سایتتون مشکل داره، توسعه دهنده سایتتون در دسترس نیست. چی کار می کنید؟

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تقریبا هر روز از مدیرهای شرکت های مختلف می شنوم که توسعه دهنده های سایتشون درست بهشون جواب نمیدن. شرکت طراحی و توسعه سایت دارکوب خیلی وقته که جوابگوی این جور قضایاست و برای حل این مشکلات تلاش می کنه.


اولا اجازه بدید بگم، میدونم که تو چه شرایطی بدی گیر افتادید، و متأسفم که اینو میشنوم.
دوما جواب سوال "چی کار میکنید؟" اینه: بستگی به درجه مشکل و مقدار در دسترس نبودن شرکت توسعه دهنده سایت داره.
اجازه بدید بازش کنم:
در دسترس نبودن توسعه دهنده سایت میتونه هر معنایی داشته باشه. مثلا شاید فردا میتونن درستش کنن، یا اینکه از 3 هفته پیش دیگه جواب تلفنهامو نمیدن. یه لحظه به خودتون وقت بدید و فکر کنید ببینید این توقعی که دارید اصلا معقول هست یا نه. مثلا اگه توقع داشته باشید توسعه دهنده سایتتون به همه درخواست های پشتیبانی سایتتون به دید یه کار اورژانسی نگاه کنه خب غیر منطقیه. برای جواب دادن به سوالی که اول مقاله مطرح کردم فرض رو بر این میذاریم که واقعا یه مشکل اورژانسی مهم براتون پیش اومده و توقعتون 100% منطقیه.
در مورد مسئله مشکل داشتن سایت هم همین طوره، یعنی این مشکل میتونه طیف وسیعی رو در بر بگیره. مثلا شاید بگید "من از این رنگ فونت متنفرم" یا شاید مشکلتون این باشه که کل دامنه خطای 404 میده. پس باز هم یه لحظه صبر کنید و مطمئن بشید که درجه ضرورت مشکلتون بالاست.
حالا توسعه دهنده باید به مشکل شما رسیدگی کنه؟ قطعا. شدت مشکلتون میتونه پاسخگویی توسعه دهنده سایت رو ضروری کنه؟ این هم قطعا.
پس باید این کارو بکنید: اگه یه مشکل ضروری دارید و توسعه دهنده سایتتون در دسترس نیست، باید یه توسعه دهنده دیگه پیدا کنید – هرچی سریعتر! باید این کارو بکنید:

  • با شرکت های توسعه دهنده سایت شهرتون تماس بگیرید و بگید همچین مسئله ای همین الان براتون پیش اومده و بپرسید میتونن براتون فورا مشکل رو حل کنن یا نه.
  • برید سراغ دوستان و همکارانی که قبلا کار طراحی سایت انجام دادند و ازشون بخواهید شما رو به توسعه دهنده خودشون لینک کنن.
  • به عنوان آخرین چاره، میتونید سعی کنید یکی رو پیدا کنید که کارتونو قبول کنه (برید سراغ طراح ها و توسعه دهنده های سایتی که آزاد کار می کنن و شرکتی نیستن).

اگه تا حالا از اینجور کارها براتون پیش نیومده، این یه طرف قضیه است. سایت های زیادی هستن که حرفه ای و حسابی به عنوان آزاد و غیرشرکتی کار می کنن، اما اگه تجربه نداشته باشید، نمیتونید تشخیص بدید کدوم سایت ها واقعا به دردتون میخورن و آدمای درستی هستن.
وقتی یه توسعه دهنده پیدا کردید، 3 چیز هست که باید به توسعه دهنده جدیدتون اطلاع بدید تا سریع متوجه مشکل بشه:

اول اینکه چه اتفاقی افتاده؟ با جزئیات و دقیق بگید. مثلا:
سایتم پیغام خطا میده: و بگید چه پیغامی.
صفحه درباره ما لود نمیشه: URL دقیق اون صفحه رو بدید.
ستون کناری صفحه پریده بالای فهرست.

دومین کاری که باید بکنید اینه که بگید وقتی این اتفاق افتاد، شما کجا بودید و داشتید چی کار می کردید؟ باز هم دقیق باشید:
داشتم نام کاربری و رمز عبورمو وارد می کردم و بعد روی "ورود" کلیک کردم.
از فهرست اصلی روی لینک درباره ما کلیک کردم.
فرم تماس رو پر کردم، اما هنوز دکمه "ارسال" رو نزده بودم.

سوم اینکه باید به جای این اتفاق چی میشد؟
باید سایت منو وارد میکرد و کنترل پنلمو نشون میداد.
صفحه درباره ما باید لود میشد و عکس اعضای جدید گروهمونو نشون میداد.
فرم تماس باید اطلاعات وارد شده رو سیو میکرد و برام یه ایمیل میفرستاد.

تبریک میگم، الآن با گزارش این 3 مسئله اساسی نشان "محبوبترین مشتری" رو کسب کردید.
علاوه بر اینها باید اطلاعات ورود به سایتتون هم بدید تا توسعه دهنده بتونه وارد سایتتون بشه:
اطلاعات مربوط به دامنه
هاستینگ سایت
حساب ها و آدرس های FTP
و غیره
اگه این اطلاعات رو ندارید، مشکلتون با توسعه دهنده قبلی عمیقتر میشه، چون اونا حتما این اطلاعات رو دارن.
وقتی یه توسعه دهنده جدید انتخاب کردید باید بهش اعتماد کنید و اجازه بدید کارشو انجام بده. میدونم حالا با وجود مشکلی که با توسعه دهنده قبلی پیش اومده یکم براتون اعتماد کردن سختتر شده – عصبانی و خسته و ناامید شدید، چون توسعه دهنده قبلی سایتتون درست همون موقعی که لازمش داشتید در دسترس نبوده، وقتتون کمه و احتمالا داره بودجه تون هم تموم میشه. از کوره در رفتید.
اما دقیقا بخاطر همین داستان و قضایاست که میگم به نفع هر دو طرفه که درجه اعتمادتونو تا درجه آخر بالا ببرید. طرف شما توسعه دهنده ای هست که میخواد یه کار اورژانسی رو قبول کنه. این خودش چیز قشنگیه. یه دقیقه بهش فرصت بدید و بذارید فضای لازم داشته باشه تا بتونه کمکتون کنه.
من بارها تو این شرایط بودم. بهم زنگ زدن و با گروهم بریم آخرین کورسو های یه سایتی رو نجات بدیم، یا یه نرم افزاری رو که تو یه وضعیت بحرانی گیر افتاده بود از بحران دربیاریم. همه اینها با یکم وقت، صبر و پول حل میشه. تو این شرایط فرض کنید مشتری پا در هوا و نگران همش سرش جلوی مانیتور ما باشه و بخواد کمک کنه! با این کار چه بسا کار از این هم خراب تر بشه.
وقتی مشکل برطرف شده و شرایط ناگوار پشت سر گذاشته شد، میتونید تصمیم بگیرید. میخواهید به توسعه دهنده قبلیتون یه فرصت دیگه بدید؟ میخواهید توسعه دهنده جدید رو وارد کار کنید؟ میخواهید کلا از شر دردسرهای این سایت خلاص بشید و دوباره برید سراغ همون تبلیغات چاپی قدیمی؟ وقتی مشکلی پیش اومده باشه شما تحت فشارید و تو این شرایط معمولا تصمیمات خوبی گرفته نمیشه. اما من براتون پیشنهادهای خوبی دارم:
هیچ کاری نکنید.
به جای اینکه فوری برای کارهای بعدی تصمیم بگیرید، این کارو بکنید:

  • یه نفس عمیق بکشید.
  • برای تصمیم گیری صبر کنید تا شعله های خشمتون فروکش کنه و احساساتتون متعادل بشه.
  • به این نظریه هم فکر کنید: لزوما مجبور نیستید تصمیم خاصی بگیرید.

حتما یه دلیلی داشته که توسعه دهنده اولی رو انتخاب کردید – اون دلیل رو به خاطر بیارید. حتی با وجود اینکه اون توسعه دهنده تو اون شرایط در دسترس نبوده، اگه حس میکنید میشه این رابطه رو ادامه داد و ارزششو داره، پس باهاشون صحبت کنید. ببینید کدوم یکی از شما کجای پشتیبانی فنی رو اشتباه متوجه شده، چه قضیه اورژانسی بوده باشه چه نباشه. اما اگه این در دسترس نبودن بیشتر از یه بار اتفاق بیفته و به کارتون لطمه بزنه باید قید اون توسعه دهنده رو بزنید.
با توسعه دهنده جدیدتون هم صحبت کنید. دوباره ببینید کجای پشتیبانی فنی رو شما یا شرکت اولی اشتباه متوجه شدید. جوابی که میگیرید همونیه که تو شرایط اضطراری قراره ازشون ببینید، پس حواستونو جمع کنید.
شاید به نفعتون باشه که با هر کدوم از توسعه دهنده ها که خواستید کارو ادامه بدید یه برای خدماتی که قراره بهتون ارائه بدن صحبت کنید و در موردشون با هم به توافق برسید. شما قراره پولشو بدید، اما در ازاش تو این قضیه پشتیبانی دقیقا چه انتظاراتی باید از شرکت طرف قرارداد داشته باشید؟ دارکوب با چند تا از مشتری ها همچین توافقنامه ای داره و خیلی هم خوب پیش میره.
و در نهایت، شاید دارید زود قضاوت می کنید. لطفا تا همه شعله های خشمتون فروکش کنه و مشکل سایتتون هم برطرف بشه صبر کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز