طراحی سایت حرفه ای هنوز پا برجاست

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

برخلاف آنچه اخیرا خوانده اید طراحی وب حرفه ای منسوخ نشده است. در حقیقت طراح حرفه ای وب زنده و سالم و کسب و کار رو به پیشرفت است.
فروشگاه های محبوب رسانه ای مانند Mashable.com گزارش میدهند که هوش مصنوعی و هزینه پایین قالب های ورد پرس شغل طراحی حرفه ای وب را نابود میکند، این عناوین به مانند بحث هایی است که در ترافیک رانندگی بین مردم میشود و این ادعاها بیشتر جنبه ترویجی دارد و حقایق نیست.

آیا میدانید چطور درباره این موضوع میتوانم با اطمینان سخن بگویم؟ ساده است. ما انسان هستیم و نیاز به اشخاصی داریم که کمک کنند تا محیطی خلق شود که دیگر انسانها از نظر عاطفی بتوانند با یکدیگر مرتبط باشند.
ما تنها انسان هستیم
اینترنت افراد را بهم مرتبط میکند و کسب و کار در جهان و میزان استفاده از اینترنت هر ماه و هر فصل و هر سال رو به افزایش است. در حالیکه میزان استفاده از وب سایت از طریق کامپیوتر تغییر زیادی نکرده اما میزان استفاده کلی از اینترنت افتان و خیزان رو به رشد است. کاربران فراتر از دسکتاپ کامپیوتر خود رفته  و از تبلت و گوشی همراه برای متصل ماندن به جهان استفاده میکنند.
همچنان که شکل استفاده  دستگاه های همراه تغییر کرده و استفاده از اینترنت رو به رشد است محتوا نیز متنوع و جذاب تر شده است. اینترنت افراد و ماشین ها و به شکل مجازی هرجیزی اطراف ما را به هم مرتبط میکند.
تا زمانی که مردم از اینترنت استفاده میکنند تا مکان کالای مورد نظر یا خدمات خاصی را بیابند طراحی حرفه ای وب به حیات خود ادامه خواهد داد. براین عقیده باور دارم چرا که من هر روز از عمرم را با طراحی وب زندگی میکنم و نفس میکشم.
هوش مصنوعی و قالب ها نمیتواند مشکلات انسان را حل کند
هر هفته تیم من و من در پروژه های توسعه ورد پرس به شرکت ها کمک میکنیم اما در اینگونه کارها ما وبسایت نمیسازیم. این روزها همه میتوانند یک وبسایت بسازند. در تمام پروژه های طراحی وب سایت هدف ما این است که به صاحبان کسب و کار کمک کنیم مشکلات دنیای واقعی را حل کنند. این مشکلات میتوانند مسائل دیرینه فروش و مارکتینگ باشند ویا مشکلات مشتریان ما. هدف طراحی حرفه ای وبسایت این است که مشکل شناسایی شود و از قدرت اینترنت برای حل آن بهره برد. من همواره شاهد آگهی ها و مقالات درباره یک نوع شبکه جدید توسعه وب هستم. هیچ طراحی نیاز به ادعای آنان ندارد. اجازه دهید نرم افزار مشکل طراحی شما را با مرور محتوای شما برطرف کند. واقعا؟ آیا آسان است؟ نه اینطور نیست.
شبکه ای که تنها بر روی تصویر و متن متمرکز است نمیتواند مشکل تجارت را حل کند. زیرا برای این هدف ساخته نشده است. این وبسایت تنها راه حلی است سریع برای پروژه های ایجاد وبسایت با بودجه کم.   این وب سایت تنها بر روی دیدگاه صاحب وبسایت از تکنولوژی تمرکز کرده و واقعا اشاره ای به مشکلات و اهداف صاحب وبسایت ندارد. اگر تاکنون در ساخت پروژه توسعه وبسایت شرکت کرده باشید می دانید که هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. بلکه فرآیندی است که با کشف هدف شروع میشود و بهترین شیوه و تجربه را برای کشف راه حل بکار میگیرد. بسته طراحی وبسایت بر اساس شبکه ممکن است جذاب به نظر برسد اما سوالات مهم و اساسی را نمیپرسد. از صاحبان وبسایت درباره هدف آنها در بازاریابی و مارکتینگ، محصول و یا ارائه خدمات، اهداف پروژه ، روند ترافیک مطلوب و یا اینکه یک پروژه در چه صورت موفقیت آمیز خوانده میشود، پرسش نمیشود
پس اشتباه نکنبد و گوش بسپارید زمانیکه به صدای بلند اعلام میکنم: طراحی حرفه ای وبسایت فراتر از تصویر و متن است. چراکه حیطه وسیعی از عناصر پروژه را پوشش میدهد که هوش مصنوعی و قالب ها از آن عاجزند.
طراحی حرفه ای وبسایت فراتر از شبکه است
به یک کنفرانس طراحی وبسایت بروید و به بلند گو ها یا بحث میان حضار گوش دهید. آنها درباره بهترین شیوه های طراحی، بهتر کردن تجربه کاربر و حل مشکلات مشتریان در دنیای واقعی صحبت میکنند. آنچه درباره آن صحبت نمیشود شبکه، هوش مصنوعی و اتوماسیون فرآیند طراحی برای حذف عنصر انسانی است. به این دلیل که این یک راه حل نیست بلکه یک گزینه ارزان و بی ارزش برای طراحی وبسایت واقعی است.
اکنون چند مثال می آوریم که طراحی حرفه ای وب چه چیزی ارائه میکند:

  • پیام- از صاحب یک کسب و کار کوچک درباره پیام تجاری او بپرسید و سپس به سکوت مرگبارشان گوش فرا دهید. به این دلیل است که بیشتر مشاغل کوچک بخش بازاریابی ندارند و به ندرت وقت دارند که بنشینند و درباره پیام تجاری شان و اینکه کلمات چگونه عملکرد آنها را در صفحات وب تحت تاثیر قرار می دهند، فکر کنند. یک طراح حرفه ای وب نه تنها میتواند دراین باره با مشتری خود تبادل نظر کند بلکه میتواند به صاحب وبسایت کمک کند که وجه تمایز خود را از دیگر رقیبان با مهارت تشریح کند.
  • تراکنش با کاربر- از اولین چیزهایی که از مشتری میپرسیم درباره هویت و اطلاعات وبسایت است. به این دلیل اینکار را میکنیم زیرا میتواند طراحی وبسایت را تغییر دهد و ما هرچه زودتر باید به آن پی ببریم. اطلاعات ارائه شده میتواند در روند ترافیک موثر باشد و فراخوان متمرکزی برای کاربران ارائه کند در عین حال میتواند پاسخی عاطفی باشد که بازدید کنندگان وبسایت بتوانند با پیشنهادات ارائه شده در وبسایت ارتباط برقرار کنند. هوش مصنوعی نمیتواند صاحب وبسایت را در تعریف هویت، کاربرد و اجرای آن یاری کند
  • فراخوان- قالب وبسایت و یا سازنده صفحات اتوماتیک می تواند کاری تمیز در ساخت فرم تماس و یا دکمه انجام دهد. در این باره بحثی نیست زیرا  در برخی موارد تولید فراخوان از کارهای ابتدایی است. اما این معمول نیست و در بسیاری موارد بحث های عمیق وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که فراخوان و کاربرد و جای آن مناسب باشد.
  • بهینه سازی موتور جستجو- زمانیکه یک پروژه توسعه صفحات وب داریم که شامل سئو (موتور جستجو) است ما میخواهیم پروژه را با نقشه سایت و تشخیص کلمات کلیدی شروع کنیم. مرحله تشخیص کلید واژه شامل مرور داده های گزارش شده، محتوای موجود و سایت های رقیب است و سپس ابزار کلید واژه وارد مرحله استراتژیک میشود تا عبارت دلخواه را در محتوای موجود و آینده شناسایی کند.زمانیکه طرح کد گذاری شد و محتوای اولیه آماده گردید برای بهینه سازی آن صفحه شروع به کار میکنیم.اکنون این فرآیند را با نرم افزارهای طراحی شبکه مقایسه کنیم تا ببینیم آیا شبیه فرآیند سایت های دارای موتور جستجو است یا خیر. حدس بزنید؟ چنین چیزی نخواهید یافت. به این دلیل که طراحی اتوماتیک به هیچ وجه تجربه موتورهای جستجویی که در طی پانزده سال در پروژه های خود اعمال میکنیم به ما نمیدهد.

مثال های بسیاری میتوانم ارائه کنم اما فکر میکنم همین مثال های اندک به روشنی نشان میدهد که اتوماسیون و طراحی وب نمی توانند ادغام شوند و نتیجه یکسانی هم نمی دهند.
طراحی وب واقعی درباره اتصال نقاط است
طراحان حرفه ای وب به تاجران و صاحبان مشاغل کمک میکنند که فرآیند طراحی وب را به شکل اصولی هدایت کنند. این ساختار وب سایتی تولید میکند که دارای یک پرتال منسجم برای تلاش های بازاریابی سازمان است. اتوماسیون نقاط را متصل نمیکند. نمیتواند اینکار را کند زیرا اتوماسیون دارای بعد کوچک و بسیار محدود است. طراحی وب اتوماتیک، محتوا و تصاویر را در قالب های موجود جای میدهد بنابراین عنصر انسانی را حذف و توانایی اتصال در سطح انسانی را حذف میکند.
تیم من و من اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا با بازدید کنندگان خود ارتباط برقرار کنید. ما میخواهیم کمک کنیم تا محیطی خلق شود که بازدیدکنندگان با شما در سطح انسانی ارتباط برقرار کنند تا آنها را تشویق کند تا گام های بعدی را بردارند و تبدیل به اعضای ملموس و مشتریان شما شوند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز