سوال و جوابهای رایج درباره طراحی وب سایت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

سال گذشته خیلی از شما مشتری های عزیز دارکوب با سوالات مشابهی میومدید سراغ ما. برای همین هم ما همشو اینجا جواب دادیم. یه نگاهی بندازید، شاید سوال شما رو هم جواب داده باشیم:

 

  • چرا هزینه ها انقدر بالاست؟

بیشتر مشتری ها همین سوالو میپرسن و اتفاقا سوال خوبیه چون ما فرصت پیدا میکنیم که مفصلا راجع به ارزش واقعی سایتتون صحبت کنیم. سایت شرکت شما داره 24 ساعت و هر 7 روز هفته بدون خستگی براتون کار می کنه. وقتی شما خوابیدید، محصولاتونو میفروشه و برای کالا و خدماتتون بدون وقفه تبلیغ می کنه.
پس اگه 200 هزار تومن هم برای سایتتون بپردازید، یعنی بعد از 2 سال، شما در واقع سالی 100 هزار تومن به شرکت توسعه سایتتون پرداخت کردید. این یعنی ساعتی 12 تا تک تومنی! پس هزینه سایتتون هر چقدر هم که باشه (و 200 هزار تومن کف قیمت طراحی و توسعه سایته)، میتونید مطمئن باشید که به سرعت خرج خودشو درمیاره و اونقدر براتون پول میسازه که چند برابر هزینه اولیه ساختش درمیاد.

  • نمیشه روی همین سایتی که الآن دارم بسازید؟

چرا ما باید از چرک نویس کارمونو شروع کنیم؟ من از این سوال متنفرم، چون هرچقدر هم که ما کامل و دقیق دلایلمونو بیاریم و توضیح بدیم چرا سایت فعلیتون غیرقابل استفادست، باز هم آخرش مشتری ها احساس می کنن ما برای اینکه به زور هزینه بیشتری بهشون تحمیل کنیم داریم این حرفا رو تحویلشون میدیم. من اینجور موارد رو حواله میکنم به اینکه از مقاله های سایت بیشتر استفاده کنن و خودشون جواب سوالشونو پیدا کنن.
ببینید، توسعه دهنده سایت قبل از اینکه بتونه سایتتونو تغییر بده به یه سری چیزها احتیاج داره:
دسترسی FTP/SFTP
اجازه ورود ادمین
اثبات مالکیت نام دامنه
اگه شما سایتتونو اجاره داده باشید، ما از نظر قانونی اجازه نداریم تغییرش بدیم و بنابراین باید از صفر یه سایت جدید بسازید. به علاوه، اگه در یه قالب سفارشی کدنویسی شده باشه، مثلا قبلا براتون یه سبد خرید طراحی کرده باشن که شخصا گواهی شده باشه، کدها قفل گذاری شده اند. مثل این میمونه که بعد از یه سال خوندن زبون ژاپنی، حالا بخواهید زبون ژاپنی رو به فارسی ترجمه کنید. برای همین چیزها ما همیشه توصیه می کنیم از کدهای منبع باز (مثل وردپرس) استفاده بشه.

  • چرا من باید از این به بعد از وردپرس استفاده کنم؟

خب مهمترین دلیلی که همه عاشقش شدن اینه که رایگانه! لازم نیست ماهانه هزینه نگهداری براش واریز کنید، برای ساخت سایتتونم نیازی به پرداخت هزینه نیست. وردپرس تبدیل شده به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا تو کل دنیا. بیشتر از 23% از سایتها وردپرسی هستن. بنابراین طبیعتا تم های بیشتری هم براش هست، افزونه ها و پشتیبانی های رایگانش از هر سیستم مدیریت محتوای دیگه ای بیشتره.
ضمنا کار باهاش از بقیه راحتتره. این روزها بیشتر کارآفرینها دوست دارن یاد بگیرن چطوری میشه خودشون سایتشونو نگهداری کنن، و برای اینکه بهترین پلتفرم وردپرسه. ساده است و تقریبا هیچ چیزش نیازی به کدنویسی نداره یا تعداد کمی از امکاناتش کد نویسی میخواد، یعنی با وردپرس تو هزینه هاتون صرفه جویی میشه و نیازی نیست برای هر کاری به توسعه دهنده سایتتون پول بدید که براتون انجام بده. ما میتونیم باز هم براتون هزار و یک دلیل دیگه بیاریم، اما توصیه میکنم از مقاله های قبلی دارکوب "مزایای طراحی سایت با وردپرس" رو بخونید.

  • برای اینکار افزونه ای وجود نداره؟

با اینکه اگه بود شغل ما هم خیلی راحتتر میشد، اما متاسفانه همیشه هم اینطور نیست که برای همه کارها یه افزونه ای باشه. حتی با وجود هزاران پلاگینی که برای وردپرس وجود داره، خیلی وقتها یه مشتری یه عملکرد سفارشی نیاز داره که هنوز براش پلاگینی ساخته نشده.
ضمنا مواظب باشید، نصب زیادی افزونه روی سایتتون هم سرعت بارگذاری رو کم میکنه و باعث باگ میشه، چون ممکنه یه افزونه با یه افزونه دیگه سازگار نباشه و مشکلاتی پیش بیاد. این افزونه ها بعضی وقتا با همدیگه خوب نیستن.

  • میشه بهم یاد بدید چطوری سایت خودمو نگهداری کنم؟

بله قطعا میتونیم. ما معتقدیم در آینده عمدتا فقط به یه سری نگهداری های ساده نیاز خواهید داشت، بنابراین وقتی سایتتون تموم بشه و تحویلتون بدیم، بهتون آموزش هم میدیم که چطوری بروز نگهش دارید (البته مگر اینکه خودتون نخواهید یاد بگیرید و بخواهید با پرداخت ماهیانه، نگهداریشو به ما بسپرید، ما این کار هم میتونیم براتون انجام بدیم). با دارکوب، یه آموزش وردپرس هم میگیرید.

  • چرا باید یه سئوی پیشرفته و کامل برای سایتم بگیرم؟

اگرچه ما از همون اول سایتتونو بر اساس کلیدواژه هاتون میسازیم و برای جستجوی محلی و بارگذاری سریع صفحات بهینه اش می کنیم، اما اینها نمیتونه جای یه برنامه استراتژیکی سئو رو بگیره. ما یه تیم متخصص داریم برای سئو که هر روز خودشونو بروز نگه میدارن و اساسا با سئو زندگی می کنن و نفس میکشن. ما تا این حد به طراحی و توسعه سایت شما اهمیت میدیم.
وقتی طراحی سایتتون هم کاربرها رو به شگفت آورد و هم به خریدار تبدیلشون کرد، قدم بعدی اینه که سایت رو بیاریم اول صفحه نتایج جستجو و بالاتر از سایت های رقیب. خب بله درسته، اینجا دیگه بازاریابی جواب میده، اما با سئو که نوع جدیدی از بازاریابی (به اسم بازاریابی داخلی) هست هزینه هاتون خیلی کمتر میشه. یه متخصص سئو میتونه براتون لینک های با کیفیت بگیره، بهینه سازی جستجوی موبایلی انجام بده، شبکه های اجتماعی راه بندازه و کلی کلی کار دیگه. برای این هم توصیه می کنم خودتون بیشتر در مورد مزایا و معایب سئو در مقابل تبلیغات تحقیق کنید تا باورتون شه.

  • حالا واقعا مهمه هاست سایتم چی باشه؟

بله! یه سری هاست های رایگان و ارزون هستن که بنرهای تبلیغاتی روی سایتتون میندازن و سرعتشو پایین میارن. شما میتونید حتی از سرور مجازی اختصاصی خودتون (VPS) استفاده کنید، اما اگه تو این شرایط سایتتون خراب شه (مثلا خطای 404) اونوقت مسئولیتش هم باخودتونه. هاست های باکیفیت، مدیریت سرور رو تضمین می کنن، باگ ها رو اصلاح می کنن و امینیت سایتتون اینجوری بیشتره. ضمنا اگه هاستتون خوب باشه، تو ساعت های پیک ترافیک سایتتون، تغییرات رو براتون مدیریت می کنه. ما به شدت توصیه می کنیم که از یه شرکت معتبر، هاست تهیه کنید.
هنوز هم سوالی تو ذهننون هست که ما جوابشو ندادیم؟ میتونید با دارکوب تماس بگیرید و سوالتونو بپرسید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز