یک طراحی سایت قدرتمند از نظر روانشناسی حاوی چه پیامی است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

طراحی سایت یه کمی فراتر از اون چیزهاییه که با چشم قابل روئتن. تا حالا شده تو یه جلسه ببینید مهموناتون حواسشون جای دیگست، یا بهتون نگاه نمی کنن یا توجهی به صحبت هاتون ندارن؟ به نظرتون خودشون متوجه بودن که با این کار دارن به طور غیر مستقیم به شما میگن "با من صحبت نکن"؟ به احتمال زیاد شما هم برای جلسات بعدی دیگه باهاشون تماس نگرفتید. خب طراحی سایت شما هم همینطور عمل می کنه.


اگه پیام های روانشناسانه درستی بفرستید میتونید مشتری ها رو به برقراری ارتباط با برند هدایت کنید. در مقابل پیام های غلط بهشون این پیام رو القا می کنه که قبل از اینکه این صفحه کند باز بشه این صفحه رو ترک کنید.
هر چیزی از انتخاب رنگ درست گرفته تا به کار گرفتن زبان نوشتن صحیح میتونه تجربه برندتونو خراب کنه یا تقویت کنه. بیایید یه نگاهی به سایت شما بندازیم و ببینیم از نظر روانشناسی چه پیامی به کاربرهاش میفرسته. طراحی سایت، قالب و لحن صحبت اگه روانشناسی بشن میتونن برندتونو جذاب تر کنن.

  • انتخاب لحن مناسب – روانشناسی و متقاعد کردن

این راهنمایی ها رو تو قالب بندی محتوای سایتتون به کار ببندید تا اثرگذاری رو به حداکثر برسونید:
منطقی باشید – از اطلاعات استفاده کنید و آموزش بدید
عاطفی باشید – احساسات کاربر رو برانگیزید
اخلاقی باشید – به اخلاقیات پایبند باشید
همه برندها باید یه مدل فروش مشخص و سازمان یافته ی جذاب داشته باشن. باید هدفتون کمک کردن به مشتری باشه و سعی کنید مشتری به ارزش پیشنهاد شما پی ببره. نحوه صحبت کردنتون میتونه منطقی باشه، عاطفی باشه یا اخلاقی. مثلا یه فروشنده کفش های زنانه، میتونه با استفاده از کلماتی مثل "دوستداشتنی ترین" و "جدیدترین مدل" در کنار تصاویری از محصول یا یه عکس سبک زندگی روی گروه مخاطب مد نظرش اثر بذاره. خانومها با دیدن این کلمات با خودشون میگن، "منم میخوام این شکلی باشم" و اینطوری برند در کنار این تفکر تو ذهن کاربر حک میشه.
تأکید روی منحصر به فرد بودن کالای شما، باعث میشه برند جذاب تر و خواستنی تر بشه. با القای نایابی محصولات شما، کاربر بیشتر جذب میشه و یه پنجره امید کوچیکی باز میشه که شاید این محصول رو بخره. مشتری میترسه که مبادا یه پیشنهاد خوب رو از دست بده. شاید اگه یه کم دیگه تبلیغ کنید، تو این شرایط به خرید بیانجامه.
تأثیر یه دوست، یکی از اعضای خونواده، یه همکار هم عامل مهمی تو خرید مردمه. 65% از بزرگسالان از سایت های اجتماعی استفاده می کنن، مردم میخوام ببینن و بشنون که دیگران درباره یه برند چی میگن. رضایت نامه های مصرف کننده هاتون، نظرات و لایک ها و بازتوئیتهای مطالبتونو روی سایتتون به نمایش بذارید تا اعتماد مشتری رو بیشتر جلب کنید.

  • ظاهر و احساس – طراحی یک سایت متقاعد کننده

طراح های وب به خوبی با نظریه رنگ و اصول گشتالت آشنا هستن، اما آیا میدونید چطوری این نظریه های بصری میتونن روی روانشناسی سایتتون اثر داشته باشن؟
اصول گشتالت یه روش برای کلی دیدن عناصره. این اصول میتونه کمک کنه که سایتتون یکنواخت تر به چشم بیاد و جهتیابی راحتتری به کاربرها ارائه بده و کاربرپسندتر باشه. اصول گشتالت به کمک بر اساس نظریه تقارن، محل های خاص قرارگیری عناصر و اینکه مغز ما چطور رنگها و اشکال رو تفسیر می کنه، کاری می کنه که مشتری ها پیشنهادتونو بهتر ببینن، مزیت هاشو درک کنن و بدونن چطور این مزیت ها رو به کار ببندن.
اگه سایتتونو بر اساس نظریه روانشناسی رنگ درست کنید، کاربرها راحتتر میتونن مطالبتونو بخونن. میتونید با استفاده از سایه های مختلف رنگ حس تغییر و تحول رو القا کنید، یا با بکار بردن قانون 60-30-10 طوری رنگ های اولیه، ثانویه و مهم رو استفاده کنید که حس خاص بودن و یگانگی رو منتقل کنن و طراحی کلی سایتتون رو یکپارچه و جذاب کنند. مطالعات وب در مورد میزان جذابیت رنگها برای جنسیتهای مختلف و احساسات انسانی تحقیقاتی انجام داده. مثلا رنگ آبی حس اعتماد رو به مردم القا می کنه، زرد خوشحالی و سرزندگی و قرمز قدرت.

  • با قدردانی کردن متقاعد کنید

 روانشناسی طراحی سایت شما میتونه به عملکرد کلیش کمک کنه. طراح های سایت با تجربه از مفاهیم بصری مختلفی که برای مشتری ها جذابیت داره هم استفاده می کنند، اما این در صورتی کاربرد داره که بدونید کدوم نشونه های روانشناسی میتونن پیام برند شما رو به مشتری القا کنن. این نظریه اصلا نمیخواد و نمیتونه ذهن مشتری ها رو دستکاری کنه و وادارشون کنه چیزی رو بخرن که نمیخواستن. در واقع این نظریه سعی می کنه مزیت های برند شما رو طوری نمایش بده که واقعا یه راه حلی برای مشکلات و خواسته های مشتری ارائه بده. 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز