چک لیست طراحی سایت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اگه برای کار و کاسبیتون یه سایت داشته باشید به یه تیر چند تا نشون زدید (میتونید برای دیدن مزایای این کار، مقالات قبلی رو بخونید). اما کسی فقط با دونستن این مزایا، یه شبه صاحب سایت نشده. باید راجع به محدوده هایی که لازمه یه چیزایی بدونید، نمیشه همینطور چشم بسته دل رو به دریا زد. بله درسته که طراح / توسعه دهنده نظرات شما رو عملی می کنن اما شما هم باید به عنوان موسس شرکت بدونید دقیقا چی میخواهید. در این صورت، طراح و توسعه دهنده میتونن بهترین نتیجه رو براتون رقم بزنن. ما، اعضای گروه دارکوب، تو این مقاله براتون یه چک لیست از مهمترین چیزهایی که باید قبل از شروع کار بهشون فکر کنید آماده کردیم....اگه این ها رو آماده کنید، طراح / توسعه دهنده کارتون عاشقتون میشن.

 

  • مبانی

منظور اطلاعات عمومی هست. آدرس سایتتون و همه شبکه های اجتماعی که میخواهید توی سایت معرفی بشن رو بنویسید. ضمنا یه طرح واضحی از کار تو ذهن داشته باشید. به این سوال ها جواب بدید: میخواهید کالایی رو بفروشید یا خدماتی ارائه بدید؟ چیزی رو قراره تبلیغ کنید؟ باید خیلی واضح مشخص کنید که کار رو برای کی لازم دارید (زمان تحویل پروژه) چون حتما توسعه دهنده سایتتون ازتون میپرسه و اگه برنامه زمانبندی خاصی دارید باید بدونن. میدونید که توسعه سایت هم هزینه داره و باید براش یه بودجه ای در نظر بگیرید و به توسعه دهنده سایتتون هم اطلاع بدید که چقدر میخواهید روی این کار سرمایه گذاری کنید تا دیگه در آینده مشکلی پیش نیاد.
توسعه دهنده گروه دارکوب، آقای بالوی پور، میتونن تو این زمینه بهتون کمک کنن و به سوالاتتون جواب بدن.

  • اهداف

پشت هر کسب و کاری یه اهدافی هست، یا شهرت یا سود مالی یا هردو. سایت برای شما مثل یه نقطه تماس (بین شما و مشتری) میمونه و میتونه هم اثر مثبت بذاره رو برندی که ساختید و هم منفی. باید اونجایی رو که میخواهید سایتتون ببردتتون نشون کنید. میخواهید تو کسب و کارتون بالاتر ببردتتون؟ اگه جوابتون مثبته، باید اینو جزء اهدافتون بنویسید. اهداف شما میشن پی و اساس سایتتون، چه از نظر طراحی و چه محتوا. اهداف مالی هم باید مشخص بشن: اگه میخواهید از طریق سایتتون سود مالی نصیبتون بشه باید ببینید چطوری و از کجا قراره این سود بیاد. از فروش محصولات، تبلیغات، حق عضویت و غیره.
متخصصان گروه دارکوب میتونن برای تعیین اهداف و پایه و اساس سایت بهتون کمک کنن.

  • مخاطب هدف

حتما از همون اول تو ذهنتون میدونید چه کسایی قراره مخاطب شما باشن، اما فقط توی ذهن کافی نیست. باید یه درک واضح نسبت به مخاطب هدفتون داشته باشید. یه پروفایل برای مشتری هاتون درست کنید تا بتونید مشتری هاتونو واضح تر ببینید. این کار تو طراحی، برای انتخاب رنگ و قالب و زبان هم کمکتون می کنه. اگه این کارو انجام بدید، سایتتون بهتر میتونه مخاطب رو جذب کنه. یعنی نه تنها خودتون چجور سایتی دوست دارید داشته باشید، بلکه مخاطبان فعلی و آینده سایتتون به چجور سایتی علاقه دارن.
طراح و گرافیست گروه دارکوب، خانم شهاب الدین هستن که میتونن تو این کار کمکتون کنن.

  • بازاریابی

حتی اگه هیچی از بازاریابی ندونید، باز هم باید قبل از شروع طراحی / توسعه سایتتون به مبانی کار بازاریابیش فکر کنید. تو این قسمت باید به این سوالات جواب بدید: دوست دارید مردم چطوری از سایتتون خبردار بشن؟ قراره با یه شرکت بازاریابی دیجیتال همکاری کنید؟ یا قراره خودتون انجامش بدید؟ برای مدیریت کار بازاریابیتون از نرم افزار خاصی استفاده می کنید؟ وقتی جواب این سوال ها رو برای خودتون روشن کردید، کم کم ذهنتون درگیر میشه و متوجه فرایند کار میشید. اینطوری میتونید به اون سایت رویایی که مد نظرتونه برسید و با افتخار به همه معرفیش کنید، اما همینجا متوقف نشید. راهتونو ادامه بدید.
اگه سوالی برای سئوی سایتتون داشتید میتونید از سئوکار گروه دارکوب، خانم عمادی مشورت بگیرید.
این نکاتی که تو این مقاله مطرح کردیم فقط بخشی از چیزهایی بود که باید موقع طراحی سایت مد نظر داشته باشید. مسائل دیگه ای هم هستن، اما نکاتی که نام بردیم از بقیه مهم ترند و باید قبل از اینکه با طراح سایتتون صحبت کنید بهشون فکر کنید. با ارائه این اطلاعات به طراح سایت، کمک می کنید تا تصویر واضحی از خواست شما داشته باشه و بتونه دقیقا چیزی رو بسازه که شما میخواهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز