روان شناسی کاربر در طراحی سایت

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

روان شناسی در طراحی سایت یک رویکرد کاربرمحور است که به احساسات کاربران نسبت به یک محصول توجه شده است.

 

اصول اولیه

چرا موضوع روان شناسی کاربر در طراحی سایت مهم است؟ این موضوع درباره درک کاربران است و همچنین مشکلاتی که ممکن است روبه رو شوند و فقط اهداف کاربران مهم نیست. برای درک درست این موضوع باید برخی تحقیقات خوب ولی از مد افتاده و قدیمی وارد بازی شود.

درباره نیازهای پایه ای کاربران تحقیق کنید. آن ها از خدمات شما واقعا چه انتظاری دارند؟ آن ها از وب سایت شما چه می خواهند؟ خودتان را جای کاربران بگذارید و تاجایی که امکان دارد سایت را از دید آن ها بررسی کنید.تجربیات شخصی کاربران را ردیابی کنید. چه سوالات اساسی در این جا وجود دارد؟ چگونه تجربه شما در وب سایت می تواند قابل دستیابی باشد؟

تجربیات و انتقال فکر کاربران

آیا سایت شما به درستی با کاربران ارتباط برقرار می کند؟ آیا شما سایتی کاربرپسند را فراهم کرده اید؟ اگر کاربران احساس می کنند که از نام تجاری شما فاصله گرفته اند، این احتمال وجود دارد که وب سایت شما رویکرد متمرکز بر کاربر را دنبال نمی کند. درباره این که چگونه می توان تجربیات و فکر کاربران را پیاده سازی کرد، تصمیماتی بگیرید.

بر روی نیازها ، احساسات، تجربیات و نتایجی که کاربران از مراجعه به وب سایت شما انتظار دارند متمرکز شوید. انتقال فکر و تجربیات کاربران فقط موضوعات روان شناسی نیستند بلکه در سطح جهانی و در سازمان های بزرگ برای نوآوری ها استفاده می شود.

تصمیم گیری، طراحی و روند اجرایی

در ابتدا هنگامی که کاربر درخواست می کند، این موقعیتی است که برای اقدام به فرآیند طراحی نیاز دارید. هنگامی که در حال بحث برای نیازهای خود با تیم خلاق هستید، برای تصمیم گیری از تحقیقات خود استفاده کنید.

حتی یک سایت به ظاهر با عملکرد خوب می تواند از مزایای روان شناسی کاربر در طراحی سایت استفاده کند. این موضوع خیلی مهم است که درباره نیازهای مخاطبان خود تحقیق کنید و جای مشتریان قدم بردارید و سوالات دشوار بپرسید و به پیغام های همه بازاریابی ها نگاه کنید.

به کار بردن فکر و احساسات کاربران کلید تاثیرگذاری در سایت شماست.

امروزه تکنولوژی ها هیچ محدودیتی ندارند و با همه مخاطبان صحبت می کنند.

برای مثال هنگامی که شما با مخاطبان گسترده یا حتی مخاطبان خاصی ارتباط برقرار می کنید، در نظر داشته باشید که مردم از فرهنگ ها، محدودیت های موقعیتی و سنی و توانایی های مختلفی هستند و باید به صورت عملیاتی در سایت این موضوع را پیاده سازی کنید.

از طریق تست های مختلف و تحقیقات شما می توانید درک درستی از چگونگی رفتار مردم و احساسات کاربران به دست آورید و مشکلات استفاده آن ها در وب سایت و نرم افزارها را حل کنید.

در نهایت، در اولین قسمت سلسله مراتب پروسه طراحی سایت باید هم فکری کاربران در نظر گرفته شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز