تکنیک های مفید در طراحی سایت (موارد غیر بصری)

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

هدف ما در این مقاله اینست که، خوانندگان را برای طراحی سایت هایشان از تکنیک های جدید و مفید هم مطلع کنیم (علاوه بر موارد بصری و قابل مشاهده در سایت ها، اقدامات جدید و غیر قابل مشاهده )

 

  1. استفاده از اصوات

    طراحی یک تجربه است، امروزه هنگامی که از طراحی صحبت میکنیم صرفاً منظور یک طراحی زیبا یا بسیار خوب نیست. بلکه از ظاهر زیبای یک طراحی فراتر رفته و به نحوه ی تعامل با محصول، کارایی و احساسی که به کاربر منتقل می کند اشاره داریم. صدا میتوان بر تمام موارد نامبرده تأثیر بسیاری داشته باشد بنابراین اجرای درست آن بسیار مهم و حیاتی است. بعنوان مثال صدایی که کاربران از تعامل در حال انجام منحرف میسازد قطعاً صدای خوشایندی محسوب نمی شود مشخصات و کیفیت صداها سلیقه ای و شخصی است اما هنگامیکه صحبت از صدای واسط کاربری به میان می آید هر صدا باید هدف روشنی داشته ، و با کارآیی مدنظر تطابق داشته باشد. توصیه ما به طراحان اینست که صدا را در پروسه کلی طراحی خود بگنجانند. طراحی صدا و بویژه صدای واسط کاربری هنری واقعی بوده و باید بیش از پیش به آن بها داده شود.امروزه در طراحی وب سایت یا اپلیکیشن های تجاری ، استفاده از اصوات رواج بیشتری پیدا کرده است، بعنوان مثال Google Now یا Siri دارای ورودی صوتیِ متون هستند در واقع درصورت درج امکانات صوتی در طراحی هایمان، این فرصت را به کاربران خود داده ایم که بدون واسطه و بطور مستقیم، با نرم افزار موردنظر در تعامل بوده و تجربه جدیدی را از این طریق کسب کنند، مخاطبان طراحی های شما، می توانند با دستگاه های خود صحبت کرده یا حتی دستور گفتاری صادر کنند. با افزایش اهمیت بیش از پیش رابط های کاربری، (علاوه بر مواردی که قابل مشاهده هستند) از اصوات هم استفاده شده بهمین دلیل، تجربیات مبتنی بر صدا در نحوه نمایش پلت فرم ها تأثیر بسزایی دارد!

  2. امنیت

    طراحی سایت و امنیت وب سایت از مباحثی است که در محیط های مجازی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. با توجه به اهمیتی که اطلاعات در جهان مبتنی بر اقتصاد اطلاعاتی بدست آورده است و همچنین با رواج پروفایل ها و گرایش روز افزون افراد به خریدهای آنلاین ، حفاظت از اطلاعات کاربران در طراحی سایت بسیار حائز اهمیت می باشد«مباحث مرتبط با چگونگی انتخاب پسوردهای امن» و « نحوه حفاظت از پسوردها »نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پ‍یدا کرده است. تا کنون، این مساله در گروه مسائل فنی و مهندسی،قرار داده میشد! اما اکنون، بعنوان یک مسأله ریشه ای در حوزه مسایل مربوط به طراحی قرار داده شده است. مسأله ای که ممکن است منجر به بوجود آمدن مسایل دیگری شود امنیت وب سایت و مخاطبانش در هر سطحی که باشند! موضوع بسیار مهمی است! تکنیک هایی وجود دارد تا بتوانیم سایت های امنی طراحی کرده که حاوی حساب های امن، پسوردهای امن، لاگینهای (ورود و خروج های) امن هستند بکمک این تکنیک ها، ، "رابط های کاربری امن و قابل فهم تری خلق میشود (مخاطبان بخوبی می توانند رابط ساده ی خصایص امنیتی را درک کنند )"

  3. سئو

    بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، عبارتست از: «دستیابی به جایگاه های بالایی لیست موتورهای جستجو » گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر، از میان شما و شرکت های رقیب تان (که آنها هم در حال تلاش برای قرارگرفتن در جایگاه های ابتدایی لیست نتایج هستند) برند های مختلف را بررسی کرده و طبق اولویت بندی های خود، لیست میکند،در واقع و بطورکلی، سئو عبارتست از اطلاع از روال و معیارهای رتبه بندی در مسیر بهینگی سایت ها. با این همه، صرفاً استفاده از سئو به تنهایی کافی نیست و قطعاً منجر به قرارگیری برند شما در جایگاه مناسب نخواهد شد .

  4. استفاده از برنامه های تحت وب

    نرم افزارهای تحت سیستم عامل (ویندوز و ...) مزایای زیادی دارند ولی در کنار این مزایا محدودیت‌های زیادی را نیز به همراه دارند. مشکلاتی نظیر ارتباط، یکسان سازی بانک داده، اتصال پیچیده و پرخطای سرور به کلاینت، پورتابل نبودن، مراحل سخت نصب، حجم زیاد، عدم امکان تغییر در نرم افزار بعد از ارایه و بسیاری مشکلات دیگر ... چاره چیست ؟ نرم افزارهای تحت وب به دلیل پرتابل بودن از همه جا و تحت هر شرایط قابلیت استفاده به ساده‌ترین حالت ممکن را به ما ارایه میکنند. علاوه بر این، تمامی مشکلاتی که در نرم افزارهای عادی وجود دارد در این نوع نرم افزارها پوشش داده شده است. میتوان به جرات گفت بهترین گزینه برای طراحی و ساخت نرم افزارهای سازمانی، اداری وشرکتی به شیوه تحت وب میباشد.

    مزایای برنامه های تحت وب

    1. پرتابل بودن و همیشه در دسترسی بودن
    2. سادگی مثال زدنی در استفاده از نرم افزار برای تمامی افراد
    3. بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای نرم افزار اجرا میشود
    4. قابلیت استفاده خارج از شبکه و داخل شبکه (بدون مرز جغرافیایی)
    5. یکسان سازی لحظه‌ای درون شبکه‌ای اطلاعات واصله
    6. سرعت و امنیت بسیار بالا
    7. در صورت نیاز به تغییر در نرم افزار در همان لحظه برای تمام مشترکان بروز رسانی صورت میگیرد
    8. ارتباط با دیگر بانک‌های اطلاعاتی داخل شبکه
    9. نیاز به حداقل سیستم برای اجرای نرم افزار
    10. قابلیت‌های ظاهری و طراحی بیشمار و نامحدود
    11. قابل اجرا در تلفن همراه و تبلت
    12. قابلیت تولید همزمان نسخه‌ی سیستم عاملی (درست مانند نرم افزارهای سیستم عاملی)
    13. ایجاد سطوح دسترسی خودکار
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز