طراحی سایت مینیمالیستی: خلاصه گویی

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

طراحی مینیمالیستی سایت: خلاصه گویی

فکر می کنید چرا طراحی مینیمالیستی و کوچک نمایی عضو ثابت طراحی های دیجیتال شده؟ اول از همه شرکت هایی که تو پیشرفت فناوری خیلی تأثیرگزار بودن، مثل اپل، گوگل و میکروسافت شروع کردن از طراحی مینیمالیستی استفاده کنن. نظریه "هرچی کمتر بهتر" یه راه کاربردیه که برای مخاطبان شرکت ها هم خوشاینده که شرکت ها با این روش محصولات و خدماتشونو معرفی کنند و حتی فرهنگ کل وب و تلفن همراه و محصولات چاپی هم با این روش باشه.
با وجود این همه شرکت رقیب که میخوان توجه مشتری های شما رو به خودشون جلب کنن و این همه ایمیل و سایت و شبکه های اجتماعی شلوغ و پر سر و صدا، یه سایت خلاصه و مفید مثل یه استراحتگاه خلوت و امن می مونه که مشتری راحت بهش خو می گیرن تا بهتر به این عصر لبریز از دیجیتال غلبه کنن.

 

چرا کوچک نمایی مؤثر است؟

کوچک نمایی یه ویژگی زیبایی بصریه که سادگی رو القا می کنه و در اواسط قرن 20 میلادی محبوب هنرمندان امریکایی شد و در کشورهای غربی تبدیل به جزء اصلی طراحی مدرن شد. کوچک نمایی تقریبا از اوایل سال 89 هجری تا الآن بخش مهم گرافیک و طراحی دیجیتالیه که معمولا هم توی هر بحثی بعد از طراحی مسطح اسمش میاد.
یه طراحی مینیمالیستی روی چیزایی که مشتری لازم داره تمرکز می کنه و دقیقا میره سراغ رفع نیاز مشتری و براش راه حل ارائه میده. پس توی سایتتون مستقیم برید سراغ مطالبی که مشتری دنبالشه، مثلا اینکه هدف و کار شما چیه و به چه درد مشتری می خوره و حالا مشتری باید چی کار کنه. اینطوری وقت باارزش مشتری رو تلف نمی کنید و در ازاش مشتری ها راحتتر باهاتون ارتباط برقرار می کنن.
طراحی کوچک نمایی سایت برای سئو هم خوبه. گوگل بعد از انتشار الگوریتم پاندا در سال 90 یه سری پیشنهادات برای شرکت ها ارائه داده که هنوز هم اعتبار داره چون هنوز الگوریتم پاندا روی کاره و تغییر نکرده. هدف اصلی الگوریتم های گوگل اینه که به سایت های بی کیفیت رتبه های پایین بده تا برن آخر نتایج جستجو و مردم بتونن سایت های با کیفیت تر رو راحت پیدا کنن. پس اگه مطلب بی کیفیتی توی سایتتون دارید پاکش کنید و مطالب سطح پایین رو با مطالب دیگه قاطی کنید تا به جای چند تا پست درجه 3 یه مطلب درست و حسابی داشته باشید و اینطوری رتبه سایتتونو بیارید بهتر کنید.
سایت هایی که به روش کوچک نمایی یا مینیمالیستی طراحی شدن کاربردی هستن و فواید زیادی هم دارن چون می تونن:

  • سرعت بارگزاری صفحات سایت رو بهتر کنن و مشتری ها سریعتر به مطالب دسترسی پیدا کنن.
  • با کامپیوتر و موبایل خوب کار کنن. و از اونجایی که بیشتر مشتری ها با گوشی های هوشمند و وسایل قابل حملشون به اینترنت وصل میشن خیلی نکته مهمیه.
  • آسون تر بروزرسانی و تعمیر و نگهداری بشن.

یک سایت با طراحی کوچکنما چه شکلی باید باشه؟

ما بیشتر از 100 سایت کوچکنما رو ارزیابی کردیم که الآن براتون 5 تا از ویژگی های مشترک بین همشونو میگم:

  • کاربردی و طراحی ساده فقط حاوی ضروریات، بدون شاخ و برگ اضافی
  • تأکید کمتر روی تکنیک های طراحی اسکیومورفیک مثل بافت های توخالی یا اغراق آمیز یا برجسته
  • رنگ های محدود یا رنگ های خالص غیر ترکیبی
  • فضای سفید زیاد
  • استفاده تبلیغاتی از عکس ها یا مطالب قابل چاپ

نکات طراحی سایت کوچکنما

کوچک نمایی با همه خوبی هاش اگه درست اجرا نشه می تونه اشکال درست کنه. شاید بعضی ها برای ساده تر کردن سایت، یکسری نشونه های مشترک بین همه سایت ها رو حذف کنن. مثلا متن آبی که زیرش خط کشیده شده نشونه متن پیوند شده و قابل کلیک هست. خود سادگی و خلاصه گویی می تونه یکم برای مخاطب فهم رو سخت کنه، شما باید اینجا با استفاده از نشونه ها تعادل بوجود بیارید و با کاربرها کمک کنید تا بهتر متوجه بشن چطوری از سایتتون استفاده کنن. استفاده هدفمند از رنگ ها یا عملکردهای تعاملی که به حرکت موس جواب میدن می تونه یه نشونه باشه از اینکه اینجا هم یه سری مطلب خوابیده.
سایتتون باید خوب کار کنه و چیزهای باارزش ارائه بده. یکم وقت بذارید تا ببینید مردم از شما چی می خوان، مثلا می تونید از ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت یا از بررسی و تحلیل تبلیغاتتون این اطلاعاتو بدست بیارید. از نتایج تحقیقتون به عنوان راهنما کمک بگیرید و سایتتونو طوری توسعه بدید که پیام های تبلیغاتی خلاصه وار و مطالبی که واقعا برای مشتری اهمیت دارن رو منتشر کنه. نزدیک 30 درصد کاربران گوشی های هوشمند وقتی می بینن سایت یا برنامه ای نیازهاشونو برآورده نمی کنه و جوابی برای چیزی که دنبالش بودن نداره، سریع صفحه رو می بندن. استفاده از طراحی کوچکنما برای سایت می تونه کمکتون کنه تو راه برند شدن و تمرکز بر مشتری موفقیت بیشتری بدست بیارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز