول مدیریت شود.
  • سفارش کالا در بخش های مختلفی مانند انبار ، موجودی و هزینه ارسال مورد بررسی قرار میگیرد.
  • پایگاه داده انبار ، برای تایید موجودی کالا در وب سایت مورد بررسی قرار میگیرد تا در صورت موجود بودن محصول سفارش به بخش سیستم پرداخت منتقل شود.
  • پایگاه داده انبار مشخص میکند که کالا در انبار موجود است یا پیشنهاد میدهد که چه مدت زمانی تخمین زده میشود تا محصول از بخش توسعه به بخش عرضه برسد .
  • سیستم تجارت در وب سایت باید از امنیت بالایی برخوردار باشد به همین دلیل در روند پرداخت از خریدار رمز عبور و کلمه امنیتی پرسیده میشود.
  • سیستم بانک توسط سیستم تجارت مورد تایید قرار میگیرد تا بررسی شود که مشتری پول کافی برای پرداخت دارد تا تراکنش کامل شود.
  • مدیر سفارش باید دقت کند تا مشتری و مدیر سایت فروش  در جای درست قرار گیرند تا زمانیکه مشتری توسط ایمیل با مدیر بخش ارتباط برقرار میکند ،به مشکلی بر نخورد.
  • مدیر سفارش باید برای یک ارسال موفق و همین طور رسیدن محصول به دست مشتری جزییات ارسال را مورد بررسی قرار دهد ( که این موضوع به گستردگی تجارت الکترونیکی مد نظر هم بستگی دارد)
  • شرکت فرستنده وسایل را انتخاب میکند و آنها را با توجه به آدرس مشتری به دست وی خواهد رساند.
  • در آخرین مرحله ایمیلی به مشتری ارسال میشود تا زمانیکه کالا به دست وی رسید تاییدیه ای را در جواب ایمیل به شرکت فرستنده ارسال کند و بعد از اینکه کالا به دست مشتری رسید ، پروسه پایان میپذیرد.

اهمیت طراحی و توسعه وب سایت به بهترین نحو ممکن برای یک تجارت الکترونیکی موفق
طراحی و توسعه وب سایت به بهترین نحو ممکن برای یک تجارت الکترونیکی موفق در تفاوت شکست و موفقیت اهمیت بسیاری دارد.در این مورد نه تنها طراح وب سایت نیاز به شناخت کامل تجارت مد نظر دارد بلکه باید مشتریان و بازدید کنندگان سایت را هم بخوبی بشناسد.
راه اندازی خرید آنلاین بسیار مشکل تر از فروش محصول از راه های روتین و قدیمی است که در آن کالا به صورت فیزیکی خرید و فروش میشد.نه تنها  باید وب سایت رو از ابتدا راه اندازی کنید بلکه لازم است تا سیستم پرداخت  هم با آن ادغام شود تا مشتری بتواند با وب سایت مورد نظر و همین طور بانک در ارتباط قرار گیرد که این موضوع شامل ارسال سیگنال های مختلفی است که باید به صورت درست ارسال شود.امروزه شما میتوانید با کمک گرفتن از توسعه دهندگان و طراحان وب سایت، سایت مورد نظر خود را طراحی و بعد آن را ویرایش کنید.
طراحان وب سایت و توسعه دهندگان میتوانند نام دامنه شما را تعیین کنند و پشتیبان هایی مانند meta data ،alt tag و SEO
را ارائه دهند.آنها همچنین میتوانند به شما مواردی را توصیه کنند تا کار و وب سایت شما با یک ساختار متمرکز پیش برود .
در زیر 5 مورد از مشکلات SEO برای وب سایت های تجارت الکترونیک را مورد بررسی قرار میدهیم:

  • عکاسی محصولات

عکاسی از محصولات قابل ارائه با اهمیت ترین بخشی است که به فروش بیشتر کالاهای وب سایت کمک میکند.اگر عکاسی از کالا در نور بد یا زمینه ای کثیف گرفته شود ، یک پیغام اشتباه از محصول به بیننده ارسال میشود که شباهتی به محصول اصلی ندارد. این ممکن است به برگشت محصول سفارشی و همین طور ایجاد بازخورد بدی برای محصولات دیگر داشته باشد که بسیار زیاد رتبه سایت را در SEO پایین بیاورد.بنابراین عکسی که از محصول در وب سایت قرار میگیرد باید دقیقا همان کالایی باشد که به دست مشتری میرسد.

 

  • توصیف و توضیح محصول

توصیف محصول در بخش فروش آنلاین باید دقیق و کامل باشد و البته شامل یک کلمه کلیدی تا مشتری بتواند براحتی بدنبال آنچه مد نظر وی است بگردد.

  • مرور مجدد اشتباه

مرورهای اشتباه میتواند تاثیرات چشمگیری در ربته بندی سایت در SEO  داشته باشد و این دلیل قابل قبولی برای این است که شما همیشه در صف رقابت با دیگران در این زمینه باشید و برای ارتقاء سطح فروش شرکت خود با توجه به سرویس دهی به مشتری و جلب رضایت وی ،پیشرفت کنید.

  • URL نادرست

برخی از مواقع پیش می آید که صفحات اضافه در وب سایت به طورت نادرست به سایت متصل میشوند.به همین دلیل لازمه یک سایت سادگی و راحتی آن میباشدبنابراین با امتحان کردن صفحات مختلف سایت و اطمینان داشتن از اینکه تمامی اتصالات به خوبی برقرار است میتواند از مشکل فوق جلوگیری کند.

  • اتصال داخلی نادرست

اتصالات نادرست داخلی باعث میشود که به طور قطع در زمان استفاده از وب سایت و سفارش دادن یا در قسمت جست و جو  برای مشتری  مزاحمت ایجاد کند.
مدیریت کردن کیفیت و کمیت کالا
وقتی یک تجارت الکترونیکی راه اندازی میکنید، میتوانید محصولات بیشتری نسبت به خرید فیزیکی را به صورت آنلاین به فروش برسانید اما در واقع این نوع فروش مستلزم محصولاتی است که کیفیت مطلوبی داشته باشند تا بتوان فروش محصول و همین طور برگشت مشتری برای خرید بعدی را تضمین کند.تجارت آنلاین به راحتی میتواند در بازدید ها و جلب رضایت مشتری برای خرید بیشتر پیش ببرد اما این موضوع با توجه به کیفیت کالا میتواند تجارت را موفق تر از قبل و  یا ورشکست کند، در صورت ورشکست شدن در اثر نامطلوب بودن کیفیت بازگشت به چرخه فروش بسیار سخت خواهد بود و در بعضی موارد غیر ممکن!
فروش آنلاین
درست است که فروش به صورت آنلاین به دلیل غیر فیزیکی بودن آن در بعضی افراد کمی نامعقول به نظر برسد اما باید در نظر داشت که ایده این نوع فروش با درخواست مشتریان برای خرید به این صورت به ذهن رسیده است .شاید محصولات قابل دیدن نباشند اما زمانیکه محصول به دست مشتری میرسد این امر محقق میشود.موضوع غیر قابل مشاهده بودن محصول زمانیکه فروش به صورت یکپارچه ، منظم و تضمین شده اتفاق بیفتد با ایجاد احساس یک معامله منصفانه در مشتری قابل حل خواهد بود و به خرید محصول سفارش داده شده اعتماد خواهد شد.
در زیر به 9 مورد از ساختارهای کارت های خرید در تجارت الکترونیکی میپردازیم:

  • Magento

یک ساختار فروش آنلاین منبع باز (Open source) است که با زبان برنامه نویسی PHP برای وب سایت های خرید آنلاین ایجاد شده است.

  • Shopify

این ساختار یک راه حل کامل برای تجارت الکترونیکی است که به شما اجازه میدهد در یک فروشگاه مجازی آنلاین محصولات خود را به فروش برسانید.

  • WooCommerce

ساختار فوق بسیار قدرتمند است و قابل گستردش در زمینه تجارت الکترونیکی که به شما کمک میکند هر چیزی رو بفروشید. ورژن 2.5.2 را نیز میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید.

  • BigCommerce

ساختار ی برای فروشگاه آنلاین با قابلیت صرفه جویی در زمان.

  • OsCommerce

ارائه ابزاری برای راه اندازی کامل و خود میزبانی (Self-Host) وب سایت فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات و سرویس دهی به کل دنیا.

  • Wix

Wix.com ساختاری بر اساس فضای وب سایت مجازی ابری است که اجازه میدهد کاربران با استفاده از زبان برنامه نویسی HTML5 وب سایت خودشان را به وجود آورند و موبایل-سایت مورد نظر را به صورت آنلابن با ابزار drag و drop پیش برد.

  • Weebly

یک سرویس میزبان وب (web-hosting) است با ویژگی ساختار وب سایت drag و drap. در سال 2012 این ساختار در حدود 20 میلیون وب سایت به همراه 1 میلیون بیننده در یک ماه را میزبانی کرد.بخش اصلی این شرکت در سانفراسیسکو قرار دارد.

  • SquerSpace

با پایه SaaS در سیستم مدیریت محتوا است که ساختار وب سایت را توصیف میکند.نیاز به سرویس میزبانی دارد و دارای پلتفرم وبلاگ نویسی است.این سرویس به شما اجازه میدهد تا شخص یا تجارت یک وب سایت محتوایی و وبلاگ به وجود آورند.

  • GoDaddy

یک دامنه معامله ای اینترنتی عمومی است و یک شرکت سرویس میزبانی که گفته شده است از سال 2016  این شرکت بیش از 61 میلیون نام دامنه تحت پوشش دارد و به بزرگترین و معتبرترین ICANN دنیا تبدیل شده است.
 3 موردی که باید در زمان ساخت یک فروشگاه تجارت آنلاین در نظر گرفت:
در موارد قبل به بررسی موضوعات مربوط به وبلاگ طراحی وب سایت تجارت الکترونیک پرداختیم که راه کارهایی با کمک طراحان وب و توسعه دهندگان موجب ایجاد یک تجارت الکترونیکی میشود که نتیجه آن فروش محصول مد نظر است.
در موارد زیر به 3 ویژگی اصلی برای ایجاد ساختار فروشگاه آنلاین میپردازیم.
زیبایی شناسی
این موضوع درست جایی است که شما نیاز به یک طراح وب سایت خوب دارید.زیبا شناسی وب سایت فروشگاه شما میتواند بین تجارت موفق و ورشکستگی شما تفاوت بسیار ایجاد کند.یک وب سایت فروش باید چشم نواز باشد بدان معنی که نباید از گرافیک های غیر معمول و رنگهای متضاد استفاده کرد زیرا باعث گیج شدن در پروسه سفارش میشود.یک بخش از طراحی وب سایت فروش باید به طور کامل و دقیق روی نمای محصول متمرکز بشه یا روی سرویسی که شما قرار است براس فروش ارائه دهید.
جهت دهی
جهت دهی صحیح محصول ، کلید قطعی موفقیت است برای فروش سرویس یا محصول به صورت آنلاین.شما نیاز دارید که وب سایتی را طراحی کنید که مشتری بتواند به راحتی کالای مورد نظر خود را سفارش دهد و همچنین شما باید مسیر روشنی را برای تایید جزئیات تجارت  ارائه دهید و مشتری بتواند به صورت مکرر سوالات خود را بپرسد و جزئیات تماس را مورد برررسی قرار دهید.
رویکرد
مسیر رویکرد مشتریان آنلاین شما بسیار شبیه به مسیری است که مشتریان در خرید واقعی طی میکنند.شما باید تلاش کنید و مطمئن شوید چیزی که مشتریان نیاز دارند در قسمت توضیحات مربوط به محصول وجود دارد. همین طور اجازه دهید که مشتری احساس راحتی کند و   فروش خود را امنیت بخشید.یکی از بهترین راه ها برای اینکه مشتری احساس راحتی کند این است که در سریعترین زمان ممکن محصول به دست وی برسد و اطلاعاتی در اختیار داشته باشد که بتواند هر زمان به کمک نیاز داشت از آنها استفاده کند.
طراحی وب سایت فروش الکترونیکی
اگر شما برای طراحی وب سایت تجارت الکترونیک به کمک نیاز دارید،راه دور نروید ؛گرافیک واکنشی برای ساختن یک وب سایت فروش اینترنتی با کوله باری از تجربه به کمک شما خواهند آمد.
برای اطلاعات بیشتر با ما و مجموعه طراحی وب سایت دارکوب تماس بگیرید. ما گروه طراحان سایت دارکوب خوشحال خواهیم شد تا بتوانیم در سرمایه گذاری جدید شما باری را از دوشتان برداریم ....

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز