چه نوع سایتی برای کسب و کار شما مناسب است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

چه نوع سایتی مناسب کسب و کار شماست؟

با رقابت شدیدی که تو بازار آنلاین هست، یه سایت حقوقی خوب میتونه تفاوت بین باخت و برد رو روشن کنه. اگه درست کار کنید، نرخ تبدیل بیشتری میگیرید. اما اگه اشتباه کنید، تنها چیزی که عایدتون میشه یه برند و شهرت بده.


حالا با توجه به این مسئله، از کجا میخواهید بفهمید چه سایتی مناسب کار شماست؟
انواع مختلف وبسایت
اگه میخواهید ببینید بهترین نوع سایت برای کسب و کارتون چیه، اول باید درک درستی از طبیعت و ذات کارتون داشته باشید. بعد از اون باید اهداف تجاریتونو مشخص کنید و بعد ببینید چقد میخواهید رو سایتتون سرمایه گذاری کنید.
تو این مقاله، انواع سایت های مختلف رو بر اساس انواع حرفه ها و مشاغل متفاوت دسته بندی می کنم:

  • سایت های استاتیک

کسب و کارهای کوچیک که میخوان زود کارشونو شروع کنن و یه حضور آنلاین ساده ای هم داشته باشن، معمولا بهتره با سایت های استاتیک کار کنن. هم آسون میشه راهشون انداخت و هم سرمایه اولیه کمی لازم دارن.
بهشون سایت های بروشوری هم میگن، چون اینجور سایت ها معمولا خیلی دیر به دیر بروزرسانی میشن و یه مدت طولانی بی تحرک می مونن.
بعضی از سایت های استاتیک از 5 صفحه تشکیل شدن، صفحه نخست، درباره ما، خدمات، مشتریان ما و ارتباط با ما.
اما وقتی اینجور شرکت ها رشد کردن و تبدیل به یه شرکت بزرگ تر شدن، میتونن از سایت استاتیک فراتر برن و بعد از انتخاب سایت دینامیک مناسب کارشون، روش سرمایه گذاری کنن.

  • سایت های دینامیک

این روزها بیشتر کارهای تجاری بزرگتر که اعتقاد دارن محتوای سایت خیلی مهمه و میخوان به طور منظم بروزرسانی داشته باشه از سایت های دینامیک یا اطلاعات محور استفاده می کنن.
با یه نرم افزار مثل یه سیستم مدیریت محتوا، کارمندای شرکت می تونن خودشون سایتو حتی بدون اینکه برنامه نویسی بلد باشن بروزرسانی کنن. توسعه سایت های دینامیک پیچیده تره، برای همین سرمایه بیشتری لازم داره.

  • سایت های فروشگاهی

 برند هایی که میخوان فروششونو توسعه بدن یا مغازه ها میتونن با فروشگاه های آنلاین خدمات یا محصولاتشونو عرضه کنن.
با یه صفحه فروشگاه آنلاین که قابلیت سبد خرید داشته باشه، کاربرها میتونن با کارت بانکشون، آنلاین خرید کنن. سیستم این سایت ها، یه سیستم عقب-پایان پیچیدست که به کاسبان این امکان رو میده تا محصولاتشونو تو سایت بذارن یا از سایت بردارن، تبلیغ بذارن، تخفیف بدن و سود فروششونو تجزیه تحلیل کنن و خیلی کارهای دیگه.
سایت های فروشگاهی در مقایسه با انواع دیگه، یکمی گرون تره، چون باید امنیت بیشتری داشته باشه.

  • سایت های اجتماعی

اگه شغل خدماتی دارید که میتونید خدماتی رو به بازدیدکننده هاتون عرضه کنید، سایت های اجتماعی براتون مناسبن. تو اینجور سایت ها، افراد هم فکر یا کاربرهایی که اهداف مشترک دارن میتونن، به شرط رعایت قوانین انجمن، با هم ارتباط بگیرن.
این سایت ها میتونن خودشون مستقل باشن یا بخشی از یه سایت دیگه با یه نوع متفاوت (مثلا بخشی از یه سایت دینامیکی) باشن. مثال های سایت های اجتماعی میتونه، سایت های جستجوی شغل، انجمن های چت و گفتگو و از این قبیل سایت ها باشه.
وقتی سایت راه افتاد، میشه با تبلیغ گرفتن، یا با ارائه سطوح مختلف عضویت کسب درآمد کرد.
تو این سایت ها باید یه عضو فعال تو سایت داشته باشید که کارهای مدیریتی مثل اخراج کردن کاربرهای خاطی و اینجور کارها رو انجام بده.

  • وبلاگ های تجاری

وقتی اهداف شغلیتونو بررسی می کنید و نوع سایتی که مناسبتونه رو انتخاب می کنید، شاید از خودتون بپرسید یعنی واقعا این همون سایتیه که من لازم دارم؟ حالا بگید ببینم، شما یه شرکت کوچیک با بودجه محدود دارید و در عین حال قصدتون ارتباط برقرار کردن با مشتری هاست؟
شاید یه وبلاگ تجاری براتون بهتر باشه. چون هم بیشتر پلتفرم های وبلاگ نویسی خدماتشون رایگانه و هم میتونید یه حساب کاربری پریمیوم از وردپرس و بلاگر و شرکت های دیگه بگیرید.
به جز این، میتونید از وبلاگ در کنار یه سایت دینامیک استفاده کنید. یعنی وبلاگ بخشی از سایت دینامیک باشه که بعنوان صدای برندتون عمل کنه و درباره کارتون اطلاع رسانی کنه. مثلا محصولات جدیدتونو معرفی کنه یا فروش ویژه ها رو اعلام کنه.
برخلاف انواع دیگه سایت، بروزرسانی وبلاگ یکم کار میبره و باید حتما یه مطلب جدید بنویسید. برای راضی نگهداشتن مشتری ها و فالوئر گرفتن هم کیفیت مطالبتون خیلی مهمه.
عواملی که روی عملکرد یک سایت مناسب دخیلند
به جز شناسایی اهداف کاری و انتخاب نوع سایتی که مناسب کارتون باشه، باید بهترین بهره رو از عملکرد سایتتون ببرید.
وقتی دارید سایتتونو میسازید، مهمترین مسئله، در نظر گرفتن نیازهای مخاطبه. انتخاب درست نوع سایت، طراحی و توسعه و محتوای سایت، همه باید در جهت رفع نیازهای مشتری به خدمت گرفته بشن.
فقط بازاری که میخواهید محصول و خدماتتونو توش عرضه کنید انتخاب کنید و موقع برنامه ریزی برای طراحی و محتوا، افرادی رو که دنبال خدمات یا محصولات شما میگردن رو تو اولویت قرار بدید.
از خودتون بپرسید، مشتری های من از چه سایت هایی استفاده می کنن، چه رسانه های اجتماعی و برنامه هایی رو نصب می کنن. راجع به این مسائل اطلاعات جمع کنید و موقع ساخت سایتتون ازش استفاده کنید.
مرحله بعدی کار، طراحیه. از نظر ظاهری، سایتتون جذابیت داره؟ این جنبه ماجرا از فناوری هایی که تو سایتتون استفاده می کنید هم مهمتره، چون بازدیدکننده ها اول از همه به ظاهر سایتتون واکنش نشون میدن و بعد به عملکردتون نگاه می کنن.
عواملی که تو نرخ تبدیلتون اثر میذاره رو مشخص کنید و انوع کاربرهارو بر اساس هدفشون تعیین کنید مثلا کاربرهایی که برای مشاهده قیمت میان، یا میخوان خدمات و محصولات مختلف رو مقایسه کنن، یا کاربرهایی که برای پیگیری خریدشون به سایت سر میزنن. خودتون این کارهارو به عنوان یه کاربر انجام بدید تا مطمئن شید مشکلی نداره و راحت انجام میشه.
باید حتما فروش و معاملاتتونو هم با استفاده از ابزارهای اندازه گیری مثل گوگل آنالتیک بررسی کنید. این ابزار بهتون نشون میده چه کسایی از سایتتونو دیدن کردن و چه صفحه هایی رو مشاهده شده و کدوم صفحه ها بیشترین نرخ تبدیل رو داشتن.
در آخر، انتخاب نوع سایتی که برای کارتون مناسبه به طبیعت کارتون و اهداف تجاریتون بستگی داره. سایتی رو انتخاب کنید که علاوه بر اهداف مد نظر خودتون، جنبه تبلیغاتی هم داشته باشه و مشتری ها رو جذب کنه و باهاشون یه رابطه مداوم و همیشگی برقرار کنه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز